Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

jonas.vanrysselberghe10 mei 2020, 01:11

 1
Waarom eens niet proberen in Zwitserland of Oostenrijk. Rijk aan cultuur, gevarieerd landschap!
Gebruikersavatar

IkBenDeMol10 mei 2020, 13:56

 287
Er wel mee rekening houden dat ze niet om de haverklap Belgische/Nederlandse toeristen willen tegenkomen 😉
Gebruikersavatar

Poirot10 mei 2020, 17:10

 299
IkBenDeMol schreef:Er wel mee rekening houden dat ze niet om de haverklap Belgische/Nederlandse toeristen willen tegenkomen 😉
Wij Nederlanders zijn helemaal geen ramptoeristen, hoe kom je daar nou bij :mrgreen:

Ik verwacht minder Nederlandse toeristen aangezien de grenzen misschien nog dicht zijn tijdens de opnames.
Gebruikersavatar

mol_fan22 jul 2020, 13:32

 10
Dag mollenvangers

De beheerder van het instagram-account @de_mol_be hier! Ik kreeg op 7 mei 2020 om 21:21 een berichtje van iemand die dacht te weten zijn gekomen waar de locatie van de mol 2021 zou zijn. Daarom heb ik mij afgelopen week aangemeld op dit forum. Zou het waar kunnen zijn dat de mol België 2021 doorgaat in Turkije? Mij lijkt het nogal raar, omdat het naast Griekenland ligt. Is ook niet zo'n heel betrouwbare bron natuurlijk...
Ps: Ik ben nieuw hier. Ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt. ik kon niet in het "off-topic" onderwerp geraken, vandaar dat dit bericht hier staat. Oh ja, nog iets: dit is GEEN reclame voor mijn instagram-account!
(Foto van bericht staat er hieronder bij.)
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric22 jul 2020, 16:49

 2834  Uma
Hoi, welkom op het forum!


1. Turkije lijkt me op zich wel realistisch, maar anderzijds misschien niet evident met Erdogan en vooral met corona. Al heb ik nu ook wel geen zicht op de coronasituatie ginder.
2. Ik vermoed dat de makers wel 2-3 opties in gedachten hebben op dit moment qua locatie. Ik kan me perfect voorstellen dat Turkije een optie is, maar niet dat het al beslist zou zijn. Tenzij ze echt nu snel-snel willen gaan opnemen voor de 2e coronagolf er echt komt en alles dus al bekend is qua kandidaten en locaties en zo. (Daarom het gelimiteerde aantal inschrijvingen? Om sneller te kunnen beslissen en handelen?)
3. ALS het waar is wat die persoon aan jou liet weten, dan is dat toch absoluut niet slim van hem/haar... Ik hecht er dan ook weinig geloof aan, want ten eerste geloof ik nooit dat iemand van de makers dergelijke info zo zou verklappen. Ten tweede zou zo'n informatie dan moeten komen van ofwel een deelnemer, ofwel het familielid van de deelnemer.. Wat dan ook weer erg dom zou zijn van hen en waar waarschijnlijk wel bepaalde boetes op zouden staan (geen idee wat in de contracten staat, maar geheimhouding is zó enorm belangrijk dat er wel iets over moet instaan).

Ik teken dus nog enig voorbehoud aan. Al zou Turkije weldegelijk realistisch kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Jansen23 jul 2020, 08:38

 3423  Yens
Het lijkt me alleszins een grote mogelijkheid dat De Mol 2021 in Europa zal opgenomen worden, gezien de corona-maatregelen. Turkije lijkt me dan weer minder realistisch. Momenteel vind je volgende richtlijn op de website van buitenlandse zaken: "Niet-noodzakelijke reizen buiten de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Liechtenstein, IJsland en Noorwegen blijven vooralsnog verboden op basis van artikel 18, §1 van het Ministerieel besluit van 30 juni 2020". Link naar de webpagina: https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... en/turkije

Anderzijds zou Turkije waarschijnlijk wel een mooie bestemming zijn met een goeie mix tussen mooie locaties en grote steden.

Voor mij is de keuze snel gemaakt als er opnieuw een Europese locatie zit aan te komen. Liever opnieuw een editie van De Mol in Europa dan geen editie 😉 . Voor mij mag dat bv. ook in landen als Finland of IJsland (de andere Scandinavische landen zijn te toeristisch denk ik). Het enige nadeel is dat ze dan nu of ten laatste augustus zouden moeten gaan opnemen (daarna is er te weinig daglicht) en ik weet niet of dat wel een haalbare kaart is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 jul 2020, 22:45

 1690  Sven
Cedric schreef:Hoi, welkom op het forum!


1. Turkije lijkt me op zich wel realistisch, maar anderzijds misschien niet evident met Erdogan en vooral met corona. Al heb ik nu ook wel geen zicht op de coronasituatie ginder.
2. Ik vermoed dat de makers wel 2-3 opties in gedachten hebben op dit moment qua locatie. Ik kan me perfect voorstellen dat Turkije een optie is, maar niet dat het al beslist zou zijn. Tenzij ze echt nu snel-snel willen gaan opnemen voor de 2e coronagolf er echt komt en alles dus al bekend is qua kandidaten en locaties en zo. (Daarom het gelimiteerde aantal inschrijvingen? Om sneller te kunnen beslissen en handelen?)
3. ALS het waar is wat die persoon aan jou liet weten, dan is dat toch absoluut niet slim van hem/haar... Ik hecht er dan ook weinig geloof aan, want ten eerste geloof ik nooit dat iemand van de makers dergelijke info zo zou verklappen. Ten tweede zou zo'n informatie dan moeten komen van ofwel een deelnemer, ofwel het familielid van de deelnemer.. Wat dan ook weer erg d...
De deelnemers weten toch niet op voorhand waar ze naartoe gaan? Ik dacht dat Turkije voorlopig nog geen optie was om naartoe te kunnen gaan zelfs.

Wat het lekken betreft, dit seizoen was er duidelijk wel iemand die op de hoogte was en de kandidaten al op voorhand had gelekt, daar moeten ze toch echt wel eens werk van maken.
Het zou natuurlijk best kunnen dat Turkije een optie is als het reisadvies verandert.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 sep 2020, 17:46

 8153
Eigenlijk zouden de opnames bijna moeten starten. Ik vrees dat we een kruis zullen mogen maken over De Mol 2021 :cry:
Gebruikersavatar

Cedric20 sep 2020, 16:59

 2834  Uma
Iemand die ik ken en die zich inschreef, hoorde een tweetal weken terug dat ze niet geselecteerd is. Dus ik denk wel dat er een nieuw seizoen komt.

Er zullen dus al 10 kandidaten gekozen zijn waarschijnlijk en een bestemming zullen ze ook wel hebben. Eens dat het geval is, moet het toch lukken om die mensen (1) te testen en (2) in quarantaine te houden. Ook de opdrachten organiseren moet lukken. Een paintballopdracht lukt zeker, opdrachten vergelijkbaar aan de Vradetotrappen of de Cu Chi Tunnels evenzeer. De meeste opdrachten zelfs, als je er eens over nadenkt, want je blijft in de bubbel van de Molgroep. Een stadsopdracht is misschien iets minder evident, maar ook dat moet haalbaar zijn, mits mondmaskers. Dat komt de Mol zelfs goed uit, want er zal minder van diens aangezicht af te lezen vallen. Een seizoen organiseren moet dus wel haalbaar zijn. Enkel op familiebezoek reken ik niet.

Het moeilijkste lijkt me om een dergelijke reis hier in België te verantwoorden. Om in deze tijden aan je werkgever uit te leggen dat je op reis gaat voor 3 weken en dan ook nog eens mogelijk 2 weken in quarantaine moet. 5 weken verlof nodig dus. Niet iedereen zou dit hier kunnen 'aanvaarden' misschien.
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 okt 2020, 20:00

 2354  Uma
Jay-Lo schreef:De laatste x dat GDC Sports late night presenteerde was op 20 september. Zouden ze dan toch????
Wat zouden mogelijke locaties kunnen zijn in deze Corona-omstandigheden?
Gebruikersavatar

salb10 okt 2020, 20:09

 352  Sven
Kroatië of Bulgarije? Dit zijn de enige Europese landen met een groene zone. Of misschien komen hier net nu te veel toeristen?

Het Nieuwsblad 09/10/2020
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric10 okt 2020, 21:19

 2834  Uma
Met al die wijzigingen qua kleurcodes voor landen vraag ik me toch af hoe ze het gaan klaarspelen en waar.. In principe zal de bestemming al maanden geleden gekozen zijn, de opdrachten zullen ook wel al grotendeels vastgelegd zijn. En toen konden ze niet weten welke landen nu wel/niet rood of groen of eender welke andere kleur zouden hebben..
Dus ofwel is de bestemming altijd groen gebleven (hoerechance gehad dus), ofwel moeten ze alles uitstellen (wintereditie?), ofwel moeten ze last-minute van bestemming veranderen (moeilijk haalbaar), ofwel moeten ze het boeltje annuleren (please no). Ofwel krijgen we een virtuele editie met opdrachten die iedereen via Skype moet uitvoeren (da's goed voor een halve aflevering maar meer niet vrees ik).
Enfin, geen idee, ik ben heel benieuwd naar wat het zal worden.
Al vermoed ik toch dat ze nu nog niet vertrokken zullen zijn en dat het pas binnen enkele weken/maanden zal kunnen doorgaan. Maar ze mogen mij altijd aangenaam verrassen natuurlijk 🙂