Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

elkemol16 mar 2020, 19:09

654
Frolva schreef:Viel me ook op, die nadruk op 'niemand'.

Zou het kunnen zijn dat geen van de kandidaten de mol als hoofdverdachte had, bij de tweede eliminatieronde?
wie weet 🙂
maar wij weten niet echt wie wie verdenkt (buiten wat de makers ons willen doen geloven)

Tahnee_V16 mar 2020, 20:28

1
elbeon schreef:Zou de mol een hint hebben gegeven toen hij/zij in het dagboek-fragment zei dat hij/zij de doos desnoods zelf wou open maken, maar dit echt onmogelijk was?

Afbeelding

Bijvoorbeeld stel dat de mol Laure of Jolien is, dan kon ze onmogelijk de doos open maken als de andere persoon had voorgesteld om deze te bewaken.
Off Christian die de doos niet kan opendoen omdat hij te hoog stond?
- op ander forum merkt iemand op dat de eliminatie doorging in de zaal met de naam PANDORA C -> C van de mol? 😃

chicawah.janssen16 mar 2020, 20:57

8153
Het is geen C maar een G die als H moet worden uitgesproken en op het forum is er al over gediscussieerd in een ander topic.
Pandora G' is gewoon de naam van een conferentiezaal in het hotel waar ze verbleven.

MarcH17 mar 2020, 10:02

72  Emanuelle
Odysseus verklaart aan de cycloop Polyphemos dat hij "Niemand" heet (boek 9 Odyssee).
Ik denk dat we naar een verband tussen Odysseus/cycloop/Polyphemos en een kandidaat moeten zoeken.
Deze kandidaat weet wie de Mol is, of is gewoon de Mol zelf.

Nog even toevoegen aan mijn bericht over de cycloop Polyphemos : in het verhaal wordt deze een REUS genoemd !
Odysseus offert eerst enkele van zijn eigen mannen aan de reus, om achteraf zelf te kunnen ontsnappen.
In de Odyssee gaat de reus wel iets verder dan armworstelen.

Eddy Walput17 mar 2020, 10:32

10
Verdorie, ging net hetzelfde posten! Ik dacht inderdaad ook aan Oddyseus die ontsnapt bij de reus door zich als 'niemand' voor te stellen.
In die context zou eventueel verwezen kunnen worden naar Christian als mol, die weet te ontsnappen van de andere 'reuzen'.

chicawah.janssen17 mar 2020, 10:43

8153
MarcH schreef:Odysseus offert eerst enkele van zijn eigen mannen aan de reus, om achteraf zelf te kunnen ontsnappen.
😲 Mooi is dat! :evil:

De mol offert elke week een kandidaat... (maar kan uiteindelijk niet meer ontsnappen, dus hier begint de vergelijking mank te lopen :? ).

P.I17 mar 2020, 11:00

12
De "zware consequenties" waar De Mol in zijn dagboek over spreekt bij het openen van de doos, werd dit zo letterlijk door Gilles vermeld bij het bespreken van de opdracht? Anders is het wel zeer 'toevallig' dat Salim het even voordien in exact dezelfde bewoordingen over deze "zware consequenties" heeft.

MarcH17 mar 2020, 12:09

72  Emanuelle
In de Odyssee rekent Odysseus af met al wie hem tijdens zijn tocht probeert te verschalken.
Uiteindelijk blijven nog 3 personen over : Odysseus + zijn echtgenote en zijn zoon die aanvankelijk enige moeite hadden om hem na al die jaren nog te herkennen.
Als deze stelling klopt, dan gaan we de volgende weken nog meerdere figuren van de Odyssee zien verschijnen.

Frolva17 mar 2020, 12:12

2204
P.I schreef:De "zware consequenties" waar De Mol in zijn dagboek over spreekt bij het openen van de doos, werd dit zo letterlijk door Gilles vermeld bij het bespreken van de opdracht? Anders is het wel zeer 'toevallig' dat Salim het even voordien in exact dezelfde bewoordingen over deze "zware consequenties" heeft.
Werd eerder zo gezegd door GDC. 😉

Anomolie17 mar 2020, 21:20

64  Uma
Even een andere invalshoek proberen:
Kunnen we iets afleiden uit de uitspraak?

Ik heb het een aantal keer herbeluisterd en het enige dat mij opvalt is de uitspraak van het woord 'uit'.
Dat wordt uitgesproken als '[uijt]'.
Ik ben niet uit de regio, maar is dit niet eerder West-Vlaams?

Mogelijks valt jullie iets anders op?

Klaartje18 mar 2020, 00:03

2245  Uma
Mij is iets anders opgevallen aan de tekst van het dagboek, zoals ze die tonen op het scherm en dan heb ik het vooral over een verschil met hoe ze het vorig jaar deden. Het is een heel groot verschil eigenlijk in vergelijking met vorig seizoen, maar dat kan ook te wijten zijn aan de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn en die keuze gemaakt hebben.

Ik heb vorig jaar ook met heel veel belangstelling die dagboeken van de mol gevolgd en zitten zoeken naar bepaalde typische woordenschat, die ik ook tegenkwam bij bepaalde kandidaten. Ik heb die toen echt woord voor woord, lijn voor lijn zitten bestuderen en ik had ze ook allemaal, letterlijk zoals ze op het scherm verschenen overgeschreven op mijn pc.

Dus viel me onmiddellijk een groot verschil op in de tekst van het dagboek van de mol van dit jaar: er wordt nu wel interpunctie gebruikt, ze zetten punten achter zinnen of woorden die 1 geheel vormen. Vorig jaar zetten ze nergens een punt achter een zin, geen enkele keer. En nu dus wel. Het kan toeval zijn en te wijten aan de medewerker die die tekst op schrift moet stellen, maar misschien zit er toch iets achter.

Het (eerste) dagboek van de mol ziet er zo uit:

Afbeelding

Let op het gebruik van die punten!

Ik had al gedacht dat er misschien een morsecode achter zou schuilen. 😂
Stel dat je de plaatsen waar ze geen punt zetten, beschouwt al de "lange" streep in morse (-) en de punten natuurlijk als de korte tekens, dan zou je zo een morsecode kunnen vormen. Maar helaas, voorlopig haal ik er weinig zinnigs uit zo:

. . - . - . . . - .

Probleem is: waar kap je af? Sommige letters zijn in morse 1 teken, andere 2, 3 of meer. Iets voor de hardnekkige puzzelaaars, vrees ik. Maar wie weet ziet iemand het licht.

Ik geef het maar mee, misschien zien anderen meer dan ik. Of misschien wordt het later duidelijker. Of misschien zoek ik het weer veel te ver en is er weer niks aan de hand. Dat laatste is het meest waarschijnlijke. 🙂

Jansen18 mar 2020, 09:31

3423  Yens
Het enige wat ik er uithaal in verband met de punten: dat het over iemand gaat die gesteld is op correcte spelling en taalgebruik. Een onderwijzeres bv. 😉.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14