Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

stef.vermeiren12 apr 2020, 21:24

79  Uma
Ik vind deze dagboeken over het algemeen een heel negatieve en zelfdenigrerende toon hebben, wat mij wel vreemd lijkt. Vorige dagboeken, voor zover ik mij kan herinneren, gingen over hoe erg de mol het wel niet vond om te liegen, en waren... algemener?
Daardoor sluit ik eigenlijk Jolien en Christian al uit, zij lijken me niet de personen om gedemotiveerd te geraken (zo komt de mol immers over in die dagboeken).

IkBenDeMol12 apr 2020, 21:57

287
Inderdaad, een vorige keer ging het er ook over dat de Mol het zich erg aantrok dat er werd gezegd dat het een heel slechte Mol is dit jaar. Lijkt mij elke keer zeer onzeker over te komen.

Zico12 apr 2020, 22:04

30
stef.vermeiren schreef:Ik vind deze dagboeken over het algemeen een heel negatieve en zelfdenigrerende toon hebben, wat mij wel vreemd lijkt. Vorige dagboeken, voor zover ik mij kan herinneren, gingen over hoe erg de mol het wel niet vond om te liegen, en waren... algemener?
Daardoor sluit ik eigenlijk Jolien en Christian al uit, zij lijken me niet de personen om gedemotiveerd te geraken (zo komt de mol immers over in die dagboeken).
Ik vind Jolien nochtans een persoon die zeer self conscious is en het ligt wel in haar karakter om zo direct het negatieve te denken en zich aangevallen te voelen. Het meest van alle kandidaten.

Jansen12 apr 2020, 22:27

3423  Yens
stef.vermeiren schreef:Ik vind deze dagboeken over het algemeen een heel negatieve en zelfdenigrerende toon hebben, wat mij wel vreemd lijkt. Vorige dagboeken, voor zover ik mij kan herinneren, gingen over hoe erg de mol het wel niet vond om te liegen, en waren... algemener?
En Bart niet? Persoonlijk vind ik Bart juist een persoon die sterk in zijn schoenen staat en over veel motivatie beschikt.

elkemol12 apr 2020, 22:30

654
Jansen schreef:En Bart niet? Persoonlijk vind ik Bart juist een persoon die sterk in zijn schoenen staat en over veel motivatie beschikt.
ik denk dat Bart een strever is, en altijd wil winnen. Hij heeft ook al zijn softe kant laten zien, en tranen gelaten.
Dus ik kan me best wel voorstellen dat hij ook een onzeker kantje heeft

Cedric12 apr 2020, 22:33

2834  Uma
In deze aflevering vond ik het dagboek van de Mol toch redelijk Jolienachtig klinken. Vooral de "Maar hoe geniaal is dit nu gespeeld". Dat klinkt wel Joliens vind ik.

els.mievis12 apr 2020, 23:06

3  Jens
Er was ook een uitspraak van de mol dat de anderen beter konden liegen dan de mol zelf.
Kan gaan over de pijlen in de vorige aflevering. Bart, Christian of Jolien hadden rood.
Uiteindelijk wordt pijl Jolien afgeschoten en is groen.
Indien zij de Mol is, is die pijl logisch groen, maar dat betekent dat Bart en vooral Christian beter kunnen liegen en dat Jolien de mol kan zijn...

elkemol12 apr 2020, 23:14

654
els.mievis schreef:Er was ook een uitspraak van de mol dat de anderen beter konden liegen dan de mol zelf.
Kan gaan over de pijlen in de vorige aflevering. Bart, Christian of Jolien hadden rood.
Uiteindelijk wordt pijl Jolien afgeschoten en is groen.
Indien zij de Mol is, is die pijl logisch groen, maar dat betekent dat Bart en vooral Christian beter kunnen liegen en dat Jolien de mol kan zijn...
Stel dat Bart de mol is, dan is het een mol die niet echt veel liegt, maar eerder de waarheid naar zijn hand zet.
Het is veel makkelijker om onopvallend over te komen door niet te liegen maar wel zaken te verdraaien, of in een context te zeggen zodat het in die context niet klopt maar in een andere context wel...zo hoef je niet echt te liegen en lichaamstaal verbergen...

charline.steuckers13 apr 2020, 09:06

8
We hebben nu 2 dagboeken van de mol gezien. Ik vind zelf dat we met nogal een “onzekere” Mol zitten, precies. In de twee dagboeken klaagt de Mol dat de andere denken “wat een slechte mol dit jaar” en “de anderen kunnen nog beter liegen dan ik”. Het gaat hier ook telkens over een fout, iets wat de mol niet gelukt is, of anders had willen zien lopen... komt allemaal zo onzeker over.

Nu, persoonlijk denk ik al vanaf dag 1 dag Bart de mol is, maar ik blijf open voor andere theorieën aangezien hij precies niet subtiel genoeg overkomt op tv, en daar stoor ik me aan (hoewel hij altijd in de juiste positie zit bij elke opdracht, maar da’s een ander topic). Aan de andere kant lijkt het mij NOOIT dat Bart dit zou zeggen, of zo onzeker zou zijn. Dat lijkt me eerder iets voor Alina of Christian.

Bedenkingen?

Jansen13 apr 2020, 09:08

3423  Yens
charline.steuckers schreef:We hebben nu 2 dagboeken van de mol gezien.
We hebben ondertussen 3 dagboeken van de mol gezien 😉.

charline.steuckers schreef:Nu, persoonlijk denk ik al vanaf dag 1 dag Bart de mol is, maar ik blijf open voor andere theorieën aangezien hij precies niet subtiel genoeg overkomt op tv, en daar stoor ik me aan (hoewel hij altijd in de juiste positie zit bij elke opdracht, maar da’s een ander topic). Aan de andere kant lijkt het mij NOOIT dat Bart dit zou zeggen, of zo onzeker zou zijn. Dat lijkt me eerder iets voor Alina of Christian.

Bedenkingen?
Ik denk er precies zo over, alleen is Bart net omwille van de gebrek aan subtiliteit voor mij niet de mol, althans ik hoop het echt. Als Bart wel de mol zou zijn, dan vind ik dat ze dit jaar een slechte mol gekozen hebben, niettegenstaande het feit dat ik Bart een sympathieke man vind, en perfect in het plaatje van winnaar van het spel past.

joeri.vandeneeckhout13 apr 2020, 09:20

1
Kunnen we iets afleiden uit de personen die in beeld komen in het 3de dagboek? In de eerste zin zegt de mol: 'ik had echt niet verwacht dat de afvaller zichzelf zou redden' en dan zien we Dorien die op het einde de aflevering moet verlaten. Volgende zin is 'en dat iemand anders naar huis zou gaan', en dan zien we Christian (waarvan ik denk dat hij degene was die eerst een rood scherm had). Volgende zin is 'ik zit hier gewoon met betere leugenaars dan mezelf' en we zien Bart en Jolien. Toch wel 2 sterke kandidaten en misschien wel de finalisten. Ten slotte lezen we 'in een spel waar ik de beste moet zijn...' en we zien Aline in beeld, wat zou betekenen dat zij de Mol is..

tim.platteau13 apr 2020, 10:51

7
charline.steuckers schreef:We hebben nu 2 dagboeken van de mol gezien. Ik vind zelf dat we met nogal een “onzekere” Mol zitten, precies. In de twee dagboeken klaagt de Mol dat de andere denken “wat een slechte mol dit jaar” en “de anderen kunnen nog beter liegen dan ik”. Het gaat hier ook telkens over een fout, iets wat de mol niet gelukt is, of anders had willen zien lopen... komt allemaal zo onzeker over.

Nu, persoonlijk denk ik al vanaf dag 1 dag Bart de mol is, maar ik blijf open voor andere theorieën aangezien hij precies niet subtiel genoeg overkomt op tv, en daar stoor ik me aan (hoewel hij altijd in de juiste positie zit bij elke opdracht, maar da’s een ander topic). Aan de andere kant lijkt het mij NOOIT dat Bart dit zou zeggen, of zo onzeker zou zijn. Dat lijkt me eerder iets voor Alina of Christian.

Bedenkingen?
Het klinkt vooral ook heel emotioneel. En vooral de laatste afleveringen zien we toch dat Alina heel emotioneel reageert (weent bij afscheid Dorien, weent bij terugkomst Salim).

Zou het kunnen dat de druk in die afleveringen wat teveel wordt?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14