Klaartje schreef:Ik had al gedacht dat er misschien een morsecode achter zou schuilen.1. Als dit een zin moet vormen, begint hij sowieso niet met de naam van de Mol.![]()
Stel dat je de plaatsen waar ze geen punt zetten, beschouwt al de "lange" streep in morse (-) en de punten natuurlijk als de korte tekens, dan zou je zo een morsecode kunnen vormen. Maar helaas, voorlopig haal ik er weinig zinnigs uit zo:
. . - . - . . . - .
Probleem is: waar kap je af? Sommige letters zijn in morse 1 teken, andere 2, 3 of meer. Iets voor de hardnekkige puzzelaaars, vrees ik. Maar wie weet ziet iemand het licht.
2. Enkele mogelijkheden, waarbij ik er steeds vanuit ga dat de zin begint met 'ik' (. . - . -):
- Ik ve
- Ik sn
- Ik ste
- Ik ir
- Ik ien
- Ik iete
- Ik ine
- Ik ein
- Ik ef
- Ik eite
- Ik eue
- ...
Er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden (bv. zinnen die niet met ik beginnen), maar als dit een hint is, verwacht ik het meest van het "Ik ste"-spoor. Dat kan namelijk nog bv. "Ik stel mezelf voor: [naam van de Mol]" worden, waarbij de naam pas vlak voor de finale (afhankelijk van wanneer er dagboeken komen natuurlijk) bekend wordt.