Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Paraceta18 mar 2020, 10:58

717  Sven
Klaartje schreef:Ik had al gedacht dat er misschien een morsecode achter zou schuilen. 😂
Stel dat je de plaatsen waar ze geen punt zetten, beschouwt al de "lange" streep in morse (-) en de punten natuurlijk als de korte tekens, dan zou je zo een morsecode kunnen vormen. Maar helaas, voorlopig haal ik er weinig zinnigs uit zo:

. . - . - . . . - .

Probleem is: waar kap je af? Sommige letters zijn in morse 1 teken, andere 2, 3 of meer. Iets voor de hardnekkige puzzelaaars, vrees ik. Maar wie weet ziet iemand het licht.
1. Als dit een zin moet vormen, begint hij sowieso niet met de naam van de Mol.
2. Enkele mogelijkheden, waarbij ik er steeds vanuit ga dat de zin begint met 'ik' (. . - . -):
- Ik ve
- Ik sn
- Ik ste
- Ik ir
- Ik ien
- Ik iete
- Ik ine
- Ik ein
- Ik ef
- Ik eite
- Ik eue
- ...
Er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden (bv. zinnen die niet met ik beginnen), maar als dit een hint is, verwacht ik het meest van het "Ik ste"-spoor. Dat kan namelijk nog bv. "Ik stel mezelf voor: [naam van de Mol]" worden, waarbij de naam pas vlak voor de finale (afhankelijk van wanneer er dagboeken komen natuurlijk) bekend wordt.

Klaartje18 mar 2020, 11:08

2245  Uma
Ja, daar zit iets in.

Ik had zelf ook zitten puzzelen en die mogelijkheid van IK als eerste twee letters ontdekt, maar niet verder gezocht zoals jij.

Ik hoopte namelijk dat ik letters zou krijgen waarmee ik de naam van de mol kon maken, maar ik heb verschillende namen ingetikt in zo'n morsevertaler en de resultaten vergeleken met het 'schema' uit het dagboek, maar ik vond niet echte overeenkomsten. Ik heb ze zelfs zitten omdraaien en van achter naar voor proberen te lezen, maar voorlopig was dat vergeefse moeite. 🙂

Maar wat je zegt, een zin die met ik begint en die in de volgende dagboeken vervolledigd kan worden, het klinkt plausibel, als er tenminste echt morse achtersteekt. Het kan zoals zoveel zaken in De Mol ook gewoon weer allemaal toeval zijn. We zullen zien.

masterveecee18 mar 2020, 12:06

3547  Sven
Mss moet je wachten tot je de volgende teksten hebt, Klaartje, en alles aan elkaar hangen
en kan je voor het kappen niet letten op pauzes tussen de verschillende zinnen?

elkemol19 mar 2020, 17:28

654
Afbeelding
Afbeelding

ongeveer wanneer de mol zegt : ik wou die doos desnoods zelf openmaken lijkt het alsof je op de achtergrond, in de ruis als een soort van schaduw iemand in een deuropening ziet staan en die deur telkens een beetje open en toe doen. alsof die de kamer wil binnenkomen maar twijfelt.
Ik wou dat ik er een gifje van kon maken, maar dat is me nog niet gelukt.
Op de foto's kan je wel zowat de contouren zien. Maar je ziet het beter als het beweegt.
(dat 'handje' heb ik er zelf bijgetekend, zodat je ongeveer een idee hebt van wat ik bedoel. Het rode is de contour van wat ik denk dat 'iemand' is, en het blauwe is de zijkant van de deur)
Als het dagboek stopt hoor je dan ook een deur toegaan.

masterveecee20 mar 2020, 08:12

3547  Sven
Nee, is gewoon ruis
Afbeelding

Karageorgos_23 mar 2020, 00:59

35  Uma
elbeon schreef:Zou de mol een hint hebben gegeven toen hij/zij in het dagboek-fragment zei dat hij/zij de doos desnoods zelf wou open maken, maar dit echt onmogelijk was?

Afbeelding

Bijvoorbeeld stel dat de mol Laure of Jolien is, dan kon ze onmogelijk de doos open maken als de andere persoon had voorgesteld om deze te bewaken.
Dit is iets dat ik er ook uit concludeerde: maar er zijn nog altijd 2 opties mogelijk.

1) ofwel was dit onmogelijl omdat Jolien en Laure voor de kist lagen en de list dus niet ongestoord geopend kon worden.

2) ofwel omdat de mol in het 'waakteam' zat.

---> Brengt me wel bij de volgende opmerking, waarom hebben Laure en Jolien dit verzwegen? 😎 :!:

ex-molinator24 mar 2020, 17:50

3483  Uma
Karageorgos_ schreef: ---> Brengt me wel bij de volgende opmerking, waarom hebben Laure en Jolien dit verzwegen? 😎 :!:
Ik zou het ook verzwegen hebben, vooral dan om de reacties van anderen te zien.

Social29 mar 2020, 22:20

353  Uma
Na de proef met het eten en de fitness krijgen we een dagboek van de mol scene.

Daarin zegt de mol "Vandaag heb ik echt mijn best gedaan, en toch lukt de opdracht nog" (Bart deed erg zijn best om zo veel mogelijk te bestellen)

En dan op zo'n moment moet je gelukkig zijn en lachen, en ik doe dan echt mijn best. (Bart ziet er niet zo gelukkig uit)

Achteraf zit je dan ook in de auto van, waar ben ik mee bezig? (beelden van Bart, Salim en Christian)

Als je iedereen hoort zeggen, wat een slechte mol dit jaar...

Ja, morgen. Dat zal ze wel door elkaar schudden.

Zijn er hier zaken die jullie zijn opgevallen?

Afbeelding

Afbeelding

Paraceta29 mar 2020, 22:22

717  Sven
Dit neem ik morgen nog eens onder de loep, maar aangezien er deze keer ook komma's tussen zaten, lijkt dit op niks uit te draaien: moet je komma's zien als kort of lang?

kiki.mander29 mar 2020, 22:34

30
Wat me opviel is de uitspraak 'Dat zal ze door elkaar schudden' als het over de proef van daags nadien gaat.

De mol weer uiteraard de inhoud van de proef.

Als er een verdubbelaar gekozen zou zijn, dan denk ik niet dat er hierdoor veel 'opschudding' zou ontstaan in de groep, wel in tegendeel.

Daarom meen ik hieruit te kunnen afleiden dat de mol er zeker van was dat de pasvragen gekozen zouden worden, met alle spanningen vandien...

De mol is dan logischerwijze Salim of Dorien, met voorkeur voor Salim die heel de ondervraging en de onderhandelingen heeft geleid...

Nills29 mar 2020, 23:21

7
kiki.mander schreef:Wat me opviel is de uitspraak 'Dat zal ze door elkaar schudden' als het over de proef van daags nadien gaat.
Tijdens de eliminatie werden de kandidaten ook niet meer alfabetisch afgegaan, alsof ze "door elkaar geschud" zijn 😉

Cedric29 mar 2020, 23:25

2834  Uma
kiki.mander schreef:Wat me opviel is de uitspraak 'Dat zal ze door elkaar schudden' als het over de proef van daags nadien gaat..
Ik dacht eerst dat het iets ging zijn zoals vorig jaar van het genre "morgen krijgen ze te horen dat de familie niet afkomt" of zo.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14