Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Paraceta07 apr 2020, 08:53

717  Sven
Jansen schreef:Ik denk dat jullie te snel uitgaan van "foefelen" met de beelden. Het is al in elk seizoen zo geweest dat er montagefouten ontdekt zijn. Ik zou er niks achter zoeken en al zeker niet dat de productie de kijker zou willen misleiden.
Maar de volgorde van Alina vs Dorien is toch wel frappant, nee?

Frolva07 apr 2020, 08:57

2204
Addow schreef: Alina is Dorien hier zonet gekruist!

Afbeelding
Zie je Dorien echt nog in de andere richting stappen? Misschien staat ze gewoon in de schaduw van de boom?

Paraceta07 apr 2020, 09:09

717  Sven
Dorien stapt wel degelijk weg, zichtbaar van 4:15 tot 4:16.
Gecombineerd met de de vuilbak bij Salim, zorgt dit voor volgende conclusie:
1. Salim (of eventueel Christian, het lijkt alsof de vuilbak er niet staat, maar die kan zich ook net buiten beeld bevinden) ging als eerste
2. Alina ging pas ná Dorien
3. Laure ging voor Jolien, die op haar beurt voor Bart ging (ze kruisen elkaar)
De volgorde die de montage doet uitschijnen (Alina, Christian, Laure, Jolien, Bart, Salim, Dorien) klopt dus helemaal niet.
Geen idee of dit nu van grote betekenis is, maar toch wel opvallend.
Alle credits voor het vinden van deze onjuistheden in de montage gaan trouwens naar de andere forumgangers, ik lijst gewoon even op

Addow07 apr 2020, 09:17

Molerator  377  Yens
Frolva schreef:Zie je Dorien echt nog in de andere richting stappen? Misschien staat ze gewoon in de schaduw van de boom?
Instinctief dacht ik ook eerst dat de groep gewoon achter die struik stond. Maar het is wel degelijk een terugstappende Dorien. Check hieronder. Ik heb mij verdiept in het maken van gifjes, wat mijn analyses misschien nog wat duidelijker zou maken in de toekomst. 😂

Afbeelding
Jansen schreef:Ik denk dat jullie te snel uitgaan van "foefelen" met de beelden. Het is al in elk seizoen zo geweest dat er montagefouten ontdekt zijn. Ik zou er niks achter zoeken en al zeker niet dat de productie de kijker zou willen misleiden.
Bekijk je het nu niet een beetje té optimistisch of door een roze bril in dit geval? Montagefouten zoals de sok van Joeri, de rugzak van Elisabet, en vele anderen... hebben normaal enkel invloed op continuïteit. Montagewijzigingen in een situatie zoals deze is vergelijkbaar met Pieter en de geldkoffers in de luchthaven. De volgorde waarin de mol komt, kan wel degelijk invloed hebben op het resultaat van de stemming (of keuze in het geval van Pieter). Ga je met de volgorde foefelen, dan doe ze dat mogelijks om iets te maskeren of om de mol "minder" verdacht te maken.

De makers hebben toch gezegd dat ze nooit bewust tips naar iemand anders dan de mol erin steken, dat dit louter toeval is. Ze hebben nooit beweerd dat ze anderen niet verdacht maken of de mol maskeren. Trouwens, ze beweerden ook dat de afleveringen al vele weken voor uitzending klaar zijn, maar in het HUMO artikel las ik toch dat aflevering 6 nog maar net gemonteerd was op moment van interview. Vele weken is dus relatief, want in het artikel wordt tevens over lockdown maatregelen gesproken.
Laatst gewijzigd door Addow op 07 apr 2020, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Frolva07 apr 2020, 09:20

2204
Addow schreef:Ik heb mij verdiept in het maken van gifjes, wat mijn analyses misschien nog wat duidelijker zou maken in de toekomst. 😂
Addow-analyse 2.0. 😲

:mrgreen:

Suspicious08 apr 2020, 12:12

106
annie.delen schreef:GDC zegt elke kandidaat MAG nu 2 verschillende namen doorgeven. Op zichzelf stemmen MAG ook.

Ik leid daar uit af dat iemand ook 2 keer op zichzelf mag stemmen.
Hm... zouden ze het zo ver zoeken?

masterveecee08 apr 2020, 12:21

3547  Sven
Addow schreef:Ik zit al heel de week met exact diezelfde gedachte te worstelen. Hier had de mol in zijn of haar eentje allerminst controle over de keuze van de volksvertegenwoordigers, behalve wanneer hij of zij in laatste positie zijn of haar stem mag uitbrengen. De mol weet na iedere eliminatie wie wie verdenkt en kan op basis daarvan mensen in een positie duwen.

Dus ben ik nog eens opnieuw de stemvolgorde gaan analyseren...

Ze hebben ons weer carrément in 't ootje genomen met de montage. Ze liegen ons wederom iets voor, namelijk dat Alina als eerste is gegaan. Maar waar viel mijn kritisch oog zonet op... Alina is NA DORIEN gaan stemmen. Je ziet Dorien haar gestreept kleedje (lang leve streepjes, we wisten dat ze een hint konden bevatten!!) links onderaan nog weglopen achter de struik. (Aflevering 4 op 04:13)

Nou... waarom gaan ze hier nu foefelen met de montage/stemvolgorde??

Alina is Dorien hier zonet gekruist!

Afbeelding
...

efkes voor de duidelijkheid: is dat belangrijk dat het verkeerd is? Lijkt mij eerder dan iets van "mja, mss moeten we de volgorde efkes aanpassen, dat ziet er beter uit". Kzie niet echt in dat het voor het spel belangrijk is om een bepaalde volgorde te hebben. niet?

salb08 apr 2020, 12:42

352  Sven
De volgorde kan belangrijk zijn als de mol zijn/haar stem wil aanpassen aan de anderen. GDC zou eventueel kunnen zeggen wie aan de leiding staat in de stemming.

Addow08 apr 2020, 12:43

Molerator  377  Yens
masterveecee schreef:efkes voor de duidelijkheid: is dat belangrijk dat het verkeerd is? Lijkt mij eerder dan iets van "mja, mss moeten we de volgorde efkes aanpassen, dat ziet er beter uit". Kzie niet echt in dat het voor het spel belangrijk is om een bepaalde volgorde te hebben. niet?
Een specifieke volgorde lijkt me hier inderdaad niet belangrijk. Enkel als de mol als laatste persoon bij Gilles komt stemmen, kan dat extra invloed hebben op wie uiteindelijk verkozen wordt, aangezien Gilles de mol kan vertellen wat de tussentijdse stemresultaten zijn.

De mol kan op dat moment altijd de hulp van Poetin inschakelen om de stemresultaten nog wat te manipuleren, zodat we er zeker van zijn dat de volksvertegenwoordigers democratisch worden verkozen.

Bovendien heb ik wel degelijk een theorie waarom Alina precies 'daar' gemonteerd wordt, maar die hint eigenlijk naar m'n rode draad, dus die hou ik liever nog even "onder de grond" in mijn molboekje.

Frolva08 apr 2020, 12:45

2204
Addow schreef:Bovendien heb ik wel degelijk een theorie waarom Alina precies 'daar' gemonteerd wordt, maar die hint eigenlijk naar m'n rode draad, dus die hou ik liever nog even "onder de grond" in mijn molboekje.
* rept zich naar het molboekje van Addow *

Heb jij wel een molboekje hier op het forum? :? :roll:

Addow08 apr 2020, 12:52

Molerator  377  Yens
Frolva schreef:* rept zich naar het molboekje van Addow *

Heb jij wel een molboekje hier op het forum? :? :roll:

Neej :mrgreen: Mijn molboekje is zo'n puinhoop en allegaartje van leads, dat ik het gewoonweg niet presenteerbaar of forumbaar vind.

els.mercier14 apr 2020, 14:10

1
Het kan zijn dat het al ergens op het forum staat maar vond het niet terug. Bij het begin fragment van de opdracht, als ze samen in de grote hal komen, dan zie je Jolien eerst zonder bril en daarna met bril. Is dit nog iemand op gevallen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7