Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Iknie12 apr 2020, 14:18

4  Uma
Zit Bart niet strategisch dicht bij de pijlen ? Daardoor kan hij low profile blijven in de discussie, maar ingeval van nood wel ingrijpen bij omduwen van een pijl (door de keuze in vraag te stellen of tijd te winnen)... Lijkt me een perfecte molpositie.

Cedric12 apr 2020, 14:19

2834  Uma
Enige wat ik zeker weet is dat Bart en Jolien het best geplaatst zitten om iedereen te observeren.

wimpie12 apr 2020, 14:24

9
Volledig akkoord. Dit bevestigt mijn (tunnel)visie op Christian... Ik vind dit absoluut de beste methode om de mol op het spoor te komen en vind dat je de punten perfect verdeelt! Merci om dit allemaal te delen!
😃

anja.mathijs12 apr 2020, 18:06

391  Uma
Ik vind het enorm moeilijk dit jaar.
Buikgevoel reeds bij eerste aflevering: Christian is de mol, daarna twijfel tussen Christian en Alina.
Heb nu 3 x Christian gestemd en 2 x Alina, zal volgende keer definitief de knoop moeten doorhakken.
Christian is een beetje begonnen als wensmol, enorm bewondering voor hem en hoop dat hij finale haalt als mol of winnaar.
Misschien brengt vanavond de doorslag.

Loebas13 apr 2020, 21:27

50
Het is mij opgevallen dat Bart voor een aantal proeven de leiding neemt in het verdelen van de posities. Bijvoorbeeld bij de opdracht met de vradetotrappen zegt hij bewust als ze kiezen wie de dobbelstenen zal moeten gooien ‘ik heb geluk in de liefde dus ik sowieso niet in het spel’. Bij de paparazzi opdracht stelt hij dan weer voor dat je best de boekjes leest om de BV te herkennen en geeft aan dat hij dat stiekem doet. Als hij de mol is, kan hij zo subtiel wel bepalen in welke proef hij terecht komt. Hij zat momenteel bij alle cruciale proeven: minotaurus, archeologieproef, de trappen, ...

Vermoljoen13 apr 2020, 22:02

2354  Uma
Ik wil wel even zeggen dat ik vind dat hij het in de meeste gevallen het wel redelijk goed deed.

Jay-Lo13 apr 2020, 22:36

1690  Sven
Buiten Alina heeft geen enkel van de overgebleven kandidaten er voor gezorgd dat een opdracht volledig lukte. Niet Bart, niet Jolien en ook niet Christian. Ze hebben wel samen opdrachten laten lukken.
Maar als Bart niet zo snel afgedaald was bij de groepsfoto, was het totaalplaatje niet gelukt. Dan was het een groepsfoto geweest zonder Christian. Bij de Olympische spelen neemt hij de loopopdracht over van Alina. Misschien omdat hij haar niet vertrouwt, maar ik denk eerder omdat hij dan pas verneemt dat daar uiteindelijk het geld te verdienen is. En dat is slim, want hij is wel sneller dan Alina. De mol een hak gezet, want die wist wel dat daar het geld te verdienen was.
Als Bart het toch blijkt te zijn heeft hij dat heel goed gedaan. Maar voor mij is hij een heel goede kandidaat, tactisch sterk, slim.

Jansen14 apr 2020, 10:37

3423  Yens
Jay-Lo schreef:Als Bart het toch blijkt te zijn heeft hij dat heel goed gedaan. Maar voor mij is hij een heel goede kandidaat, tactisch sterk, slim.
Absoluut waar, ik zou zelfs durven argumenteren dat hij de beste kandidaat ooit is.

Loebas14 apr 2020, 15:25

50
Jay-Lo schreef:Buiten Alina heeft geen enkel van de overgebleven kandidaten er voor gezorgd dat een opdracht volledig lukte. Niet Bart, niet Jolien en ook niet Christian. Ze hebben wel samen opdrachten laten lukken.
Maar als Bart niet zo snel afgedaald was bij de groepsfoto, was het totaalplaatje niet gelukt. Dan was het een groepsfoto geweest zonder Christian. Bij de Olympische spelen neemt hij de loopopdracht over van Alina. Misschien omdat hij haar niet vertrouwt, maar ik denk eerder omdat hij dan pas verneemt dat daar uiteindelijk het geld te verdienen is. En dat is slim, want hij is wel sneller dan Alina. De mol een hak gezet, want die wist wel dat daar het geld te verdienen was.
Als Bart het toch blijkt te zijn heeft hij dat heel goed gedaan. Maar voor mij is hij een heel goede kandidaat, tactisch sterk, slim.
Ja maar Bart wist misschien langs de andere kant al sowieso dat er 10200 euro uit de pot zou worden gehaald. Of hij nu zijn best deed of niet, ze zouden sowieso in het verlies staan. Ik zou hem om basis daarvan nog niet afschrijven. Hoe dan ook ik hoop dat hij of de mol is of de winnaar en dat we hem tot in de finale mogen zien schitteren. Zou echt jammer zijn als hij er net volgende week uitligt, wat ik ook had met Joeri vorig jaar.

Net aflevering 2 opnieuw aan het kijken: het is ook Bart die voorstelt om de 2 tenten mee te nemen, terwijl ze uiteindelijk slechts 1 tent gebruiken. Updates volgen 🙂

Jay-Lo14 apr 2020, 16:23

1690  Sven
Als Bart niet zelf die 10200euro had geboden was hij zeker mijn topverdachte, en ik denk niet alleen bij mij. Maar als mol hoefde hij niet boven het al heel hoge bod van Bruno te gaan. Zelfs het bod van Alina was al ruim voldoende geweest.

jos.jansen18 apr 2020, 20:59

328  Uma
Aflevering 6

Vorige week is Salim naar huis vertrokken met de familie, of dat denken de kandidaten toch. De spanning begint te stijgen, de finale is al in zicht. Traditioneel gezien zitten er op dit moment toch al 1 of meerdere kandidaten op de juiste mol. Maakt dit het spel moeilijker of juist makkelijker als mol. Dat zijn zorgen voor een ander topic. Hier zijn wij de mol en willen we het onszelf zo makkelijk mogelijk maken om te saboteren.

Opdracht 1: De pentatlon

Kandidaten nemen het 1 voor 1 op tegen "oude grieken", de 4 eerste proberen een voordeel te winnen voor de alles bepalende laatste wedstrijd. Hier kan als mol veel afhangen van hoe sportief je bent maar alles bij elkaar genomen wil ik als mol toch het liefste lopen. Dus hier gaat het punt naar Bart (en eigenlijk ook naar Salim 😉 )

Opdracht 2: Ik heb nog nooit

Voor de volgende opdracht gaan we eens terug naar onze studententijd en spelen we "ik heb nog nooit". Hoe lekker de alcohol ook is, als mol zit ik hier toch liever in de auto. Daar kan ik namelijk beïnvloeden wie hoeveel moet drinken.
Punt voor Bart dus.

Opdracht 3: Het gymnasium / Diner met De Mol

Een individuele proef maar een waar slimme kandidaten ook veel geld kunnen verdienen. Hier wil ik als mol toch ervoor zorgen dat ik zo ver mogelijk geraak, maar winnen moet ik niet. Waarom zou ik eens kans laten liggen om met de voeten van mijn mede kandidaten te spelen? Natuurlijk als ik probeer om hier zo ver mogelijk te geraken dan kan ik ook alles winnen. De mol zal hier niet afvallen bij het tekenen, ik zal wel weten wat er aanwezig is. Ook bij de ballonnen verwacht ik niet af te vallen (dit is waarschijnlijk ingeoefend). Vanaf de derde proef word het wat interessanter aangezien hier wat geluk mee gepaard gaat. Misschien is dit de beste plaats om af te vallen als mol, aangezien ik met dan kan voorbereiden op het gesprek terwijl de andere twee wel met het geld gaan gooien. Maar dit gaat waarschijnlijk te ver in het door denken (en mogelijk ingegeven doordat het pak van Christian natuurlijk makkelijk te beïnvloeden is aangezien niemand anders hierin zal passen). Ik geef bij deze dus punten aan Alina, Christian en Jolien. Aangezien proef 3 deels geluk is en je je toch zal moeten gooien, ook als mol, als je in proef 4 geraakt.

Wrap-up

Deze week heeft Bart zich toch wel mooi op de interessante plaats gezet, behalve in het gymnasium. Hoewel in het gymnasium het ook bekeken kan worden als een mol die de kandidaten het liever zelf laat uitvechten dan een mol die er zelf voor wil gaan. Christian blijft voorop staan , terwijl Dorien deze week zeer onmols was en het spel moet verlaten. Volgende week (morgen eigenlijk, srry dat ik zo traag ben) is het de laatste aflevering voor de finale, de aflevering waar je absoluut niet in wil afvallen. Ik heb het vermoeden dat we nog een van de dames het strijdtoneel zal moeten verlaten. In aflevering 2 zei Bart: "een ding is wel duidelijk, de vrouwen zijn het sterke geslacht", ik denk dat we toch met meer heren in de finale zullen zijn. (niet dat het zo belangrijk is, maar wel iets om eens op terug te kijken).

Afbeelding

Kefke19 apr 2020, 21:20

4  Nele
Wat een verrassing, Christian ligt eruit. Daar gaat je theorie.

Ik weet het nu ook niet meer, Jolien verdenk ik niet omdat ze de vrijstelling heeft genomen, maar de andere 2 zijn beide verdacht.