Aflevering 6
Vorige week is Salim naar huis vertrokken met de familie, of dat denken de kandidaten toch. De spanning begint te stijgen, de finale is al in zicht. Traditioneel gezien zitten er op dit moment toch al 1 of meerdere kandidaten op de juiste mol. Maakt dit het spel moeilijker of juist makkelijker als mol. Dat zijn zorgen voor een ander topic. Hier zijn wij de mol en willen we het onszelf zo makkelijk mogelijk maken om te saboteren.
Opdracht 1: De pentatlon
Kandidaten nemen het 1 voor 1 op tegen "oude grieken", de 4 eerste proberen een voordeel te winnen voor de alles bepalende laatste wedstrijd. Hier kan als mol veel afhangen van hoe sportief je bent maar alles bij elkaar genomen wil ik als mol toch het liefste lopen. Dus hier gaat het punt naar Bart (en eigenlijk ook naar Salim

)
Opdracht 2: Ik heb nog nooit
Voor de volgende opdracht gaan we eens terug naar onze studententijd en spelen we "ik heb nog nooit". Hoe lekker de alcohol ook is, als mol zit ik hier toch liever in de auto. Daar kan ik namelijk beïnvloeden wie hoeveel moet drinken.
Punt voor Bart dus.
Opdracht 3: Het gymnasium / Diner met De Mol
Een individuele proef maar een waar slimme kandidaten ook veel geld kunnen verdienen. Hier wil ik als mol toch ervoor zorgen dat ik zo ver mogelijk geraak, maar winnen moet ik niet. Waarom zou ik eens kans laten liggen om met de voeten van mijn mede kandidaten te spelen? Natuurlijk als ik probeer om hier zo ver mogelijk te geraken dan kan ik ook alles winnen. De mol zal hier niet afvallen bij het tekenen, ik zal wel weten wat er aanwezig is. Ook bij de ballonnen verwacht ik niet af te vallen (dit is waarschijnlijk ingeoefend). Vanaf de derde proef word het wat interessanter aangezien hier wat geluk mee gepaard gaat. Misschien is dit de beste plaats om af te vallen als mol, aangezien ik met dan kan voorbereiden op het gesprek terwijl de andere twee wel met het geld gaan gooien. Maar dit gaat waarschijnlijk te ver in het door denken (en mogelijk ingegeven doordat het pak van Christian natuurlijk makkelijk te beïnvloeden is aangezien niemand anders hierin zal passen). Ik geef bij deze dus punten aan Alina, Christian en Jolien. Aangezien proef 3 deels geluk is en je je toch zal moeten gooien, ook als mol, als je in proef 4 geraakt.
Wrap-up
Deze week heeft Bart zich toch wel mooi op de interessante plaats gezet, behalve in het gymnasium. Hoewel in het gymnasium het ook bekeken kan worden als een mol die de kandidaten het liever zelf laat uitvechten dan een mol die er zelf voor wil gaan. Christian blijft voorop staan , terwijl Dorien deze week zeer onmols was en het spel moet verlaten. Volgende week (morgen eigenlijk, srry dat ik zo traag ben) is het de laatste aflevering voor de finale, de aflevering waar je absoluut niet in wil afvallen. Ik heb het vermoeden dat we nog een van de dames het strijdtoneel zal moeten verlaten. In aflevering 2 zei Bart: "een ding is wel duidelijk, de vrouwen zijn het sterke geslacht", ik denk dat we toch met meer heren in de finale zullen zijn. (niet dat het zo belangrijk is, maar wel iets om eens op terug te kijken).
![Afbeelding]()