Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

elkemol08 apr 2020, 18:15

654
misschien is ze hier bang door de mand te vallen als ze merken dat ze nog op teveel mensen spreidt?

Mer2808 apr 2020, 18:16

302
Inderdaad, het is verdacht, maar misschien een simpele verspreking? (al leek het er inderdaad wel op dat ze 4 wou zeggen)

Jay-Lo08 apr 2020, 18:20

1690  Sven
maxime.schaffers schreef:Ik weet niet of het hier al gezegd is of niet, maar wou het toch delen.

Voor mij persoonlijk is Jolien de mol, maar ben wel beginnen twijfelen aan Alina. De rest is voor mij uitgesloten.

Als we terug naar de eliminatie van aflevering 2 gaan kijken zegt de afvaller (Bruno) dat voor hem de mol bij de opdracht van de taarten stond (gespeeld door Alina en Laure). Als hij slim is geweest heeft hij dus niet 1 van deze 2 dames gekozen, maar gespreid over deze 2 (en misschien nog anderen).
Wat ik dus wil weggen is het volgende:

Stel dat Alina de mol is.
Als Bruno hier slim is geweest heeft hij dus gespreid over Alina en Laure (en misschien anderen). Maar hierdoor zou hij wel zeker een aantal vragen juist hebben, want Alina is in dit scenario de mol. Als hij dus over deze 2 gespreid zou hebben vind ik het onmogelijk dat hij als 2e afvalt aangezien anderen niet op het juiste molspoor zouden zitten.

Hierdoor blijf ik bij mijn mol, Jolien.
Bruno gaf achteraf aan dat hij wel degelijk nog op meerdere kandidaten had gespreid. Zijn hoofdverdachte zat bij de taarten. Ik denk dat hij vooral op Alina doelde hiermee, aangezien Jolien zei dat Bruno haar had verteld dat Alina steeds wilde gokken bij de trappen en dat niet wilde afgeven.
Els daarentegen zei dat ze al vanaf aflevering 2, waar Bruno afviel, op 1 iemand heeft gestemd. Uit haar verdenking in afl.2 lijkt het er heel sterk op dat dat Salim was, in aflevering 3 was ze ook steeds in de buurt van Salim te zien.
Misschien kunnen we eens nagaan met wie Salim opdrachten deed en overeenkomsten heeft in aflevering 2, daaruit kan dan misschien, heel misschien iets gevonden worden waardoor Els er daar niet uit lag. En Bruno wel, hoewel hij nog spreidde.

maxime.schaffers08 apr 2020, 18:30

8
Maar we kunnen dus eigenlijk 'concluderen' dat het dan niet Alina is. Als hij op haar ook enkele vragen invult dan ligt hij er toch niet uit? Of is dat te kort door de bocht?

Jay-Lo08 apr 2020, 18:58

1690  Sven
Nee, uitsluiten kan je niet met deze info, er is maar 1 antwoord verschil tussen eruit vliegen of erin blijven. Ik meen dat Jolien ook wel Alina bij haar verdachten heeft, ze noemde meermaals haar naam. Zij blijft er tot hier toe ook in.
Ik wil alleen zeggen dat Salim waarschijnlijk net 1 ding meer gemeenschappelijk had met de mol in die 2de aflevering dan de verschillende verdachten van Bruno. Stel dat Bruno invulde dat de mol een vrouw is, en de mol is een man, dan kan dat net de vraag zijn die Els meer goed had.

maxime.schaffers08 apr 2020, 19:17

8
Ja als je gelijk hebt en Els zette alles in op Salim is het logisch dat zij er in aflevering 2 nog in blijft (als Jolien de mol is), want Salim zat bij de bruiloft in dezelfde proef als Jolien (die van het dansen).

remcotorken09 apr 2020, 18:30

25  Yens
Zico schreef:Volgens mij zit Bart niet op de goede mol en was dit een harde reality check.
De rest van de kandidaten verdenken hem overduidelijk en zitten er ook allemaal naast, ondermeer daarom zit hij er nog steeds in en werd zijn naam niet vernoemd in het afschieten van de pijlen.
Volledig mee eens, ik geloof ook dat dit het geval is. Met het enige verschil dat ik denk dat Christian op de juiste mol zit, zijnde (wat mij betreft) Alina. Ik denk dat Christian ook op de hoogte is dat veel andere kandidaten richting Bart kijken als mol dus heeft hij er niet echt baat bij om Bart aan te duiden bij de pijlen. Als ik Christian zou zijn, ik zou juist hetzelfde doen, laat de rest maar in de waan.

En volgens mij heeft hij dan ook extra zand in de ogen willen strooien door Alina aan te duiden, om zo duidelijk aan de groep te laten zien dat hij haar ook zeker niet verdenkt.
De manier waarop hij plots met de naam Alina afkomt was toch wel heel opvallend. Dit leek mij echt een strategische keuze.

IkBenDeMol09 apr 2020, 18:36

287
Ik denk nu ook zoiets. Christian spreidde hiervoor mogelijks zijn antwoorden op Jolien en Alina. Door het ondervragen van Jolien bij de eliminatie en het daaropvolgende protest weet of denkt hij dat Jolien zeker niet de mol is. Blijft er nog maar 1 hoofdverdachte over: Alina. Dit wil hij ook nog eens laten bevestigen door de groene pijl. Want vergeet niet, de vorige aflevering heeft hij zelf gezegd dat hij nu ook aan zichzelf zal denken. 😉

happyfello09 apr 2020, 22:10

326  Uma
Bottom line... diegene met rood na 15 vragen heeft zijn hachje gered na 20 vragen... Jippie 🤨🔒

elkemol12 apr 2020, 23:15

654
ik had in deze aflevering ook het heel even een indruk dat ze allemaal op dezelfde mol zaten...

Krekelmans12 apr 2020, 23:58

16
Dorien verdenkt wss Alina of Jolien. Bart en Chris zaten samen met haar in de raft en deden dat goed, Bart vond samen met haar de truffel, Chris bracht fetaproef met haar tot een goed einde, Minotaurus zat ze samen met Els apart maar Bart deed dat wel goed. Die eerste proef ad ketting had Jolien blijkbaar de puzzel opgelost, en Alina zat aan het spelbord met haar eerste hoofdverdachte Bruno. Zou dus eerst Alina denken, en dan Jolien.

IkBenDeMol13 apr 2020, 00:08

287
Ik heb ook een beetje het gevoel dat ze al allemaal op Alina zitten nu. Dorien was misschien gewoon te traag.

Oeps, tunnelvisie. :albino:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14