Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Andy Lemmens19 apr 2020, 23:42

 70  Bert
Vermoljoen schreef:Ik hoor er geen 'ze' in, maar dat is interpretatie...
Christian zegt duidelijk "Dat hem goed bezig is".Ben zelf Limburger en daar wordt echt wel een man mee bedoelt.Hoop dat het mis is want ik zit allang op Alina.
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2020, 23:46

 2354  Uma
Hij kan uiteraard ook verkeerd zitten en denken dat het Bart is.
Gebruikersavatar

Elrond19 apr 2020, 23:54

 84  Sven
Of hij kan ook gwn grammaticaal correct praten? Misschien wordt van kandidaten zelf verwacht dat ze naar de mol altijd verwijzen met een 'hem' of 'hij'? Lijkt me onwaarschijnlijk wel
Gebruikersavatar

erol.altan20 apr 2020, 00:02

 2
Mij eerste De Mol België, schaam mezelf dat ik hiervoor altijd de Nederlandse heb gekeken. Wat een topprogramma zeg!

Ik verdenk vanaf het begin eigenlijk Bart. Ene kant is het wel erg 'obvious' als Mol door steeds zoveel geld te verliezen, maar die man heeft iets over zichzelf waardoor ik hem als een mol zie. In de loop van het programma begin ik echter Jolien ook steeds meer te verdenken. Dat meisje kan zo verdomd goed liegen. Ik kan niet wachten op de ontknoping. 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2020, 00:59

 2354  Uma
Als dit seizoen je eerste was, heb je nog 4 andere topseizoenen gemist! Deze kan je nog herbekijken op vier.be!
Gebruikersavatar

matthias.bouquet20 apr 2020, 14:11

 171
Als we aannemen dat de drie finalisten (en Christian) op het eind allemaal wisten wie de mol is, vind ik dat Bart beter in het plaatje past van mol dan Alina of Jolien. Vroeger zat ik nog op Jolien maar door dan na te denken over verdenkingen vond ik toch dat het niet echt bleek te kloppen. Iedereen was het bij zowel Jolien als Alina eens om de laatste vuurpijl af te schieten. Iedereen buiten de voorlopige afvaller maakt zich volgens mij enkel zorgen om af te vallen en gaat het dus niet riskeren om de laatste vuurpijl van zijn hoofdverdachte af te schieten om anderen te misleiden. Bart daarentegen is de enige finalist die nooit wordt verdacht de afvaller te zijn. Jolien is in die redenering dan wellicht de voorlopige afvaller (aangezien Christian al van aflevering een goed zat, en Jolien nog zou twijfelen tussen Bart en Christian, Bart is zogenaamd ook honderd procent zeker van zijn mol). Het is wie de mol ook is toch wel opvallend dat de voorlopige afvaller bij de laatste vier zit en nu wellicht wel weet wie de mol is en dus wellicht redelijk op het einde bepaalde verdachten heeft geschrapt of is gewisseld. Jolien past het beste in dat plaatje.

Hoewel Jolien dus bij de vuurwerkeliminatie wellicht all-in is gegaan op Christian koesterde ze toch ook daarvoor al wat achterdocht jegens Bart samen met Alina.
Bij de kofferopdracht worden de meisjes geloofd. Niemand denkt eraan het koffertje van Jolien of Alina te openen omdat ze hen nu eenmaal geloven. Bart daarentegen wordt redelijk duidelijk niet vertrouwd door Alina en Jolien, en Alina pakt Barts blauwe koffer, gewoon omdat ze denkt dat hij spelletjes speelt hoewel ze die niet goed begrijpt. Of misschien redeneerde ze dat Bart als mol van techniek moest veranderen toen iemand anders naast hijzelf ook een vrijstelling wou nemen en er dus toch geld verdiend zou worden?

Je ziet vaak dat het vriendinnenpaar Jolien en Alina heel dicht op de vingers kijken van Bart en samen verontwaardigd reageren als hij iets fout doet. Bij de archeologieopdracht zijn Jolien en Alina samen ook duidelijk verontwaardigd wanneer ze ontdekken dat Bart nog een voorwerp in de grond heeft laten liggen maar hij niet weet waar, en ze proberen samen dat voorwerp nog op te graven ondanks de krappe tijd. Op de rivier vertrouwt Jolien Bart voor geen haar dat hij de andere boot schoon tien seconden achter zich zal houden als ze hen maar eerst laten gaan en dat was volgens mij ook niet zo geweest moest het niet zijn voor de inhaalpoging van Alina en Jolien (zelfs al was Bart niet de mol zou hij nog steeds meer voor eigenbelang gaan dan de pot), wat vooral Jolien alweer een stuk minder verdacht maakt.

Ook bij het skydiven zijn Jolien en Alina redelijk hard voor Bart, Jolien maant hem zelfs zo wat aan van 'je gaat dat ons niet nog eens lappen, hé', hoewel Bart deze keer feitelijk geen geld uit de pot heeft gehaald dan (het was al verkwanst door Salim en Dorien). Ook bij de paparazzi begrijpen Jolien en Alina niet hoe je zulke slechte foto's zou trekken als je je best zou doen. Bij de pentathlon wil Alina aanvankelijk lopen hoewel ze beseft dat ze met haar verstuikte voet wellicht een stuk trager is dan Bart, en geeft dit pas toe nadat het uitgetest is. Dit is weer zo een soort 'de mol mollen'-gedrag genre Cathy die de berg weer afloopt dat op zichzelf soms wat irrationeel en mollig lijkt maar eigenlijk gewoon voortkomt uit het wantrouwen voor de mol.

In Sparta vond ik het ook opvallend dat Alina en Jolien beiden met Bart wouden samenwerken, nu informatie over de mol steeds belangrijker wordt, en dat Bart blijkbaar niet met Alina wou samenwerken (wat raar zou zijn zouden hij en Jolien op Alina zitten).

Volgens mij zijn Alina en Jolien gewoon samen wat info en verdenkingen aan het delen omtrent Bart en is Christian hier onafhankelijk op gekomen toen Bart raar reageerde op zijn kleine gestalte. Christian zou dan afgevallen zijn omdat hij enkele vragen niet wist over Bart zijn tocht naar Sparta.
Dan zou FTM en onder de radar toch nog maar eens blijken te kloppen...
Laatst gewijzigd door matthias.bouquet op 20 apr 2020, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mollenspeurder20 apr 2020, 14:14

 47
matthias.bouquet schreef: Volgens mij zijn Alina en Jolien gewoon samen wat info en verdenkingen aan het delen omtrent Bart en is Christian hier onafhankelijk op gekomen toen Bart raar reageerde op zijn kleine gestalte. Dan zou FTM en onder de radar toch nog maar eens blijken te kloppen...
Enkel door een belachelijk spelletje van de makers welteverstaan.
Gebruikersavatar

Délégee20 apr 2020, 14:38

 99
Mollenspeurder schreef:Bovendien zegt hij overduidelijk 'ze'. Snap echt niet waarom ze dat fout ondertitelen.
Hij zegt inderdaad "ze" volgens mij.
De ondertiteling kan dan een poging van de makers zijn om deze verspreking te verdoezelen.
Uiteraard pakt dat niet bij een forum met uitmuntende mollenjagers als dit 😎
Gebruikersavatar

matthias.bouquet20 apr 2020, 14:48

 171
Mollenspeurder schreef:Enkel door een belachelijk spelletje van de makers welteverstaan.
Het is niet zo dat Bart na het laten tikken van de geldklok gewoon op zijn lauweren is blijven rusten als mol. Er zijn volgens mij nog veel momenten waar hij wel degelijk dingen gemold zou kunnen hebben, en Bart is volgens mij zeker wel een goede mol in tegenstelling tot wat velen hier denken omdat ze er gewoon nog niet veel over nagedacht hebben wat Bart allemaal nog mispeuterd zou kunnen hebben na die allereerste opdracht. Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal...
Gebruikersavatar

elkemol20 apr 2020, 14:50

 654
matthias.bouquet schreef: Het is niet zo dat Bart na het laten tikken van de geldklok gewoon op zijn lauweren is blijven rusten als mol. Er zijn volgens mij nog veel momenten waar hij wel degelijk dingen gemold zou kunnen hebben, en Bart is volgens mij zeker wel een goede mol in tegenstelling tot wat velen hier denken omdat ze er gewoon nog niet veel over nagedacht hebben wat Bart allemaal nog mispeuterd zou kunnen hebben na die allereerste opdracht. Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Doordat Bart door velen (de meesten?) als kandidaat wordt gezien worden zijn acties niet opgemerkt. En er zijn er heleboel.
Gebruikersavatar

Delirivm20 apr 2020, 14:56

 101  Sven
Délégee schreef:Hij zegt inderdaad "ze" volgens mij.
De ondertiteling kan dan een poging van de makers zijn om deze verspreking te verdoezelen.
Uiteraard pakt dat niet bij een forum met uitmuntende mollenjagers als dit 😎
Ik hoor hier echt enkel "Dat em goe bezig is" in.
Je hoort de 't' van 'dat' ook zeer duidelijk.
Normaal gezien zou je de 't' net minder goed moeten horen als er in plaats van 'em' 'ze' zou achter komen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14