Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cadfael05 mei 2020, 11:58

 229  Uma
Ze is ook wel van haar aqua speed gevallen, waardoor Bart sowieso een extra keer heen en weer moest varen.
Gebruikersavatar

lucu05 mei 2020, 12:13

 551  Sven
Taupe077 schreef:Tja... voor 1x ben ik het eigenlijk wel grotendeels eens met hun. Hij overdrijft misschien een beetje en het kan wellicht wat genuanceerder.
Tja, je geeft het zelf eigenlijk al een beetje aan: 'overdrijving' en 'te weinig nuancering'.
Laat dat nu net enkele kenmerken zijn van de schrijfstijl in eerder populistische, sensationele kranten.
Als je het betreffende artikel op die kenmerken fileert, dan blijft er weinig 'vlees' over, vrees ik.
Bijzonder storend in het artikel is o.a. dat er geen eenduidige criteria worden gehanteerd én dat er enkele
flagrante interpretatiefouten worden gemaakt.
Het artikel is zeer subjectief, erg kort door de bocht en blijkbaar vooral bedoeld om Alina neer te sabelen.
'Riooljournalistiek' is de terechte term die voor dit soort artikels wordt gebezigd.
Iedereen heeft recht op een eigen mening, ook als die weinig onderbouwd is, maar dat neemt niet weg
dat ik het betreur dat er voor dit soort bagger een welwillend publiek bestaat. No offense meant! :mrgreen:
Paraceta schreef:Hoe werd de 'beste' Mol nu verkozen voor dit 'artikel'? (1) Aan de hand van het minste persoonlijke geld? Als je gewoon al kijkt naar de verschillende seizoenen, zie je meteen dat het verdiende geld binnen heel andere vorken ligt, dus je moet kijken naar hoeveel minder de Mol verdiende dan andere kandidaten en niet gewoon naar het door de Mol verdiende geld an sich. (2) Aan de hand van opvallendheid? Want dat lijken ze hier als een kwaliteit te zien, terwijl dat het juist niet mag zijn imo.
Voor een meer gedetailleerde kritiek verwijs ik graag naar de volledige reactie van Paraceta: Paraceta @ De Mol in de pers ...
Gebruikersavatar

salb10 mei 2020, 15:43

 352  Sven
😂

De Morgen 10 mei 2020

‘De mol’, editie 2021: ‘Voor elk rolletje toiletpapier dat jullie kunnen bemachtigen, verdienen jullie 1.000 euro!’


Partners in crime en in de liefde. Vincent Byloo maakt radio, Elke Neuville tv. Ze schrijven over alles wat hen beroert, in co-ouderschap: de ene week zij, de andere week hij.
Vincent Byloo 10 mei 2020, 09:30

Gilles: “Dwag bweste vwienden!”

Kandidaten: “Wat zeg je, Gilles?”

Gilles: (neemt mondmasker af) “Ik zei: dag beste vrienden. Welkom in de negende editie van De mol. Ik hoef jullie niet meer aan elkaar voor te stellen. Aangezien we nog altijd in onze sociale bubbel ­moeten blijven, spelen we met ­dezelfde kandidaten als vorig jaar.”

Dorien: “Da ga wèr kei plezant worre, jongens!”

Gilles: “We hebben ook dit jaar weer voor een prachtige locatie gekozen. Een exotische bestemming waar de tijd is blijven stilstaan en ze een taal spreken die het tijdens de proeven knap lastig zal maken om hulp in te roepen van de lokale bevolking. Welkom in Poperinge!”

Bart: “Wat? Heb ik daarvoor twee weken mijn advocatenkantoor gesloten?”

Gilles: “Regels zijn regels, Bart. Ik heb aan alle checkpoints hiernaartoe al moeten liegen dat we met elf kleinkinderen onderweg waren naar ons moemoe om te doen alsof we een essentiële verplaatsing maakten. Trouwens, jij hebt bij de voorafgaande beleggingsproef in Vilvoorde beslist om een aanzienlijk deel van het prijzengeld te investeren in de horeca, waardoor we starten met een groepspot van min 180.000 euro.”

Alina: “Ja, da vonnek nà oek wel ­verdacht.”

Gilles: “Tijd voor de eerste opdracht. Jullie hebben je opgesplitst in drie groepen: de denkers, de doeners en de durvers. Bart en Jolien, jullie zijn de denkers en moeten vooral goed kunnen onthouden.”

Jolien: “Ma how sèh.”

Gilles: “Jullie gaan zo meteen live meekijken naar de nieuwe persconferentie van de Nationale Veiligheidsraad onder leiding van premier De Crem. Hij zal met een PowerPoint de fases 112 B, C, D en D bis toelichten. Aan jullie om zo veel mogelijk van de nieuwe maatregelen te memoriseren. Maar! Om het extra moeilijk te maken zullen jullie op een tweede scherm tegenstrijdige en verwarrende informatie krijgen van een stoorzender. Bedankt trouwens, Open Vld-voorzitster Els Ampe om zich bij ons te voegen via Skype vanuit uw buitenverblijf in Knokke Heist.”

Jolien: “Da ho bère moeilijk zien, vint.”

Gilles: “Dorien en Salim. Jullie hebben zich opgegeven als doeners. Jullie moeten straks langs een blotevoetenpad de kust zien te bereiken. Als jullie de lokale autoriteiten ervan kunnen overtuigen dat jullie tweedeverblijvers zijn, krijgen jullie een cadeaubon ter waarde van 2.000 euro. Een bon die jullie kunnen verzilveren als jullie binnen de tijd weer in Poperinge raken. Maar pas op: telkens als jullie uitrusten op een bankje, gaat er een boete van 250 euro af van dat bedrag.”

Dorien: “Mor allei! Da is toch niet te doen, jom.”

Gilles: “Christian en Alina, jullie zijn de durvers en moeten in de lokale superette proberen om zoveel mogelijk schaarse producten te hamsteren zonder de verplichte rantsoenbonnen te gebruiken. Pasta en rijst zijn goed voor 100 euro. Bakproducten als bloem en gist zijn 500 euro waard. En voor elk rolletje toiletpapier dat jullie kunnen bemachtigen verdienen ­jullie 1.000 euro.”

Christian: “Ja, lap. Die staan tegenwoordig in van die vergrendelde ­vitrinekasten achter de kassa.”

Gilles: “O ja. Ergens tussen de ­rayons heeft staatssecretaris van Contact Tracing Alexander De Croo in het geniep afgesproken met zijn moeder. Als jullie hen kunnen ­betrappen, wordt de opbrengst verdubbeld. Is dat duidelijk?”

Christian: “Nog één vraagje, Gilles.”

Gilles: “Ja, Christian?”

Christian: “Die hoepelrok van anderhalve diameter die we hebben moeten aantrekken: is dat om het extra moeilijk te maken?”

Gilles: “Nee, da’s een nieuwe maatregel om de sociale afstand te kunnen bewaren tijdens tv-opnames. Ingevoerd door minister van Volksgezondheid Van Ranst. Ik vrees dat dat voor de komende tien dagen is, Christian. Iedereen klaar? Succes, vrienden!”
Gebruikersavatar

Paraceta10 mei 2020, 16:01

 717  Sven
salb schreef:Om het extra moeilijk te maken zullen jullie op een tweede scherm tegenstrijdige en verwarrende informatie krijgen van een stoorzender. Bedankt trouwens, Open Vld-voorzitster Els Ampe om zich bij ons te voegen via Skype vanuit uw buitenverblijf in Knokke Heist.”
😂 😂 😂
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 mei 2020, 17:18

 2354  Uma
Leuk gesprek met Bart!
Gebruikersavatar

Cedric19 mei 2020, 18:06

 2834  Uma
Dus naast Bruno en Salim had ook Bart zich al meermaals eerder ingeschreven. En blijkbaar was Bart nooit eerder op gesprek gevraagd...
Dan moet je toch echt gewoon respect hebben voor de producers die de selectie van kandidaten maken. En dan is het toch ook leerrijk om te beseffen dat als je geen antwoord krijgt op je inschrijving dat dat niet betekent dat je niet goed genoeg bent, maar wel dat het nu gewoon niet jouw moment is. De makers moeten vorige jaren toch de inschrijving(en) van deze mensen ook gezien en overwogen hebben, maar toch kiezen ze er dan weer het juiste moment voor om de juiste mensen voor de juiste seizoenen te kiezen. Chapeau. Knap puzzelwerk.
Gebruikersavatar

Paracetamol20 mei 2020, 00:49

 40
Ik kan me zo goed inleven in Bart z'n gevoel, altijd vol enthousiasme naar iets uitkijken wat iedere keer eindigt in een teleurstelling en uiteindelijk wanneer je het niet verwacht gebeurt het! Ik heb dit zelf ook al zo vaak meegemaakt het is soms zo raar hoe de dingen gebeuren in je leven. ook nu we weten dat hij hiervoor nooit op gesprek is uitgenodigd toont nog maar eens aan dat je zo'n "afwijzing" niet persoonlijk moet opvatten maar dat je ook gewoon geluk moet hebben om uit zoveel inschrijvingen uitgenodigd te worden. If you don't try you'll never know. 😉
Gebruikersavatar

Poirot20 mei 2020, 10:28

 299
Je moet inderdaad geluk hebben. Je voorstelfilmpje hoeft niet bijzonder te zijn, maar je moet daar wel je persoonlijkheid laten zien. De makers moeten je precies leuk vinden, en je moet in de groep passen. Als je niet uitgekozen wordt, moet je het gewoon de volgende keer nog een keer proberen. Misschien pas je dan beter in de groep.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 mei 2020, 00:49

 2354  Uma
Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar

salb30 mei 2020, 11:13

 352  Sven
HN 30 mei 2020


Afbeelding
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21