Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

joachim.morrens05 mei 2020, 01:22

 200  Yens
Ook al neem ik HLN niet noodzakelijk serieus... TOch ergens nieuwsgierig om het hele artikel te lezen. Iemand toegang tot het volledige artikel die het kan posten? :mrgreen:

Cadfael schreef:Wat een flutartikel is dat weer?
Ten eerste werden er in de revealaflevering ongeveer evenveel mollenstreken getoond als in andere jaren. Elk jaar kunnen ze ook niet alles tonen. Maar Alina heeft wel minstens evenveel gemold als in andere jaren.
Ten tweede wil ik zeggen dat elke mol echt fantastisch was. Je kan ze moeilijk vergelijken. Maar elk jaar haalt ook de groep veel geld in de pot. Ik geloof ook dat het in het jaar van Eline was dat ze minder moest doen, omdat de groep op zijn eigen al keiveel verloor. Ze zegt het denk ik zelfs in de revealaflevering. Maar elke mol is geweldig op zijn manier. Ten derde kan je op verschillende manieren mollen. Foute beslissingen nemen, mensen sturen, zelf fouten maken, meegaan in foute belissingen. Als kandidaten al fouten maken, ga je daar als mol toch gewoon in mee. Je maakt je dan toch niet extra verdacht.
Elke mol heeft ook die ene opdracht waarbij het niet lukt. Gilles bij de kettingenproef, Eline bij de duikproef, Pieter bij de koffer...
Volledig akkoord, ik vind mollen moeilijk te vergelijken met elkaar. Elke groep is anders, dynamiek is anders etc. andere opdrachten...
Wat voor mij wel vaststaat is dat Elisabeth voor mij op nummer 1 staat als het op acteertalent aankomt - ik vond echt dat die ongelofelijk kon acteren. Bij elk seizoen, als je het seizoen opnieuw bekijkt en weet wie de mol is vind ik dat je soms ziet van 'ahja, nu zie ik het... nu is het duidelijk'. Bij Elisabeth had ik dat gevoel nooit... (tenzij mss heel even bij die opdracht met het sjieke diner waar ze haar speech moest geven).

Wie de beste mol is.. Ik wil het artikel wel eens volledig lezen maar ik hoor soms ook kritieken vallen dat ze soms vinden dat er te subtiel gemold wordt... Ook is het zo dat soms zelfs recent in aflevering 1 helemaal niet wordt gemold. En ergens kan je dan vinden dat dit niet eerlijk is voor de afvaller in aflevering 1 - want in aflevering 1 is het dan gewoon echt een pure loterij. Wat ik mij van Eline herinner is dat ze Davey meteen aanzette om te drukken in de auto, dus meteen probeerde zij eigenlijk al wat te mollen, vanaf de eerste moment. Ik heb idd wel het gevoel dat dit wat meer afwezig is in de recente seizoenen... Maar je zou echt een grondige analyse moeten maken (wat ik hier niet doe) omdat objectief te kunnen concluderen. Toch ben ik benieuwd of dat het artikel van HLN ook in die richting gaat...
Gebruikersavatar

salb05 mei 2020, 08:39

 352  Sven
joachim.morrens schreef:Ook al neem ik HLN niet noodzakelijk serieus... TOch ergens nieuwsgierig om het hele artikel te lezen. Iemand toegang tot het volledige artikel die het kan posten? :mrgreen:
Vijf seizoenen ‘De Mol' doorgelicht: zo gingen de voorgangers van Alina te werk
Het Laatste Nieuws - 04 Mei 2020

Met 22.835 euro, de laagste groepspot ooit, zou Alina Churikova (21) ook de beste mol ooit moeten zijn. Maar in realiteit is de jongste mol, want dat is ze wél, de minst opvallende saboteur in de tv-geschiedenis. Wij doorploeterden de molshopen van de afgelopen vijf seizoenen bij VIER en stellen vast dat politie-inspecteur Eline Michiels (28) zich mag kronen tot beste saboteur, gevolgd door priester Pieter Delanoy (35). Een overzicht van alle mollen en hun prestaties.


De Mol 2020: Alina Churikova (21)
Locatie : Griekenland
Winnaar : Jolien Derck
Groepspot : 22.835 euro

Dat niet enkel degene die op voorhand aangeduid wordt als ‘De Mol' het spel probeert te saboteren, werd afgelopen seizoen meer dan duidelijk. Advocaat Bart, die in de finale verloor van Jolien, sprak zelfs openlijk dat het uiteindelijke bedrag in de groepspot hem niet interesseerde. In aflevering 1, waarin de kandidaten met de mol voor een vrijstelling konden onderhandelen, koos hij voor een wel erg dure vrijstelling. Dankzij hem werd er 10.200 euro uit de, toen nog lege, groepspot gehaald. Een slechte start voor de kandidaten, gemakkelijk voor de echte mol uiteraard.

Voor veel 'De Mol-fans was Bart week na week dé saboteur van het spel en bleef Alina daardoor als mol onder de radar. Van de studente logopedie kregen we weinig mollenstreken te zien. In de eerste aflevering zorgde ze er zelfs voor dat de belproef lukte en kon zo de groep 4.000 euro winnen. In de laatste aflevering voor de finale zorgde ze met het rondje pijlen schieten er nog voor dat er 2.000 euro extra in de groepspot kwam en tijdens de kofferproef op de trein was zij de enige van de vier die niet loog. Maar op de Griekse bruiloft en tijdens de Minotaurus-proef sloeg Alina wél toe. Haar hoogtepunt blijft ongetwijfeld haar diner met winnares Jolien, in een rondje verbaal pokeren. De bankbediende bleek zelf een sterke leugenaar, maar werd zonder moeite weggespeeld door Alina. Een proef die ze perfect had kunnen voorbereiden, zo bleek uit de overzichtsaflevering zondag.
Alina zorgde zelf voor 3.883 euro in de groepspot.

De Mol 2019: Elisabet Haesevoets (34)
Locatie : Vietnam
Winnaar : Axel Pailler
Groepspot : 34.050 euro

Compleet onvoorbereid trok spoedarts Elisabet richting Vietnam. Want bij de start in aflevering 1 was er niet eens een mol gekozen. Elisabet kreeg de functie van saboteur pas na de eerste aflevering en dat zorgde meteen voor een achterstand. Middenin het spel kreeg de vrouw een briefing en moest ze haar mollenstreken voorbereiden. Iets dat ze overigens met glans deed. Ze deed zich voor als bang wezentje en won het vertrouwen van elke vrouwelijke kandidate. Een opdracht in de Vietnamese keuken, waarbij de groep een diner moest bereiden en torentjes van blokken moest bouwen, liet ze compleet mislukken. Als secure spoedarts stootte ze geregeld een torentje blokken om.

Tijdens de tunnelproef fakete ze een paniekaanval en in het midden van een sociale mediaproef tegen de tijd moest ze hoogdringend naar het toilet. Haar strafste prestatie is dan weer de Avatar-proef. Kandidaten moesten zo veel mogelijk geld laten inchecken door hun eigen partner, die ze konden bedienen zoals in een computerspel. Wie als eerste door alle levels was, kon richting het vliegtuig en kreeg dan de kans om zijn partner te laten overvliegen. Hoewel Elisabet niet voorop liep, ging ze over lijken en saboteerde ze de proef én kon ze vervolgens als kers op de taart haar man laten overvliegen. Vijfduizend euro voor de vuilnisbak.
Elisabet zorgde zelf voor 4.874 euro in de groepspot.

De Mol 2018: Pieter Delanoy (35)
Locatie : Mexico
Winnaar : Lloyd Vermeulen
Groepspot : 27.665 euro

Een priester die liegt, bedriegt en saboteert? Niemand had Pieter ook maar als mol dùrven aanduiden. Als sympathiekste ‘kandidaat' van ‘De Mol' 2018 bleef hij wekenlang onder de radar. Terwijl hij genadeloos de ene opdracht na de andere saboteerde. Met wat gevloek bleek hij geen problemen te hebben. Nog zo'n straf staaltje mollenwerk is dat mijnheer pastoor - sinds vorige zomer is hij priester af en verzorgt hij ceremonies - erin slaagde om tot en met aflevering zes slechts 1.401 euro te verdienen. Een laagterecord in ‘De Mol'-geschiedenis.

Met zijn enthousiasme en als allemansvriend belazerde hij iedereen. Eén van zijn strafste stoten is ongetwijfeld de proef van de Mexicaanse stand-off in een winkelcentrum, waarbij iedereen iemand mocht neerschieten die hij of zij niet vertrouwde. Pieter was degene die wantrouwen zaaide tussen de kandidaten én ervoor kon zorgen dat iedereen uiteindelijk iedereen afknalde. Enkel hijzelf werd gespaard. Een verlies van 3.000 euro voor de groepspot. Ook tijdens de laatste opdracht viel er per kandidaat 2.000 euro te verdienen. Pieter, Lloyd en Baha, die uiteindelijk nipt verloor, trokken richting natuurreservaat. Elke sprong boven een waterval was goed voor 1.000 euro. Wie dan ook nog tijdens die val een zakje kon vangen onderweg, kon dat bedrag laten verdubbelen. Als plottwist kreeg degene die het dichtst bij de 100 seconden kon tellen er nog een chatgesprekje met de mol bovenop. Pieter stopte uiteindelijk op 119 seconden en verzilverde geen enkele euro.
Pieter zorgde zelf 3.067 euro in de groepspot. Het laagste bedrag na dat van Eline (zie hieronder).

De Mol 2017: Eline Michiels (28)
Locatie : Zuid-Afrika
Winnaar : Davey Van Rode
Groepspot : 27.250 euro

Vanaf het begin slaagde politie-inspecteur Eline als flapuit en het kneusje van de groep erin om zich minder slim voor te doen dan ze was. Bij fysieke proeven gaf ze er snel de brui aan. Eline is de enige mol die ongezien weinig geld in de groepspot kon steken. Amper 1.071 euro bracht ze op. Een uitmuntend laag bedrag als mol. Eén van haar strafste sabotagekunsten was een nachtelijke proef in een museum, die mislukte omdat zij en Bertrand een schedel moesten stelen. Op bewakingsbeelden is te zien hoe Eline het alarm laat afgaan, maar de andere als boosdoener aanwees. Min duizend euro dankzij haar.

Bij een paintballopdracht waarmee kandidaten zuinig met hun verfkogels moeten omspringen, verkwist ze haar extra kogels en laat ze de proef mislukken, waardoor er nòg eens duizend euro uit de pot verdwijnt. Maar haar mollengedrag bestond ook uit minder subtiele acties. Zo gaf ze tijdens de proef met elektroshocks bewust foute antwoorden, wetende dat er dan elektriciteit door haar lichaam zou gaan. Tijdens de proef met de stadsbus wist ze winnaar Davey en Marzena net lang genoeg op te houden, waardoor de bus voor hun neus wegreed. Tactisch.

De Mol 2016: Gilles Van Bouwel (32)
Locatie : Argentinië
Winnaar : Cathy van der Ha
Groepspot : 30.790 euro

Gilles werd de eerste mol toen het programma in 2016 terug op tv gelanceerd werd, na drie seizoenen op het toenmalige TV1. De tv- persoonlijkheid, die op dat moment nog een brand manager bij Unilever was, ging in de eerste aflevering al op sabotagetocht. Bij een opdracht waarin hij zichzelf naar voren schoof als zijnde ‘ik heb mijn lichaam goed onder controle', kon hij geen enkele traan over zijn wang laten rollen. Een opdracht waarmee hij meteen 1.500 euro misliep.

Gilles lijkt zich nogal graag te profileren. Zo stelt hij zich niet veel later kandidaat als man met het beste geheugen. Bij een proef, waarbij een deel van de groep een uur de tijd krijgt om een berg op te fietsen, komen de kandidaten onderweg verschillende zaken tegen zoals 14 afbeeldingen die de lijdensweg van Christus weergeven. Slechts één persoon mag de kapel bovenaan de berg betreden om die 14 afbeeldingen in juiste volgorde op te sommen. Gilles wint het vertrouwen van de groep om dat te doen. Maar eenmaal in de kapel gaat hij de mist in. Het seizoen met Gilles Van Bouwel als mol is meteen ook het seizoen dat in het geheugen staat door de bewuste verfbom. Nadat Ruth in aflevering 1 naar huis moest, krijgt ze nadien een herkansing àls haar medekandidaten een juist antwoord geven na een reeks opdrachten. Gilles geeft één van de foutieve antwoorden waardoor de proef mislukt, de verfbom afgaat en er 5.000 verloren is gegaan.
Uiteindelijk brengt Gilles 4.614 euro in groepspot.
Gebruikersavatar

lucu05 mei 2020, 09:22

 551  Sven
salb schreef:
Vijf seizoenen ‘De Mol' doorgelicht: zo gingen de voorgangers van Alina te werk
Het Laatste Nieuws - 04 Mei 2020
Dit artikel is echt te gek voor woorden.
Die man heeft bijzonder weinig van het spel begrepen, maar om dat dan zo tentoon te spreiden??? :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar

Mollenspeurder05 mei 2020, 10:24

 47
Eline :mrgreen:
Waar liggen de Oostkantons? West-Vlaanderen?

Okido, de mol was gekend.
Gebruikersavatar

Paraceta05 mei 2020, 10:35

 717  Sven
Wat is dit allemaal? Er zijn zoveel problemen met dit artikel :roll:
1. Mollen zijn onderling niet te vergelijken: elk speelde op zijn/haar eigen manier en deed dat op die eigen manier voortreffelijk.
2. Het 'artikel' geeft een wel heel summier overzicht van al dan niet geslaagde molacties. Zo is er (even uit het hoofd, dus nog steeds een onvolledig overzicht) geen woord te bespeuren over molacties bij de yoghurtbom, Vietnamees leren en de kunstgalerij (Elisabet), levend begraven worden, Rabid Joke, racecircuit, pretpark en de autocinema (Pieter), de drukknoppen, quizje met Annelies, struisvogeldoolhof en de 10 verschillen (Eline), de paintballproef met schakelaars, radio-taxirit en Carlos Paloma (Gilles). Ook worden alleen bij Alina gefaalde molacties vermeld terwijl die er ook waren bij Elisabet (Cu Chi-tunnels), Pieter (kofferproef), Eline (duikproef (maar goed ook dat die gefaald was wel)) en Gilles (kettingproef).
3. Alina zorgde voor €2000 bij het pijlen schieten? Ja, maar wel doordat Jolien haar aanmaande achter een schild te gaan zitten, Alina probeerde wel degelijk geraakt te worden.
4. Hoezo is niet liegen tijdens de kofferproef op de trein gelijk aan niet mollen? Alina heeft daar juist zeer goed gemold door zich ervan te verzekeren dat Jolien de vrijstelling nam en er geen geld verdiend werd.
5. Maakt het perfect voorbereiden van de diner-opdracht Alina's prestatie slechter? Ik zou juist het tegenovergestelde durven zeggen; zonder voorbereiding was die proef waarschijnlijk op een succes voor Jolien uitgedraaid.
6. Was het bewust geven van foute antwoorden bij de elektroproef een opvallende molactie van Eline? Dan zijn er wel andere molacties zowel van haar (Oostkantons!) als van andere mollen die veel opvallender waren.
7. Hoe werd de 'beste' Mol nu verkozen voor dit 'artikel'? (1) Aan de hand van het minste persoonlijke geld? Als je gewoon al kijkt naar de verschillende seizoenen, zie je meteen dat het verdiende geld binnen heel andere vorken ligt, dus je moet kijken naar hoeveel minder de Mol verdiende dan andere kandidaten en niet gewoon naar het door de Mol verdiende geld an sich. (2) Aan de hand van opvallendheid? Want dat lijken ze hier als een kwaliteit te zien, terwijl dat het juist niet mag zijn imo.

Dit overzicht is waarschijnlijk nog totaal onvolledig, maar dit zijn toch al enkele grote problemen die ik zag (en dan vooral het afbreuk doen aan Alina? Haalt HLN daar plezier uit ofzo? Dit is al het tweede artikel in een paar dagen dat haar onderuit haalt).
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2020, 10:52

 2354  Uma
https://www.flair.be/nl/lifestyle/lesse ... e=Facebook

Laat dit voor eens en voor altijd duidelijk zijn:
Feit is dat de makers van ‘De Mol’ bij de keuze van hun saboteur geen rekening houden met factoren zoals geslacht, leeftijd of uiterlijk, zo vertelde Gilles De Coster ons ooit in een interview. Ze zoeken iemand die goed kan liegen, acteren en zwijgen, iemand die ‘pakt’ op televisie en iemand die heel veel zin heeft om de Mol te zijn. Als dat volgend jaar weer een blonde jongedame blijkt te zijn, then so be it. Ook hier is de conclusie: begin aan de zoektocht met een volledig open blik, zonder vooroordelen op basis van geslacht, uiterlijk of haarkleur.
Gebruikersavatar

Taupe07705 mei 2020, 11:16

 767  Yens
lucu schreef:Dit artikel is echt te gek voor woorden.
Die man heeft bijzonder weinig van het spel begrepen, maar om dat dan zo tentoon te spreiden??? :roll: :roll: :roll:
Tja... voor 1x ben ik het eigenlijk wel grotendeels eens met hun. Hij overdrijft misschien een beetje en het kan wellicht wat genuanceerder.

Zoals ik al verschillende keren gemeld heb op het forum ben ik uitermate teleurgesteld in deze mol.
Mogelijk was het haar opdracht van onder de radar te blijven door bepaalde opdrachten wel te doen slagen?
Dat zullen ze ons natuurlijk nooit zeggen.
Maar ik heb de indruk dat deze mol degene was die het minste gesaboteerd heeft.
Feit is dat ze 4800 euro misloopt bij vrijstelling Bart en 4000 euro bij bellen dat alleen al is 8800 euro die ze mogelijk nooit meer kan inhalen en die ze aangeboden krijgt! Dit mag je in mijn opinie niet laten schieten. Zoals Eline voor heeft gehad met de duikproef en Alina met het eten ... je rekent op een opdracht waar je je op voorbereidt maar als die dan mislukt ...
Die bedragen die ze verdiend hebben, is natuurlijk ook afhankelijk van een aantal andere factoren maar goed ...

Nogmaals dit was misschien haar opdracht van onder de radar te blijven en dan heeft ze dat zeer goed gedaan en haar acteren was top!
Maar ik het meer voor een mol die overal probeert te saboteren.



Vermoljoen schreef:https://www.flair.be/nl/lifestyle/lesse ... e=Facebook
Punt 5 is natuurlijk maar geldig als de meeste kandidaten al weg waren. Maar zoals supra vermeld, volgend jaar Axel gewoon vragen!
Gebruikersavatar

BeaVer05 mei 2020, 11:23

 1293  Uma
joachim.morrens schreef: Wie de beste mol is.. Ik wil het artikel wel eens volledig lezen maar ik hoor soms ook kritieken vallen dat ze soms vinden dat er te subtiel gemold wordt... Ook is het zo dat soms zelfs recent in aflevering 1 helemaal niet wordt gemold. En ergens kan je dan vinden dat dit niet eerlijk is voor de afvaller in aflevering 1 - want in aflevering 1 is het dan gewoon echt een pure loterij.
- Vorig jaar was een uitzondering, want er was nog geen mol, maar vanaf dat Elisabet de mol was, molde ze. Zo bouwde ze super slecht haar toren en kapte ze massas van dat gele spul in dat eten. -> Geen geld in de pot
- Pieter had al gemold door te kiezen wie hij bij wie in de kisten stak en had ook de kaart vast wanner ze het hoogste bedrag moesten opgraven, waardoor hij tijd kon rekken en ze te laat toe kwamen -> Geen geld in de pot
- Zoals je zelf aangaf, Eline probeerde meteen Bertrand aan te sporen op die knop te duwen, maar eerlijk gezegd. Er ging sowieso gedrukt worden, ook zonder het toedoen van Eline. -> Geen geld in de pot
- Gilles heeft ook zijn ding gedaan op de zoutvlakten tijdens de eerste opdracht, waardoor ook uiteindelijk geen/minder geld verdiend werd.

ALLE voorbije mollen hebben gemold vanaf opdracht 1 als mol.
Alina niet in de hele eerste aflevering (2 opdrachten). Daar heb ik het persoonlijk moeilijk mee.

Ja, het is altijd een beetje loterij in de eerste aflevering, maar dit keer was het onmogelijk om Alina ook maar een beetje te verdenken.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2020, 11:30

 2354  Uma
Even een kleine correctie: Eline zat bij Davey in de wagen 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens05 mei 2020, 11:43

 200  Yens
BeaVer schreef:- Vorig jaar was een uitzondering, want er was nog geen mol, maar vanaf dat Elisabet de mol was, molde ze. Zo bouwde ze super slecht haar toren en kapte ze massas van dat gele spul in dat eten. -> Geen geld in de pot
- Pieter had al gemold door te kiezen wie hij bij wie in de kisten stak en had ook de kaart vast wanner ze het hoogste bedrag moesten opgraven, waardoor hij tijd kon rekken en ze te laat toe kwamen -> Geen geld in de pot
- Zoals je zelf aangaf, Eline probeerde meteen Bertrand aan te sporen op die knop te duwen, maar eerlijk gezegd. Er ging sowieso gedrukt worden, ook zonder het toedoen van Eline. -> Geen geld in de pot
- Gilles heeft ook zijn ding gedaan op de zoutvlakten tijdens de eerste opdracht, waardoor ook uiteindelijk geen/minder geld verdiend werd.

ALLE voorbije mollen hebben gemold vanaf opdracht 1 als mol.
Alina niet in de hele eerste aflevering (2 opdrachten). Daar heb ik het persoonlijk moeilijk mee.

Ja, het is altijd een beetje loterij in de eerst...
Volledig mee akkooord! Merci om alles zo mooi op een rijtje te zetten! Denk Eline ook gemold bij die Quiz in afl 1 (West-Vlaanderen!)
Alina idd niet - tenzij misschien toch bij die klokken?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21