Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Heinz04 mei 2020, 10:17

Forum veteraan  427  Uma
Je bent een held salb. 😃

Het blad zelf zal ik ook nog wel gaan kopen. Ik hou mijn Humo-verzameling met molartikelen graag compleet. :mrgreen:

Wat een heerlijk interview om op je gemakje te lezen!
Gebruikersavatar

Klaartje04 mei 2020, 11:18

 2245  Uma
@salb

Opnieuw hartelijk dank voor al deze (bijna dagelijkse) updates van 'De Mol in de pers', net als het vorige seizoen heb ik dat met veel plezier allemaal gelezen. En dankzij jouw persoverzicht hoef ik ook niet alle gazetten en magazines zelf te gaan kopen of online gaan op te zoeken. Dat apprecieer ik enorm.

Over het Humo-interview: mooi stuk! Mijn respect voor Alina en haar moeder is nog gegroeid.

En damn voor alle jonge gasten van vooraan in de 20: Alina heeft sinds kort een lief! Kleine domper op de feestvreugde voor al die jongens die haar wel zagen zitten. Want ja, zo'n topmeid... 🙂
Gebruikersavatar

lucu04 mei 2020, 12:11

 551  Sven
salb schreef:Humo sprak met ‘Mol’ Alina:
'Je liegt het makkelijkst tegen wie je het liefst ziet'
Alina Churikova zei: «(...) het komt altijd goed. Dat is echt zo! (...) Ik ben een zonnekind hors catégorie. Ik heb een prachtige opvoeding gehad. Ik word steevast gelukkig wakker, of toch op zijn minst enthousiast: 'Wat zal de dag vandaag brengen?' Alleen al dat ik nu hier zit en tegen jou mág praten, dat is toch ongelofelijk?»

Willy Sommers zong:«Een lach , een groet , een blij gezicht, een vogel zwevend naar het licht. Oh, het lijkt zo gewoon maar het is toch een wonder. Laat de zon in je hart, ze schijnt toch voor iedereen, geniet van het leven.»

Het was dan wel geen officiële hint, maar dit nummer zou Alina's lijflied kunnen zijn! :mrgreen: 😉
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2020, 19:19

 717  Sven
Ik kan alleen de inleiding lezen (want op zo'n flutkrant heb ik geen abonnement natuurlijk), maar wat staat daar nu zelfs? "Met 22.835 euro, de laagste groepspot ooit, zou Alina Churikova (21) ook de beste mol ooit moeten zijn. Maar in realiteit is de jongste mol, want dat is ze wél, de minst opvallende saboteur in de tv-geschiedenis." Volgens mij is het toch de bedoeling dat een saboteur onopvallend is? Die subtiliteit wordt hier afgedaan als iets negatiefs, terwijl het juist een belangrijke eigenschap is voor een Mol. Reden 184489 om geen 'artikels' van HLN meer te lezen.
https://www.hln.be/showbizz/tv/vijf-sei ... gle.com%2F
Gebruikersavatar

Poirot04 mei 2020, 19:36

 299
Ik heb nog nooit een artikel van HLN gelezen. En dat is misschien maar goed ook 😂
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2020, 19:36

 717  Sven
M.D. heeft ook weer eens iets neergepend :roll: :roll:
https://kw.be/nieuws/opinie/mollenvange ... 36979.html
"Jullie mollenvanger had Alina op tijd ontmaskerd"; "Eerlijk, zelfs jullie mollenvanger hoort het in Keulen donderen bij zo'n hints. Maar... ik had Alina dus wel door nog voor de finale begon, gewoon door de opdrachten en haar gedrag extra in de gaten te houden."
Kan hij zichzelf nu nog serieus nemen? :roll: :roll: :roll: :roll: Hij heeft altijd Christian verdacht, daarna Bart en pas vlak voor de finale Alina. Dat noem ik nu eens niet "op tijd". En jezelf dan nog zo op de borst kloppen, is echte vele bruggen te ver.

E: Links naar zijn artikels werken nooit (door de html?), misschien maar goed ook :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mei 2020, 20:06

 2354  Uma
Om het even objectief te bekijken: hij zegt wel degelijk dat hij het pas voor de finale doorhad.
Paraceta schreef:"Jullie mollenvanger had Alina op tijd ontmaskerd"; "Eerlijk, zelfs jullie mollenvanger hoort het in Keulen donderen bij zo'n hints. Maar... ik had Alina dus wel door nog voor de finale begon, gewoon door de opdrachten en haar gedrag extra in de gaten te houden."
Gebruikersavatar

Rik04 mei 2020, 20:09

 122  Uma
Zou hij nog altijd denken dat het aan mij ligt dat de links niet werken op dit forum? 😛
Ik wist dus nu pas dat hij eerst nog naar Bart gegaan is om dan naar Alina te gaan. Ik zat voor alle duidelijkheid zelf fout.
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2020, 20:38

 717  Sven
Vermoljoen schreef:Om het even objectief te bekijken: hij zegt wel degelijk dat hij het pas voor de finale doorhad.
Klopt, maar wel op een toon die iets anders dan de werkelijkheid doet uitschijnen. "Ik had [ze] dus wel door" insinueert alleszins dat het moeilijk was haar te vinden, maar dat hij - goeie speurder dat hij is - haar al lang doorhad. Dat ligt misschien aan mijn interpretatie, maar als hij intellectueel eerlijk zou zijn, zou hij op z'n minst moeten vermelden dat hij zich ook lange tijd blindstaarde op Christian en pas op het allerlaatste moment overschakelde op Alina.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mei 2020, 22:33

 767  Yens
Heel eigenaardig, maar De Morgen heeft vandaag VOLLEDIG hetzelfde artikel gepubliceerd als het flutartikel dat gisteren in HLN verscheen. Er wordt wel een andere 'journalist' vermeld... Het enige positieve dat hierin te zien is, is een leuk filmpje met enkele korte interviews met de 3 finalisten die ik nog niet eerder gezien had. Hier wordt de oorspronkelijke auteur van het artikel dan weer wel vermeld.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-maker ... ~b9588d0e/
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2020, 22:50

 3423  Yens
"De Morgen" zit ook bij DPG Media, bewijst alleen maar dat de koepel en niet de individuele kranten (en journalisten) bepalen wat er in de krant komt. Echt wel een teken van "objectieve journalistiek" :evil: :evil: .
Gebruikersavatar

Cadfael05 mei 2020, 01:20

 229  Uma
Paraceta schreef:Ik kan alleen de inleiding lezen (want op zo'n flutkrant heb ik geen abonnement natuurlijk), maar wat staat daar nu zelfs? "Met 22.835 euro, de laagste groepspot ooit, zou Alina Churikova (21) ook de beste mol ooit moeten zijn. Maar in realiteit is de jongste mol, want dat is ze wél, de minst opvallende saboteur in de tv-geschiedenis." Volgens mij is het toch de bedoeling dat een saboteur onopvallend is? Die subtiliteit wordt hier afgedaan als iets negatiefs, terwijl het juist een belangrijke eigenschap is voor een Mol. Reden 184489 om geen 'artikels' van HLN meer te lezen.
https://www.hln.be/showbizz/tv/vijf-sei ... gle.com%2F
Wat een flutartikel is dat weer?
Ten eerste werden er in de revealaflevering ongeveer evenveel mollenstreken getoond als in andere jaren. Elk jaar kunnen ze ook niet alles tonen. Maar Alina heeft wel minstens evenveel gemold als in andere jaren.
Ten tweede wil ik zeggen dat elke mol echt fantastisch was. Je kan ze moeilijk vergelijken. Maar elk jaar haalt ook de groep veel geld uit de pot. Ik geloof ook dat het in het jaar van Eline was dat ze minder moest doen, omdat de groep op zijn eigen al keiveel verloor. Ze zegt het denk ik zelfs in de revealaflevering. Maar elke mol is geweldig op zijn manier. Ten derde kan je op verschillende manieren mollen. Foute beslissingen nemen, mensen sturen, zelf fouten maken, meegaan in foute belissingen. Als kandidaten al fouten maken, ga je daar als mol toch gewoon in mee. Je maakt je dan toch niet extra verdacht.
Elke mol heeft ook die ene opdracht waarbij het niet lukt. Gilles bij de kettingenproef, Eline bij de duikproef, Pieter bij de koffertjesproef, Elisabeth bij de bootproef en Alina in de fitness.
Al deze mollen hebben daarbij altijd het minst geld verdiend. Daarom snap ik niet dat HLN zo blijft vasthangen aan Bart als mol, de persoon die het meeste geld heeft binnengebracht.
Je kan seizoenen niet vergelijken, want er zijn andere proeven en andere kandidaten. Elk seizoen heeft zijn charme.
Elke mol is anders en al deze mollen waren stuk voor stuk prachtmollen.
Laatst gewijzigd door Cadfael op 05 mei 2020, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21