Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen31 mei 2020, 07:00

 3423  Yens
Toch een toffe madam he 😉.
Gebruikersavatar

Poirot31 mei 2020, 19:23

 299
Ik kan niet wachten om het te beluisteren. Ze maakt wel goed gebruik van haar bekendheid :mrgreen:

Edit: Ik kom er net achter dat 1 juni morgen al is. 😂 De tijd gaat nu zo snel!
Gebruikersavatar

Poirot03 jun 2020, 10:42

 299
Het is wel een lekker zomers liedje, maar het is niet iets wat is zelf zou opzetten. Ik zou zelf meer van muziek uit de jaren 80.

Ik zie het al voor me dat je met een paar vrienden in de tuin zit met lekker warm weer, en dat dan dit liedje voorbij komt.
Gebruikersavatar

armide.lully03 jun 2020, 10:45

 20
Dat boek van Gilles doet me denken aan Jokes boek 'Fit Dog', is daar al iets over gepost geweest?
Dateert van december 2019, dus viel net tussen twee seizoenen in.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202001 ... 1483ADB88B
Afbeelding
TIELT - De Tieltse dierenarts Joke Lannoo, bekend van De Mol 2018, trekt in haar boek ‘Fit Dog’ ten strijde tegen baasjes die onbezonnen een hond in huis halen. “Koop niet meteen het dier dat je het mooiste vindt, want je riskeert snel in het asiel te staan.”
Lang moest Joke Lannoo (34) niet nadenken toen ze door Uitgeverij Lannoo gecontacteerd werd om een boek te schrijven over hoe een baasje zijn of haar hond gelukkig kan houden. De Tieltse zag het meteen een stuk ruimer dan louter een informatief boek over spelletjes en activiteiten met je trouwe viervoeter. “Want alles begint met een goede match tussen hond en baasje”, zegt ze. “Toekomstige eigenaars moeten zich eerst en vooral de vraag stellen of ze zich in de juiste levensfase bevinden om een hond in huis te halen. Heb je de tijd om hem uit te laten en heb je er de ruimte voor?”

Puberende hond

Joke, vier en een halve maand geleden moeder geworden van dochtertje Suze, stelt zichzelf als voorbeeld. “Heel graag zou ik Suze aan de zijde van een hond zien opgroeien, maar nu vind ik haar daar echt nog te klein voor. Misschien over enkele jaren... Onlangs kwam een vrouw naar mijn praktijk met een weimaraner. Ik merkte meteen dat ze enkele maanden zwanger was. Hopelijk beseft ze dat ze straks een baby en een grote erg actieve puberende hond tegelijk moet opvoeden.”

Dat brengt ons bijna naadloos bij de tweede fase in het beslissingsproces: wat verwacht je als baasje van je hond? “Wil je een superactief dier om mee te gaan wandelen of lopen, of liever een knuffelaar in de zetel? Pas als je daar uit bent, mag je je de vraag stellen of je het ras dat in aanmerking komt ook mooi vindt. Voor veel aanstaande baasjes is dat het eerste criterium. Helemaal fout, want je zult je veel sneller ergeren aan het gedrag van je viervoeter. Je wil niet weten hoeveel grote, jonge, actieve honden zo in het asiel belanden. Kleine honden laten zich makkelijker adopteren.”

Gedragsboek

Zelf kreeg Joke op haar twaalfde, na lang aandringen, van haar ouders een zwarte labrador. “Maar niet voor ze me een hondenencyclopedie en een gedragsboek hadden gegeven. Ik ging er ook zelf mee naar de hondenschool. Je was daar eigenlijk pas welkom vanaf veertien jaar, maar ik was toen al zo groot dat niemand naar mijn leeftijd vroeg”, zegt Joke lachend.

Al ruim tien jaar heeft ze zelf geen hond meer in huis. “Tot vorige zomer was ik aan een Engelse kliniek voor kleine huisdieren verbonden, ik ook vier jaar in Engeland gewoond. Ik had dus geen tijd voor een hond. Nogmaals: koop geen hond als je er geen tijd kunt voor vrijmaken. Dat leidt alleen maar tot frustraties en dat loopt vaak verkeerd af.”

INFO

INFO‘Fit Dog. Tips voor een lang & gelukkig leven met je hond’ is uitgegeven bij Lannoo, telt 216 pagina’s en kost 25,99 euro.

En nog een interview met Joke:
https://kw.be/weekend/aan-de-keukentafe ... 06987.html

Kwestie van de 'Elisabet Cult' hier een beetje te dwarsbomen 😛
Gebruikersavatar

Cedric03 jun 2020, 11:55

 2834  Uma
armide.lully schreef: Kwestie van de 'Elisabet Cult' hier een beetje te dwarsbomen 😛
Haha 😃
Joke en Elisabet, mijn favoriete vrouwen uit De Mol ooit. Topvrouwen, sterke persoonlijkheden, slim, getalenteerd, knap, gedreven, sportief, ...
Beide cults kunnen perfect naast elkaar bestaan vind ik. 😛

Zelf heb ik geen huisdieren (en er vooralsnog ook geen behoefte aan), dus over het boek van Joke kan ik niet oordelen.
Het liedje van Elisabet vind ik op zich niet slecht, maar is voor mij wat wennen. Het is een sound die alom gekend is, maar mijn allereerste indruk was dat ik me afvroeg of dit muziekgenre wel het meest gepast is voor haar stem. Geen enkele twijfel over Elisabets zangtalent, maar in dit genre misschien iets te weinig volledig tot uiting komend. Op een of andere manier is het ook niet zo zomers als ik had gehoopt. Maar nogmaals, misschien is het gewoon wat wennen. In de komende weken zal ik het nog wel enkele keren horen en dan zal het wel beteren.
Gebruikersavatar

Jansen04 jun 2020, 06:39

 3423  Yens
Cedric schreef:Haha 😃
Joke en Elisabet, mijn favoriete vrouwen uit De Mol ooit. Topvrouwen, sterke persoonlijkheden, slim, getalenteerd, knap, gedreven, sportief, ...
Beide cults kunnen perfect naast elkaar bestaan vind ik. 😛

Zelf heb ik geen huisdieren (en er vooralsnog ook geen behoefte aan), dus over het boek van Joke kan ik niet oordelen.
Het liedje van Elisabet vind ik op zich niet slecht, maar is voor mij wat wennen. Het is een sound die alom gekend is, maar mijn allereerste indruk was dat ik me afvroeg of dit muziekgenre wel het meest gepast is voor haar stem. Geen enkele twijfel over Elisabets zangtalent, maar in dit genre misschien iets te weinig volledig tot uiting komend. Op een of andere manier is het ook niet zo zomers als ik had gehoopt. Maar nogmaals, misschien is het gewoon wat wennen. In de komende weken zal ik het nog wel enkele keren horen en dan zal het wel beteren.
Hier is dus wel een hond in huis, dus straks eens rondneuzen of ik dat boek ergens kan vinden 😉.

Wat betreft het liedje van Elisabet ben ik het grotendeels eens met Cédric: best wel een goed popliedje, maar niet helemaal mijn ding. Ik heb wel een aantal keer gedacht, wow, wat een goeie stem heeft ze toch 😃 .

Ik denk toch wel dat ze in staat moet zijn om een muziekcarrière uit te bouwen, maar de vraag is of ze dat zelf wel wilt?
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 jun 2020, 18:01

 2354  Uma
Na het eens een paar keer te hebben gehoord vind ik het zeker geen slecht lied, maar het is niet iets dat ik spontaan zou opzetten.

Ik denk ook dat Elisabet haar stem meer zou passen bij een ander genre. Haar stem, die trouwens echt mooi is, zou denk ik mooier zijn bij piano of toch een rustiger genre. Denk aan de zangers IBE (Table of Fools, Control,..), John Legend (All of Me,...), misschien ook wel Marco Borsato en nog meer gelijkaardige artiesten.
Gebruikersavatar

salb01 jul 2020, 10:06

 352  Sven
Interview met Joeri in Humo van 30 juni:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Het Nieuwsblad 30 juni 2020
Afbeelding

Voormalige ‘De Mol’-kandidaten testen de VR-versie uit: “Vaak worden dingen geschrapt omdat ze onbetaalbaar zijn. Hier is het net omgekeerd”
Pieter Dumon 30 juni 2020 14u00 Bron: De Morgen

TV Deelnemen aan ‘De Mol’ is normaal voorbehouden aan een select gezelschap van gelukzakken die de strenge selectie weten te doorspartelen. Maar vanaf deze week kan iedereen op mollenjacht, zij het dan wel in virtuele vorm, die morgen in première gaat in Blankenberge. Vijf voormalige deelnemers onderwierpen het VR-spel aan een grondige test. “Ik had bij momenten echt kippenvel.”
“Had ik dit maar eerder geweten. Hier hebben we ‘De Mol’ in een halfuurtje uitgespeeld, vorig jaar heeft me dat drie weken en veel slapeloze nachten gekost.” Christian, een van de deelnemers aan het vorige seizoen van het programma, heeft net de virtuele versie van ‘De Mol’ uitgetest. En dat is hem duidelijk bevallen. “Het is veel cooler dan ik had verwacht. Dit komt verbazend dicht in de buurt van de echte ervaring.”

Een halfuur eerder kregen Christian en vier andere ‘De Mol’-kandidaten een zwarte VR-bril opgezet. Die katapulteerde hen naar Nieuw-Zeeland, waar een virtuele Gilles De Coster hen stond op te wachten. Hij gaf tekst en uitleg bij de drie opdrachten die ze samen tot een goed einde moesten brengen. Net als op tv is er één mol en moeten de anderen die ontmaskeren. Een opdracht waar niet alleen Christian maar ook de andere spelers – soms tot hun eigen verbazing – helemaal in opgaan. “Ik vind het moeilijk om me in te leven in dit soort virtuele dingen”, zegt Alina, begin dit jaar nog saboteur van dienst. “Maar nu kreeg ik tijdens het spelen bij momenten echt kippenvel.”

Geen limieten
Dat is de verdienste van Jeroen Mertens en Joren Creylman. De twee heren werkten de voorbije seizoenen bij Woestijnvis aan de televisieversie van ‘De Mol’ en mochten zich nu aan de virtuele variant van hun programma wagen. Al was dat even aanpassen. “Bij de televisieversie moet je altijd rekening houden met de kijker. Een opdracht moet niet alleen leuk zijn om te spelen, ze moet ook leuk zijn om naar te kijken. Die laatste vereiste viel nu weg.”

Ook aan de nieuwe budgettaire limieten was het wennen. “Bij het tv-programma moeten we bij het bedenken van opdrachten steeds op de kosten letten. Vaak worden dingen geschrapt omdat ze onbetaalbaar zijn. Nu was het net omgekeerd. Bij elke test kregen we de opmerking dat het best nog iets spectaculairder mocht. In de virtuele wereld komt het niet op een helikopter meer of minder.”

Oud-kandidaten van ‘De mol’ spelen nu de virtuele versie in The Park, Antwerpen.
Joris Casaer Oud-kandidaten van ‘De mol’ spelen nu de virtuele versie in The Park, Antwerpen.
Dat is meteen de reden waarom het spel zich afspeelt zich in Nieuw-Zeeland. “Dat land staat al jaren op één in ons lijstje van favoriete bestemmingen. Maar het is gewoon te duur om de hele ploeg en alle kandidaten naar daar over te vliegen. Ook dat speelde deze keer geen rol.”

Sterrenhemel
Het idee om ‘De Mol’ in een virtueel jasje te stoppen komt van Philippe De Schutter. Hij is managing director van The Park, het bedrijf dat virtuele speelruimtes runt in onder andere Antwerpen, Brussel en Gent. “Je kunt bij ons verschillende games spelen, maar tot nu waren dat vooral schietspelletjes. We waren al langer op zoek naar een familievriendelijke variant. ‘De Mol’ leek ons wat dat betreft het ideale format.”

Al had het behoorlijk wat voeten in de aarde om zo’n televisieprogramma in een virtuele game om te zetten. “Door met Woestijnvis samen te werken hebben we de lat voor onszelf heel hoog gelegd”, zegt De Schutter. “We konden het ons niet permitteren om met middelmatige decors aan te komen. Die gasten zouden dat gewoon niet pikken. Elke rots en elke plant die je ziet is op een Nieuw-Zeelands voorbeeld gebaseerd. Zelfs de positie van de sterren komt overeen met wat je aan de andere kant van de wereld aan de hemel ziet.”

Aan dat oog voor detail hangt een prijskaartje vast, ook voor wie ‘De Mol’ wil spelen. Een toegangsticket kost 34,99 euro. “Veel geld”, beseft De Schutter. “Maar wat wij doen vraagt dan ook heel wat investeringen, zowel in nieuwe spelformats als in materiaal. De technologie die we hier gebruiken zul je pas over een paar jaar in de huiskamer vinden. Maar alleen zo kun je de bezoekers verbluffen.”

Bij Christian en Alina is dat alvast gelukt. “Ik kom zeker nog eens terug”, zegt die laatste. “Veel vrienden vragen me hoe het voelt om deel te nemen aan ‘De Mol’. Hier kunnen ze het aan den lijve ondervinden.”

De VR-game zal op 1 juli in première gaan in Blankenberge en vanaf 2 juli ook speelbaar zijn in de andere playgrounds van The Park in Hasselt, Antwerpen, Gent, Brussel en Kortrijk.

HLN 25 juni 2020
Christian uit ‘De Mol' verovert TikTok: “Zelf kijk ik het liefst naar Julie Vermeire”

In ‘De Mol' ontpopte Christian Jansen (26) zich als publiekslieveling, en dát succes lijkt hij nu te verzilveren. Christian heeft een account op TikTok, de populaire social media-app. En nee, hij trakteert ons daar niet op ‘De Mol'-theorieën, maar op hilarische filmpjes. Christian heeft al meer dan 100.000 volgers op TikTok. En op Instagram staat de teller op 40.000.

“Ik ben volop de wonderen van de sociale media aan het ontdekken en ik amuseer me daar enorm mee”, vertelt Christian, die werkt als consultant. “Ik kan daar m'n creativiteit in kwijt.”

Voorlopig heeft Christian nog maar tien filmpjes op TikTok, maar die bewijzen dat hij een geboren entertainer is. Zo gaf hij op een grappige manier een oplossing voor wie tijdens de lockdown graag op reis wilde gaan. Hij stak zichzelf in een Hawaïaanse outfit en propte zichzelf in een ­valies.

Het moeilijkste
“Een goed idee bedenken voor die filmpjes is veruit het moeilijkst”, aldus Christian. “Ik denk daar goed over na en steek daar tijd in. Die ideeën komen niet altijd vanzelf. Ik ben aan het werk en heb enkel tijd tijdens de lunch of voor ik ga slapen. Dan bekijk ik veel dingen online en praat ik met mijn zussen, mijn vriendin en mijn vrienden over wat er mogelijk is en of zij een leuk idee hebben. De uitwerking zelf gaat het snelst. TikTok-filmpjes zijn kort. Een paar takes, een beetje compileren en het geheel strak maken, zodat het goed vooruitgaat. Dat valt allemaal goed mee. Het idee vinden is echt het moeilijkst.”

Julie Vermeire
Wie Christian zélf goed vindt op TikTok? Julie Vermeire! ‘Ja, die is altijd zo enthousiast’, zegt hij. ‘Ze straalt enorm veel positiviteit uit en dat vind ik cool. Ze danst ook supergoed én is origineel in haar dansjes’
Gebruikersavatar

Cedric01 jul 2020, 14:18

 2834  Uma
Merci voor de artikels, SALB!

Best verrassend wel.. Ik had niet gedacht dat Joeri zo mediageil was :mrgreen:
Gebruikersavatar

Poirot02 jul 2020, 13:12

 299
Ik denk ook dat de media Joeri ook erg leuk vindt. 😂
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21