Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

The hunter10 mar 2020, 14:46

 282  Uma
Cedric schreef:Goh, zo erg vind ik het niet.
Behalve dan dat Influencers inderdaad een erg slecht programma is.. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet inbeelden dat Bart De Pauw dat zou hebben bedacht. Iedereen die Buiten De Zone, Willy's en Marjetten en vrijwel elk Woestijnvisprogramma kent weet dat Bart De Pauw heel veel beter kan dan dit.

Maar ik vind het niet erg dat er een programma tussen zit, neen. Ik vind Café De Mol kwalitatief sterker op die manier. Ze hebben iets meer tijd om sociale media en forums te checken om bepaalde opvallendheden/aanwijzingen/tips op te zoeken die zelf mogelijk niet hadden opgemerkt.
Bovendien ook top dat de afvaller van de week ook gewoon mee aan tafel schuift.

Bovendien zorgt het programma tussen De Mol en CDM er ook voor dat je nog even kan terugspoelen en wat zaken van De Mol herbekijken als je wil, zonder dat je Café De Mol hoeft te missen.

Enkel voordelen dus, wat mij betreft, ook al beantwoordt Influencers niet aan de verwachtingen. (Tenzij het ...
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik mis ergens de spontaniteit van de voorbije seizoenen. De "wat hebben we zojuist gezien" reacties, omdat ze nog niet bekomen zijn van wat er pas gebeurd is. Ik vond dat het er nu wat gezapiger aan toe ging en dat alles wat meer gemaakt was om het zo te zeggen. Maar dat is misschien enkel mijn gevoel.
Gebruikersavatar

masterveecee05 apr 2020, 22:14

 3547  Sven
Was nogal veel (natuurlijk) licht in de keuken van Baha, dus denk dat we toch knnen bevestigen dat CDM op voorhand is opgenomen en de "inbellers" de aflevering al op voorhand gezien hebben
(efkes vermelden, wat ik heb de vraag hier al zien passeren)
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2020, 22:25

 1293  Uma
Maar bij Frances was het dan weer heel donker?
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 23:01

 3423  Yens
masterveecee schreef:Was nogal veel (natuurlijk) licht in de keuken van Baha, dus denk dat we toch knnen bevestigen dat CDM op voorhand is opgenomen en de "inbellers" de aflevering al op voorhand gezien hebben
(efkes vermelden, wat ik heb de vraag hier al zien passeren)
Dit is ook al vermeld, bij de eerste "corona Café de mol" dat het niet meer live wordt opgenomen.
Gebruikersavatar

masterveecee06 apr 2020, 08:38

 3547  Sven
BeaVer schreef:Maar bij Frances was het dan weer heel donker?
donkere kamer? 😉
was wel klaar aan de vleugelpiano

Jansen schreef:Dit is ook al vermeld, bij de eerste "corona Café de mol" dat het niet meer live wordt opgenomen.
ja, maar heb toch de vraag hier zien passeren of ze dan de aflevering op voorhand te zien krijgen
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2020, 23:17

 2354  Uma
Jansen schreef:Ik vind het erg dat Café De Mol het zo slecht doet... Als ze Influencers er niet tussen geschoven hadden, zou dat zeker niet het geval geweest zijn.
Ik zit ook veel liever op het forum vlak na de aflevering. Café De Mol kijk ik meestal ergens wat later in de week. Vorige jaren keek ik wel altijd meteen naar CDM, dus die pauze er tussen zal daar inderdaad wel iets mee hebben te maken.
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 23:23

 3423  Yens
Ik vind Café De Mol nu eigenlijk beter dan de vorige jaren, gestript van alle toeters en bellen en enkel leuke gesprekken met een BV (die dit jaar eigenlijk wel meevielen) en een vorige kandidaat. Ik vond Thibaut Courtois trouwens zeer to the point, natuurlijk ook wel omdat hij Alina verdenkt maar je hoorde heel goed dat hij echt wel nadenkt over de opdrachten.
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2020, 00:21

 2834  Uma
Ik ben eigenlijk heel dankbaar voor dit seizoen van Café De Mol en hoop dat de makers het nut er ook van inzien..

Ja, je kan het van de negatieve kant bekijken: 'Influencers' is zodanig slecht dat bijna een miljoen mensen na 'De Mol' gewoon afhaakt en niet meer op Vier blijft om ook CDM mee te pikken.
Of je kan het anders bekijken en zeggen dat Café De Mol voor zo'n 250.000 waardevol genoeg is. En meer heb je soms niet nodig. Liever een kwaliteitsvol programma voor 250.000 mensen dan bagger voor het dubbele.

En qua kwaliteit heeft men dit seizoen hopelijk ook het licht gezien. Er waren enkele afleveringen met verdomd goeie analyses (die met Axel en Kaat bijvoorbeeld, ook gisteren met Courtois), maar vooral: er werd tijd gemaakt voor die analyses. De gesprekken met de afvallers leken me ook iets langer te duren dan gewoonlijk, in de eerste aflevering zat die persoon gewoon mee aan tafel voor zowat de helft van de uitzending om zijn zegje te doen. En de vragen die gesteld werden gingen ook gewoon over het programma en niet over "grappige" Twittercomments of zo.

Het aspect van Influencers ertussen? Het programma Influencers zelf is totaal mijn ding niet qua humor, maar laat ons eerlijk zijn, ik heb toch Vier laten opstaan (of de zender doorgespoeld indien ik wat uitgesteld keek) en heb Influencers dus getolereerd om toch maar Café De Mol te kunnen zien, dus ook ik word als een Influencers-kijker beschouwd en dus heeft Vier dat tegenover mij goed gedaan: ze zijn erin geslaagd mij te doen kijken naar iets wat mij niet interesseert. Punt voor hen.

Bovendien kon Café De Mol door dit tussengevoegde programma ook veel korter op de bal spelen. Enkele resultaten waren gekend van mensen die online op hun verdachte hadden gestemd in het voorbije halfuur én onze forumgod Davy had tijd om wat zaken van het forum op te pikken en in de uitzending te gooien om nog wat opvallendheden in the picture te plaatsen of een bepaalde vraag te stellen aan de afvaller.

Fan van Influencers of niet, maar het tussenvoegen van dit programma heeft ervoor gezorgd dat de besproken onderwerpen kwaliteitsvoller waren.
Ook wil iedereen dat Corona snel voorbij is, maar is het tegelijk zo dat we dankzij Corona óók veel meer kwaliteit in het programma hadden. Dat gevoel dat men bij talkshows lijkt te hebben om er per se komische noten in te steken, dat was een stuk minder, waardoor de focus meer lag op een kwaliteitsvolle analyse dan op een geforceerde kwinkslag. Persoonlijk juich ik dat volledig toe.

Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat de producers volgend jaar dezelfde weg zullen inslaan met het programma (in de hoop dat er een nieuwe editie komt).
Dus niet meer vragen zoals aan Joke of ze nog op Tinder zit of zoals aan Gilles wat hij vindt van ananas op pizza, maar een écht Mollotenprogramma.

- Minder willen grappig doen
- Minder BV's die zich willen laten gelden (Ik ben zeker dat Jeroom een slimme mens moet zijn, dus ik wil zijn échte mening horen in plaats van een app met geluidjes, bijvoorbeeld)
- Meer kwaliteitsvolle analyses
- Meer inzichten van ex-deelnemers
- Uitgebreider belichten van de proeven
- Een langer en inhoudelijker interview met de afvaller
- Gemeende/Echte input van de kijker over iets wat in het programma opviel
- ...

Ik zag dus vooral positieve evolutie eigenlijk dit seizoen. Zelfs James Cooke was eens gewoontjes in plaats van een steekzotte spring-in-'t-veld; een verademing.

En als daar dan maar 250.000 mensen naar kijken, dat maakt geen zier uit, want voor die 250.000 mensen die het willen zien heb je dan gewoon een steengoed programma.
'De Mol' is het hoofdprogramma, dat voor het tweede jaar op rij de o zo belangrijke zondagavond heeft gewonnen. Dus VIER is tevreden. En Café De Mol is dan het leuke extraatje voor wie het interesseert, molloot of niet.
Laatst gewijzigd door Cedric op 21 apr 2020, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 apr 2020, 00:32

 2354  Uma
Ik ben het helemaal met je eens! Café De Mol bevat nu meer kwaliteit dan kwantiteit.

Cedric schreef:dus ook ik wordt als een Influencers-kijker beschouwd en dus heeft Vier dat tegenover mij goed gedaan: ze zijn erin geslaagd mij te doen kijken naar iets wat mij niet interesseert. Punt voor hen.
😲
Gebruikersavatar

elkemol21 apr 2020, 08:40

 654
Cedric schreef:Ik ben eigenlijk heel dankbaar voor dit seizoen van Café De Mol en hoop dat de makers het nut er ook van inzien..
Cedric schreef:- Minder willen grappig doen
- Minder BV's die zich willen laten gelden (Ik ben zeker dat Jeroom een slimme mens moet zijn, dus ik wil zijn échte mening horen in plaats van een app met geluidjes, bijvoorbeeld)
- Meer kwaliteitsvolle analyses
- Meer inzichten van ex-deelnemers
- Uitgebreider belichten van de proeven
- Een langer en inhoudelijker interview met de afvaller
- Gemeende/Echte input van de kijker over iets wat in het programma opviel
- ...
jep akkoord. Ik hoop dat de makers van CDM dit ook oppikken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2020, 17:57

 8153
Jansen schreef:Ik vind Café De Mol nu eigenlijk beter dan de vorige jaren, gestript van alle toeters en bellen en enkel leuke gesprekken met een BV (die dit jaar eigenlijk wel meevielen) en een vorige kandidaat. Ik vond Thibaut Courtois trouwens zeer to the point, natuurlijk ook wel omdat hij Alina verdenkt maar je hoorde heel goed dat hij echt wel nadenkt over de opdrachten.
Courtois was er vorig jaar ook. Hij was toen ook zeer goed.
Ik vind het nu eigenlijk ook interessanter, maar mis toch de gezichten van vorige jaargangen op de achtergrond.
Gebruikersavatar

Elrond21 apr 2020, 18:15

 84  Sven
Zei Gilles Van Bouwel eergisteren op het einde van cdm dat er volgende week weer volk in het café zal zitten? Of had hij het dan enkel over de drie finalisten die aanwezig zouden zijn?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11