Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje25 feb 2020, 16:52

 2245  Uma
Ze gaan ook niet voor alles acteurs of modellen gebruiken he.

Zo is dat beeld waar je tien personen in monnikspij naast elkaar ziet staan, er volgens mij wel degelijk een van de tien kandidaten. Ze kunnen toch niet speciaal voor deze beelden even tien Woestijnvismedewerkers optrommelen en die dan een pij laten aandoen?

Zo is ook de foto, waarop er tien personen in een 3-4-3 opstelling staan voor het Mollogo, ook eentje met de echte kandidaten.

Er zal dus zeker een heel kleintje tussen zitten, namelijk de persoon die derde van links staat in de rij met tien. Die reikt nauwelijks tot aan de schouders van de persoon die op positie 8 staat. Als die kleine ongeveer 1m60 groot is, dan zijn personen 8 en 10 minstens 1m85 lang.

We zullen het zondag zien: als blijkt dat alle kandidaten allemaal groter zijn dan 1m75 en er zit niemand tussen die opvallend kleiner is (zoals op die beelden en foto), dan hebben ze al die beelden en foto's gemaakt met figuranten, die niks van doen hebben met de echte kandidaten. Als er niemand bij zit met opvallend magere handen met zeer lange vingers, dan hebben ze de moeite genomen om iemand op te trommelen met zeer opvallende pollekes. Maar waarom zou men zo ver willen gaan? Waarom figuranten inzetten indien er beelden en foto's van de kandidaten beschikbaar zijn?

Ik weet één ding zeker: ik ben niet één van die tien figuren in monnikspij. Voor de rest blijft alles één groot mysterie. En zo hoort het ook! 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 feb 2020, 19:09

 8153
Joeri.V schreef:Misschien is het gewoon GDC onder het gewaad 😃
Die is alleszins niet van de kleinsten!

Klaartje schreef:Ze gaan ook niet voor alles acteurs of modellen gebruiken he.

Zo is dat beeld waar je tien personen in monnikspij naast elkaar ziet staan, er volgens mij wel degelijk een van de tien kandidaten. Ze kunnen toch niet speciaal voor deze beelden even tien Woestijnvismedewerkers optrommelen en die dan een pij laten aandoen?

Zo is ook de foto, waarop er tien personen in een 3-4-3 opstelling staan voor het Mollogo, ook eentje met de echte kandidaten.

Er zal dus zeker een heel kleintje tussen zitten, namelijk de persoon die derde van links staat in de rij met tien. Die reikt nauwelijks tot aan de schouders van de persoon die op positie 8 staat. Als die kleine ongeveer 1m60 groot is, dan zijn personen 8 en 10 minstens 1m85 lang.

We zullen het zondag zien: als blijkt dat alle kandidaten allemaal groter zijn dan 1m75 en er zit niemand tussen die opvallend kleiner is (zoals op die beelden en foto), dan hebben ze al die beelden en foto's gemaakt met figuranten, die niks van doen hebben met de...
Volgens jouw theorie is de mol van 2020 echt een griezel. Misschien moeten we ook eens oren en tanden van de kandidaten bestuderen 💡
Gebruikersavatar

Klaartje25 feb 2020, 20:53

 2245  Uma
Nou, een griezel nu ook weer niet. Een lange man met magere handen en lange vingers hoeft daarom nog geen griezel te zijn. Ik wil niemand en zeker geen onbekenden beledigen, die man heeft zichzelf ook niet gemaakt.

Bovendien, de Mol kan niet altijd een mooie man zijn zoals Gilles VB of een zeer knappe vrouw als Elisabet, of een knuffelbeer zoals Pieter, of een stoere, pittige blondine met "wat pak aan" zoals Eline.

En wie weet is die man met die superslanke vingers wel een steengoed pianist met een hart van goud. Laten we vooral het boek niet beoordelen op basis van zijn cover. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 feb 2020, 08:23

 8153
Idd. Maar jouw plastische beschrijving gecombineerd met het sinistere personage met duistere kap en de bloedstollende stem van het verraad deden mijn fantasie een versnelling hoger schakelen. :oops:

En intussen wij maar wachten en fantaseren. En wachten. Wachten.
Geduld is een mooie deugd - die ik helaas niet bezit. :cry:
Gebruikersavatar

JBB26 feb 2020, 09:42

 439  Uma
Klaartje schreef:Ze gaan ook niet voor alles acteurs of modellen gebruiken he.

Zo is dat beeld waar je tien personen in monnikspij naast elkaar ziet staan, er volgens mij wel degelijk een van de tien kandidaten. Ze kunnen toch niet speciaal voor deze beelden even tien Woestijnvismedewerkers optrommelen en die dan een pij laten aandoen?
Waarom niet? :?:
Ge hebt zelfs geen 10 personen nodig als ge die digitaal kopieert en plakt 😂

Misschien moeten we wel eens nadenken waarom ze monnikspijen dragen. Enkel en alleen omdat er een proef in Meteora is?
Gebruikersavatar

Jansen26 feb 2020, 10:38

 3423  Yens
JBB schreef:Misschien moeten we wel eens nadenken waarom ze monnikspijen dragen. Enkel en alleen omdat er een proef in Meteora is?
Dat denk ik wel. Als je de trailer bekijkt, zie je de kandidaten boven op de rotsen van Meteora staan, in monnikspij.
Gebruikersavatar

Klaartje26 feb 2020, 10:46

 2245  Uma
Waarom zouden ze het wel doen?

Digitaal kopiëren zou pas echt opvallen, slordig zijn en in feite totaal oneerlijk zijn ten aanzien van wat ze zondag gaan doen, namelijk de tien kandidaten voorstellen. Dan kan je toch niet aankomen met het argument: "Ja maar kijk, die tien figuren in dat filmpje, dat was maar voor de promo, dat was niet echt, dat waren niet de echte kandidaten." Je zou zelfs kunnen stellen dat het van weinig respect zou getuigen voor de kandidaten, tien echte mensen: die kondig je niet aan als digitale kopieën van elkaar zijn.

En waarom monnikspijen? Tja, je geeft het zelf aan: het past in het thema van de eerste opdracht, bij de kloosters van Meteora. En zo'n pijen zijn natuurlijk ook ideaal om iemand moeilijk herkenbaar te "verkleden".

(lichtjes off topic) Ik heb zelf ook nog wel een verklaring waarom ze allemaal in monnikspij lopen, maar dat heeft met mezelf te maken en gaat terug op een steeds weer terugkerende nachtmerrie die ik vooral als kind had. Maar dat is natuurlijk volledig off topic, naast de kwestie en zelfs niks waarover ik het in het off-topic gedeelte van dit forum zou willen hebben. Neen, ik heb die beelden verdrongen en ik wil ze me niet meer voor de geest halen, al die kleine mannetjes in monnikspij die mij achtervolgden in onderaardse, donkere gangen en ik maar rennen, opdat ze me niet zouden te pakken krijgen en als dat dan toch gebeurde, schoot ik vreselijk schreeuwend wakker en duurde het minuten vooraleer ik terug gekalmeerd was... Maar dat kan natuurlijk niet de verklaring zijn voor de keuze om de kandidaten uit te dossen als monniken in De Mol 2020. Tenzij u gaat beweren dat mijn nachtmerrie, die ik als kind had, reeds een voorafspiegeling was van het achtste seizoen van een televisieprogramma, dat pas enkele decennia later op tv zou komen. Een nachtmerrie-achtig visioen dus. 😂
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 feb 2020, 10:59

 2354  Uma
Ik denk toch dat Klaartje gelijk heeft en dat het de kandidaten zijn en geen modellen. Ik was helemaal vergeten dat de kandidaten als monniken waren verkleed bij de eerste opdracht. Dus
Gebruikersavatar

Jansen26 feb 2020, 11:04

 3423  Yens
Ik ben er 200% zeker van dat het beeld van de 10 figuren geen digitale kopie is. Als je dat geloofwaardig wil doen (en dat beeld is geloofwaardig) moet je daar heel wat werk insteken, dan kan je beter 10 mensen bij mekaar zoeken en die een pij aantrekken en een foto maken. Het kan niet zo'n probleem zijn om 10 personen van wisselende grootte bij Woestijnvis te vinden lijkt me.

Of het zijn gewoon de kandidaten, wat het meest realistische is 😃
Gebruikersavatar

Klaartje26 feb 2020, 11:52

 2245  Uma
Die kandidaten weten toch zelf ook of ze al dan niet ooit zijn uitgedost geweest als monnik en of er beelden en foto's zijn gemaakt van hen bij Woestijnvis, nadat ze als kandidaat waren uitgekozen, met het oog op de promotie van het programma.

Als dat het geval is, dan zou het toch te zot voor woorden zijn om voor deze teasers beelden en foto's te gebruiken van willekeurig gekozen andere mensen aan wie ze gevraagd hebben een monnikspij aan te trekken? Wat moeten de echte kandidaten daarvan dan wel niet denken? Waar is het respect voor die mensen: zijn ze niet goed genoeg om "model" te staan?

Bovendien, indien het niet de kandidaten zijn maar andere figuranten, dan zouden de tien kandidaten toch direct zien dat zij dat niet zijn. Die mensen zijn samen naar Griekenland geweest en een groot deel van hen redelijk lang, dus die kunnen direct zeggen of zij het zijn of niet. Stel dat iemand van de kandidaten een beer van een vent is van dik twee meter en 120 kg, die gaat toch onmiddellijk kunnen zien of hij het is op die foto en die beelden of niet. Idem dito voor een klein vrouwtje van amper 1m55. Als ze figuranten gebruiken voor die foto's en beelden, vallen de makers bij de kandidaten direct door de mand. Het zou van weinig respect getuigen en als kandidaat zou ik me zelfs persoonlijk beledigd voelen.

Foto's en beelden kunnen achteraf natuurlijk digitaal bewerkt worden, maar dan wel met het eigenlijke ware materiaal als bron: de echte mensen, de tien "sterren" van het tv-programma.
Gebruikersavatar

Jansen26 feb 2020, 12:33

 3423  Yens
Zoals in mijn vorige post gezegd, is het meest realistische scenario dat het gewoon de kandidaten zijn.

Mijn optie dat er mensen bij Woestijnvis model gestaan hebben, was maar om aan te geven dat dit een meer valabele optie was dan een digitale bewerking die geloof me vrij, veel meer tijd en moeite had gekost.

Anderzijds stel ik me de vraag of de persoon die zijn kap omhoog heft en waarvan de neus en vooral de hand heel uitgesproken is, de echte mol zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Klaartje26 feb 2020, 12:56

 2245  Uma
Die figuur die zijn kap omhoog heft in de trailer, dat is een moeilijker geval, omdat het een alleenstaande figuur is. Als het De Mol zelf zou zijn, dan hebben ze toch al veel weggegeven, me dunkt. Dat lijkt me eigenlijk niet zo slim van de makers, dat zal vermoedelijk wel de mol zelf niet zijn dan. Tenzij dat ze alle kandidaten hebben gevraagd om hun kap eens langzaam af en terug op te doen, zodat ze beelden van alle tien konden mixen in hun trailer en aankondigingsfilmpje, om de speurders op een verkeerd spoor te zetten of in totale verwarring te brengen.

Het is waarschijnlijk zoals met die figuur die opdook uit de mist, met de Mexicaanse sombrero, die ze in aanloop naar het seizoen met Pieter als mol in de beelden voorafgaand aan het seizoen toonden (ik heb er toen zelfs nog mijn avatarfoto van gemaakt). Dat was ook Pieter zelf niet, dacht ik, maar ik vond het wel een mooi, mysterieus beeld. Of nog: die figuur die in een groep van allemaal mensen met Mexicaanse hoeden op, zijn gezicht laat zien, dat ze dan "scrambleden": die leek een beetje op Pieter, maar daarvoor was ook geen sluitend bewijs te vinden. Achteraf is er ook niks meer over gezegd, dus waarschijnlijk was het ook iemand anders dan de Mol.

Het blijft voorlopig allemaal giswerk. Goed dat we dit weekend echt kennis kunnen maken met de tien deelnemers, onder wie (hoogstwaarschijnlijk) de Mol te vinden is. 🙂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11