Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 feb 2020, 16:02

 2354  Uma
Als het vorige jaren altijd kandidaten waren, dan zal dat dit jaar waarschijnlijk ook zijn.
Gebruikersavatar

Cedric26 feb 2020, 16:15

 2834  Uma
Ik vraag me af in hoeverre het praktisch haalbaar is, kan of mag om alle kandidaten samen te brengen voor promoshoots.

In principe hebben de kandidaten elkaar nog nooit gezien voor de start van het programma.
Wanneer ze dan tijdens de opnames naar huis moeten, door af te vallen of omdat de finale gespeeld is, dan mogen ze elkaar niet meer zien tot de reünie-aflevering.
Of zo begrijp ik het toch al jaren.

Dus wanneer moet je ze dan samen brengen?
- Toch voor de start, maar ze elk apart gaan ontvangen, zorgen dat ze elkaar niet tegen het lijf lopen of zien, ze omkleden met monnikspijen, dan begeleid en geblinddoekt samenbrengen in één zaal voor die groepsfoto? Groot risico, lijkt me toch. Dan weer zo geheim en individueel zich laten omkleden en hen laten vertrekken?
- Vlak na de opnames, waarbij dus zeker 3 kandidaten de Mol kennen, alles nog héél fris in het geheugen zit en je het dan op dezelfde manier aanpakt? Evenzeer een risico vind ik. Je moet ze bijna gijzelen en ze met minstens een kwartier interval laten vertrekken naar huis om zeker te zijn dat ze elkaar nergens tegenkomen op de parking van de SBS-gebouwen of zo. Tenzij je ze zelf ophaalt/terugbrengt naar huis, maar dat kan ook wel wat budget verbruiken.
- Zo'n week voor de opname van de trailer, op dezelfde manier, met dezelfde risico's en praktische noodzaken.

Als geheimhouding echt zo cruciaal is, dan lijkt dat me toch niet evident. Enfin, er is op zijn minst best wel wat om over na te denken.

Natuurlijk, het kan misschien wel. Getuige vorig seizoen hoe er van elke kandidaat een kort interview als promofilmpje werd online geplaatst. Erg basic: wie ben je, wat doe je, waarom doe je mee, wat is je doel.
Alleen, we weten hier niet in hoeverre de kandidaten hiervoor allemaal werden samengebracht op 1 dag, dan wel of er pakweg 1 interview per dag werd geregeld gespreid over 2 weken.
Ook voor de groepsfoto kan je perfect "gespreid" die foto nemen. Op de grond zet je kruisjes om aan te duiden wie waar moet staan, wanneer de kandidaat langskomt laat je die op zijn/haar plaats staan en neem je de foto, om dan uiteindelijk met photoshop die 10 foto's van elke kandidaat individueel te gaan samenbrengen tot een groepsfoto.
Even werk natuurlijk, maar praktisch het zekerste om geheimhouding te verzekeren.

Omwille van al dit zou ik eerder voor figuranten gaan, of medewerkers van SBS/Vier. Dat bedrijf is groot genoeg om 10 mensen te kunnen vinden van allerlei allooi, iet of wat passend in het plaatje. Getuige ook de manier waarop bepaalde proeven al eens worden uitgetest met hulp van ex-kandidaten en/of figuranten (was vorige seizoenen toch meermaals het geval). Dan moet 1 groepsfoto ook wel lukken.

Ofwel ben ik alles weer aan het overdenken en is het voor de makers geen enkel probleem om de kandidaten pakweg een maand geleden nog eens samen te brengen op voorwaarde dat ze niet over De Mol spreken, puur om die groepsfoto te maken.
Gebruikersavatar

Jansen26 feb 2020, 16:48

 3423  Yens
Cedric schreef:Omwille van al dit zou ik eerder voor figuranten gaan, of medewerkers van SBS/Vier. Dat bedrijf is groot genoeg om 10 mensen te kunnen vinden van allerlei allooi, iet of wat passend in het plaatje. Getuige ook de manier waarop bepaalde proeven al eens worden uitgetest met hulp van ex-kandidaten en/of figuranten (was vorige seizoenen toch meermaals het geval). Dan moet 1 groepsfoto ook wel lukken.
Als het de effectieve kandidaten zijn, dan lijkt me het meest evidente moment om dit te doen, tijdens de opnames in Griekenland. Na de eerste opdracht, terug in het hotel, even zeggen, komaan jongens, met jullie pij aan, even een groepsfoto maken, die later een beetje aangepast is (gezichten onzichtbaar) hier in België.

De andere optie - waar ik niet aan gedacht had - van de kandidaten van vorig jaar, is volgens mij ook een goeie mogelijkheid 😉. Dan is dat kleine meisje waarschijnlijk Elisabet 🙂.
Gebruikersavatar

Klaartje26 feb 2020, 16:55

 2245  Uma
Je hebt er zoals gewoonlijk weer heel diep over nagedacht Cedric! Maar ik denk dat je zelf al de juiste antwoorden hebt gegeven.

Die foto's kunnen ze gewoon apart nemen, zonder dat je daarvoor de kandidaten tegelijkertijd in één ruimte moet samen brengen. Vergelijk met de "groepsfoto's" van alle kandidaten uit de vorige seizoenen: dat is ook een gefotoshopte groepsfoto, de kandidaten hebben elkaar daarvoor niet moeten treffen.

Je ongerustheid over geheimhouding is terecht, maar enkel een praktisch probleem voor de makers, dat organisatorisch op te lossen is. Denk aan de beelden van de selecties van vorig jaar: hoe een dertigtal kandidaten daar in die zetel per brief vernamen dat aan hen gedacht werd als mogelijke Mol. Dat waren beelden uit hetzelfde gebouw, dus die 30 man zijn daar gepasseerd en hebben elkaar niet gezien. Dat valt gewoon te regelen.

Wat geheimhouding betreft, zou ik me eerder zorgen maken indien er wel figuranten, medewerkers van Woestijnvis of SBS, zouden ingezet worden voor zulke promofilmpjes. Die mensen zijn volgens mij minder te vertrouwen dan de kandidaten zelf als het op geheimhouding aankomt. Zo had je bijvoorbeeld een aantal weken geleden toch het voorval dat er al beelden waren gelekt en die bleken te komen van iemand die dat met zijn gsm had gefilmd tijdens de persvoorstelling van het nieuwe tv-seizoen van VIER (een journalist of een SBS-medewerker dus). Via iemand op het Nederlandse forum, dacht ik, werd dat dan wereldkundig gemaakt, buiten het medeweten van de makers om. Zo hebben velen toen al kunnen zien dat er figuren verkleed als monniken te zien waren. Gelukkig werden de bewuste gelekte beelden snel verwijderd door de persoon die het aanvankelijk online had gezet.
Gebruikersavatar

Cedric26 feb 2020, 22:39

 2834  Uma
Klopt allemaal wat jullie zeggen, Jansen en Klaartje.

Conclusie:
- Als het echt de kandidaten zijn, dan is het nemen van die groepsfoto ideaal in Griekenland zelf, na de eerste proef.
- Ook op ander moment kan inderdaad, elk individueel, en dan met photoshop alles samen plaatsen in één foto. Is een oplossing, maar duurt gewoon wat langer om maken.
- Als het niet de kandidaten zijn, dan is het risico qua geheimhouding wat mij betreft echter heel klein. Je vraagt gewoon 10 mensen van ongeveer dezelfde grootte als de echte kandidaten om even een kwartiertje vrij te maken voor een promofoto en klaar. Zelfs al weten ze dat het om De Mol gaat, met die pijen zelf weten ze verder niets meer.. Dus dat kan evenzeer en op eender welk moment.
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 feb 2020, 01:27

 2354  Uma
Mij lijkt het meest waarschijnlijk de eerste of de tweede optie.
Gebruikersavatar

Social27 feb 2020, 03:06

 353  Uma
Die foto's worden apart gemaakt, kan bijna niet anders. Vorig jaar vond ik het vooral opvallend zichtbaar dat dit het geval was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 feb 2020, 09:28

 8153
Mij lijkt het ook meest voor de hand liggend dat het de kandidaten zijn. Zoals Cédric zegt: na de 1ste of 2de proef, in ieder geval voor de 1ste eliminatie, zet je hen allemaal samen voor de foto. Toch simpel ?
Het zou mij zelfs niet verwonderen dat de foto waarop ze herkenbaar zijn, "dezelfde" foto is waarbij iedereen zijn kap heeft afgedaan. Eenvoudiger kan niet. We'll see.
Als ik kandidaat zou zijn, zou ik het alleszins verdomd spijtig vinden als ze mij voor de "anonieme" foto vervangen door een stand-in.
Gebruikersavatar

BeaVer27 feb 2020, 09:50

 1293  Uma
Als je een beetje kwaliteit wilt, doe je dat in een studio.
Na een opdracht zijn er te veel factoren die meespelen. De mensen hebben misschien net uren staan zweten, je hebt afhankelijk van het tijdstip geen goede belichting meer,... en vooral, in een studio kan je er tijd voor maken.
Hebben ze trouwens niet ook een bewegend shot nodig van de kandidaten voor het introfilmpje? dus wie weet zien we soortegelijke beelden terugkomen.
Gebruikersavatar

koen.willen28 feb 2020, 10:17

 187  Uma
Café de mol start dit jaar wel heel laat en korter...
Afbeelding
Gebruikersavatar

isabelle.DS28 feb 2020, 10:29

 50
Dan hebben ze wat meer tijd om onze theorieën op dit forum te checken, uiteraard! 😃
Gebruikersavatar

MolWout28 feb 2020, 10:52

 348
Wat mijn aandacht nog meer trekt, is opnieuw de beschrijving die er geplaatst wordt: “of is het spel al veel eerder begonnen?”

Geen idee, maar ik word er nog enthousiaster van.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door MolWout op 28 feb 2020, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11