Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle02 mar 2020, 08:21

 263
Is het jullie ook opgevallen dat de reflectie in de spiegel behoorlijk klein is. Dat kan natuurlijk een kwestie van filmen zijn, we zullen het volgende week grondiger moeten bekijken.

Maar in elk geval: de kandidaten zitten neer en de persoon troont er niet zo hoog bovenuit.

Lijkt me een weggevertje...mocht het Christian zijn, dus allicht geen tip 😂
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh02 mar 2020, 08:40

 344  Sven
Ik dacht dit ook te zien en toen dacht ik, ze weten dat we alles frame voor frame bekijken dus ik gok als het een lange man is dat het geknield met een pruik op zit. Of iets dergelijks. Maar wel een mooie opening weer, nu al beter dan WIDM 2020.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mar 2020, 11:46

 2245  Uma
Ik denk dat ze met die beelden met ons voeten aan het spelen zijn.

Je ziet daar dus precies iemand met zo'n monnikspij aan staan achter die spiegel.

Maar er is ook duidelijk gemixt (gefoefeld) met die beelden. Zo zie je een shot waarin je Salim richting de spiegel ziet kijken en in de spiegel zie je het spiegelbeeld van iemand die een licht hemd draagt (is dat wel Salim of is het Bart?) en naast de zittende man in de spiegel staat daar dan blijkbaar een gestalte (die inderdaad niet echt boven de zittende uittorent). Maar hoe kan het dat je dat ziet in een spiegel als de figuur in de monnikspij achter de spiegel staat? Een halfdoorzichtige spiegel, bestaat dat wel?

Er is zwaar gemanipuleerd met dat beeld.

Ook is er een shot dat blijkbaar van achter de spiegel komt, waar je ook die figuur in monnikspij ziet staan, terwijl Bruno richting de spiegel kijkt (één van de laatste beelden). Dat is een beeld dat ook weer verwarring moet scheppen: "Als Bruno daar in die kamer zit voor de spiegel en de Mol staat daar zogenaamd te kijken van achter de spiegel, dan kan Bruno toch niet de Mol zijn?" Dat is wat de makers ons willen doen geloven. Foefelaars! 🙂
Gebruikersavatar

Cedric02 mar 2020, 13:02

 2834  Uma
Als ze oog in oog staan met De Mol, dan is dat heel vergelijkbaar met die keer in Zuid-Afrika toen iedereen in een donkere kamer zat en de Mol zou binnenkomen, hen aanraken, et cetera.

Niet te vergeten van toen:
(1) Er moeten beelden zijn van ALLE kandidaten in die kamer, dus we zullen ook beelden zien van de Mol die daar zit en
(2) als de Mol in die kamer zit, dan wordt hij/zij vervangen door (waarschijnlijk) Gilles De Coster.

Waarschijnlijk zullen dus 9 mensen tegenover de Mol zitten en 1 tegenover GDC.

Dit gezegd zijnde: het zou me ENORM verbazen dat men in de spiegel een gedaante ziet. Alleen al door het feit dat je Christian dan meteen kan afschrijven/aanduiden als Mol.
Tenzij natuurlijk zijn verhaal over het gebruiken van een stoel (het auditiefilmpje) van belang gaat zijn: hij staat op een stoel om zo een vergelijkbare grootte te hebben als de anderen...
Gebruikersavatar

molondope02 mar 2020, 14:43

 48  Uma
doet mij denken aan Gilles in Argentinie,daar was het met minder volk maar allen samen behalve
dat ze om beurt achter de spiegel gingen
Gebruikersavatar

MolletjeK02 mar 2020, 18:33

 18  Uma
Als de kandidaten door de spiegel kunnen kijken vallen enkele gedaantes toch voor hun ook al meer op? Christian oa..
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mar 2020, 19:29

 2354  Uma
Ik ben er 100% zeker van dat de kandidaten De Mol niet kunnen zien achter de spiegel. Dat is een veel te groot risico!
Gebruikersavatar

JBB04 mar 2020, 10:03

 439  Uma
Vorige week heb ik dit gepost:
JBB schreef:Dat van 'het spel is al veel langer begonnen':

Misschien hebben de programmamakers in België een soort van verborgen camera gedaan met de kandidaten (die misschien nog niet wisten dat ze effectief geselecteerd waren)?

Misschien heeft de mol al in België bepaalde dingen uitgehaald met de andere kandidaten? Of online (aangezien ze precies veel focussen op social media)?

Misschien denken ze alle 10 dat ze de mol zijn, maar wordt er toch opnieuw maar 1 gekozen tijdens de eerste aflevering?


Nog een week aftellen! (of het moet zijn dat CDM al iets prijs geeft)
Laten we alleen maar oprecht hopen dat het niet het laatste seizoen is, want het programma blijft te goed om ermee te stoppen...

Er zijn nog altijd enkele pistes open:
- de mol heeft al in België bepaalde dingen uitgehaald met de andere kandidaten ---> dat is wat de eerste beelden nu proberen te insinueren.
MAAR
- Misschien denken ze alle 10 dat ze de mol zijn ---> dat sluit ik ook nog altijd niet uit... "we zijn nu in de aanwezigheid van de mol", waarna GDC het licht uitdoet en de kandidaten allemaal zichzelf in de spiegel zien

Nog 4 nachtjes slapen en we weten het 😲
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux04 mar 2020, 13:34

 85  Sven
Wat ik een beetje hoop, is dat iedere kandidaat daadwerkelijk een andere kandidaat voor zich heeft gezien (dé mol volgens GDC). Dus 10 mensen zien 1 persoon

Da’s nen mindfuck, zunne. Je denkt dat je info hebt, maar je hebt juist niks.

Grrr... kben weer al volledig aan het doorslaan.

Kan iemand eens “VILVOORDE” frame voor frame posten.

Waarom staat daar nu weer “VI” (ook gekend als zes in Romeinse cijfers). Wordt iedere letter apart getoond ? Ik zie enkel: eerst “VI”, daarna “VILVOOR”, daarna “VILVOORDE”

Graag frame per frame 🙂 Thank you 🙂


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2020, 14:14

 8153
jim-bob.desreumaux schreef:Wat ik een beetje hoop, is dat iedere kandidaat daadwerkelijk een andere kandidaat voor zich heeft gezien (dé mol volgens GDC). Dus 10 mensen zien 1 persoon.
Simplistisch gezegd is wat jij bedoelt dus: 1 ziet 2, 2 ziet 3, 3 ziet 4, 4 ziet 5, 5 ziet 6, 6 ziet 7, 7 ziet 8, 8 ziet 9, 9 ziet 10, 10 ziet 1.

Maar niemand zal toch echt geloven dat hij/zij werkelijk de mol ziet? Ik zou daar alleszins niet intrappen.
Gebruikersavatar

MolWout04 mar 2020, 16:05

 348
jim-bob.desreumaux schreef: Kan iemand eens “VILVOORDE” frame voor frame posten.

Waarom staat daar nu weer “VI” (ook gekend als zes in Romeinse cijfers). Wordt iedere letter apart getoond ? Ik zie enkel: eerst “VI”, daarna “VILVOOR”, daarna “VILVOORDE”

Graag frame per frame 🙂 Thank you 🙂


Afbeelding
Ik heb via een programma op mijn computer dat stukje frame per frame afgespeeld. Kan geen foto’s erbij geven, laat het programma niet toe. Je zal dus op mijn woord moeten vertrouwen 😉

Frame 1: VI
Frame 2: VILVOOR
Frame 3: VILVOORD
Frame 4: VILVOORDE

Ik zie daar zelf niets in en denk dat dit eerder iets is wat vaker terugkomt bij hun manier van werken. Maar goed: hier heb je het. 😃