Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

timothy.tiesters08 mar 2020, 22:02

 1
Bij het begin van de eerste opdracht is iedereen geblinddoekt. Bij het groepje van Gilles, Dorien, Alina en Jolien weet Jolien al de naam van Gilles, voordat hij dat zelf nog maar gezegd heeft!
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 22:10

 3483  Uma
timothy.tiesters schreef:Bij het begin van de eerste opdracht is iedereen geblinddoekt. Bij het groepje van Gilles, Dorien, Alina en Jolien weet Jolien al de naam van Gilles, voordat hij dat zelf nog maar gezegd heeft!
Yep, daar fronste ik ook mijn wenkbrauwen bij.
Maar eerst ff herbekijken (komende vrijdag) om de chronologie nog eens goed te bestuderen.

Dit was trouwens mijn eerste notitie in ex-m's molpapiertjes van 2020.
Gebruikersavatar

Mer2808 mar 2020, 22:11

 302
Heb het moment herbekeken en je hebt gelijk, ze zegt eerst Gilles voor ze vraagt wat zijn naam is.

Eerst zegt Jolien "Gilles" waarop Gilles antwoord "ik"

Afbeelding

Dan beseft Jolien precies dat ze iets doms gezegd heeft en zegt ze onderstaande.


Afbeelding

Natuurlijk kan het wel zijn dat ze met "Gilles" verwees naar Gilles De Coster en niet deze Gilles.
Gebruikersavatar

silke.gosseye08 mar 2020, 22:30

 8  Emanuelle
Lijkt me gek dat Jolien het hier over GDC zou hebben. Gilles zegt dat hij los is geraakt, Alina vraagt "Wie?" en daarop antwoord Jolien "Gilles".
Lijkt mij eerder een oprechte fout van de mol.

Of Gilles heeft zijn naam al eerder gezegd buiten beeld.
Gebruikersavatar

jef.vanderavoirt08 mar 2020, 22:47

 2
yevo schreef:https://youtu.be/Vvh9g5aKZyw

Fragment snel even geüpload. Klinkt inderdaad erg raar...
Ik ben niet zeker, maar volgens mij had Gilles zijn naam hiervoor al vermeld. En aangezien er maar 1 man in dit groepje is die zegt dat hij los is kon Jolien dit wel weten.

Opnieuw niet zeker dat hij dit heeft gezegd, het fragment begint daar te laat voor denk ik.
Laatst gewijzigd door jef.vanderavoirt op 08 mar 2020, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 22:50

 3483  Uma
yevo schreef:https://youtu.be/Vvh9g5aKZyw

Fragment snel even geüpload. Klinkt inderdaad erg raar...
Wow, dat is wel heel snel van Gilles ... euh Yevo :oops:
De vraag is dan wel: zouden ze dat er zomaar in laten, mocht het echt een verspreking? Er zullen toch honderden dit opgemerkt hebben!
Gebruikersavatar

LeuMas-6908 mar 2020, 22:57

 6
https://imgur.com/a/H5zBR6b
Of het verspreken is op met opzet, het ging heel snel toen Jolien, Dorien & Alina daar bij Gilles stonden.
Let op wie elkaar met naam al lijkt te kennen. :roll:
Jolien stelt Gilles blind voor aan Alina. hadden ze elkaar al gesproken waar de anderen bij staan of gewoon als mol goed wetende wie je daar bij je hebt staan.
Gebruikersavatar

Mer2808 mar 2020, 23:02

 302
Na het fragment nog eens te bekijken ben Ik erachter gekomen dat eerst Jolien Gilles zegt en daarna Aline Gilles zijn naam vraagt. In mijn vorige post zaten er dus een paar fouten, maar weet niet of dit veel verandert.
Gebruikersavatar

Superbrack08 mar 2020, 23:04

 5  Bert
Naar mijn gevoel hebben ze zich al aan elkaar voorgesteld. Hoe Alina vraagt naar zijn naam, is op een manier die zegt "oeps, sorry, ik ben je naam alweer vergeten". Bovendien lijkt Gilles helemaal niet verbaasd te zijn om het feit dat Jolien zijn naam al kent. Moest dat wel zo geweest zijn, had hij er nu waarschijnlijk niet uit gelegen.
Gebruikersavatar

silke.gosseye08 mar 2020, 23:25

 8  Emanuelle
Superbrack schreef:Naar mijn gevoel hebben ze zich al aan elkaar voorgesteld. Hoe Alina vraagt naar zijn naam, is op een manier die zegt "oeps, sorry, ik ben je naam alweer vergeten". Bovendien lijkt Gilles helemaal niet verbaasd te zijn om het feit dat Jolien zijn naam al kent. Moest dat wel zo geweest zijn, had hij er nu waarschijnlijk niet uit gelegen.
Maar als ze zich al aan elkaar hebben voorgesteld waarom doet iedereen dat daarna dan opnieuw? Dan stelt iedereen zich dubbel voor, dat is toch gek?
Gebruikersavatar

Superbrack08 mar 2020, 23:48

 5  Bert
silke.gosseye schreef:
Maar als ze zich al aan elkaar hebben voorgesteld waarom doet iedereen dat daarna dan opnieuw? Dan stelt iedereen zich dubbel voor, dat is toch gek?
Sorry, iets specifieker: ik bedoel dat dat kleine groepje hun namen al verteld kunnen hebben aan elkaar (of op z'n minst Gilles). Omdat er maar 1 man in dat groepje zat, is het logisch dat men meteen weet wie dat is. De meisjes moeten uiteraard nog eens verduidelijken wie nu net wie is.
Dit blijft natuurlijk een vermoeden. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het wel heel erg gek zou zijn dat Gilles hier niet door zou hebben dat Jolien de mol is, als hij zich niet eens heeft voorgesteld :?