Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 08:54

 8153
Mateo schreef:In één woord: onovertroffen.
Ik ben het niet helemaal eens met jou en alle andere loftuitingen de ik hier lees.
De finale op de boot vond ik een mager beestje tov de vorige 4 seizoenen.
Gilles, Cathy en Hanne onder een boom waaraan een lamp hing en dan Gilles die opdoemde uit de mist. Eline, Davey en Annelies "in the bush" en dan Eline die mysterieus vanachter een soort scherm kwam. Pieter, Lloyd en Baha midden in die grote arena en dan Pieter die door die tunnel kwam en dan helemaal alleen midden in die arena stond. De prachtige Vietnamese setting met Elisabet, Axel en Bas en dan die reusachtige deuren die opengingen en Elisabet die omgeven door rook verscheen. Dat waren schitterende beelden!
Wat kregen we nu? Drie mensen op een boot. Het werd niet eens helemaal donker. Er hing nauwelijks spanning. En dan Jolien die begeleid werd naar de kade, Alina die op het dek kwam staan en dan ook naar de kade kwam. Sorry, maar ik vond dat echt een beetje pover.
Jansen schreef:Absoluut, de finale was een echt kunststukje 😃. Gegierd van het lachen tijdens de eerste proef: toen Christian en Jolien die parfum aan het leegspuiten waren - dat was toch wel een van de meest hilarische stukjes tv dat ik al gezien heb 😂 😂 😂 .

En dan die opdracht aan het kanaal van Korinthe... Bart, man, die tranen van jou toen je je vrouw en dochter op het scherm zag. Die proef had letterlijk alles, emotie, spanning, suspense... Echt mooi gedaan, top opdracht!
De duurste champagne die er is uit de fles leegzuipen en twee flessen peperdure parfum leegspuiten vind ik niet grappig maar decadent.
Het kanaal van Korinthe vond ik wel de max.
Taupe077 schreef:Toch eerder teleurgesteld in dit seizoen. De opdrachten zijn soms wat minder gelukkig sommige echt top!
Echter de Mol valt of staat met de kandidaten en met alle respect voor de eigenheid van ieder individu ... is vind dit jaar een zwakke lichting.
Als ik een lijst moet maken van de beste kandidaten van de 5 seizoenen op 4 en ik moet komen op 10 dan is het meestal moeilijk kiezen om er maar 2 te pakken de vorige jaren en dit jaar kan ik er maar 2 pakken die gelukkig er nog in zitten: Bart en Christian... zonder hun :roll:
Volledig mee eens.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 27 apr 2020, 09:06, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Addow27 apr 2020, 08:56

Molerator  377  Yens
Ik heb zonet Alina even bedankt in het andere danktopic, maar mijn reactie had hier evengoed kunnen geplaatst worden.

Zie hier mijn dankwoordje aan Alina, Jolien, de Mol crew en gans het forum.
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 09:08

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik ben het niet helemaal eens met alle loftuitingen.
Over het hele seizoen gezien, is dit inderdaad niet het meest memorabele... maar de finale heeft voor mij veel goed gemaakt en vooral dat Alina de mol is. Ik vind haar echt een fantastische mol, de maturiteit van dat meisje heeft me echt verbaasd. Verder wel spijtig dat Bart niet wint, maar Jolien heeft het op basis van de vorige aflevering (geweldig hoe ze de kofferproef gespeeld heeft) en ook hoe ze in de finale haarzelf overwonnen heeft door die bungeesprong te maken, toch ook wel verdiend gewonnen.

Wat betreft die eerste opdracht, die zou je inderdaad als "decadent" kunnen bestempelen, maar als ze mij 1000 € in mijn handen stoppen en zeggen, zorg ervoor dat die op is, dan denk ik ook wel dat ik me eens stevig zou laten gaan (om het daarna nooit meer te doen 😉 ). Ik heb in een vorige post dit al gezegd: de ontlading van in de finale te zitten, zal ook wel meegespeeld hebben.
Gebruikersavatar

lucu27 apr 2020, 09:23

 551  Sven
chicawah.janssen schreef:Ik ben het niet helemaal eens met alle loftuitingen.
Het blijft me verbazen hoe een programma als DE MOL niet alleen op het vlak van verdachtmakingen en theorieën maar ook als het gaat om persoonlijke smaak en meningen, tot zo veel variatie kan leiden...
chicawah.janssen schreef:De duurste champagne die er is uit de fles leegzuipen en twee flessen peperdure parfum leegspuiten vind ik niet grappig maar decadent.
Ik vond dit niet decadent maar hilarisch! Bij dit fragment lag ik letterlijk op de grond van het lachen!
chicawah.janssen schreef:Het kanaal van Korinthe vond ik wel de max.
Ik ook! Om handen en vingers van af te likken!
chicawah.janssen schreef:De finale op de boot vond ik een mager beestje tov de vorige 4 seizoenen.
Ik was ondertussen weer overeindgekrabbeld en zat op het puntje van mijn stoel; de zenuwen gierden door mijn keel!

Afbeelding

Kortom, ik vond DE MOL GRIEKENLAND 2020 een f a n t a s t i s c h e 😂 e d i t i e ! ! ! :albino: :smurf: :mrgreen: 😂 🙌🏼 :drunken: :geek: :scratch: 👍🏻 👍🏻 😂
Gebruikersavatar

joachim.morrens27 apr 2020, 09:33

 200  Yens
Smaken verschillen, en gelukkig maar! 😂

Persoonlijk vond ik dit een topgroep, en een topseizoen. Ik vond het een groep met geweldige kandidaten en enkele echt heel "typische figuren" (met Dorien en Christian op kop). Bart was de ster van het seizoen en de vriendschap tussen Bart & Christian deed me bij momenten (ook in de extra filmpjes) terugdenken aan het duo Davey en Robin. Ik lees veel negatieve commentaren over Jolien, maar ik vond haar al van bij de voorstellingsfilmpjes in het begin een van de leukste kandidaten en ben echt blij dat ze er zolang is ingebleven, en gewonnen heeft (ik vreesde bijna elke aflevering dat zij ging afvallen; echt sterk gespeeld Jolien!). Alina vond ik - zeker voor haar leeftijd - een heel goede mol, maar het is echt heel moeilijk om de beste mol te kiezen van de afgelopen seizoenen. Ze hadden allemaal hun sterktes en zwaktes - commentaren als "Beste mol ooit" vind ik altijd heel moeilijk om te maken. Voor mij - qua molacties - ben ik misschien wel het meest onder de indruk van Pieter, qua "acting" vind ik Elisabeth echt onovertroffen (maar Alina was top! en is een mooie mol in het rijtje - een vrouwelijke mol is altijd blond blijkbaar). Verder vond ik Gilles & Bruno ook heel erg leuk - Bruno is zo iemand waarvan je verwacht dat die er lang in blijft (veel pech gehad volgens mij...),

Ik ben het er wel mee eens, chicawah, dat het echt wel leek dat er soms besparingen op het programma zaten. Sommige zaken leken inderdaad goedkoper, en ik deel volledig jouw mening over de "mol-reveal" van Alina - die leek minder spectaculair als de vorige jaren... (Persoonlijk nog altijd het meeste fan van de reveal van Gilles, met die bomen, ver uit elkaar... Of het licht dat ineens aanging en dan de camera die omhoog ging naar het gezicht van Davey....). De "tete a tete doos" leek inderdaad goedkoop, maar desondanks vond ik dat wel even leuke tv. Als land vond ik Griekenland persoonlijk geweldig - het spreekt minder tot de verbeelding als andere bestemmingen maar als setting vond ik het echt prachtig. Het heeft mij zeker niet gestoord dat we niet in, pakweg, Argentinie of Zuid-Afrika zaten. Qua opdrachten vond ik het ook zeker geen minder seizoen - we hebben zowel sterkere als zwakkere proeven gezien, maar ik vind dat dat er bij elk seizoen bijzit... Het skydivers-verhoor, de minotaurus-proef (damn, wat ik daar graag Robin uit het Zuid-Afrika bezig gezien met iedereen op te jagen), de vuurwerkeliminatie, het diner/fitnessproef, ...
Dat zijn toch dingen die gaan bijblijven bij mij 😃
(Beste potentiele opdracht voor mij was wel de Rabid Joke opdracht, alleen jammer dat die zo snel gedaan was 🙂 )

Maar smaken verschillen! Ik vrees dat we in 2021 geen mol zullen krijgen, het zal voor 2022 zijn... Wat ga ik dit programma volgend jaar missen!
Gebruikersavatar

Taupe07727 apr 2020, 09:49

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik ben het niet helemaal eens met jou en alle andere loftuitingen de ik hier lees.
De finale op de boot vond ik een mager beestje tov de vorige 4 seizoenen.
Gilles, Cathy en Hanne onder een boom waaraan een lamp hing en dan Gilles die opdoemde uit de mist. Eline, Davey en Annelies "in the bush" en dan Eline die mysterieus vanachter een soort scherm kwam. Pieter, Lloyd en Baha midden in die grote arena en dan Pieter die door die tunnel kwam en dan helemaal alleen midden in die arena stond. De prachtige Vietnamese setting met Elisabet, Axel en Bas en dan die reusachtige deuren die opengingen en Elisabet die omgeven door rook verscheen. Dat waren schitterende beelden!
Wat kregen we nu? Drie mensen op een boot. Het werd niet eens helemaal donker. Er hing nauwelijks spanning. En dan Jolien die begeleid werd naar de kade, Alina die op het dek kwam staan en dan ook naar de kade kwam. Sorry, maar ik vond dat echt een beetje pover.
Dat zelfde gevoel heb ik ook. Prachtige (drone)beelden uit een mooi land maar met een teleurstellend einde. Je zag al direct dat het Alina was, op dat doek zag je een schaduw verschijnen van een rok dus tja ... tenzij Bart plots zou komen gekleed als een vrouw :smurf:
Ik had me gisterenmiddag al zitten afvragen wat ze dit jaar zouden doen en of ik het nu beter vind zo of zoals in WIDM waar de mol pas bekend wordt gemaakt 1 week later voor een groot publiek waarbij dan iedereen scandeert "Wie is de mol?" ... nee onze versie is toch leuker ... behalve dan gisteren ... dan had ik liever gehad dat ze gestopt waren net voor de finale en er iets meegedaan hadden volgende week in de reveal desnoods
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 10:02

 3423  Yens
Wat we niet uit het oog mogen verliezen is dat het programma door Woestijnvis gemaakt wordt, maar dat de rekening door Vier (of SBS in feite) betaald wordt. Als Vier zegt, dit jaar zal je het met dit budget moeten doen, dan kan Woestijnvis niet anders dan het programma aanpassen aan het budget. Persoonlijk vond ik ondanks het lagere budget dat het programma op zich niet veel aan kwaliteit heeft ingeboet. Wat ik wel vond, is dat er dit jaar misschien iets minder kleurrijke kandidaten in het spel zaten. Maar Bart, Christian, Dorien en ook Alina en in zekere zin ook Jolien waren voor mij wel sterke figuren. Soms karakters die me niet 100% lagen, maar desondanks wel sterke figuren.
Gebruikersavatar

Nonline27 apr 2020, 10:52

Molerator  6547  Uma
Ik vond de knipoog tussen Jolien en Alina na de reveal wel echt fantastisch en dat maakte het voor mij wel een goede reveal. Bij de schaduw zat ik zo van: "Howla, die lijkt me wat breder, gaat het dan toch Bart zijn? Nenee, wacht, het is lang haar, jajaaaa das Alina! Alina! Alinaaaaaa!"
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 10:55

 8153
Ja, die knipoog was echt fijn. En dat ze dan elkaar in de armen vielen. Echt mooi om zien.
Gebruikersavatar

Poirot27 apr 2020, 10:56

 299
Dan wordt die 'omdat we vrienden zijn' wel duidelijk!

Ik kan ook niet wachten op volgende week. Ik wil zo graag zien wat de mol allemaal heeft uitgespookt.
Gebruikersavatar

lucu27 apr 2020, 13:27

 551  Sven
Nonline schreef:Ik vond de knipoog tussen Jolien en Alina na de reveal wel echt fantastisch en dat maakte het voor mij wel een goede reveal.
Afbeelding
Chicawah.Janssen schreef:Ja, die knipoog was echt fijn. En dat ze dan elkaar in de armen vielen. Echt mooi om zien.
Gebruikersavatar

Mateo27 apr 2020, 13:59

 870
chicawah.janssen schreef:Ik ben het niet helemaal eens met jou en alle andere loftuitingen de ik hier lees.
De finale op de boot vond ik een mager beestje tov de vorige 4 seizoenen.
Gilles, Cathy en Hanne onder een boom waaraan een lamp hing en dan Gilles die opdoemde uit de mist. Eline, Davey en Annelies "in the bush" en dan Eline die mysterieus vanachter een soort scherm kwam. Pieter, Lloyd en Baha midden in die grote arena en dan Pieter die door die tunnel kwam en dan helemaal alleen midden in die arena stond. De prachtige Vietnamese setting met Elisabet, Axel en Bas en dan die reusachtige deuren die opengingen en Elisabet die omgeven door rook verscheen. Dat waren schitterende beelden!
Wat kregen we nu? Drie mensen op een boot. Het werd niet eens helemaal donker. Er hing nauwelijks spanning. En dan Jolien die begeleid werd naar de kade, Alina die op het dek kwam staan en dan ook naar de kade kwam. Sorry, maar ik vond dat echt een beetje pover.


De duurste champagne die er is uit de fles leegz...
Ik snap jou wel, maar ik bedoel met 'onovertroffen' eigenlijk het hele concept en alle reeksen van dit in mijn ogen geweldige programma, dat mij vooral dit seizoen vele uren van plezier en afleiding heeft bezorgd, net als dit (eveneens nauwelijks te overtreffen) forum.

En ja, Gilles die als een verlichte godenzoon uit de mist opdoemde, zal mij als een van de mooiste onthullingen bijblijven, te meer daar ik toen wél wist wie de Mol was. 😉 🙂
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9