Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

bentxi12 mar 2020, 12:53

 43  Emanuelle
Cedric schreef:Ik bedoel maar dat de gestalte van Christian al van ver kon worden opgemerkt, terwijl Christian zelf de gelaatsuitdrukkingen pas kon zien eens anderen dichter bij hem stonden om hem te groeten/ontmoeten. Eigenlijk is het slechts van Els en Bart dat hij écht de eerste reactie kon zien. Van de anderen kan je dit niet echt zeggen gezien die hem al konden zien van ver en dus minder zouden 'schrikken' dat hij wat kleiner is.
Een kleine (no pun intended) kanttekening hierbij, als je iemand voor het eerst ontmoet is het niet zo dat je altijd geblinddoekt bent en dus zie je de persoon al van op (lange of korte) afstand en creëer je voor jezelf een beeld/idee van die persoon. Bij het effectief begroeten volgt er dan een tweede fase in de kennismaking die dat eerste beeld versterkt of wijzigt en ik denk dat Christian vooral op die reactie doelt, dus meer in de zin van 'hoe geven ze hem een hand', 'hoe stellen ze zichzelf voor', 'maken ze flauwe grappen over zijn gestalte', etc. Dus ik zou de andere 6 (naast Bart en Els) dus nog niet zomaar afschrijven... kwestie van de toch nog niet onmiddellijk in je tunnel te belanden 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mar 2020, 13:23

 8153
Mja. Toch denk ik ook dat het eigenlijk alleen maar kan gaan om Bart en Els en dan ben ik geneigd te denken dat Christian Els bedoelde. Zij stond een beetje te monkelen toen Bart zei dat Christian waarschijnlijk groot is (blijf ik toch ook een heel rare uitspraak vinden) en reageerde niet verbaasd toen haar blinddoek af ging. Ik vond dat ze zelfs nauwelijks op Christian reageerde.
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 13:42

 654
Ja ik deel je mening.
De 'ferme' reactie van Bart gecombineerd met het zien van kleine gestalte van Christian kan teweeg brengen dat men gewoon niet weet hoe meteen te reageren.
Maar het kan ook zijn dat ze hem idd al eerder heeft gezien

En zou je het niet kunnen horen waar stemgeluid vandaan komt (ik kan het niet meteen uittesten, anders zou ik het doen), waardoor dat ze Barts reactie vreemd vond en gewoon niet meteen reageerde?
Gebruikersavatar

Jrnvb12 mar 2020, 23:21

 3
sara.pantoja schreef:Doordat Christian die uitspraak heeft gedaan, zijn veel mensen op zoek naar wie de persoon zou kunnen zijn waar hij het over heeft. Hierdoor sluiten veel mensen Christian dus al deels uit als mol ?
Stel dat Christian de mol zou zijn, dan slaat deze opmerking eigenlijk nergens op en wil hij er op deze manier voor zorgen dat hij minder verdacht is/wordt ?
Als hij de mol is kan de uitspraak wel op iets slaan, bv. als er met montage gespeeld is. Een mogelijkheid is "bij één iemand merkte ik die reactie niet" - waar er geknipt wordt - "en dat was bij Gilles De Coster".
Just my 2 cents 😉
Gebruikersavatar

sara.pantoja13 mar 2020, 08:45

 100
Zo had ik het idd nog niet bekeken en ja, je weet maar nooit. Het is een feit dat ze ons door montage soms op het verkeerde been willen zetten.
Gebruikersavatar

magda.marechal15 mar 2020, 02:36

 21
chicawah.janssen schreef:Mja. Toch denk ik ook dat het eigenlijk alleen maar kan gaan om Bart en Els en dan ben ik geneigd te denken dat Christian Els bedoelde. Zij stond een beetje te monkelen toen Bart zei dat Christian waarschijnlijk groot is (blijf ik toch ook een heel rare uitspraak vinden) en reageerde niet verbaasd toen haar blinddoek af ging. Ik vond dat ze zelfs nauwelijks op Christian reageerde.

Ik denk eerder dat ze wat beschaamd (plaatsvervangend) was; die uitspraak van Bart! :? :smurf: Ge moet nu ook gene (Vermassen) geleerde zijn,hé. 't Kwam wat denigrerend over. imho Diplomatie is hem in elk geval vreemd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 09:44

 8153
Ja, misschien wist ze zich geen houding te geven en wilde ze zo snel mogelijk van het onderwerp af.
In ieder geval blijf ik toch denken dat Christian het over Els had. De enigen wiens reactie Christian kon zien toen ze hem voor het eerst zagen, zijn Bart en Els. Alle anderen hadden hem al gezien vanop afstand en wisten dus al dat er een opvallend kleine kandidaat was voor ze effectief kennismaakten.
Maar we mogen natuurlijk niet uit het oog verliezen dat Christian misschien zelf de mol is en die uitspraak voor de camera deed omdat hij toch iets moest zeggen.
Gebruikersavatar

mell.bellefontaine13 apr 2020, 14:07

 20
Vandaag neem ik de tijd om alle afleveringen nog eens opnieuw te bekijken.
Wat Christian in de eerste aflevering zegt:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk zullen meerdere dit wel opgemerkt hebben, aangezien het zo obvious is.
Het zou gewoon een hele mooie 'hint' zijn naar mijn mening mocht Christian er uit komen als mol.
Ik zocht eventjes op het forum maar vond het niet meteen terug. (Aangezien ik ook pas recent aan het meelezen ben hier).

Ik vraag me af wat jullie er van vinden?

Gewoon vooral uit nieuwsgierigheid! 😉
Gebruikersavatar

tim.platteau13 apr 2020, 14:11

 7
Een hint naar wat is dit fragment dan precies, als Christian de mol zou zijn?
Gebruikersavatar

jonathan.baetens13 apr 2020, 14:17

 6
Dat men elkaar terug zag na de eerste keer waar ze elkaar ontmoeten toen de kandidaten te horen kregen dat ze mogen deelnemen aan de mol en toen een voorstel van de mol kregen 🙂
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh13 apr 2020, 14:23

 344  Sven
Maar dan is het toch niet 'een bepaals persoon' maar iedereen ziet hem dan voor de tweede keer dan toch? Of snap ik het niet?
Gebruikersavatar

mell.bellefontaine13 apr 2020, 14:36

 20
Mijn redenering ging uit van:

Christian haalt dit aan wegens het gesprekje op de berg:

Bart zegt op de berg: 'Volgens mij ziede gij der groot uit Christian. Zedde gij ne lange?'
Christian: 'Ja da kunde wel zegge.'
Bart: 'ge klinkt zo vanuit de hoogte.'
Christian: 'Dat wordt grappig als de blinddoek afgaat denk ik.'

Iemand ziet hem voor de 'Tweede keer anders.'
(Eerste keer bij het geldbedrag van de vrijstelling, tweede keer nu, rabijn gaat af , opmerkelijk dat er dan net ook een opmerking was over zijn lengte, dus kan langs beide kanten geïnterpreteerd worden.)

Maar langs de andere kant vind ik dan ook dat Bart zijn houding het tegenovergestelde weergeeft van wat hij zegt.
Hij zegt 'ge klinkt vanuit de hoogte' maar hij kijkt niet omhoog als hij tegen Christian praat, nochthans denk ik dat het een 'normale houding/reactie' zou zijn om omhoog te kijken met je hoofd als je denkt tegen iemand te praten die groot is.

Afbeelding

--> Dat spreekt dit topic dan weer tegen maar vandaar dat ik het ook postte, ik hoor ook graag de andere bedenkingen. 🙂

Update: Zelfs Els kijkt naar beneden als Christian spreekt...

Afbeelding

Dat kan dan toch niet dat je die opmerking geeft? Tenzij je dit met opzet doet omdat je weet dat er iemand mee doet die kleiner is... (= Bart toch de mol?)
Laatst gewijzigd door mell.bellefontaine op 13 apr 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.