Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 18:30

 654
Mer28 schreef:Heb ook aan een sterrenbeeld gedacht, maar weet het niet, ben er bijna wel van overtuigd dat we ook naar de lege kruisjes moeten kijken.
misschien wekken die lege kruisjes juist de aandacht naar die andere lege vakjes...ik weet het niet he...
als je te hard zoekt dat iets zou moeten kloppen is het vaak moeilijk te vinden...misschien hebben we nog nieuwe beelden nodig...
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 18:33

 302
elkemol schreef:
misschien wekken die lege kruisjes juist de aandacht naar die andere lege vakjes...ik weet het niet he...
als je te hard zoekt dat iets zou moeten kloppen is het vaak moeilijk te vinden...misschien hebben we nog nieuwe beelden nodig...
Daar heb je wel gelijk, ik ben echt in een kruisjes tunnel terecht gekomen.
Gebruikersavatar

Mateo12 mar 2020, 19:30

 870
Frolva schreef:Wie ga je dit jaar tekenen, Maeto? 😉

Moet ik nog even over denken, Frolva.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mar 2020, 19:46

 8153
Ik ben zelf veel te lui om te zoeken, maar als die kruisjes nu eens geen code zijn, maar je ze gewoon met elkaar moet verbinden? Dus zoals de gemeenten met de doodlopende straten waar een koker te vinden was en die een omega vormden als je ze met elkaar verbond.

Mer28 schreef:Daar heb je wel gelijk, ik ben echt in een kruisjes tunnel terecht gekomen.
Dat is geen tunnel maar een kruisweg :mrgreen:

Jansen schreef:Chica en "zijn" in een zin 🙂. Volgens mij is dat een contradictio in terminis 😉.
Chica en Jansen zijn mollega's :mrgreen:

Mollenjager-DT schreef:Dat is volgens mij geen timer, maar gewoon het uur dat ze tonen, want niet veel later springt die klok op 4u. Ik denk dus dat die doos er heel de nacht zal staan en dat het inderdaad verwijst naar de doos van Pandora. Wanneer iemand die opent, zal er die persoon volgens mij dus onheil te wachten staan. De beschrijving van de aflevering van volgende week bevestigt ook mijn idee.

Afbeelding
Doet mij denken aan Zuid-Afrika waar de molboekjes een ganse nacht ter inzage lagen. Maar als iemand er in keek, ging er geld uit de pot (zoveel euro per boekje).
En Robin had gekeken natuurlijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo12 mar 2020, 20:37

 870
Mer28 schreef:Afbeelding
Als ik de letters van Frolva ingeef in Google Translate krijg ik dit... Misschien, oeps ik heb de doos geopend 😉 .
Naar aanleiding hiervan enkele bedenksels:

Laure zegt zachtjes 'Oeps' wanneer ze tijdens de eerste opdracht begint af te dalen.

En de Mol zegt 'Oei, Laure' wanneer Laure geld heeft ingezet.

'Oei' is weliswaar niet helemaal hetzelfde als 'oeps' wat betekenis betreft, maar komt toch dicht in de buurt. Hoewel 'oei' iets meer een uiting van schrik kan zijn en 'oeps' vaak meer aangeeft dat je jezelf betrapt op een vergissing of dat je denkt dat iets lastig is om uit te voeren.

Vaak behoren dit soort woordjes tot het vaste repertoire van iemand.
Sommige personen zullen ze vaker gebruiken dan andere.

Ik hoor mannen deze uitroepen niet zo heel vaak gebruiken hier te lande (Nederland), hoe is dat bij jullie?

Bij nader inzien:
'Oei' is ook al eens vaker door GDC gebruikt, als ik me goed herinner van voorgaande series. Mogelijk wordt dit woord in Vlaanderen sowieso vaker gebezigd dan in Nederland, zowel door vrouwen als mannen. Klopt dit?

Misschien was het wel GDC die de computerstem 'oei' liet zeggen tegen Laure. Of misschien zei Laure 'Oei, Laure' (op een ander moment uiteraard ingetypt, vertaald naar computerstem en opgenomen) tegen zichzelf. Dat lachje van haar op het eind van die scène leek ze nauwelijks te kunnen onderdrukken.
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 21:05

 302
Mateo schreef: En de Mol zegt 'Oei, Laure' wanneer Laure geld heeft ingezet.
Afbeelding
Vrij zeker dat dit een foutje is van Google Translate, maar wel grappig om dit te zien.
Gebruikersavatar

JBB12 mar 2020, 21:33

 439  Uma
ex-molinator schreef:Goeie vraag! (alhoewel ik mijn wenkbrauwen frons bij het lezen van googled)
Zelf ben ik altijd voorstander geweest van het behoud van de schrijfwijze van woorden uit een andere taal die als werkwoord ingeburgerd geraken en dan zeker wanneer het woord afgeleid is van een eigennaam . Ik heb dus jaren googlen en gegoogled geschreven, tot ik de taaltelefoon ontdekte, en dan ook Taaladvies.be (diensten die ik ondertussen geregeld raadpleeg).
Blijkt nu dat er een officiële regel is : https://www.taaltelefoon.be/googelen-vervoegen
Er dient dus gegoogeld te worden (niet verwarren met gegorgeld of gegoocheld 😉 ).

"Als je dat googelt" was het dus 😂 Mijn excuses.

Dit topic hoort al bijna thuis onder Verborgen Hints, nee?

Die ontbrekende kruisjes: ok, maar als daar écht een tip achter zit zijn de programmamakers wel heel ver gegaan in het verbergen ervan 😲 Dan hebben ze echt zelf die kist gemaakt? Ik geloof er niet helemaal in precies :p
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 21:36

 302
Die kruisjes is gewoon door ik die me op een 'kruisweg' bevind. Maar die lege vierkantjes zijn zo random dat ik denk (en anderen ook) dat er iets achter moet zitten, maar we kunnen natuurlijk gewoon fout zijn.
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 21:41

 654
misschien een nachtje over slapen...of door een andere imput ergens dat er een belletje gaat rinkelen...en misschien is het gewoon toeval...
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 21:45

 302
elkemol schreef:misschien een nachtje over slapen...of door een andere imput ergens dat er een belletje gaat rinkelen...en misschien is het gewoon toeval...
Ja inderdaad, of misschien wachten tot de nieuwe aflevering, als er meer aanwijzingen zijn dat dit kunnen steunen kunnen we proberen hier verder op in te kijken, anders is het inderdaad toeval.
Gebruikersavatar

astridm12 mar 2020, 23:12

 287
Mer28 schreef:Heb ook aan een sterrenbeeld gedacht, maar weet het niet, ben er bijna wel van overtuigd dat we ook naar de lege kruisjes moeten kijken.
Ik ben daar helemaal niet van overtuigd. Zowel op de voorkant als op de achterkant staan 4 'lege' kruisjes, keurig symmetrisch. Op de ene zijkant die we zien staan 2 kruisjes en de kans dat die ook op de andere zijkant staan is levensgroot. Op de bovenkant kan ik het niet zien, maar die is net zo groot als de voor- en achterkant dus als daar kruisjes op staan, zullen het er ook 4 zijn. Wat zouden die 12 of 16 kruisjes, behalve gewoon decoratie, dan moeten betekenen?
Gebruikersavatar

Klaartje12 mar 2020, 23:20

 2245  Uma
Mateo schreef:Naar aanleiding hiervan enkele bedenksels:

Laure zegt zachtjes 'Oeps' wanneer ze tijdens de eerste opdracht begint af te dalen.

En de Mol zegt 'Oei, Laure' wanneer Laure geld heeft ingezet.

'Oei' is weliswaar niet helemaal hetzelfde als 'oeps' wat betekenis betreft, maar komt toch dicht in de buurt. Hoewel 'oei' iets meer een uiting van schrik kan zijn en 'oeps' vaak meer aangeeft dat je jezelf betrapt op een vergissing of dat je denkt dat iets lastig is om uit te voeren.

Vaak behoren dit soort woordjes tot het vaste repertoire van iemand.
Sommige personen zullen ze vaker gebruiken dan andere.

Ik hoor mannen deze uitroepen niet zo heel vaak gebruiken hier te lande (Nederland), hoe is dat bij jullie?

Bij nader inzien:
'Oei' is ook al eens vaker door GDC gebruikt, als ik me goed herinner van voorgaande series. Mogelijk wordt dit woord in Vlaanderen sowieso vaker gebezigd dan in Nederland, zowel door vrouwen als mannen. Klopt dit?

Misschien was het wel GDC die de computerstem...
Over die 'oei' zo dadelijk meer in het TNVH. Over een half uurtje, allen daarheen. 🙂
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11