Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Tobees08 mar 2020, 23:22

 19
Als Gilles zegt in deze kist bevindt zich de naam van de mol .... dan kijkt Dorien wel heel gestressed terwijl de anderen eerder stom verbaasd zijn!!
Gebruikersavatar

Cedric08 mar 2020, 23:25

 2834  Uma
Waarom zou je als Mol hierdoor nerveus zijn?
Als Mol weet je alles al op voorhand hé..
Gebruikersavatar

Tobees08 mar 2020, 23:31

 19
Absoluut, ze weet het zeker van tevoren. Maar het op voorhand weten is één ding, ermee geconfronteerd worden is iets anders. Op dat moment is het voor de mol extra spannend en een eerste reactie is spontaan, veel mensen verraden zich als je op hun eerste reactie let.

Zij is de enige die niet verbaasd is, alsof ze het nieuws al kent ... maar haar stressniveau neemt wel toe
Gebruikersavatar

TRZNTRX09 mar 2020, 13:19

 46  Uma
Ik denk dat we allemaal wel voldoende nuchtere molloten zijn om te weten dat er in de doos niet veel te zien zal zijn, de muziek zegt het al genoeg: "you're too good to be true".
Wat er eventueel wel in kan zitten is een gecrypteerde omschrijving, misschien zelfs maar een deel ervan, zodat ze de volgende afleveringen die gedeeltelijke codes ergens moeten vinden om gaandeweg de volledige naam/beschrijving van de mol te kunnen ontcijferen. Maar dit is uiteraard maar speculatie.
Wat me echter opvalt aan de kist is het patroon. Die lijkt verdacht veel op een QR-code. Ik heb de screenshot al eens bewerkt om te zien of mijn smartphone die kan scannen, maar voorlopig zonder resultaat. Maar het zou dan ook zonde zijn om een verborgen hint in een preview te steken.
Ook zijn er in de kist hier en daar kleine gaatjes te zien, maar dat kan evengoed niets betekenen.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 14:53

 654
Bart blijft er anders ook heel erg rustig onder.
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux09 mar 2020, 15:05

 85  Sven
TRZNTRX schreef:Ik denk dat we allemaal wel voldoende nuchtere molloten zijn om te weten dat er in de doos niet veel te zien zal zijn, de muziek zegt het al genoeg: "you're too good to be true".
Wat er eventueel wel in kan zitten is een gecrypteerde omschrijving, misschien zelfs maar een deel ervan, zodat ze de volgende afleveringen die gedeeltelijke codes ergens moeten vinden om gaandeweg de volledige naam/beschrijving van de mol te kunnen ontcijferen. Maar dit is uiteraard maar speculatie.
Wat me echter opvalt aan de kist is het patroon. Die lijkt verdacht veel op een QR-code. Ik heb de screenshot al eens bewerkt om te zien of mijn smartphone die kan scannen, maar voorlopig zonder resultaat. Maar het zou dan ook zonde zijn om een verborgen hint in een preview te steken.
Ook zijn er in de kist hier en daar kleine gaatjes te zien, maar dat kan evengoed niets betekenen.
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie daar geen QR-code in. Een QR code heeft exact 3 vierkantjes met een kaderke rond. Hier hebben ze er allemaal 4. Tenzij je er eentje ziet met 3 vierkantjes 🙂
Gebruikersavatar

marc.koenen09 mar 2020, 15:38

 122
TRZNTRX schreef: Ook zijn er in de kist hier en daar kleine gaatjes te zien, maar dat kan evengoed niets betekenen.
Daar zit waarschijnlijk dan een mol in 😃 😃 😃
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 15:49

 3423  Yens
marc.koenen schreef:Daar zit waarschijnlijk dan een mol in 😃 😃 😃
Ik hoop dan toch dat er luchtgaatjes in de doos zitten en eten en drinken voor het beestje 😉.
Gebruikersavatar

JBB09 mar 2020, 15:58

 439  Uma
TRZNTRX schreef:Ik denk dat we allemaal wel voldoende nuchtere molloten zijn om te weten dat er in de doos niet veel te zien zal zijn, de muziek zegt het al genoeg: "you're too good to be true".
Wat er eventueel wel in kan zitten is een gecrypteerde omschrijving, misschien zelfs maar een deel ervan, zodat ze de volgende afleveringen die gedeeltelijke codes ergens moeten vinden om gaandeweg de volledige naam/beschrijving van de mol te kunnen ontcijferen. Maar dit is uiteraard maar speculatie.
Wat me echter opvalt aan de kist is het patroon. Die lijkt verdacht veel op een QR-code. Ik heb de screenshot al eens bewerkt om te zien of mijn smartphone die kan scannen, maar voorlopig zonder resultaat. Maar het zou dan ook zonde zijn om een verborgen hint in een preview te steken.
Ook zijn er in de kist hier en daar kleine gaatjes te zien, maar dat kan evengoed niets betekenen.
Afbeelding
Afbeelding

QR code weet ik zo niet, maar ik was die doos ook al met een vergrootglas aan het bekijken 🙂
Misschien een of andere binaire code? In de kleinste vierkantjes staat er soms geen stip (en meestal wel).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 19:46

 8153
Ik vind het een mooie, (nep)oude doos en het enige dat mij opvalt is dat er 4 kruisjes ontbreken die samen een vierkant vormen.
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 19:50

 654
Ik vind het een mooie, (nep)oude doos en het enige dat mij opvalt is dat er 4 kruisjes ontbreken die samen een vierkant vormen.
misschien komt er een proef waarbij ze info moeten verzamelen om die 'kruisen' op te vullen.
Griekenland staat vol kruisen (denk ik...wilde gok) ...

is niet echt een inspirerend antwoord, maar misschien inspireert het anderen nog wat verder...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11