Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Torremolinos12 mar 2020, 17:29

 264
Mer28 schreef:Zien wij ook de achterkant in de trailer? De achterkant kan namelijk wel vierkantjes missen?

Het probleem als je de braille zo zou bekijken is dat de vierkantjes alleen maar komma's en aanhalingstekens en zo zouden betekenen.
Nee, we zien de achterkant niet in de trailer. En ook in de aflevering heeft de voorkant (en het deel van de bovenkant dat ik kon zien) geen missende kleine vierkantjes. Dan is het toch wel vreemd dat de achterkant daarvan afwijkt.
Waardoor ik nog meer ga vermoeden dat het patroon op de doos zelf misschien de sleutel bevat om één of ander kruiswoordraadsel in de doos te kunnen ontcijferen. Als de kandidaten midden in de nacht die kist gaan open doen, dan is de kans dat ze de achterkant gaan bestuderen zeer klein.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2020, 17:34

 2204
Indien het (Grieks) braille is:

er staan 3 tekens met maar één stipje: dat kan enkel de A (alfa) zijn (als het een letter is)

de het teken links beneden is de I (iota)
rechts daarvan de J (omega)


Afbeelding
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 17:36

 654
ik zie ook alleen maar leestekens, zowel in het Grieks als in het Nederlands (bij de hokjes geplaatst zoals Torremolinos deed...
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 17:37

 302
Afbeelding
Dit is wel heel amateuristisch weergeven, maar ik zie dat ik I ZAU heb verkregen door ook de kruisjes in het vlak gevormd door de lege kruisjes weg te werken maar de lege vierkantjes te behouden. Maar misschien ben ik te creatief geweest.

Hou eigenlijk meer van Frolva zijn inkijk op het braille (de J echter kan ook een T zijn), alleen, wat zouden de betekenissen van die letters dan zijn? Misschien een link met alfa en omega waar vele mensen al over zijn bezig geweest?
Laatst gewijzigd door Mer28 op 12 mar 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 17:41

 654
Het is inderdaad wel heel creatief. Misschien te creatief.
Want waar zou IZAU op slaan?
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 17:42

 302
I ZAU betekent 'ik heb het', misschien een begin van een zin, of misschien een verwijzing dat 'ik' verwijst naar de doos en dat de doos de naam van de mol heeft...
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 17:45

 654
Frolva schreef:Indien het (Grieks) braille is:

er staan 3 tekens met maar één stipje: dat kan enkel de A (alfa) zijn (als het een letter is)

de het teken links beneden is de I (iota)
rechts daarvan de J (omega)


Afbeelding
alpfa en omega zijn we natuurlijk al wel vaker tegengekomen.
iota nog niet, maar ik begrijp hier nu even geen iota van.
Mer28 schreef:I ZAU betekent 'ik heb het', misschien een begin van een zin, of misschien een verwijzing dat 'ik' verwijst naar de doos en dat de doos de naam van de mol heeft...
Ik heb niet meteen een 'ik heb het' gevoel, maar ik ben ook al de ganse dag bezig met de mol en mijn hoofd begint wat wazig te worden.
Misschien zien anderen hier nog wel iets in...

in ieder geval vind ik het wel heel creatief wat jullie gezocht hebben en waar ik eigenlijk niets aan heb meegeholpen (behalve doen alsof 😉 )
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 17:50

 302
Afbeelding
Als ik de letters van Frolva ingeef in Google Translate krijg ik dit... Misschien, oeps ik heb de doos geopend 😉 .
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2020, 17:51

 2204
Frolva schreef: de het teken links beneden is de I (iota)
rechts daarvan de J (omega)


Afbeelding
Maar één kandidaat waarvan de naam met een J begint.
Is het niet ... Jolien? :mrgreen:

Daarnaast wel 6 kandidaten met een 'i' in de naam (waarvan nog 5 in het spel): Salim, Jolien, Gilles, Dorien, Christian, Alina.
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 17:53

 302
Afbeelding
Zien we echter de omega niet als een omega maar als een T (wat ook mogelijk zou zijn aangezien we de onderkant missen) en een 2de a gebruiken krijgen we dit. Veel zijn we er ook niet mee, maar dacht direct aan de blindheid van de mol.
Gebruikersavatar

Torremolinos12 mar 2020, 18:23

 264
Misschien zitten we ons nu wel ‘blind te staren’ op brailleschrift, maar het kan ook een andere code zijn. Ik dacht ook even dat het patroon misschien een sterrenbeeld kon zijn, maar ook dat leverde me nog niks op.
Gebruikersavatar

Mer2812 mar 2020, 18:25

 302
Heb ook aan een sterrenbeeld gedacht, maar weet het niet, ben er bijna wel van overtuigd dat we ook naar de lege kruisjes moeten kijken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11