De Mol is en blijft enorm populair in Vlaanderen en dat bleek nog maar eens bij de start van het nieuwe seizoen gisteren. Ondanks de stevige concurrentie zaten 1.048.000 Mollenjagers klaar voor hun tv om een eerste glimp op te vangen van de mol, meteen de best bekeken start ooit voor De Mol. De eerste aflevering haalde meteen een sterk marktaandeel van 40,4% op VVA 18-54. Hierdoor slaagt De Mol erin nog beter te scoren dan vorig jaar. Toen kon het programma rekenen op 953.000 kijkers op de dag van uitzending.
En ook Influencers miste zijn start niet met 372.000 kijkers. Het gloednieuwe sketchprogramma met o.a. Rik Verheye en Joke Emmers was goed voor een marktaandeel van 24,8% op VVA 18-54.
Later op de avond zaten er nog eens 286.000 kijkers aan het scherm gekluisterd voor Café De Mol (19,6% share op VVA 18-54), waar de eerste afvaller op bezoek kwam. Hiermee schoot de zondagavond van VIER meteen goed uit de startblokken.
VIJF deed het daarnaast uitstekend met Crime Sunday en ZES blijft stabiel. SBS weet zo een mooi complementair aanbod in de markt te zetten op zondagavond, wat resulteert in een marktaandeel van 30,3% (VVA 18-54) voor de drie zenders samen.
Bron: SBS Nieuws