Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

vdhpieter06 apr 2020, 23:05

 12
Ik vind het super interessant om alles hier te lezen en merk inderdaad dat sommige mensen andere berekeningen maken. Ik vond het wel een interessant idee om die makkelijker naast elkaar te zien en te kijken wat het effect is op elke berekening. Daarom heb ik een spreadsheet gemaakt waarbij je keuzes kan maken en direct de invloed er van zien.

Zijn er nog mensen die twijfelen aan bepaalde berekeningen? Laat me weten en ik voeg ze toe als aanpasbare opties!

(Om met de vragen te spelen moet je een kopie maken, dit doe je door op links boven bestand te klikken en dan op kopie maken. Anders zou iedereen in hetzelfde bestand zitten)

PS: Ik heb de +/- manier van Vermoljoen er niet ingestoken voorlopig, was iets te veel werk maar kan altijd als mensen dat echt willen
Gebruikersavatar

Jansen07 apr 2020, 08:02

 3423  Yens
vdhpieter schreef:Ik vind het super interessant om alles hier te lezen en merk inderdaad dat sommige mensen andere berekeningen maken. Ik vond het wel een interessant idee om die makkelijker naast elkaar te zien en te kijken wat het effect is op elke berekening. Daarom heb ik een spreadsheet gemaakt waarbij je keuzes kan maken en direct de invloed er van zien.

Zijn er nog mensen die twijfelen aan bepaalde berekeningen? Laat me weten en ik voeg ze toe als aanpasbare opties!

(Om met de vragen te spelen moet je een kopie maken, dit doe je door op links boven bestand te klikken en dan op kopie maken. Anders zou iedereen in hetzelfde bestand zitten)

PS: Ik heb de +/- manier van Vermoljoen er niet ingestoken voorlopig, was iets te veel werk maar kan altijd als mensen dat echt willen
Zeer interessant 🙂. Het bewijst nog maar eens dat Bart het meeste geld in de pot heeft gebracht als je de deal met de mol buiten beschouwing laat. Alina heeft dan weer veruit het minst opgebracht. Als je dit ziet, dan is het vrij duidelijk. Alleen moet ik terugdenken aan het dagboek van de mol van vorige week, waar de mol in zei, dat de kandidaten toch moesten denken wat een slechte mol het dit jaar is. Afwachten dus, nog 3 afleveringen 🙂 .
Gebruikersavatar

joeri.michiels08 apr 2020, 22:36

 176  Sven
Alina had toen wel wat geld binnen gebracht.
Weliswaar niet het meeste zoals je in de tabel kan zien. Zou ze het hierover hebben? Als zij de mol is tenminste. Of zitten we in een tunnel? 😃
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2020, 00:38

 507  Yens
Jansen schreef:Zeer interessant 🙂. Het bewijst nog maar eens dat Bart het meeste geld in de pot heeft gebracht als je de deal met de mol buiten beschouwing laat. Alina heeft dan weer veruit het minst opgebracht. Als je dit ziet, dan is het vrij duidelijk. Alleen moet ik terugdenken aan het dagboek van de mol van vorige week, waar de mol in zei, dat de kandidaten toch moesten denken wat een slechte mol het dit jaar is. Afwachten dus, nog 3 afleveringen 🙂 .
Ik vind het toch niet zo duidelijk allemaal hoor. Ik heb hem eens volgens mijn eigen beoordelingen berekend (waaronder de deal met de mol er uithalen maar ook iedereen gelijk zetten bij de aqua-extreem (waarom krijgt Alina die de bel rinkelt 200 en Bart 1000 ???, rafting iedereen gelijk behalve Dorien/Laure en Jolien ook 500 euro bij de paparazzi). Dit geeft mij dan:
- Alina en Christian: 3174
- Bart: 3322
- Dorien: 3415
- Jolien 3841
Voor mij zijn dan de voornaamste conclusie:
1. Zonder deal met de mol ligt alles op een zakdoek, alleen Jolien is voor mij duidelijk (Ook omdat ik zou haar persoonlijk ook nog 1000€ extra geven voor de doos van pandora die ze mee heeft bewaakt en dan komt ze zelfs op 4841€ )
2. Bart heeft 150€ meer verdiend dan Alina en Christian en dat is dan zonder de 2700€ (verschil met Bruno) die hij uit de pot heeft gehaald. Als je dat wel meetelt brengt hem dat op 622€.

Is Bart daarom de mol? Dat hoeft niet, misschien is hij inderdaad wel de nieuwe Cathy van de groep 😉
Van mij mag Dorien dan de nieuwe sympathieke Hanne worden in de finale 😉
Gebruikersavatar

Zico09 apr 2020, 03:06

 30
Moldedju schreef:Ik vind het toch niet zo duidelijk allemaal hoor. Ik heb hem eens volgens mijn eigen beoordelingen berekend (waaronder de deal met de mol er uithalen maar ook iedereen gelijk zetten bij de aqua-extreem (waarom krijgt Alina die de bel rinkelt 200 en Bart 1000 ???
Bart krijgt € 1000 bij die proef omdat hij mooi op tijd met zijn kajak aan het eiland komt en zo nog iedereen die van hun kussen is gevallen een voor een op het eiland krijgt om extra geld te winnen. Niet vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 10:25

 654
Ik volg dit topic niet zo fel op dit forum...dus mss staat het al wel ergens, of doet iemand dit wel...

Wordt er eigenlijk een lijst bijgehouden met wie hoeveel UIT de pot haalt, in plaats van binnenbrengt?
Gebruikersavatar

vdhpieter09 apr 2020, 12:07

 12
Moldedju schreef: - Alina en Christian: 3174
- Bart: 3322
- Dorien: 3415
- Jolien 3841
Als ik die bedragen optel krijg ik 16.926 euro. Terwijl er volgens mij maar 16453 euro is verdiend. Ik denk dat je ergens een rekenfout gemaakt hebt (of ik heb dat gedaan natuurlijk 😉 )

Voor de rest zijn u berekeningen allemaal verwerkt in de tabel buiten bij het raften dat ook Bart 50 euro extra krijgen voor de 100 euro die hij verdiend heeft (de helft net zoals bij Dorien & Laure). Het was dan wel per ongeluk maar geld is geld he 😉

Dan kom ik op:
Alina & Christian: € 3.067,97
Bart: € € 3.265,97
Dorien: € 3.315,97
Jolien: € 3.734,97

Deze getallen zijn niet super veel verschillend maar toch belangrijk om geen 500 euro extra mee te tellen 😉

Update: Ik had Christian ook geld gegeven voor de kruik, maar eigenlijk slaat dat op niks, heb dat even recht gezet
Laatst gewijzigd door vdhpieter op 09 apr 2020, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 12:10

 654
aangezien er zo weinig verschillen zijn, mss toch eens kijken naar wie hoeveel uit de pot haalt.
Dus Vermoljoen, ik kijk uit naar je post 🙂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11