Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jimmy01 apr 2020, 14:23

 197  Anke
septentrio schreef:Ik vraag me af of het hele debacle met Bart zijn 10.200 in het begin geen briljante zet was van de productie om de follow the money theorie buiten spel te zetten. Het laat Bart, mocht hij de mol zijn, toe om zich in die eerste afleveringen hard in te zetten, erg kandidaterig over te komen, veel geld te verdienen, omdat ie toch al een put van -10.2k op zijn naam heeft staan.
Langs de andere kant is het bewezen dat een gewone kandidaat ook veel biedt (Bruno: 7500 eur).
vermoljoen schreef:Als je die 10.200 euro niet zou meerekenen, dan stond hij bovenaan...
Er is waarschijnlijk al veel over gediscussieerd, maar ik ben voorstander om die proef niet te laten meetellen in de FTM theorie. In de statistiek gebruikt men ook veel de midscore ipv een gemiddelde, net om uitschieters het resultaat niet buitenspel te zetten. Als je 10 Belgen vraagt "hoeveel liefjes heb je al gehad" en er zegt één grapjas "een miljoen" dan staat er morgen in de krant "Belg heeft gemiddeld 100.000 liefjes". Maar neem je de midscore, dan krijg je een veel beter resultaat (in dit geval bijvoorbeeld 5 als de antwoorden "0 1 2 5 5 6 6 7 25 1.000.000" waren, ik verzin het nu maar even ter plaatse 😃 ).
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2020, 14:28

 2834  Uma
Of je rekent het omgekeerd... Het hoogste bod wordt 0€ (ipv -10200).
Dus dan heeft Bart 0€ verdiend voor de groepspot, Bruno 2700, Alina 4800, Els 5100, Dorien 6700, Laure 7600, Salim 8100, Jolien 9800, Christian en Gilles 10200.

Of je neemt het gemiddelde bod (Els - 5100€) als 0€, waardoor Bart op -5100 staat en Christian/Gilles op +5100€.

Er zijn gewoon heel veel manieren waarop je het kan bekijken om te laten meerekenen in zo'n follow the money. Hell, de ganse follow the money is afhankelijk van hoe je de opdrachten bekijkt. Iedereen kan zijn eigen FTM maken volgens de eigen interpretatie van een opdracht.
Gebruikersavatar

Davy01 apr 2020, 17:24

Site Admin  1167  Uma
Cedric schreef:Iedereen kan zijn eigen FTM maken volgens de eigen interpretatie van een opdracht.
Dit is alvast die van mij voor deze week 🙂

Afbeelding
➡️ http://wieisdemol.be/followthemoney

Het zou wat te makkelijk zijn als de laagst scorende kandidaat na afl 1 telkens De Mol zou zijn 😂
Bekijk de overzichten dus kritisch en trek je eigen conclusies...

Ook interessant om in het archief op de homepage nog eens naar de vorige jaren te kijken.
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2020, 11:28

 3423  Yens
Ik durf momenteel maar 1 kandidaat volledig uitsluiten van de mol te zijn, en dat is Bart. Maar dat komt dan vooral door het bieden van 10.200 € voor de eerste vrijstelling. Voor mij heeft hij dat met opzet zo hoog laten oplopen, omdat zeker te zijn dat hij niet de eerste afvaller kon zijn. Op dat ogenblik wist hij immers niet wie hij tegenover zich zou krijgen. Door die bieding geeft de follow the money theorie een heel vertekend beeld dit jaar. Voor mij zouden ze beter die eerste bieding van alle kandidaten buiten beschouwing laten omdat het in se niet echt gaat om gewonnen of verloren geld, maar gewoon een manier om die vrijstelling binnen te halen. Voor de wielerfans onder ons: ik vergelijk die proef een beetje zoals in de grote rondes de proloog (een korte tijdrit) vroeger de tijdsverschillen niet werden meegeteld maar het gewoon diende om de rangschikking te bepalen. In deze context dus heeft Bart met glans de proloog gewonnen 😉.
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 apr 2020, 21:36

 2354  Uma
Ik denk dat je Dorien ook al mag uitsluiten. De rest zou het inderdaad nog kunnen zijn.
Gebruikersavatar

m0ll00t06 apr 2020, 00:09

 2
Dag Davy,

Waarom heb je Dorien en Christian €600 meer gegeven dan de rest bij aflevering 1?
Ik vroeg het me gewoon af.

Bedankt om dit eens te bekijken.

Groetjes,
Molloot
Gebruikersavatar

Davy06 apr 2020, 00:11

Site Admin  1167  Uma
Bij de proef met de aquaspeed extreme hebben Bart, Christian en Dorien invloed gehad op het gewonnen bedrag van de anderen.
Bart door deelnemers naar het eiland te brengen (gevallen deelnemers), Christian en Dorien door de vragen op te lossen (niet gevallen deelnemers)
Gebruikersavatar

m0ll00t06 apr 2020, 08:06

 2
Duidelijk. Bedankt!
Gebruikersavatar

joeri.michiels06 apr 2020, 12:29

 176  Sven
Een vraagje: Bart staat volgens deze theorie op - 6334 EUR. Mogen we dan concluderen dat hij al 3866 EUR heeft opgebracht? Vermits dit samen tot de 10200 EUR komt die hij in het begin al heeft verloren laten gaan. Dan mogen we concluderen dat hij samen met Dorien al het meeste geld heeft opgebracht? Op basis daarvan begin ik in hem geen mol meer te zien. Al had ik het graag gehad 😃 Zou er niet van opkijken als hij uiteindelijk de winnaar blijkt te zijn.
Gebruikersavatar

Vermoljoen06 apr 2020, 12:38

 2354  Uma
Bart heeft inderdaad als je de 10.200 euro niet meetelt heel veel verdiend voor de pot.
Gebruikersavatar

joeri.michiels06 apr 2020, 13:04

 176  Sven
Dan zal hij de mol dus niet zijn 😃
Gebruikersavatar

masterveecee06 apr 2020, 14:38

 3547  Sven
Tenzij je anders denkt: hij heeft er sowieso voor gezorgd dat er geld uit de pot is.
en nu kan hij vollop spelen voor het geld, hij heeft nog wat marge
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11