Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

bentxi11 mar 2020, 14:46

 43  Emanuelle
bentxi schreef:Bij de 'verdeling' van die 10.200€ heb ik de redenering gehanteerd dat een kandidaat zoveel 'verliest' van de groepspot als het verschil tussen zijn bod en het bod van de kandidaat net onder hem. Dit om de simpele reden dat als bvb Bart geen 10.200€ had geboden dan was er nog altijd 7.500€ uit de pot gegaan dankzij Bruno en zo verder...
Dat geeft dan volgend, iets genuanceerder beeld:
'k heb de berekening nog eens gedaan met de 3500€ die we Dorien effectief zien bieden in de aflevering en dus niet met die 5000€ waarmee ze in CDM stonden te zwaaien (raar, trouwens 😉 ):
Bart: -2.700€
Bruno: -2.100€
Salim: -1.700€
Els: -1.600€
Dorien: -900€
Laure: -500€
Jolien: -400€
Alina: -300€
Christian: 0€
Gilles: 0€
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2020, 19:54

 3483  Uma
bentxi schreef:Bij de 'verdeling' van die 10.200€ heb ik de redenering gehanteerd dat een kandidaat zoveel 'verliest' van de groepspot als het verschil tussen zijn bod en het bod van de kandidaat net onder hem. Dit om de simpele reden dat als bvb Bart geen 10.200€ had geboden dan was er nog altijd 7.500€ uit de pot gegaan dankzij Bruno en zo verder...
't Is een interessante denkwijze maar kan een serieus vertekend beeld gegeven
Ik geef een voorbeeld:
Bart biedt 10.200, Bruno 7500, en de volgende 200 (en al de rest daaronder dus).

Dan "kost" Bart de pot 2700, Bruno 7300, en blijft er nog 200 over die verdeeld wordt onder de 8 anderen.

Ik ben ervan overtuigd dat de programmamakers nagedacht hebben over de FTM en rekening gehouden hebben met allerlei scenario's mbt aanpassingen van de FTM, waaronder dus ook de "meerkost" waardoor die meerkost eigenlijk in de berekening voor de meesten en vals beeld kan geven.
Voor de Mol was deze opdracht echt een makkelijk manier om buiten schot te blijven, door ofwel, met de 2 gekende hoge biedingen, er vlak onder te blijven of zelfs helemaal beneden, of in het geval dat er maar 3000 euro geboden zou zijn, dat bod te verhogen tot bvb 3500 en niemand zou er bedenkingen bij hebben.
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire12 mar 2020, 11:51

 36
Ik denk dat we hier nog niet te veel moeten gaan zoeken.
De mol heeft toegeslaan alvorens het spelprogramma begon.
De mol heeft al een tiende van het prijzengeld weggebonjoured. Dus zolang de teller onder nul staat zal de mol niet al te veel gaan saboteren denk ik.
Aangezien Gilles alles heeft ingezet op Bart kan het Bart al niet zijn. - 2 dus 8.verdachten te gaan
Gebruikersavatar

elkemol12 mar 2020, 12:08

 654
gert-jan.vermeire schreef: Aangezien Gilles alles heeft ingezet op Bart kan het Bart al niet zijn. - 2 dus 8.verdachten te gaan
waar haal je dit vandaan?
Gebruikersavatar

huug.roosjen12 mar 2020, 13:47

 14
Misschien een domme vraag: maar hoe wordt dit berekend? Die van Bart snap ik, maar verder? Gewoon wat iedereen uitvoert en daarmee verdient?
Gebruikersavatar

BeaVer12 mar 2020, 13:58

 1293  Uma
Bij de opdracht op Meteora, was er 5000 euro te winnen. Het was een groepsopdracht en de opdracht was geslaagd. 5000 / 10 = 500 bij elke persoon.
De opdracht waar ze de bel moesten rinkelen, was 4000 euro waard. Hier moet je er wel nog bij nemen dat de opdracht zou slagen ongeacht hoeveel mensen op het eilandje. Iedere persoon was 400 euro waard. Ze waren met 10 op het eiland, hebben de bel binnen de tijd gerinkeld, 4000 euro in de pot. Opnieuw 400 euro per persoon in de tabel.

Stel dat erin de volgende aflevering 1 proef in 3 deelproeven wordt verdeeld, waarbij elke deelproef een ander bedrag te winnen valt, dan wordt dat deelbedrag door het aantal personen in die deelproef verdeeld.

Als je het niet snapt, kan dit wel eens aan mijn slechte uitleg liggen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 mar 2020, 16:11

 2354  Uma
Ik leg bij elke foto uit hoe ik het geld verdeel, maar vragen kan ik altijd beantwoorden als ze er zijn.
Gebruikersavatar

annick.neskens16 mar 2020, 05:44

 128
Hoe interpreteren jullie de volgende zin gesproken door GDC:

"De mol heeft toegeslagen nog voor de reis goed en wel was begonnen."

Heeft niet alleen Bart hier toegeslagen?
Gebruikersavatar

Torremolinos16 mar 2020, 07:17

 264
Het was natuurlijk een aanbod door de mol naar de kandidaten toe. Bovendien zien we een klein beetje dat de mol mensen wel heeft gepusht om veel te bieden. Zo had Bruno door toedoen van de mol toch serieus meer geboden dan zijn initiele bod dat hij eerst voor ogen had.
Gebruikersavatar

David B18 mar 2020, 01:02

 3
Ik vind Jolien hier verdacht overkomen met haar bedrag van 400 euro. Enigzins komt ze weinig verdacht over daardoor omdat ze niet veel geld uit de pot wilt weghebben, maar dan kan je evengoed 0 euro bieden. Anderzijds zou het kunnen dat zij al wist dat Bart 10.200 euro had geboden en de makers haar dit hadden gezegd omdat zij die opdracht bijvoorbeeld als laatste moest doen. Dan is het logisch dat ze weinig biedt omdat ze dan niet verdacht over komt voor de anderen en ze al goed weet dat het spel met veel mingeld gaat beginnen. Zo kan ze ook zich heel goed inzetten in de eerste proeven want daar mag dan ook effectief wel wat geld gewonnen worden aangezien dit geen kwaad kan voor haar.
Gebruikersavatar

Cedric18 mar 2020, 12:18

 2834  Uma
De verdachtste boden zijn de minst opvallende. Voor mij dus Salim, Laure, Dorien, Els en Alina.

Bruno en Bart zogen de aandacht naar zich toe met hun hoge boden. Gilles en Christian ook door niet te bieden. Jolien ook door haar rare en verwaarloosbare bedrag. De rest zit er tussenin. Vooral de boden van Salim (2100), Laure (2600) en Dorien (3500) glippen door de mazen van het net omdat het aanvaardbare bedragen zijn. Els en Alina gaan boven de 5000€ wat net boven het gemiddelde is en toch vrij hoog dus, zij het ook nog verdedigbaar.
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 mar 2020, 21:45

 2354  Uma
Plus- en mingeld na aflevering 2:
Afbeelding
De uitleg:

Opdracht 1 - Trappen van Vradeto:
Goden: Alina en Bruno krijgen elk -500 euro voor het inzetten van een tweede kandidaat. Christian en Laure krijgen elk -300 euro voor het kopen van tips.
Reus: Alina en Bruno krijgen elk -500 euro voor het inzetten van een tweede kandidaat. Jolien en Dorien krijgen ook elk -500 euro voor het falen van deze tussenopdracht.
Ballen: Salim, Els en Laure krijgen elk -667 euro voor het falen van deze tussenopdracht.
Wandelen: de overige 1.400 euro dat ze hadden kunnen verdienen, is verdeeld onder de wandelaars.
Opdracht 2 - Griekse bruiloft:
Aperitief: Christian en Els krijgen elk -250 euro.
Truffels: Bart en Dorien krijgen elk +500 euro.
Taart: Laure en Alina krijgen elk -500 euro.
Special act: Bruno krijgt +500 euro, Jolien en Salim elk -500 euro.
Opdracht 3 - De doos van Pandora: Hier is de gewonnen 2.000 euro evenredig onder alle kandidaten verdeeld.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11