Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 12:46

 654
Als we hier dan even die 10200 laten vallen, dan ligt het ook daar dichtbij elkaar. Zelfs met Salim die er net uit is.
Gebruikersavatar

larscore09 apr 2020, 15:28

 2
Vermoljoen schreef:Afbeelding
Waarom krijgen enkel bart, Christian en jolien het verloren geld toegewezen in opdraccht 3?
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2020, 15:42

 348
Omdat één van hen gelogen heeft en er dus voor gezorgd heeft dat dat geld niet verdiend is. Al snap ik je opmerking, want ook de rest van de groep was “in de fout”.
Gebruikersavatar

larscore09 apr 2020, 15:45

 2
één van deze drie had juist een rood scherm en kan dus zeker de mol niet zijn. Trouwens zou de mol niet juist willen dat zijn/haar pijl wordt afgeschoten? Daarmee mijn bedenkingen
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2020, 08:45

 507  Yens
Zico schreef:Bart krijgt € 1000 bij die proef omdat hij mooi op tijd met zijn kajak aan het eiland komt en zo nog iedereen die van hun kussen is gevallen een voor een op het eiland krijgt om extra geld te winnen. Niet vanzelfsprekend.
Heel subjectieve beoordeling vind ik, terwijl de ftm theorie net heel objectief probeert te zijn. Alina trekt aan de bel. Ze staat nochtans in ideale positie om alles uit te de pot te halen. Ze kan toch haar evenwicht net verliezen , zodat ze opnieuw moeten beginnnen? Maar die krijgt dan 200€. Christian en Dorien die toch vele vragen niet wisten dan weer 800€? Iedereen hetzelfde vind ik hier het eerlijkste.

vdhpieter schreef:Als ik die bedragen optel krijg ik 16.926 euro. Terwijl er volgens mij maar 16453 euro is verdiend. Ik denk dat je ergens een rekenfout gemaakt hebt (of ik heb dat gedaan natuurlijk 😉 )

Voor de rest zijn u berekeningen allemaal verwerkt in de tabel buiten bij het raften dat ook Bart 50 euro extra krijgen voor de 100 euro die hij verdiend heeft (de helft net zoals bij Dorien & Laure). Het was dan wel per ongeluk maar geld is geld he 😉

Dan kom ik op:
Alina & Christian: € 3.067,97
Bart: € € 3.265,97
Dorien: € 3.315,97
Jolien: € 3.734,97

Deze getallen zijn niet super veel verschillend maar toch belangrijk om geen 500 euro extra mee te tellen 😉

Update: Ik had Christian ook geld gegeven voor de kruik, maar eigenlijk slaat dat op niks, heb dat even recht gezet
Ik heb inderdaad ergens iets verkeerd berekend omdat ik in je template zelf de aanpassingen niet kon doen en wat geknipt en geplakt heb 😉 Bedankt voor de rechtzetting. Conclusie blijft idd wel dezelfde ...
Gebruikersavatar

Cadfael13 apr 2020, 11:27

 229  Uma
Ik vind het knap werk wat jullie hier doen, maar voor deze FTM-theorie, zou ik toch die €10200 van de eerste proef niet meerekenen. Anders was volgens deze theorie de persoon die in de eerste proef het hoogste bood direct de mol, want die ging automatisch het minst hebben opgebracht.
Gebruikersavatar

BeaVer13 apr 2020, 11:30

 1293  Uma
Dat is hier inderdaad al meerdere keren geopperd.
Maar iedereen ziet het op een andere manier. Aan jou dus om dat bedrag weg te laten, anderen tellen het wel gewoon mee.
Er is hier al iemand die in ditzelfde topic een spreadsheet heeft gemaakt waar je dit zelf kan bepalen als je geen zin hebt in wiskunde.
Gebruikersavatar

Paraceta13 apr 2020, 16:06

 717  Sven
Ik zie nu dat er bij het FTM-overzicht van het forum ook een optie is om de vrijstelling van Bart al dan niet te laten meetellen. Heel leuke toevoeging Davy! 👍🏻
Gebruikersavatar

Davy13 apr 2020, 17:23

Site Admin  1167  Uma
Klopt, het is hier al een aantal keer aangehaald maar...
Davy schreef: Het zou wat te makkelijk zijn als de laagst scorende kandidaat na afl 1 telkens De Mol zou zijn 😂
Bekijk de overzichten dus kritisch en trek je eigen conclusies...
Conclusies mét en zonder die €10200 dus, die dit jaar wel een serieuze impact heeft op het spel.

De FTM is een leuke theorie waar ik zelf al een aantal keer nuttige informatie heb uitgehaald,
maar het is duidelijk dat het geen wiskundige formule is om de mol te berekenen 😉 gelukkig...
Paraceta schreef:Ik zie nu dat er bij het FTM-overzicht van het forum ook een optie is om de vrijstelling van Bart al dan niet te laten meetellen. Heel leuke toevoeging Davy! 👍🏻
Thanks. Die theorie wordt wekelijks door tienduizenden mensen bekeken dus die optie was wel nuttig.
Al is het maar om gewoon te laten zien dat je het schema (zeker dit jaar) op andere manieren kan interpreteren.
Gebruikersavatar

vdhpieter13 apr 2020, 19:42

 12
@davy kan je uitleggen hoe je de berekening hebt gedaan voor aflevering 6? Er is alleen geld verdiend bij ik heb nog nooit maar snap niet direct hoe jij de verdeling doet 🙂
Gebruikersavatar

Davy13 apr 2020, 20:09

Site Admin  1167  Uma
Sure 🙂

Per gewonnen bedrag:
- 50% voor de kandidaat die de stelling beantwoordt (en uiteindelijk over de balk moet geraken).
- 50% verdeeld over de kandidaten in de auto die de stelling kiezen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 apr 2020, 20:39

 1690  Sven
Ik vind hem redelijk overeen komen met mijn eigen FTM. Ik heb sommige dingen anders verdeeld, maar dat herstelt zich dan in een andere opdracht.
Bij mij heeft Christian een beetje minder en Alina wat meer, maar Jolien en Bart verdienen het meest, zonder de deal mee te rekenen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11