Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Davy08 mar 2020, 21:00

Site Admin  1167  Uma
De Mol heeft maar één opdracht, en dat is er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de groepspot belandt.
In de gaten houden hoeveel elke kandidaat bijdraagt aan de pot is dus belangrijk om de saboteur in de groep te ontmaskeren.

Op deze pagina houden we opnieuw een overzicht bij:
➡️ http://wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Benieuwd naar jullie eigen interpretaties ... je kan ze hieronder kwijt 🙂
Gebruikersavatar

pieter.grauwels08 mar 2020, 21:37

 69
Zoals elk jaar toch bij benadering bewezen wordt, blijkt de 'follow the money' theorie altijd vrij accuraat. Mijn vermoeden is dat de makers die theorie dit jaar buitenspel wouden zetten door te laten bieden op de vrijstelling. Ze weten dat er namelijk kandidaten hoog zouden inzetten. Dat lijkt me ook de enige logische verklaring voor de vreemde intro. De mol zet dan niets of weinig in om zo buiten schot te blijven en niet aangeduid te worden volgens deze theorie?
Gebruikersavatar

Korrai08 mar 2020, 21:44

 25
Het kan natuurlijk zo zijn dat juist omdat veel bieden als te opvallend gezien wordt voor de mol. Zijn dat wel aardig wat heeft geboden. Zoals miss bruno. Hij heeft redelijk wat geboden, maar nog steeds net niet genoeg om de vrijstelling te winnen?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 21:46

 3483  Uma
pieter.grauwels schreef:Zoals elk jaar toch bij benadering bewezen wordt, blijkt de 'follow the money' theorie altijd vrij accuraat. Mijn vermoeden is dat de makers die theorie dit jaar buitenspel wouden zetten door te laten bieden op de vrijstelling. Ze weten dat er namelijk kandidaten hoog zouden inzetten. Dat lijkt me ook de enige logische verklaring voor de vreemde intro. De mol zet dan niets of weinig in om zo buiten schot te blijven en niet aangeduid te worden volgens deze theorie?
En met dit indachtig, hou je gewoon geen rekening met dit gegeven en zou (let wel ik zeg zou) de FTM nog steeds bruikbaar kunnen zijn.
Trouwens De Mol weet wie hoeveel geboden heeft en kan zijn/haar bod richten in functie van wat geboden is (zijn/haar filmpje zal trouwens wel achteraf gemaakt zijn.
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 09:51

 1293  Uma
En je maakt gewoon 1tje met en 1tje zonder de vrijstelling en dan vergelijk je de resultaten.
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 22:05

 1293  Uma
Is er iemand die de FTM zal maken, maar dan met de bedragen opgesplitst per opdracht?
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 22:06

 2354  Uma
Dat zal ik net zoals vorig jaar weer doen! Je kan de overzichten verwachten op maandag, dinsdag of woensdag.
Hier een voorbeeld van vorig jaar;

➡️ Vermoljoen @ Theorie: Follow the money

I vind het geld dat verloren is gegaan meestal interessanter dan het geld dat effectief is verdiend.
Gebruikersavatar

Klaartje09 mar 2020, 22:28

 2245  Uma
Wat ik me afvraag: "Hoe gaat Bart nog ooit uit de rode cijfers geraken?"

Starten met minus 8700, die gaat toch nooit meer boven nul geraken? Het is te hopen voor de FTM theorie dat Bart er alsnog voor aflevering vier of zo uit ligt (zodat er op een of andere manier kan herberekend worden), want als hij lang zou blijven (tot de finale?), gaat hij waarschijnlijk tot dan het minste geld hebben binnengebracht. En als hij de Mol zou zijn, dan raakt hij sowieso nooit aan een positief bedrag (of hij zou wel heel slecht gemold hebben). Als hij de Mol is, dan staat hij het hele seizoen op negatief en dan klopt de FTM theorie wel, maar dan heb je nu al geen berekeningen meer nodig: het is nu al zonneklaar.

Ik denk dat de makers erin geslaagd zijn om, tenminste voor zolang als Bart in het spel zit, de FTM theorie een hak te zetten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 22:30

 2354  Uma
Ik ga Bart wel opnemen in mijn schema, maar ik ga hem gewoon negeren 😂
Gebruikersavatar

Davy09 mar 2020, 22:32

Site Admin  1167  Uma
Voor het schema kan je die -10200 moeilijk negeren volgens mij, maar bij de interpretatie is die negatieve start wel iets belangrijk om rekening mee te houden 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 22:36

 2354  Uma
Met negeren bedoel ik vooral dat ik er niet naar ga kijken. Ik neem het wel op in mijn schema, maar als ik kijk naar de tussenstand ga ik vooral kijken naar waar Bart zou staan als die 10.200 euro niet meegerekend zou worden.
Gebruikersavatar

Mola Lisa10 mar 2020, 10:54

 328  Uma
Kan je niet van iedere deelnemer het bedrag aftrekken dat ze wouden bieden voor een vrijstelling ? Tenslotte waren ze toch bereid om dat geld uit de pot te laten verdwijnen anders bied je daar niet op. Een kromme redenering ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11