Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen19 mar 2020, 12:37

 3423  Yens
Met andere woorden, als we het bod van Bart op de vrijstelling buiten beschouwing laten, dan heeft hij het meeste geld in de pot gebracht.
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2020, 12:40

Site Admin  1167  Uma
Inderdaad, goed opgemerkt.
Ik bekijk trouwens om vanaf volgende week de vrijstelling duidelijker zichtbaar te maken in mijn overzicht.
Tenzij Bart een rood scherm krijgt natuulijk 🙂
Gebruikersavatar

ramses.verachtert23 mar 2020, 11:42

 1
Bij de trappen van Vradeto heb ik toch wat bedenkingen bij de verdeling van het geld. Het lijkt mij als mol belangrijker om heel de proef te doen falen dan een deelopdracht. Enerzijds verlies je bij het falen van een deelopdracht niet enkel dat geld, maar ook kostbare tijd. Anderzijds heeft de mol mss een geheime tracker waardoor hij/zij weet dat ze achter liggen op schema en kan die dus extra zijn best doen om geld 'te verdienen' dat uiteindelijk toch niet in de pot ligt, of gwn de groep vertragen (zoals Dorien). In mijn ogen is het plaatsen van 2 vrouwen bij de reus dus veel negatiever dan enkel het inzetten van een 2e persoon, maar ook het doen mislukken van de volledige proef omdat ze daardoor te laat waren. Heel veel pistes en ik zeg niet hoe je het geld dan wel moet verdelen, maar toch allemaal dingen om mee rekening te houden.
Gebruikersavatar

Davy24 mar 2020, 12:03

Site Admin  1167  Uma
Update Follow the money na aflevering 3
➡️ https://wieisdemol.be/followthemoney

In het overzicht op deze pagina heb ik nu ook de hoogste en laagste bedragen per aflevering aangeduid.

Afbeelding

Mijn verdeling voor afl3:
- Rafting: De helft van de gewonnen bedragen voor Bart, Dorien en Laure. De andere helft verdeeld over de groep voor het samen finishen.
- De feta beeldhouwers: Verdeeld over alle kandidaten
- De Minotaurus: De helft voor Bart. De andere helft verdeeld over Dorien en Els voor het opzoekwerk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2020, 21:03

 8153
Wat mij bij Bart als mol zou storen is het feit dat hij op voorhand 10200 euro kan/mag opsouperen zonder dat de rest daar ook maar enige invloed kan op uitoefenen. Daarna mag hij regelmatig goed zijn best doen en geld binnenbrengen zodat hij onder de radar blijft en natuurlijk toch af en toe mollen. Door te starten met een pot van 5200 negatief zal het dit jaar waarschijnlijk geen vetpot worden.
Als je kijkt naar Follow the Money staat Bart nog altijd flink in het rood. Goeie mol of zeer gedreven kandidaat die het spel wil winnen? Dan toch liever het laatste want anders is het echt flauw.
Geef mij dan toch maar Alina of Laure!
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2020, 11:38

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Wat mij bij Bart als mol zou storen is het feit dat hij op voorhand 10200 euro kan/mag opsouperen zonder dat de rest daar ook maar enige invloed kan op uitoefenen. Daarna mag hij regelmatig goed zijn best doen en geld binnenbrengen zodat hij onder de radar blijft en natuurlijk toch af en toe mollen.
Ik snap het gevoel maar dat is een deel van het spel en de één denkt, pff ik heb de mol al ontmaskerd, de andere denkt: wat als ... en dan zijn er 2 richtingen. Het is een onverwachte twist en iedereen heeft er een idee/theorie rond: en iedere keer komt het terug, wat als, of wat als niet ...
chicawah.janssen schreef:Door te starten met een pot van 5200 negatief zal het dit jaar waarschijnlijk geen vetpot worden.
't Was 10.200 negatief en ondertussen (afl.3) is de stand toch al bijna 10.000 positief en ik verwacht wel een eindstand van ± 30.000
chicawah.janssen schreef:Als je kijkt naar Follow the Money staat Bart nog altijd flink in het rood. Goeie mol of zeer gedreven kandidaat die het spel wil winnen? Dan toch liever het laatste want anders is het echt flauw.
Geef mij dan toch maar Alina of Laure!
Je steunt toch niet enkel op de FTM?
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 mar 2020, 12:26

 2354  Uma
Follow the money na aflevering 3
Afbeelding
De uitleg:
Opdracht 1 - Rafting:
Catapult:
Gewonnen 100 euro - verloren 1900 euro: 100 euro verdeeld over Bart en Christian. De verloren 1900 euro heb ik verdeeld over Bart, Christian, Els en Salim.
Stenen stapelen:
Gewonnen 1400 euro - verloren 600 euro: De 1400 euro verdeeld over Jolien en Laure. De verloren 600 euro heb ik verdeeld over Jolien, Laure, Alina en Dorien.
Opdracht 2a - Archeologische opgravingen:
Hier is 0 euro verdiend. De verloren 2.500 euro heb ik verdeeld over Alina, Bart, Jolien en Laure.
Opdracht 2b – De feta beeldhouwers:
Gewonnen 2000 euro heb ik verdeeld over alle deelnemers
Opdracht 3 – De minotaurus:
Gewonnen 1000 euro - verloren 5000 euro. De gewonnen 1000 euro is verdeeld over Bart, Els en Dorien. De verloren 5000 euro heb ik verdeeld over de groep die in het bos zat. Els en Dorien hadden daar geen impact op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2020, 12:55

 8153
ex-molinator schreef:Ik snap het gevoel maar dat is een deel van het spel en de één denkt, pff ik heb de mol al ontmaskerd, de andere denkt: wat als ... en dan zijn er 2 richtingen. Het is een onverwachte twist en iedereen heeft er een idee/theorie rond: en iedere keer komt het terug, wat als, of wat als niet ...
De twist vind ik wel leuk, maar niet als Bart de mol zou zijn. Het gaat tenslotte toch om een enorm bedrag.
ex-molinator schreef:Je steunt toch niet enkel op de FTM?
Nee, zeker niet. Die geeft momenteel nog steeds een vertekend beeld. En zelfs als je Bart weglaat, valt er eigenlijk nog niet echt veel uit af te leiden.
Gebruikersavatar

septentrio01 apr 2020, 11:48

 30
Ik vraag me af of het hele debacle met Bart zijn 10.200 in het begin geen briljante zet was van de productie om de follow the money theorie buiten spel te zetten. Het laat Bart, mocht hij de mol zijn, toe om zich in die eerste afleveringen hard in te zetten, erg kandidaterig over te komen, veel geld te verdienen, omdat ie toch al een put van -10.2k op zijn naam heeft staan.
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2020, 14:01

 2354  Uma
Als je die 10.200 euro niet zou meerekenen, dan stond hij bovenaan...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11