Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 19:17

 654
ik zie Salim wel even naar de camera kijken, maar niet in de lach schieten.
ik zie hem zijn lippen wat op elkaar knijpen en een beetje ongemakkelijk bewegen.
Gebruikersavatar

OlivierBDP23 mar 2020, 19:23

 2
Ik stel voor om het fragment zelf terug te kijken want op mijn video is het niet echt duidelijk. Het fragment is op minuut 56:20. Als je de video zelf ziet is het duidelijker.
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 19:31

 654
ik heb het enkele keren opnieuw bekeken, maar ik zie Salim niet in de lach schieten. Ik zie hem wel kort in de camera kijken, zijn lippen op elkaar drukken. En als hij al zou lachen dan is het achter zijn hand die zijn mond bedenkt vanuit het standpunt van de camera. Maar mijn interpretatie van lichaamstaal is klopt misschien niet.
Gebruikersavatar

eric.dethaey27 mar 2020, 01:26

 20
In de eerste aflevering na de eerste proef, zat iedereeen aan tafel met GDC.
Op het tijdstip 40:26 zegt GDC "Het belangrijkste is de zoektocht, die vandaag is begonnen naar de mol".
Iedereen bleef gespannen kijken en luisteren naar GDC, behalve Jolien.
Haar ogen taxeerden andere kandidaten. Verdacht.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee27 mar 2020, 08:36

 3547  Sven
of jolien kijkt rond om een reactie te kunnen opvangen in de hoop te zien wie de mol is?
Gebruikersavatar

Anomolie27 mar 2020, 13:48

 64  Uma
elkemol schreef:ik heb het enkele keren opnieuw bekeken, maar ik zie Salim niet in de lach schieten. Ik zie hem wel kort in de camera kijken, zijn lippen op elkaar drukken. En als hij al zou lachen dan is het achter zijn hand die zijn mond bedenkt vanuit het standpunt van de camera. Maar mijn interpretatie van lichaamstaal is klopt misschien niet.
Ik weet dat er al een topic over bestaat (viewtopic.php?f=84&t=4056&start=24) waarbij 'het verraad je NU in de ogen kijkt'. Maar het volgende wordt er nog niet in vernoemd, of ik moet het over het hoofd gezien hebben.
Wat als dit nu eens een hint is doorheen het volledige seizoen.
We weten zeker dat Salim in de derde aflevering recht in de camera kijkt. Ik herinner het mij ook dat hij in de eerste aflevering recht in de camera kijkt. Nu nog eentje in aflevering 2 en we zijn op de goede weg 🙂.
Gebruikersavatar

Heinz30 mar 2020, 09:50

Forum veteraan  427  Uma
De getoonde reacties op de schermen in aflevering 4:

Dorien

Afbeelding

Christian

Afbeelding

Jolien

Afbeelding

Laure

Afbeelding

De uitslag van de calorieënopdracht in twee delen:

1. De opdracht lijkt niet geslaagd.

Afbeelding

2. De opdracht slaag toch en de Mol veinst vreugde:

Afbeelding

Met mijn tunnelvisie op Jolien zie ik in deel 1 dat ze te laat haar handen ineens voor haar mond lijkt te doen en in deel 2 een wat "ingehouden uitbundige" (en dus geacteerde) reactie. 😉 (Terwijl bijvoorbeeld Alina heel oprecht blij lijkt als ze in deel 1 hoort dat er nog meer calorieën afgetrokken gaan worden.)
Gebruikersavatar

Heinz01 apr 2020, 10:31

Forum veteraan  427  Uma
De grap van Salim en Dorien dat ze iemand naar huis moeten sturen:

Deel 1: de reacties op de mededeling

Afbeelding

(Vooral Christian vind ik heel echt reageren.)

Deel 2: het blijkt een grapje te zijn

Afbeelding

(Tja, Jolien vind ik weer het meest geacteerd overkomen.)
Gebruikersavatar

schotte.jelle01 apr 2020, 10:52

 143
Zonder er echt heel concreet de vinger te kunnen opleggen, vind ik de reacties ( lichaamstaal - blik - ... ) van Alina vaak onnatuurlijk overkomen. Ze wacht precies vaak op iemands reactie, om dan op de kar te springen. Bij eliminaties verbergt ze haar gezicht in haar handen... Ik vergelijk het met poker, steeds proberen een eerste reactie te verbergen, want die is natuurlijk en vaak onmogelijk te sturen, gezien deze het gevolg zijn van onstuurbare fysiologische processen. Een fractie nadien kan ze dan haar lichaamstaal wél aanpassen ...
Gebruikersavatar

Mola Lisa01 apr 2020, 13:09

 328  Uma
Heinz schreef:De grap van Salim en Dorien dat ze iemand naar huis moeten sturen:

Deel 1: de reacties op de mededeling

Afbeelding

(Vooral Christian vind ik heel echt reageren.)
Inderdaad, de reactie van Christian is héél naturel. Alleen, als je er het geluid bij hebt reageert hij té vroeg. Na "want we hebben één iemand moeten kiezen" en dan is die reactie toch wel wat overdreven.

P.S. 1 Ik zie echt wel geen mol in Christian
P.S.2 Ik vind jouw gifjes heel interessant.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 22:14

 8153
Heinz schreef:De grap van Salim en Dorien dat ze iemand naar huis moeten sturen:

Deel 1: de reacties op de mededeling

Afbeelding

Vooral Christian vind ik heel echt reageren.
Ja, Christian verslikt zich zowat van het schrikken. Schitterende gast, maar hij kan toch onmogelijk de mol zijn? Alina's reactie daarentegen vind ik nogal onnatuurlijk.
Ik moet bekennen dat ik die "grap" van Salim en Dorien echt de max vond. En ook heel slim van hen, want ze konden goed letten op de reacties van de anderen.

Heinz schreef:Afbeelding

Tja, Jolien vind ik weer het meest geacteerd overkomen.
Jolien reageert altijd wat je "overdreven" zou kunnen noemen, maar volgens mij is ze gewoon een spontaan, extravert type en een superenthousiaste, supergemotiveerde kandidate.
Gebruikersavatar

schotte.jelle03 apr 2020, 11:03

 143
Afl 4 - Opdracht 3: Skydivers verhoor

Op moment dat GDC zegt aan de springers: als de volksvertegenwoordigers niet kunnen raden... zijn er, volgens mij, 3 mensen die die NIET herhalen => Christian, Laure en Alina. ( GDC legt er ook niet echt de nadruk op op die NIET )
Christian en Laure doen dit een fractie eerder dan Alina...
Dat lijkt mij te willen zeggen dat ze bevestiging zoeken van de opdracht. Dit is heel subtiel en misschien ver gezocht, maar hierdoor sluit ik alvast Christian opnieuw uit als mol... dit is een uiting van "verrassing", als je al wist wat de opdracht was, dan doe je dat niet.
Of Alina ( opnieuw: volgens mij dan ) meteen op de kar springt van iemand anders, of dat de tijd daarvoor te kort is, daar twijfel ik nog over...
Ik denk dat dit soort zeer subtiele zaken vaak een betere aanwijzing zijn dan veel andere theorieën, omdat dat zaken zijn die je niet kan sturen, niet kan vooraf gaan bepalen, dat zijn zeer natuurlijke "oer reacties"
Laatst gewijzigd door schotte.jelle op 03 apr 2020, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15