Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07702 mar 2020, 08:40

 767  Yens
chicawah.janssen schreef:Het ziet er weer een toffe groep uit met veel verschillende, sympathieke mensen.
Laat het maar snel 8 maart zijn!


Ja, die is vast en zeker de mol. Derde Bruno, goede Bruno! :mrgreen:
Hij past ook in de lange-magere-theorie van Klaartje 😉
Ik had dat toen ook bekeken en viel op dat er een paar minder grote mensen waren en 2 grotere (Gilles? en Bruno?).
Als de mol inderdaad degene is die zegt dat hij zich eindelijk bekend mag maken en dan zijn pij afzet ... die was lang en met lange vingers door de pot leeg te roven/houden?
Dan komt Bruno zeker en vast in aanmerking!
Ik zit nu al half in een tunnel en het moet nog beginnen en die korte teaser met beelden van volgende week eindigt met de mol die kijkt naar Bruno ... tenzij hij in de spiegel kijkt? David zie nwe ook als eerste naar binnengaan... de winnaar?
Wellicht (en gelukkig) zal het niet zo simpel zijn!
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2020, 09:35

 3423  Yens
Taupe077 schreef:Ik had dat toen ook bekeken en viel op dat er een paar minder grote mensen waren en 2 grotere (Gilles? en Bruno?).
Als de mol inderdaad degene is die zegt dat hij zich eindelijk bekend mag maken en dan zijn pij afzet ... die was lang en met lange vingers door de pot leeg te roven/houden?
Dan komt Bruno zeker en vast in aanmerking!
Ik zit nu al half in een tunnel en het moet nog beginnen en die korte teaser met beelden van volgende week eindigt met de mol die kijkt naar Bruno ... tenzij hij in de spiegel kijkt? David zie nwe ook als eerste naar binnengaan... de winnaar?
Wellicht (en gelukkig) zal het niet zo simpel zijn!
Ik kan me echt niet voorstellen dat het Bruno is... Nog nooit was het zo simpel dan om de mol te vinden. En fouten maken ze niet bij de Mol. Elk jaar wordt het moeilijker en moeilijker om via de hint(s) de mol te vinden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2020, 09:37

 8153
Klaartje schreef:Veel twintigers dit jaar, 6 stuks.

Tien interessante mensen weer: een mooie groep samenstellen, dat kunnen ze toch bij dat De Mol-team.
Toch vind ik het dit jaar minder in evenwicht: heel veel twintigers en geen enkele Oost-Vlaming.
Ik heb de indruk dat ze bij de eerste reeksen meer aandacht hadden voor het evenwicht. Er doen ook altijd weinig kandidaten mee van 40+, laat staan van 50+.
En als er dan een vrouw meedoet van 50+ wordt die meteen tot mama gebombardeerd (Annelies, Katrien, nu Els). Dat vind ik zo jammer. Ik mag er niet aan denken dat ze mij de mama (of oma begot) van de groep zouden noemen puur omwille van mijn leeftijd.
Gebruikersavatar

BeaVer02 mar 2020, 09:49

 1293  Uma
De oma dan? 😛

We zullen zien hoe de groep zal functioneren. Ik ben alvast enorm benieuwd naar ieder zijn prestaties.

Ook Bruno is voor mij al een potentiele mol (bedankt, Klaartje), onder andere ook omwille van zijn beroep. Maar dat maakt hem ook evengoed een potentiële winnaar.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2020, 09:50

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Toch vind ik het dit jaar minder in evenwicht: heel veel twintigers en geen enkele Oost-Vlaming.
Ik heb de indruk dat ze bij de eerste reeksen meer aandacht hadden voor het evenwicht. Er doen ook altijd weinig kandidaten mee van 40+, laat staan van 50+.
En als er dan een vrouw meedoet van 50+ wordt die meteen tot mama gebombardeerd (Annelies, Katrien, nu Els). Dat vind ik zo jammer. Ik mag er niet aan denken dat ze mij de mama (of oma begot) van de groep zouden noemen puur omwille van mijn leeftijd.
Klopt, en veel Antwerpenaars. Drie uit de Kempen en dan nog Gilles de cafébaas uit Deurne en Laure uit Duffel. Dat zijn er dus 5 uit de provincie Antwerpen. Dorien is wel een grensgeval: Balen ligt tegen de Limburgse grens. Ik dacht eerst ook dat er geen Limburgers inzaten dit jaar, maar ik heb net op de radio gehoord dat Christian van Hasselt is, maar nu wel in Brussel woont.

Qua leeftijd is het echt opvallend dat er dit jaar geen dertigers inzitten. De cafébaas is wel 29. Andere jaren zijn de dertigers net in de meerderheid. We zullen zien wie het haalt, de jonkies of de ervaren mensen 😉 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2020, 10:05

 8153
Social schreef:Ze vallen wel enorm in herhaling met de typetjes, maar ik neem dat er graag bij.
Ik denk dat het de kijkers zijn die typetjes zien. De makers kijken echt wel naar de mensen als mens, maar wij beginnen onmiddellijk te vergelijken. En hoe meer reeksen, hoe meer mensen waarbij je overeenkomsten ziet. Ik grijp zomaar even uit de lucht:
Alina - Marzena
Salim - Bahar
Laure - Steve
Els - Annelies - Katrien
Alina - Kaat
Bruno Griekenland - Bruno Vietnam
Davey - Joeri - Gilles uit de horeca?
Je vindt altijd wel ergens gelijkenissen, maar uiteindelijk blijkt dat die oppervlakkig zijn en dat iedere mens uniek is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2020, 09:53

 8153
Bruno heeft in ieder geval een behoorlijke dosis molgehalte. Tot nu toe. Eigenlijk hebben we nog niets gezien.
Ik zou het wel de max vinden als het Els is.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mar 2020, 10:25

 2245  Uma
Jansen schreef:Klopt, en veel Antwerpenaars. Drie uit de Kempen en dan nog Gilles de cafébaas uit Deurne en Laure uit Duffel. Dat zijn er dus 5 uit de provincie Antwerpen. Dorien is wel een grensgeval: Balen ligt tegen de Limburgse grens. Ik dacht eerst ook dat er geen Limburgers inzaten dit jaar, maar ik heb net op de radio gehoord dat Christian van Hasselt is, maar nu wel in Brussel woont.
Als je het per provincie gaat bekijken en alleen naar de woonplaats van de kandidaten, dan zijn er zelfs 6 mensen uit de provincie Antwerpen, want ook Salim is van Mechelen, bij mijn weten nog altijd een stad in Antwerpen.

Dat is voor mij geen enkel probleem. In het seizoen van mol Pieter in Mexico waren er heel veel West-Vlamingen in de groep en dat liep ook heel lekker.

Net als geldt voor afkomst, huidskleur, beroep en geaardheid mag de provincie waar je woont of van afkomstig bent helemaal geen criterium zijn om een onderscheid te maken tussen die mensen en ze op basis daarvan te verkiezen. Het gaat tenslotte, zoals GDC zei gisteren in Café De Mol, erom of die mensen passen in de groep die ze willen samenstellen, het gaat om de karakters, de persoonlijkheid.

Ik kijk heel erg uit naar de interactie tussen deze tien.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 02 mar 2020, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2020, 10:26

 3423  Yens
Jansen schreef:Klopt, en veel Antwerpenaars. Drie uit de Kempen en dan nog Gilles de cafébaas uit Deurne en Laure uit Duffel. Dat zijn er dus 5 uit de provincie Antwerpen.
Even mezelf verbeteren: Alina, Bruno en Dorien uit de Kempen (Westerlo, Vosselaar, Balen), Gilles uit Deurne, Laure uit Duffel, en dan ook nog Salim uit Mechelen. Dat zijn er dus 6.

EDIT: Klaartje was me voor. En dat Mechelen in de provincie Antwerpen ligt, weet ik maar al te goed, ik heb er zelfs (kortstondig) gewoond. Het was dus gewoon even over het hoofd zien.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mar 2020, 11:31

 2245  Uma
Als een eerste indruk al iets te betekenen heeft voor wat betreft het "molgehalte" van de tien kandidaten, dan krijg ik toch vooral bij een aantal van de heren wat "Mol-vibes".

Bart, de advocaat: komt op mij over als een zeer slim, sluw en intelligent man. Kan het zeer goed gezegd krijgen (eigen aan zijn beroep natuurlijk). Zegt van zichzelf dat hij makkelijk mensen kan manipuleren en ook dat "de groepspot hem geen bal kan schelen" in het spel De Mol. Twee eigenschappen die zo uit de profielschets van de saboteur zouden kunnen geplukt zijn. Hij heeft voor mij, bij die eerste indruk, een heel hoog "molgehalte".

Bruno, de technisch directeur in de bouwsector: heeft een zeer sluw gezicht en heeft ook een manier van lachen waarmee je alle kanten op kan. Mijn eerste indruk was: "Oppassen voor die kerel!" Hij kijkt ook op een speciale manier, die sluw overkomt en die mij niet echt veel vertrouwen zou inboezemen. Ik zou me afvragen: "Kan ik deze man wel vertrouwen?" Hij komt me niet "betrouwbaar" over. Hij is bovendien vrij groot en redelijk slank, wat me dan weer doet denken aan wat ik meende te zien in de figuur die in de trailer zijn kap afneemt (slanke, lange vingers). Ook bij hem bespeur ik dus een groot Mol-potentiëel.

Maar dat geldt ook voor Salim: maakt op mij een zeer intelligente indruk en hij is tegelijkertijd zeer mysterieus. Hij zegt van zichzelf dat hij meestal goed ligt in een groep en met iedereen makkelijk overweg kan: ook twee eigenschappen die we bij mol Pieter zagen. Niet onbelangrijk voor een Mol die onder de radar wil blijven. En ja, ook Salim heeft van die lange, slanke vingers, al lijken ze me meer getaand dan die van de figuur in de trailer, maar dat kan een lichteffect zijn. Mja, ik zit hier al met een derde kandidaat met een hoog Molgehalte.

En wat te denken van Gilles, de horecaman uit stad Antwerpen? Ik vond zijn selectiegesprekje en zijn profielinterview nogal veel van elkaar verschillen qua stijl. Was hij zenuwachtiger bij het eerste (als kandidaat?) en rustiger bij het tweede (omdat hij toen al zekerheid had over zijn deelname?) of zien we hier een "inconsistentie" in zijn gedrag en speelt hij dus een rolletje in dat selectiegesprek? Mmh, eigenlijk niet zo gunstig voor iemand die de Mol moet gaan spelen. Maar mijn indruk kan verkeerd zijn.

En dan is er nog Christian, de consultant en geboren Limburger. Fysiek natuurlijk de meest opvallende met zijn beneden gemiddelde gestalte. Maar een man die alles kan, daarvan is hij overtuigd en heeft hij zich tijdens zijn opvoeding laten overtuigen. Maakt een zeer slimme, intelligente indruk. Zal ofwel superverdacht worden binnen de groep als hij er lang inblijft ofwel helemaal niet verdacht worden, waardoor hij lang in het spel kan blijven. Kan hij de Mol zijn? Natuurlijk kan hij dat! Maar in verband met die figuur in de trailer, die zijn kap omhoog doet (en als we ervan uitgaan dat dat de Mol is, dat is natuurlijk een wankele aanname), ontbeert Christian volgens mij wel die lange, slanke vingers, die ik meen te zien. Maar eigenlijk zou ik dat beeld uit mijn hoofd moeten zetten en liefst helemaal wissen. Of toch maar niet?

Ook bij de dames zitten er een paar bij die bij mij wat Mol-vibes oproepen, maar daarover waarschijnlijk later meer.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mar 2020, 13:08

 2245  Uma
Of zouden de makers van de Mol dit seizoen toch weer een vrouw gekozen hebben voor de rol van saboteur?

Voor mij zijn er wel een paar die best wat Mol-gehalte hebben na de eerste kennismaking.

Alina: jong, mooi, blond, sympathieke uitstraling, leuke lach. En ze heeft ook van die mooie, lange, slanke vingers, met bovendien een bleke huidskleur. Ja, daar ben ik weer met dat beeld van de figuur die zijn/haar kap afzet uit de trailer (het laat me toch niet los blijkbaar). Zou het dan toch een vrouwenhand zijn die we in die trailer bij die figuur zagen? Zijn de makers gegaan voor een zeer jonge mol, een eye-catcher met bovendien een apart levensverhaal? Mmh, Alina is bij de vrouwen diegene met het hoogste molgehalte, maar dat is toch minder dan wat ik "voel" bij de meeste mannen (zie hierboven).

Laure: een management-assistente zoals iedere baas er een wil hebben! Dat accentje maakt dat ze heel "sympa" overkomt en maakt haar tegelijkertijd een beetje mysterieus. Ze zegt van zichzelf dat ze een potje (melk) is dat snel overkookt, maar even snel weer bedaart. Een dame met veel pit, vermoed ik. Hoe leuk zou het zijn als de Mol dit seizoen eens een dame van in de veertig zou zijn met wat levenservaring!

Dorien: tja, dat lekker Kempens accent, dat pakt je direct voor haar in. Een dorpsgenote van ex-wielergod Tommeke Boonen, dat hoor je onmiddellijk. Komt op mij over als iemand die ik snel zou vertrouwen, een eigenschap die ook wel handig is als Mol in het spel. Een vrouw die goed in haar vel zit en die verdomd goed weet wat ze wil, vermoed ik.

Els: de oudste van de groep, maar dat zie je er helemaal niet aan! De dagelijkse omgang met de jongste leerlingen van de school houdt haar duidelijk jong van geest en uitstraling. Is voor mij de kandidate die me het minste molvibes bezorgt, maar hoe fantastisch zou het niet zijn indien mijn eerste indruk helemaal fout is! Els heeft veel in haar mars, vermoed ik.

Jolien: ook weer zo'n heel knappe, mooie jonge vrouw met een heel vlotte babbel. Misschien zelfs een beetje te veel een flapuit om de Mol te kunnen zijn? Maar het goed kunnen uitleggen is dikwijls ook een groot pluspunt als je als Mol in een netelige situatie terechtkomt. Vraag dat maar aan ex-mol Gilles VB: soms word je als Mol face to face geconfronteerd met iemand die je sterk verdenkt en dan moet je je er kunnen uitpraten. Je moet een verhaal klaar hebben en liefst ook nog een vervolg. En dat "en dan..." kan belangrijk zijn: zo heeft Hanne in Argentinië Gilles beginnen verdenken, omdat Gilles altijd wel een verhaal klaar had, waarvan Hanne dacht: "OK.", maar als ze dan doorvroeg "en dan, wat daarna?", dan was het zelfs voor Gilles, ook zo'n vlotte prater als Jolien blijkt te zijn, heel moeilijk...

Zoals je merkt: bij de vrouwen voel ik toch iets minder "Mol-vibes" na de eerste kennismaking dan bij de mannen. Voor wat het waard is, natuurlijk, want eerste indrukken zeggen ook niet alles, dikwijls zijn ze zelfs redelijk verkeerd.

Of ik het totaal mis blijk te hebben, dat zal een kwestie van tijd zijn. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2020, 14:07

 8153
Klaartje, je vertolkt zo ongeveer mijn gedachten.
Op het eerste zicht minder molgehalte bij de vrouwen, maar Dorien lijkt mij toch een straffe madam die we in de gaten moeten houden.

Bij Salim dacht ik meteen "zijn vingers zijn niet bleek genoeg". Aan wie zou dat nou liggen? :scratch: