Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2020, 23:31

 1690  Sven
Ik kijk altijd uit naar jouw bevindingen omdat het zo vanuit een "ik wil de mol vinden" standpunt is. Heel objectief. De meeste verdenkingen die op het forum geuit worden zijn vanuit een tunnel of toch op zijn minst vanuit een wens dat iemand de mol is.
Jolien wordt momenteel het meest verdacht door de kandidaten, zowel Alina, Salim als Bart geven dat min of meer aan, voor zover dat klopt natuurlijk. Christian staat hoog op mijn lijstje, ik denk steeds: "ma nee, die gaat voor elke proef", maar er is iets in de uitleg die hij steeds geeft bij de eliminatie. Het lijkt altijd een soort van verhaal waar je het dagboek kunt aan koppelen.
Zo zei hij bij de bruiloft dat hij Els niet wilde alleen laten, daar kan je dan aanbreien: "Maar ja, ik had al glazen weg genomen, het was een kwestie van tijd voor die toren instortte." Nu geeft hij weer aan dat de pasvragen echt wel voor wantrouwen gaan zorgen, want iedereen gaat pasvragen of een vrijstelling willen, en dat komt goed uit voor de mol.
Gebruikersavatar

Klaartje02 apr 2020, 00:42

 2245  Uma
Laure scoorde dus ook al vijf molpunten in dit systeem, maar ze ligt eruit.
Laure was zowat de enige die verdenkingen uitte richting Christian (tot twee keer toe), de tweede keer zei ze"Christian is ook nog altijd hoog op mijn lijst (van verdachtenj)" , maar Laure ligt eruit.

Wat uit dit schema tot nog toe blijkt is een bevestiging van wat een collega zei toen het seizoen begon en de kandidaten werden voorgesteld: "Die kleine (Christian dus), die ga je als programmamaker van De Mol toch gewoon de rol van de mol geven, als hij zich kandidaat stelt?" Eigenlijk was zijn stelling: zo'n opvallend figuur neem je toch niet mee als kandidaat? Diezelfde man zei twee jaar geleden ook al: "Die priester, die neem je toch niet mee als kandidaat? Dat moet de Mol zijn." Dus hij verwacht dit jaar gewoon hetzelfde.

En eigenlijk krijg je ook weer hetzelfde effect als bij Pieter: ofwel wordt Christian superverdacht door de anderen, ofwel zo goed als niet. Het is duidelijk dat niemand Christian verdenkt (behalve Laure dan). Er zijn intussen al vier kandidaten gesneuveld en de kleinen zit er nog altijd in. Moeten de kandidaten die er nog inzitten dat niet vreemd beginnen vinden? Bovendien zullen de sterke kandidaten toch ook al in het snotje hebben dat Christian al dikwijls in sleutelposities heeft gezeten in het spel: zij maken die analyse toch ook. Waarom verdenkt niemand hem dan? En waarom vliegt er iemand pas in de vierde aflevering uit die hem wel op haar lijstje had staan?

De ene pijl wijst naar links en de andere naar rechts, dus voorlopig weten we niet waar naartoe. Blijven staan wachten dan maar zeker, totdat er wel een peil valt op te trekken?
Gebruikersavatar

barbara.delaere02 apr 2020, 08:36

 22
Klaartje dit is precies ook mijn bedenking! Ik verdenk Christian ook net omdat hij niet verdacht wordt door de groep. Behalve dan door Laure de vorige afleveringen. Hij zit ook heel vaak in sleutelposities! Volgens mij is hij ofwel de mol ofwel blijft hij ( dat hoop ik toch) heel lang in het spel!
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2020, 08:54

 3423  Yens
Mijn eerste bedenking bij Christian was: dat kan de mol niet zijn omdat je dan opnieuw een Pieter scenario krijgt. Hij doet ook dingen die lijken op complete inzet, zoals die trappen opstormen in de metro-opdracht. Anderzijds denk ik wel dat hij de capaciteiten heeft om de mol te zijn en het dagboek van de mol doet me in eerste instantie aan Dorien denken, maar toch ook wel wat aan Christian. Op het eerste zicht is Alina verdacht toen ze koos voor dat metro-station zogenaamd omdat het kortbij de eindhalte lag maar eigenlijk het verst verwijderd was. Christian en Laure keken echter wel mee op het metro-plan en het zou me verbazen dat Christian zoiets niet zou zien, daar is hij te intelligent voor, en het zou de mol zeker in zijn kraam passen om nog naar die halte te gaan omwille van extra tijdverlies.
Gebruikersavatar

Delirivm02 apr 2020, 09:56

 101  Sven
barbara.delaere schreef:Klaartje dit is precies ook mijn bedenking! Ik verdenk Christian ook net omdat hij niet verdacht wordt door de groep. Behalve dan door Laure de vorige afleveringen. Hij zit ook heel vaak in sleutelposities! Volgens mij is hij ofwel de mol ofwel blijft hij ( dat hoop ik toch) heel lang in het spel!
Ik kreeg tijdens de eerste aflevering de indruk dat de jammerlijke eerste afvaller, Gilles, Christian verdacht vond.
Na het krijgen van de molboekjes krijgen we zijn eerste bedenking in beeld; de mol heeft 0 of 10.000 geboden.
Bij het invullen van de test vermoed hij dat de mol het rustig aan heeft gedaan, maar toch wel op een sleutelpositie zat.
Nu, dit kan inderdaad nog steeds naar zowel Christian als Bart verwijzen, maar Christian had misschien nog net iets meer een bepalende positie (samen met Dorien).
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 apr 2020, 14:30

 2354  Uma
Hier wil de Mol bij de eerste opdracht een verkenner zijn. Je kan dan makkelijk de schuld op de fotograaf steken en je kan op voorhand al een slechte positie uitkiezen.
Bij de tweede opdracht denk ik dat je op beide posities wel goed kan mollen, maar op welke positie zit je dan toch het liefst? Ik twijfel...
Gebruikersavatar

Mer2810 apr 2020, 14:32

 302
Vermoljoen schreef: Bij de tweede opdracht denk ik dat je op beide posities wel goed kan mollen, maar op welke positie zit je dan toch het liefst? Ik twijfel...
Ik denk dat je het liefst in de auto wilt zitten, kan je makkelijker geld kwijtspelen in het tweede deel van de opdracht (zoals Jolien en Alina hebben gedaan) en kan je achteraf alle schuld op de mensen in de torens steken want het waren zij die hun instructies moesten geven.
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2020, 14:45

 2834  Uma
Vermoljoen schreef:Hier wil de Mol bij de eerste opdracht een verkenner zijn. Je kan dan makkelijk de schuld op de fotograaf steken en je kan op voorhand al een slechte positie uitkiezen.
Bij de tweede opdracht denk ik dat je op beide posities wel goed kan mollen, maar op welke positie zit je dan toch het liefst? Ik twijfel...
Denk ik ook.
En dan zou ik graag weten wie op de eerste locatie (het winkelcentrum) met het idee kwam om op een verdiep hoger te gaan zitten. Maar als ik me niet vergis krijgen we dat niet te zien..
Want als ik producer zou zijn en de Mol zou briefen, dan zou ik heel erg benadrukken dat de Willy door paraplu's zou worden afgeschermd waardoor hij vanuit de hoogte moeilijk zichtbaar zou zijn.
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 apr 2020, 14:51

 2354  Uma
Ik ben nu bezig met mijn molboekje en had ook heel graag te weten willen komen wie er met het idee kwam om naar boven te gaan. We zien ze alle drie naar een man gaan om te vragen of ze ergens naar boven kunnen, maar van wie het idee was, krijgen we uiteraard niet te zien...
Gebruikersavatar

Paraceta10 apr 2020, 15:36

 717  Sven
Was dat niet op de tweede locatie al? Want ook in het winkelcentrum hadden ze al een plekje op de eerste verdieping uitgekozen.
Gebruikersavatar

jos.jansen12 apr 2020, 12:40

 328  Uma
Aflevering 5

Een mijlpaal voor veel deelnemers, overleven tot de familie komt, is deze week gehaald. Nu rest er nog maar 1 en dat is de mol ontmaskeren. De aflevering met de familie is traditioneel gezien een aflevering waar veel mensen zich blind op staren, je krijgt nieuwe personages die allemaal 1 persoon zo goed moeten kennen dat ze toch moeten weten of ze de mol zijn of niet. De spelers zijn ook net iets meer op hun gemak omdat ze een vertrouwenspersoon bij zich hebben en hierdoor kan deze aflevering een schat aan informatie opleveren. Maar naar dat alles kijken we hier niet want wij zijn de mol en hebben een job te doen, ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld verdient word.

Opdracht 1: De paparazzi

De groep wordt verdeeld in twee. Een groepjes krijgt les over hoe je nu eigenlijk een goeie paparazzi bent, mogelijks heel handig om ze te leren ontwijken voor alle faam die je krijgt na de serie 😉 . De andere groep gaat opzoek naar locaties vanwaar er onopvallend foto's genomen kunnen worden. Hier ga je als verkenner op stap, je ziet elke locatie en beïnvloed waar iedereen start, hierdoor kan je veel tijd verspelen voor elke groep en zoals ook aangehaald in de aflevering zelf wie gaat er nu een verkenner beschuldigen omdat er een slechte foto genomen is.

Verkenners: Alina, Christian en Jolien (punten voor hen)
Camera: Bart, Dorien en Salim


Opdracht 2: Wagens op het tarmac

We splitsen de groep weer in 2 om zo 2 verkeersleiders te hebben die elk 2 wagens aansturen. De kandidaten in de wagen kunnen helemaal niets zien en zijn afhankelijk van hun familielid en de verkeersleiders. Als mol zou ik hier toch liever in de toren zitten. Jij heb het overzicht over de hele proef, je bezoeker zet je aan een spelletje en je probeert ze subtiel wat op te jagen. Terwijl onze blinde mollen (Ik bedoel chauffeurs) misschien toch al rond gaan rijden en geld uit het spel weghalen. Om dit te voorkomen kan je als mol natuurlijk de noodstop indrukken en zo iedereen op de zenuwen werken want er gaan kostbare tijd verloren. Daarna heb jij ook nog eens de controle over welke informatie de kandidaten krijgen als ze moeten uitbollen. De reden dat ik liever niet in een auto zit is omdat je maar weinig invloed hebt op de rest. Tenzij je geen geld verdient en als "proefkonijn" gebruikt word, maar je weet natuurlijk niet dat de verkeersleiders voor deze optie gaan.

Verkeersleiders: Bart en Christian. (Punten voor hen)
Blinde mollen/chauffeurs: Alina, Dorien, Jolien en Salim.


Opdracht 3: De eliminatie die voor vuurwerk zorgt

De kandidaten hebben een light versie van de eliminatie gehad. Iedereen krijgt zijn eigen scherm te zien en nu is het aan de groep om de afvaller te vinden. Een redelijk klassieke insteek voor een opdracht ondertussen. Als mol ga ik natuurlijk deze proef laten mislukken maar echte veel maakt het mij niet uit of mijn pijl word afgeschoten. Ik ga bij deze dus geen punten uitdelen.


Wrap-up

Deze week valt de persoon af die bijna nooit op een molpositie zat. Salim moet deze situatie nu bekopen met zijn uitsluiting. Christian blijft alleen als leider staan bij onze molposities en de rest staat mooi samen. Het zat er al langer aan te komen maar ik ga bij deze toch zeggen dat ik overtuigt ben van Christian als mol voor dit seizoen. Echter ik ga natuurlijk proberen om de situaties zo neutraal mogelijk in te schatten.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2020, 13:02

 1690  Sven
Dan zijn we het eens, Christian is degene die verreweg het meest op een molpositie zit. Top.