Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Kite15 mar 2020, 15:22

 87
Inderdaad zeer waarschijnlijk dat het te maken heeft met wat er in de Doos zit.
In ieder geval zullen we het vanavond te weten komen, want zo'n gesponserde post gaan ze niet meer dan een week op voorhand posten.
Gebruikersavatar

astridm15 mar 2020, 20:19

 287
BeaVer schreef:Met al die vrijstellingen en pasvragen dat ze daar kunnen winnen, vind ik zo'n zwarte vrijstelling wel nog een gepast gegeven. Anders kun je meteen in de finale geraken zonder ook maar een flauw idee te hebben van wie de mol is.
Dat was vooral vorig jaar heel erg en daar is ook veel kritiek op geweest. Dit jaar begon met iedereen een vrijstelling te geven en die werd prompt bij de eerste excutie ingezet. Verder was er alleen nog een groepsvrijstelling te verdienen, meer niet en dat kwam het spel zeker ten goede.
Gebruikersavatar

LeuMas-6916 mar 2020, 02:21

 6
Jansen schreef:Omdat ze in het bericht expliciet zeggen "Het blijft niet enkel bij een vrijstelling of pasmunten", krijg ik althans de indruk dat het iets van een andere "grote orde" is dan een vrijstelling of pasmunten. De doos van Pandora, lijkt me ook hierin volledig passend 🙂. De kleuren zijn ook gelijkaardig aan die van de vrijstelling en de pasmunten. Het feit dat het bedrijf hiermee naar buiten komt, doet toch ergens een belletje rinkelen om die doos met grotere aandacht te bekijken. Anderzijds doet dit me toch iets te veel denken aan hints in reclame.
De piste van de vrijstellingen (nederlandse versie) volg ik alvast niet en ben ik het niet echt met eens omtrent de vrijstellingen enzo.
Maar als het om een nieuw element gaat dan wens ik wel iets aan te halen.
Iets wat mij al een paar maal is opgevallen is dat ze bij "De Mol" elementen en ideeën zijn gaan halen bij het Geocaching systeem. Het lasersnijwerk voor de mol komt mij al bekend voor omdat het eigenlijk quasi een copy is van een 'woodie' die men soms bij geocachers vind of gewoon verzameld in de loop der spel.
Bij "trackables" duiken er op zulke woodies GC-gegevens op in het systeem en zien woodies er ook uit zoals die pasmunt van "De Mol". Dus als men de basis van dat GC-systeem zou door trekken in de mol dan is mijn vermoeden dat er ook info zal gevonden worden op deze "woodies". Het verzamelsysteem is in te plannen in het spel zodat de kandidaten die kunnen verzamelen en de kist er met vullen.
Voor de leken, zie dat als rewards die je in de game kan vinden, verdienen en kan omwisselen.

De pre-game omtrent de finale, voor het programma begon met de YT-influencers, had ook zo'n iets weg van geocaching door die streetview, straatnamen en geplaatste caches met log.
Alleen heeft niemand ergens aangehaald omdat men er niet met vertrouwd is/was en is het waarschijnlijk een verborgen hint naar wat er in het spel nog kan opduiken.

Mijn vergelijking kan ook heel toevallig zijn, zonder dat de makers weet hebben van het GC-spel, maar wie er mee bezig is en het doet zal "de link met" wel herkennen.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2020, 07:02

 3423  Yens
Ik ben er vrij zeker van dat De doos van Pandora met al zijn verborgen en ingenieuze eigenschappen door hetzelfde bedrijf ontworpen is. Anders kwamen ze er zo niet mee buiten 😉. Wat betreft de link met geocaching, ben ik er zeker van dat bepaalde elementen gemaakt zijn met dit "spel" in gedachten. Ik zou er echter verder niet meer achter zoeken: gewoon een leuke gimmick voor mensen die wel op de hoogte zijn van dit spel 🙂 .
Gebruikersavatar

miek.vankerrebroeck19 mar 2020, 20:39

 1  Emanuelle
Als je naar de site van Lichtzwaard gaat en rechts onderaan doorklikt naar hun parters, zie je Glucklich.
Als je dit opent kom je, volgens mij, op een site terecht die mij een beetje verdacht overkomt.

De site is onder construction maar onderaan kan je toch een paar voorbeelden openen en ik vind deze een beetje raar.
Er zijn een 12 tal paginas die je kan openen, maar een paar heel rare dingen, man met buik, hond, hert, vrouw in bikini, arbeid met houweel enzoverder...
Ik weet niet wat julie denken van de site maar dit zijn toch precies wel rare dingen die daar aangeboden worden.
Linken zie ik echter niet (voorlopig) maar wie weet zien jullie iets

Mijn oprechte excuses aan de firma moest dit toch hun werkelijke site zijn !! Leuke spulle trouwens 🙂
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2020, 06:40

 3423  Yens
miek.vankerrebroeck schreef:Als je naar de site van Lichtzwaard gaat en rechts onderaan doorklikt naar hun parters, zie je Glucklich.
Als je dit opent kom je, volgens mij, op een site terecht die mij een beetje verdacht overkomt.

De site is onder construction maar onderaan kan je toch een paar voorbeelden openen en ik vind deze een beetje raar.
Er zijn een 12 tal paginas die je kan openen, maar een paar heel rare dingen, man met buik, hond, hert, vrouw in bikini, arbeid met houweel enzoverder...
Ik weet niet wat julie denken van de site maar dit zijn toch precies wel rare dingen die daar aangeboden worden.
Linken zie ik echter niet (voorlopig) maar wie weet zien jullie iets

Mijn oprechte excuses aan de firma moest dit toch hun werkelijke site zijn !! Leuke spulle trouwens 🙂
Ik zie niet echt iets abnormaals aan de ontwerpen die daar staan... Lijkt me gewoon design.
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2020, 15:01

 3423  Yens
Vermoljoen schreef:Afbeelding
Tijd om je smartphone op te laden Vermoljoen 😃.
Die mannen van Lichtzwaard hebben precies wel werk gehad dit jaar 😉.
Gebruikersavatar

Cedric27 mar 2020, 15:06

 2834  Uma
Ofwel hadden wij het fout en hadden die mannen NIETS te maken met de doos van Pandora. (Want daarover geen bericht op hun sociale media, dacht ik.)
Misschien zijn deze plaatjes datgene wat ze bedoelden toen ze zeiden dat ze niet alleen vrijstellingen en pasvragen hadden gemaakt...
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2020, 15:09

 3423  Yens
Cedric schreef:Ofwel hadden wij het fout en hadden die mannen NIETS te maken met de doos van Pandora. (Want daarover geen bericht op hun sociale media, dacht ik.)
Misschien zijn deze plaatjes datgene wat ze bedoelden toen ze zeiden dat ze niet alleen vrijstellingen en pasvragen hadden gemaakt...
Toch vreemd dan dat ze het vorige bericht geplaatst hebben net voor de 2e aflevering.