Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2020, 23:25

 2245  Uma
Ja, pas op. Vorig jaar was er toch iemand hier op het forum die had geteld hoeveel keer verschillende kandidaten "wel" gezegd hadden, meen ik me te herinneren. Maar op een bepaald moment is die daarmee gestopt. Overigens dacht ik dat op het moment dat dat forumlid gestopt was met tellen, Kaat aan de leiding stond met het meeste keer "wel". De Mol (Elisabet) stond op dat moment tweede in de stand.

Misschien kunnen we de taken verdelen: ze zijn nu nog met zes in het spel. Als er nu zes forumleden bereid zijn om elk 1 kandidaat te volgen gedurende de eerste vier afleveringen en het aantal keer dat die 'echt' zegt noteert, is het nog veel werk, maar al doenbaarder. 😂 Maar ik vrees dat het sop de kool niet waard is...
Gebruikersavatar

Jimmy30 mar 2020, 23:37

 197  Anke
klaartje schreef:Misschien kunnen we de taken verdelen: ze zijn nu nog met zes in het spel. Als er nu zes forumleden bereid zijn om elk 1 kandidaat te volgen gedurende de eerste vier afleveringen en het aantal keer dat die 'echt' zegt noteert, is het nog veel werk, maar al doenbaarder. 😂 Maar ik vrees dat het sop de kool niet waard is...
Is het niet sneller dat we met 4 leden elk 1 aflevering doen? Zoveel zal er wel niet 'echt' geroepen worden dat het niet meer te volgen is om dat voor alle 6 kandidaten tegelijk te noteren....
Ik wil me wel opofferen voor 1 aflevering 😎
Gebruikersavatar

Dominique30 mar 2020, 23:48

 61
Inderdaad Klaartje, een woord meer of minder zal de zaak 'echt wel' niet uitmaken 🙂 Ik denk dat het voor onszelf gewoon weer een extra laagje aan onze kritische blik toevoegt voor de volgende afleveringen.
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe31 mar 2020, 00:04

 18  Sven
Ik bekeek even aflevering 4 opnieuw.
Dagboek van de mol.. schudden..
En wie zegt dit...
Misschien is het een dwaalspoor maar toch.. idem vorig dagboek zware consequenties...
Zouden ze zo doorzichtig zijn de hints?

Afbeelding
Gebruikersavatar

annick.neskens31 mar 2020, 00:44

 128
kiki.mander schreef:Wat me opviel is de uitspraak 'Dat zal ze door elkaar schudden' als het over de proef van daags nadien gaat.

De mol weer uiteraard de inhoud van de proef.

Als er een verdubbelaar gekozen zou zijn, dan denk ik niet dat er hierdoor veel 'opschudding' zou ontstaan in de groep, wel in tegendeel.

Daarom meen ik hieruit te kunnen afleiden dat de mol er zeker van was dat de pasvragen gekozen zouden worden, met alle spanningen vandien...

De mol is dan logischerwijze Salim of Dorien, met voorkeur voor Salim die heel de ondervraging en de onderhandelingen heeft geleid...

Wat mij hier opviel is dat Salim hier tijdens het onderhandelen spreekt van handen SCHUDDEN. Denken jullie dat dit een verwijzing kan zijn? Het schudden viel me echt op.

charlotte.deblauwe schreef:Ik bekeek even aflevering 4 opnieuw.
Dagboek van de mol.. schudden..
En wie zegt dit...
Misschien is het een dwaalspoor maar toch.. idem vorig dagboek zware consequenties...
Zouden ze zo doorzichtig zijn de hints?

Afbeelding
Heb ik ook gemerkt en vroeg me ook af of het een hint kon zijn.
Gebruikersavatar

Miere....31 mar 2020, 07:43

 2
De pasvragen schudden de boel idd door elkaar. En ik vermoed dat de makers van het programma ons daar ook willen in de war brengen.
Het wordt in beeld gebracht alsof Dorien degene is die direct voor de pasvragen gaat, terwijl ze bij het eliminatiegedeelte zelf beweert dat Salim er direct voor ging. Dus wat is waar? Hebben ze een stukje weggeknipt? Of liegt Dorien?
Gebruikersavatar

Paraceta31 mar 2020, 09:54

 717  Sven
Klaartje schreef:Ja, pas op. Vorig jaar was er toch iemand hier op het forum die had geteld hoeveel keer verschillende kandidaten "wel" gezegd hadden, meen ik me te herinneren. Maar op een bepaald moment is die daarmee gestopt. Overigens dacht ik dat op het moment dat dat forumlid gestopt was met tellen, Kaat aan de leiding stond met het meeste keer "wel". De Mol (Elisabet) stond op dat moment tweede in de stand.

Misschien kunnen we de taken verdelen: ze zijn nu nog met zes in het spel. Als er nu zes forumleden bereid zijn om elk 1 kandidaat te volgen gedurende de eerste vier afleveringen en het aantal keer dat die 'echt' zegt noteert, is het nog veel werk, maar al doenbaarder. 😂 Maar ik vrees dat het sop de kool niet waard is...
Aangezien ik toch niks te doen heb, ga ik me hier maar eens mee bezig houden. Waarschijnlijk levert het geen nuttige info, maar dan heb ik toch mijn bezigheid. 😂
Gebruikersavatar

Klaartje31 mar 2020, 11:29

 2245  Uma
Ah, Paraceta, de Chinese vrijwilliger! Succes ermee en neem rustig je tijd hoor, het zijn maar vier afleveringen, dus haast is een slechte raadgever, je moest eens een paar keer een ECHT missen. :mrgreen:

Neen, serieus, ik vind dit wel een serieuze opoffering. We verwachten de resultaten voor vrijdag, laat ons zeggen. Focus, rust en concentratie zullen vereist zijn. En tijdig een pauzeke inlassen! Ik ga je niet opjagen! 🙂

Er moest maar eens ECHT iets uit af te leiden zijn! Stel dat je zo de Mol bij zijn/haar velleke zou hebben, wat kan een molloot meer doen om onsterfelijk te worden?!

Dan heb ik intussen de tijd om mij op andere zaken te concentreren. Alhoewel, andere zaken? Ik zie dat ik hier in het topic over het 'Dagboek van de Mol' zit. En laat ik zonet iets in het tweede dagboek ontdekt hebben dat de kiem bevat voor een nieuwe bijdrage in het TNVH. Ik ga nog een paar uur op 'dat ei' broeden en wie weet, tegen vanavond laat of zeker morgen voormiddag zal ik wellicht de geheime boodschap in het dagboek van de Mol kunnen onthullen. Ja, ik ben al zelf nieuwsgierig wat het precies gaat worden. 😂
Gebruikersavatar

Paraceta31 mar 2020, 12:36

 717  Sven
Hierbij een eerste update:

Afbeelding
Opmerkingen:
- Ik heb altijd de zinnen erbij gezet om zo het onderscheid te kunnen maken tussen 'echt' als bijwoord (vetjes) en 'echt' als bijvoeglijk naamwoord (onderlijnd). Is dit onderscheid belangrijk? Misschien wel, want in de dagboeken was de 'echt' steeds een bijwoord.
- Van de eerste 'echt' van Alina ben ik niet 100 procent zeker. Tegen het einde van haar zin praat Gilles er namelijk luider over, maar ik denk toch een 'echt' te horen (haar zin begint rond 58:39).
- Eén 'echt' van Dorien heb ik voorlopig weggelaten, die komt namelijk voor in het filmpje met haar reactie op het nieuws van haar deelname, dat in aflevering 3 nog eens uitgebreider aan bod komt.
- Moest ik nu echt een 'echt' gemist hebben, laat het me weten! Laat ook weten als ik een 'echt' foutief gecategoriseerd heb als bijwoord of bijvoeglijk naamwoord, want soms is het een beetje flou.
Gebruikersavatar

masterveecee31 mar 2020, 18:29

 3547  Sven
Weet dat er echt veel West-Vlamingen zijn die veel echt zeggen.
Echt waar ze.
Zou Jolien het dan echt zijn?
Gebruikersavatar

Paraceta31 mar 2020, 19:53

 717  Sven
Update 2:

Afbeelding
Opmerkingen:
- Vetjes is bijwoord; onderlijnd is bijvoeglijk naamwoord
- Het Kempisch van Dorien is niet altijd even verstaanbaar: ik denk dat ze "Sorry he, ik zit efkes na echt stikdood" zegt (hoewel dat wel een vrij onlogische zinsvolgorde zou zijn: "Sorry he, ik zit na efkes echt stikdood" zou logischer zijn; maar haar zinnen zijn nu ook niet meteen logisch want het zou ook 'ik ben' ipv 'ik zit' moeten zijn), maar "Sorry he, ik zit efkes neig stikdood" is ook nog een mogelijkheid
- Ik ben niet 100% zeker of Bart "Echt waar" zegt, het kan ook Christian zijn, maar het lijkt Bart te zijn
- Als er 'echt'en ontbreken of fout gecategoriseerd zijn, laat maar weten!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14