Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 08:42

 8153
Paraceta schreef: uiteindelijk maakt dit onderscheid waarschijnlijk niet heel veel uit.
Inderdaad. De grens is soms ook heel vaag.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 10:30

 2245  Uma
schotte.jelle schreef:Ik sluit Christian daarvan ook niet helemáál uit, maar Dorien en Salim eerder wél.
Die verwoordingen zijn wat mij betreft enkel toe te schrijven aan jonge vrouwen ( Jolien / Alina )
Al zitten we uiteraard ook weer met de mogelijkheid dat dit goed georkestreerd is door de productie...
Dorien (27j) is toch ook qua leeftijd nog een jonge vrouw, niet? Ze is maar 2 jaartjes ouder dan Jolien (25j) bijvoorbeeld.

Of bedoel je eerder dat Dorien veel zelfverzekerder overkomt dan Alina en Jolien en je daarom de dagboektekst eerder linkt aan de twee laatsten?
Gebruikersavatar

schotte.jelle01 apr 2020, 10:36

 143
Dat bedoel ik inderdaad.
Ik stel het nu wat overdreven, maar je zou Alina en Jolien nog wat kunnen catalogeren in "onzekere meisjes" die willen "pleasen"...
Terwijl Dorien duidelijk vrede heeft met zichzelf...
Ik stel het nu wel wat karikaturaal, geen slecht woord over die 2 dames.

Maar ik blijf herhalen, de uitdrukkingen van Alina, haar blikken wanneer anderen iets zeggen, "steeds" eventjes wachten en nadenken "wat zou ik nu zeggen"... hoogst verdacht voor mij.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 10:46

 2245  Uma
schotte.jelle schreef:Zeker de in rafting proef ( maar ook bij andere proeven ) valt het mij gewoon constant subtiel op.
Ze heeft zo'n standaard poker face die ik niet vertrouw...
Ook bv. het vouwen van de handen voor haar gezicht bij de eliminaties, een echte poker tik, de allereerste emoties verbergen... ( ik zie daar dus veel minder het bidden in, wat her en der gesuggereerd wordt )
Ma bon, ik zit vo lle dig in de tunnel ... 🙂
Mss ook nog: ze zit er, als jonge vrouw, nog steeds in, zonder dat ze, op het eerste zicht althans, echt een fanatieke speler is...
Je zou dat vouwen van die handen inderdaad een tic kunnen noemen, want ze doet het altijd (onbewust?).

Dat er 'her en der' beweerd wordt dat het een gebaar is dat vergelijkbaar is met 'bidden', dat vindt zijn oorsprong ergens in een topic waar ikzelf nogal veel kom; ik meen me zelfs vaag te herinneren dat ik daar zelf voor iets tussen zit. 😉

Anderzijds, wat me doet twijfelen aan Alina als mol, zijn haar reacties van pure blijdschap als de proef toch nog lukt, zoals bij de 'Kilocalorieën'-opdracht. Je moet daar eens naar haar gezicht kijken, wanneer GDC zegt "Er stond nog drank op tafel." Ineens klaart haar gezicht op, begint ze vol verwachting te stralen zelfs, want er is hoop dat de proef toch nog gaat slagen. En inderdaad, de opdracht lukt nog dankzij de drank die niet was geconsumeerd. Als je dan naar haar blijdschap kijkt, hoe uitbundig ze lacht en in de armen van Jolien valt en begint te dansen van vreugde, dat strookt toch hoegenaamd niet met wat de Mol hier in dat tweede dagboek vertelt, dat ze "haar best doet om gelukkig te zijn en te lachen, als die proef nog lukt". Zo spontaan uitbundig zijn als Alina na die mededeling dat het toch nog is gelukt, kan ik moeilijk rijmen met wat de Mol zegt in het dagboek. De reactie van Alina is in mijn ogen toch veel te uitbundig en te spontaan en te echt, dat zij zich op dat moment zou moeten forceren om te lachen. Maar ik val in herhaling: indien dat alles dus geacteerd zou zijn, hoedje af hoor! Het zou een fantastische acteerprestatie zijn. En dan legt Alina de lat voor haarzelf wel heel hoog, als dat "haar best doen is om toch te lachen en gelukkig te zijn".

Voor mij zijn Alina's emoties veel te echt om allemaal geacteerd te zijn. Als het toch geacteerd is, dan moet ze werkelijk actrice worden he en geen logopediste. Alhoewel, actice "worden", ze is het al als ze de Mol zou zijn, want aan dat acteerwerk valt eigenlijk niks meer te verbeteren.

Dit is haar reactie waarover ik het had bij de woorden van GDC 'er stond nog drank op tafel':

Afbeelding

Dat is toch een spontane reactie die moeilijk te acteren valt, me dunkt. Op de live beelden is het nog overtuigender en echter: een heel eerlijke reactie van hoop dat het toch nog gaat lukken.
Dan vind ik Salim hier veel meer moeite hebben om te lachen en zelfs een uitdrukking op zijn gezicht hebben van: "Het zal toch niet waar zijn he, dat dat hier nog gaat lukken!"
Gebruikersavatar

schotte.jelle01 apr 2020, 10:56

 143
Ja, deze reactie strookt misschien minder met mijn idee... klopt zeker wat je zegt...

ik zie het wel vooral eerder TIJDENS proeven of op minder belangrijke / opvallende momenten...
In dit geval is ze voorbereid op een onthulling, en kan ze het misschien acteren ( hetgeen ze in dit specifieke geval dan idd wel zeer overtuigend doet )

Oooh ik hoop eigenlijk zo hard dat ze er zondag uitvliegt... 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 11:01

 2245  Uma
Met je laatste zinnetje ga ik niet volledig akkoord Jelle. Ik hoop zelf dat Alina er nog lang in mag blijven, ze is één van mijn favorietjes dit seizoen. Dus ik zou het heel spijtig vinden indien ze eruit vliegt zondag. 🙂
Gebruikersavatar

schotte.jelle01 apr 2020, 11:04

 143
Anders ga ik tegen iedereen moeten zeggen: ZIEDE WEL!!, ik wist het, slechte mol dit jaar,... 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta01 apr 2020, 11:10

 717  Sven
Update 3:
Afbeelding
Opmerkingen:
- Zoals steeds: vetjes = (waarschijnlijk) bijwoord, onderlijnd = (waarschijnlijk) bijvoeglijk naamwoord
- De opmerkingen à la "Is da echt?" en "Echt waar?" komen uit de filmpjes waarin Gilles hun deelname bevestigde
- Als ik er gemist heb, laat maar weten, want die kans is wel reëel. Veel 'echt'en worden namelijk niet weergegeven in de ondertiteling, dus moet ik focussen op wat gezegd wordt, maar dat is door het dialect van bepaalde personen niet altijd even duidelijk, ik noem geen namen (*kuch* Dorien *kuch* Jolien *kuch*).
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2020, 11:17

 2245  Uma
Mmh, het ziet ernaar uit dat het een nek-aan-nek race wordt tussen Jolien, Alina en Dorien. De vrouwen dus, want de mannen hinken wat achterop.

Straks blijkt het na vier afleveringen een ex aequo tussen die drie dames: allemaal 15 keer of zo! Man, man, ze maken het ons niet makkelijk!
Gebruikersavatar

Jansen01 apr 2020, 11:50

 3423  Yens
Ik vind het wel vreemd dat Christian na de vorige afleveringen 4 en 3 keer "echt" gebruikt te hebben, nu ineens geen enkele keer meer...

Heeft de productie er hem attent op gemaakt dat hij het veel gebruikt en dat we de link te snel zullen leggen? Afwachten wat zijn score in aflevering 4 is 😉.

Ik vind het gegeven van het dagboek van de mol wel iets speciaals, dat wordt er specifiek voor de kijker ingestoken, dan zou je toch denken dat er iets uit te halen moet vallen 😉.

Ik lach er maar mee hoor 😂 😂
Gebruikersavatar

Andy Lemmens01 apr 2020, 12:06

 70  Bert
Even een mindfuck maar kan het zijn dat de mol in haar/zijn dagboek tegen ons liegt en dat de mol geen enkele moeite heeft om vreugde na een gewonnen proef te faken?
Het blijft de mol en het doel is iedereen op het verkeerde spoor te brengen.
Gebruikersavatar

BeaVer01 apr 2020, 13:14

 1293  Uma
Ik denk niet dat de makers ons op zo'n manier gaan voorliegen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14