Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2020, 13:23

 2834  Uma
Het dagboek is in principe het enige moment waarvan we zeker mogen zijn dat de Mol even gewoon terug zichzelf mag zijn, in eerlijk overleg met GDC en de aanwezige producers.
Geen leugens dus.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 16:24

 8153
Dat de mol liegt tegen de anderen is logisch, maar het dagboek is voor de kijkers bedoeld en ik geloof echt dat daarin niet gelogen wordt.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens01 apr 2020, 17:38

 70  Bert
chicawah.janssen schreef:Dat de mol liegt tegen de anderen is logisch, maar het dagboek is voor de kijkers bedoeld en ik geloof echt dat daarin niet gelogen wordt.
Ben nog niet zolang lid op dit forum en misschien dat GDC tijdens de chat ooit bevestigd had dat in het dagboek niet gelogen wordt.Geen bevestiging dus maar waarschijnlijk zal er in het dagboek wel niet gelogen worden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen01 apr 2020, 17:43

 2354  Uma
Tijdens dat dagboek kan de Mol even zijn/haar hart luchten en zo kunnen wij als kijkers te weten komen hoe de Mol zich voelt. Hier wordt echt niet in gelogen, geloof me maar 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta01 apr 2020, 22:18

 717  Sven
En hier zijn we de voorlopig laatste echte update:
Laten we er even de voorspelling van de taal- en gelaatsuitdrukkingsanalytica van dit forum en sporadisch literair talent, bijnemen:
Klaartje schreef:Mmh, het ziet ernaar uit dat het een nek-aan-nek race wordt tussen Jolien, Alina en Dorien. De vrouwen dus, want de mannen hinken wat achterop.

Straks blijkt het na vier afleveringen een ex aequo tussen die drie dames: allemaal 15 keer of zo! Man, man, ze maken het ons niet makkelijk!
Op basis van het eerdere deelonderzoek komt ze tot de hypothese dat het toch wel eens een spannende race zou kunnen gaan worden, maar wel eentje met een duidelijke tendens. De mannen zouden minder geneigd zijn 'echt' te gebruiken, terwijl het trio dames het woord wel meer frequent hanteert. Het zou als het ware kunnen duiden op een biologische tweespalt, waarbij mannen misschien minder 'echt' zijn en dit in hun woordgebruik doorschemert. Of is juist het tegenovergestelde waar? Is de vrouwelijke helft van het menselijke ras mogelijks valser, doortrapter en treedt er compensatiegedrag op in hun vocabulaire? Kortom, is er een verschil in het gebruik van het een woord 'echt' tussen mannen en vrouwen, in dit geval tussen twee groepen kandidaten?
SPOILER
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 22:54

 8153
Paraceta schreef:Het is dus echt wel drummen aan de 'top', terwijl slecht 1 kandidaat opvalt, namelijk Bart. Op basis van deze benadering van de Mol-dagboeken, lijkt de kans dus het kleinst dat deze van hem afkomstig waren.
Echt, ik denk dat vrouwen gewoon veel meer echt zeggen dan mannen en ik denk echt dat dat komt omdat ze zich echt moeten bewijzen - of denken zich te moeten bewijzen. En dat wordt bewezen door Bart: die staat zo sterk in zijn schoenen dat hij zich niet moet bewijzen / denkt zich te moeten bewijzen.
Echt! Als dat geen bewijs is!
:mrgreen:
Gebruikersavatar

Paraceta02 apr 2020, 09:14

 717  Sven
Door dit te doen ben ik trouwens achter Salims favoriete uitspraak gekomen: "Boeken toe". Als dit de Nederlandse Mol was, ik zou er bijna een hint in gaan zien :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 15:04

 3423  Yens
Afbeelding

Wat betekent "echt onmogelijk"?
We gaan er allemaal van uit dat dit te maken heeft met de aanwezigheid van Jolien en Laure voor de kist. In die optiek kan je inderdaad denken dat het zeer moeilijk is om de kist open te doen, maar je kan ook stilletjes een beetje verder in de schaduw wachten en als de dames in slaap gevallen zijn, dichterbij sluipen en heel stilletjes de doos openzetten, vermits het slot open is, kan dat in enkele seconden en kan je snel terug weglopen, om 4 uur is het trouwens heel reëel dat iedereen dan aan het slapen is. Voor de mol is het immers voldoende om gewoon de kist open te zetten en was de inhoud van geen enkel belang?

Echt onmogelijk? Ik zie maar een persoon voor wie het misschien echt onmogelijk was? En dan bedoel ik fysiek onmogelijk? Voor Christian omdat de kist te hoog stond voor hem om het deksel open te zetten? 😲 😲
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2020, 15:37

 2245  Uma
Zo hoog stond die doos ook weer niet hoor. Christian kan volgens mij toch redelijk makkelijk bij dat deksel om het open te zetten. Kijk op dit shot hoeveel hij ondanks zijn kleine gestalte nog boven de doos "uittorent":

Afbeelding

Het deksel van de doos bevindt zich ten hoogste zowat op schouderhoogte voor Christian, dan lijkt het voor mij toch niet "echt onmogelijk" om die doos te openen?
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 16:07

 3423  Yens
Als Laure en Jolien voor de kist liggen, zou ik proberen om het deksel aan de achterkant te openen? Ik kan het niet helemaal inschatten wat Christian kan of niet kan, maar de uitspraak "echt onmogelijk" klinkt redelijk onherroepelijk.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2020, 16:08

 2245  Uma
Afbeelding
Op dit shot kan je het nog beter inschatten: Christian is zelfs groot genoeg om te zien wat er eventueel boven op het deksel van de doos staat. Dus kan hij die doos ook zonder al te veel moeite openzetten. Het slotje eraf doen, is geen probleem. Het deksel kan hij omhoogheffen als hij op de plaats staat waar hij in dit shot staat, aan de zijkant van de doos. Of hij dat geruisloos zou kunnen, is de vraag, maar kan iemand anders dat ook geruisloos? Die zou hetzelfde probleem hebben.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 16:36

 3423  Yens
KIopt, I rest my case 🙂 .
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14