Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2020, 13:47

 3423  Yens
tim.platteau schreef:Het klinkt vooral ook heel emotioneel. En vooral de laatste afleveringen zien we toch dat Alina heel emotioneel reageert (weent bij afscheid Dorien, weent bij terugkomst Salim).

Zou het kunnen dat de druk in die afleveringen wat teveel wordt?
Dat de mol druk ervaart, dat is zo zeker als 1 + 1 = 2 is. Anderzijds zou je denken dat de mol niet meer emotioneel reageert als Salim terugkeert? De mol wist het immers dat hij ging terugkomen?

Vorige week vond ik het verdacht dat Dorien zo emotioneel reageerde op het afvallen van Salim naar analogie met Eline bij de eliminatie van Marzena in Zuid-Afrika, maar dat was in feite niet te vergelijken, omdat de mol wist dat Salim niet weg was en nog terug zou opduiken. Dat besefte ik gisteren toen het gesprek met Salim terug getoond werd en ik achteraf de blijdschap op Dorien haar gezicht zag, toen ze hem herkende :oops: .
Gebruikersavatar

Mateo15 apr 2020, 19:10

 870
elkemol schreef:Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste associatie die misschien volledig uit de lucht is gegrepen: het grapje van 'Hoe lang is een Chinees?' of 'Hoelang (als voornaam) is een Chinees.

Dus 'niemand' weet wie ik ben...

Ik zou op dit moment niet weten met wie ik 'niemand' moet associëren, maar het kwam gewoon in mij op...vooral omdat de nadruk zo op 'niemand' ligt.
Ik haal deze post even aan, omdat de nadruk op 'Niemand' in het eerste dagboek mij toen ook opviel en vanwege de (mogelijk wat voor de hand liggende en door sommige anderen ook al eerder opgemerkte) associatie met de listige 'oude' Griek Odysseus die de cycloop Polyphemos wijs maakte dat hij Niemand heette. Deze list zorgde ervoor dat hij kon ontsnappen aan de vraatzucht van de cycloop.
Ziehier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Odysseus

'Niemand' weet dus wie de Mol is (volgens Dagboek 1).

In aflevering 6 komt een fragment voor, waarin de voice-over zegt, dat 'niemand' in de gaten had dat Salim de 'oude Griekse loper' was. Op datzelfde ogenblik zien we Bart in beeld.
Is hij dan toch de listige 'Niemand' die we zoeken?
Gebruikersavatar

happyfello15 apr 2020, 19:56

 326  Uma
Mooi gevonden Mateo... mijn grootste probleem met Bart is het feit dat hij in één van de 'dagboek van de mol'-momenten onzekerheid zou uitstralen tov een slechte mol zijn.... Onzekerheid is het laatste dat ik bij Bart plaats, maar ja het is een emotioneel mens en dat kan een deel van zijn persoonlijkheid zijn. Ik zou Bart wel kunnen pruimen als mol... ook met het - € 10.200,- gedoe 😎
Gebruikersavatar

stef.vermeiren15 apr 2020, 21:49

 79  Uma
happyfello schreef:Mooi gevonden Mateo... mijn grootste probleem met Bart is het feit dat hij in één van de 'dagboek van de mol'-momenten onzekerheid zou uitstralen tov een slechte mol zijn.... Onzekerheid is het laatste dat ik bij Bart plaats, maar ja het is een emotioneel mens en dat kan een deel van zijn persoonlijkheid zijn. Ik zou Bart wel kunnen pruimen als mol... ook met het - € 10.200,- gedoe 😎
Bart is een zeer logische denker, volgens mij ook een intelligent mens. Die zijn zich vaak bewust van hun eigen tekortkomingen en zijn vaak perfectionistisch, het is dus niet onmogelijk dat Bart die dagboeken heeft ingesproken.
Al zou ik die -10200 echt wel een laffe molactie vinden...
Gebruikersavatar

Ahiha15 apr 2020, 23:22

 6
Mateo schreef:
In aflevering 6 komt een fragment voor, waarin de voice-over zegt, dat 'niemand' in de gaten had dat Salim de 'oude Griekse loper' was. Op datzelfde ogenblik zien we Bart in beeld.
Is hij dan toch de listige 'Niemand' die we zoeken?
Ik interpreteer het dan dat ‘niemand’ hier Jolien is.
´Niemand’ had in de gaten dat Salim de loper was. Jolien had dit in de gaten. Zij riep « dat is Salim »
Gebruikersavatar

Tyflopontika16 apr 2020, 14:24

 121  Sven
Niemand had ook de doos opengemaakt, maar dan zou dat geld terug uit de pot moeten gaan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2020, 17:37

 8153
Welk geld?
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 apr 2020, 17:44

 1690  Sven
Ik interpreteer dat als: niemand heeft mijn naam ingevuld bij de vraag "wie is de mol", en later gewoon wat er gezegd wordt: niemand had door dat het Salim was. Alleen de mol wist het.
Als je Jolien ziet als zijnde "niemand", wijzend naar zichzelf, en ze zou de doos hebben geopend was er geen geld verdiend. En dan zouden ze dat aan ons getoond hebben, op zijn minst zou Gilles dan zeggen dat iemand de doos had geopend.
Niet meer, niet minder. 🙂
Gebruikersavatar

Paraceta19 apr 2020, 15:59

 717  Sven
We horen het u al denken: "Die Paraceta, da's wel een luie doos he", of "Da's me ook wel ne frisse", of nog: "Wat een lui jat is me dat, eerst hier onophoudelijk posten over het gebruik van 'echt' en dan bijna een week radiostilte". Maar hier zijn we dan weer! Ook deze aflevering hebben we weer geturfd, met dit als resultaat:
Afbeelding
We zien in deze zesde aflevering een inhaalbeweging van Bart (+6), maar uiteindelijk blijft er nog een serieuze kloof gapen met de andere kandidaten, die zowaar een gelijkstand behalen. Kunnen we hier nu werkelijk iets van hard maken? Niet meteen, maar het kan toch wel een aanwijzing zijn in de goeie richting.
Voor diegenen die willen weten waarom we dit ook weer allemaal doen (behalve tijdverdrijf), hierbij nog eens de tot nog toe drie dagboeken van de Mol, waarin vijf keer 'echt' wordt gebruikt:
SPOILER
Gebruikersavatar

elkemol19 apr 2020, 22:57

 654
Had de mol in het dagboek niet gezegd dat er bij zijn die beter kunnen liegen dan hem/haar?
Jolien kan in ieder geval goed liegen.
Bart ook.
Gebruikersavatar

Paraceta23 apr 2020, 13:13

 717  Sven
Hier zijn we voor de laatste keer voor de finale. Om eerlijk te zijn, was het een vrij magere oogst voorbije aflevering, die dit als resultaat geeft:
Afbeelding
De conclusie die we hier, onder sterk voorbehoud, uit kunnen trekken, blijft dat de kans kleiner is dat de dagboeken ingesproken werden door Bart. Zeker als we deze informatie samenleggen met de onzekerheid die in de eerste twee dagboeken naar voren komt, lijken deze alleszins eerder afkomstig van Alina of Jolien.
Maar dat zien we zondag wel weer, ik heb er al zin in! 😃
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14