Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Kite21 apr 2020, 10:43

 87
Jay-Lo schreef:Maar hetgeen Bart zegt sluit dat toch uit? Bart schrikt duidelijk bij het rode scherm van Christian. Hij zegt daarna dat hij het vreemd vind want dat hij toch dacht dat hijzelf en Christian op dezelfde mol zaten.
Zegt hij effectief dat hij het vreemd vindt? Mij leek het eerder dat het zoiets was van "Het is één van ons twee, want we hebben allebei dezelfde mol, en Jolien heeft een vrijstelling."
Gebruikersavatar

matthias.bouquet21 apr 2020, 11:37

 171
Cedric schreef:Bart vertrouwt haar niet, houdt haar in Messene weg van de loopproef, maar wil haar dan in de aflevering van gisteren wel bij zich voor de Spartathlon.. Het eerste met haar verstuikte enkel als excuus, het tweede ondanks die enkel. Met andere woorden: de enkel speelt geen rol, Bart negeert die en wil gewoon Alina in het oog houden.
Bart zegt toch juist meteen 'wij twee' wanneer Jolien zegt dat ze ook openstaat voor iets sportiefs? Bart kiest er volgens mij in Sparta juist expliciet voor nìet met Alina samen te werken.
Gebruikersavatar

ruben.dewaele21 apr 2020, 11:47

 6
Bart zegt zelf "Zullen wij dat doen, Alina?", dus Bart wil zeker wel de opdracht met Alina spelen. Het is pas als Alina en Christian aangeven dat ze het fysieke niet willen doen, dat Bart switcht naar Jolien.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet21 apr 2020, 12:08

 171
Oh sorry, je hebt helemaal gelijk. :-o Mijn oprechte excuses.
Christian en Alina willen blijkbaar niet met Bart samenwerken hier en Bart wel met Alina. Hoewel het natuurlijk ook kan dat iedereen heel onschuldig denkt aan het slagen van de opdracht: Bart en Alina hebben beiden al aangetoond dat ze sportief zijn, Christian heeft een duidelijk sportief nadeel, Alina denkt oprecht dat ze ook wel goed kan shoppen, ... Het lijken allemaal wel nog redelijk logische verklaringen. Ik begin meer en meer te denken dat met de uitstekende groepssfeer dit jaar iedereen elkaar gewoon eerlijk de info doorgeeft. Ook als je zo hoort hoe gedetailleerd ze de proeven beschrijven waar ze niet bij waren (zoals de winkeldiefstal later deze aflevering), dan is het misschien wel zo dat zedit jaar hebben afgesproken de informatie te delen en dat het daarom niet zo veel speelt dit seizoen dat je met je hooofdverdachte in het groepje zit.
Gebruikersavatar

sammy21 apr 2020, 15:23

 22
Ik vind bart zijn reactie toch wel heel vreemd na de eleminatie van Christian. Ik ga ervan uit dat je als kandidaat zo een reactie niet zou faken dus volgens mij is Bart echt oprecht verschoten van het vertrek van Christian. Ik ben er sowieso van overtuigd dat Christian op Bart zat. Stel dus dat Alina de mol is dan zit volgens mij niemand juist wat op zich wel kan. Stel dat het jolien is, dan liegt ze over het feit dat ze Christian verdenkt en kan het zijn dat Alina juist zit. Stel dat het Bart zelf is kan hij die reactie natuurlijk wel faken en dan zit enkel Alina waarschijnlijk juist. Ik zou dus opletten met uitspraken als die persoon is niet de mol, want die wordt duidelijk niet verdacht in de groep aangezien volgens mij tot voor kort maar 1 van de 2 kandidaatfinalisten juist zat.

EDIT: Wou er ook nog bij vermelden dat als het Bart is, kan hij ook nog zo verschieten omdat hij weet dat Christian sinds aflevering 1 op hem zit en hij dus niet had verwacht dat Alina het hier ging halen van Christian aangezien zij misschien veel minder lang juist zat.
Gebruikersavatar

Funderbird22 apr 2020, 07:37

 36
Volgens mij ligt Christian eruit omdat hij niet op de mol zit. En ik denk dat hij Jolien verdenkt idd. Hij verdenkt niet Alina want ze zijn goede maatjes. Alina had echt veel last. Omdat ze Christian zo misleid heeft ook???
En Bart is niet de mol en verdenkt ook Jolien. En vandaar dat hij verwonderd is.
En Jolien verdenkt Christian, maar die leek mij door haar uitspraak geswitcht.
En ik denk dus dat niemand op de juiste mol zit dit jaar. Die dan Alina moet zijn.
Gilles zegt wel aan het begin dat ze het allemaal heel goed gedaan hebben tot nu.
Is dat ironisch dan en doelt hij ook naar De Mol!

Edit: en ja Bart wil met Alina samen werken lijkt, maar Bart wil andere kandidaten ook vaak misleiden. Ik denk dat Bart wel zal hebben losgepeuterd op wie de andere kandidaten zitten in ieder geval 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 apr 2020, 11:03

 2354  Uma
Ik wil even een stukje uit de chat met Gilles citeren:

<+Jacco> Hi Gilles, ik heb weer een vraag: wat gebeurt er als niemand de juiste mol verdenkt?

<+Gilles> In alle voorgaande reeksen is dat nog nooit gebeurd hoor 🙂 Het dichtste wat daar ooit bij in de buurt kwam, was in seizoen twee,
SPOILER
Maar dat is erg uitzondelijk.
<+Gilles> Op zich hoort het ook zo: de mol moét ontmaskerd worden. Je zou een hele reeks kunnen maken met onopspoorbare sabotages, but where's the fun in that? 🙂



Ook al zegt hij dat het over alle voorgaande reeksen gaat, uit zijn antwoord is het duidelijk dat de Mol moét ontmasker worden, dus er zal sowieso één iemand op de juiste Mol zitten terwijl dat ook al uitzonderlijk is, want zoals hij zei is dat nog maar één keer voorgevallen.
Gebruikersavatar

Paraceta23 apr 2020, 12:22

 717  Sven
Ik weet niet goed in welke topic ik dit moet zetten, maar waarschijnlijk komt het hier het best tot zijn recht:
Ik ben de laatste aflevering aan het herbekijken (voor het gebruik van 'echt', dus dat komt er straks ook weer aan) en toen viel dit beeld me op:
Afbeelding
Op het eerste zich een vredig tafereeltje van Bart en Christian die uitrusten, maar dan is er ook vrij prominent in beeld een molboekje te zien (ik denk dat van Bart?). Er is al heel wat gediscussieerd over of Christian dacht dat Bart de Mol was en of ze elkaar wel echt vertrouwden. Maar met dit molboekje dat open en bloot tussen hen in ligt, een echt blijk van vertrouwen, denk ik toch dat we kunnen veronderstellen dat beide heren op dezelfde Mol zaten en hier veel informatie over deelden.
Maar dat is mijn interpretatie, graag jullie gedachten hierbij 😃
(Als dit toch geen molboekje blijkt te zijn of dit al eerder ergens werd aangehaald (ik dacht alleszins van niet), dan hierbij al een mea culpa)
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 01:20

 2245  Uma
Waar ik nog altijd weinig van begrijp is waarom Bruno er als tweede uitlag. Hij liet duidelijk verstaan dat hij "de dames van de taart" bij het huwelijksfeest, nl. Laure en Alina verdacht. Dus hij heeft zeker antwoorden ingevuld op Alina in aflevering 2.

Dat gegeven trek ik dan even door naar wat we nu weten over Christian: die zegt dat hij al vanaf het begin (afl. 2) voor 80 procent vragen invulde op één en dezelfde persoon. Stel dat dat Alina was, hoe is het dan te verklaren dat Bruno de slechtste score had in aflevering 2? Als Alina de Mol is, dan moet Bruno vragen juist hebben beantwoord en toch ligt hij er al zo vroeg uit?

Ook bleek dat Els in aflevering 3 alles op één persoon had ingevuld, ze lag er dan ook uit, dus zat ze op de verkeerde. Maar dan verneem je ook van Els dat ze in afl. 2 ook al bijna alles had ingevuld op die ene persoon (en toen bleef ze erin). De verdenkingen die Els uitsprak voordien lieten uitschijnen dat ze op Salim zat. Dus in dezelfde aflevering waarin Bruno eruitgaat, vult iemand anders, Els, heel veel van haar vragen in op iemand die het niet is. Hoe kan het dan dat Bruno, die vragen heeft beantwoord op Alina dan slechter heeft gedaan dan Els, indien Alina de Mol zou zijn?

Indien Christian nu in aflevering 7 op de juiste mol zat en hij is niet geswitcht op een bepaald moment, dus als hij bij dezelfde persoon gebleven is als die op wie hij sinds het begin bijna alle vragen invulde, dan kan hij nu niet op Alina als mol zitten. Dan zat hij dus op Bart of Jolien.

Indien Christian op de juiste mol zat en hij is geswitcht na x afleveringen, dan wringt het nog bij mij dat hij nu op Alina zou zitten, want dan komt dat gegeven van de vroege exit van Bruno weer naar boven.

Als Alina de mol is, dan begrijp ik geen snars van het feit dat Bruno met juiste antwoorden de allerslechtste score had in aflevering 2, terwijl er anderen, zoals Els (die waarschijnlijk op Salim zat) en Christian (die ook voor 80 procent inzette op 1 persoon) dus blijkbaar beter deden.

Ook de manier waarop Christian in Café de Mol vertelde over zijn uitspraak aangaande zijn indruk bij een bepaalde persoon dat die hem niet voor de eerste keer zag bij de kennismaking in Meteora, leek me apart: ik had de indruk dat hij het niet had over Bart, want hij stond samen met Bart en Els in hetzelfde groepje in Meteora. Ik kreeg de indruk dat Christian het had over de kennismaking en begroeting met de anderen, dus niet met Bart toen de blinddoeken af gingen. Het is een gevoel, maar dat zou dan betekenen dat hij het had over Jolien of Alina.

Enfin, ik kom er niet uit, het is ook al veel te laat.
Gebruikersavatar

lucu24 apr 2020, 04:36

 551  Sven
Klaartje schreef:Waar ik nog altijd weinig van begrijp is waarom Bruno er als tweede uitlag. Hij liet duidelijk verstaan dat hij "de dames van de taart" bij het huwelijksfeest, nl. Laure en Alina verdacht. Dus hij heeft zeker antwoorden ingevuld op Alina in aflevering 2. (...) Als Alina de Mol is, dan moet Bruno vragen juist hebben beantwoord en toch ligt hij er al zo vroeg uit? (...) Enfin, ik kom er niet uit, het is ook al veel te laat.
Ik vrees dat je een denkfout maakt.
Je hebt het eerst over de "dames van de taart", Laure en Alina, en vervolgens vermeld je in de rest van je redenering enkel Alina nog.
Een logische verklaring dat Bruno er toch zo vroeg uit ligt is dat hij vermoedelijk meer vragen op Laure dan op Alina heeft ingevuld,
maar daarover hebben we geen betrouwbare informatie... Of misschien vond hij beide dames weliswaar erg verdacht, maar heeft hij
de vragen toch (vooral) op andere kandidaten ingevuld.
Ik vrees dat we daar door een gebrek aan informatie niet uit geraken...
Maar ik zie het waarschijnlijk ook niet helder genoeg, want ondertussen is het weer veel later geworden! :mrgreen: 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 apr 2020, 08:58

 1690  Sven
Klaartje schreef:Waar ik nog altijd weinig van begrijp is waarom Bruno er als tweede uitlag. Hij liet duidelijk verstaan dat hij "de dames van de taart" bij het huwelijksfeest, nl. Laure en Alina verdacht. Dus hij heeft zeker antwoorden ingevuld op Alina in aflevering 2.

Dat gegeven trek ik dan even door naar wat we nu weten over Christian: die zegt dat hij al vanaf het begin (afl. 2) voor 80 procent vragen invulde op één en dezelfde persoon. Stel dat dat Alina was, hoe is het dan te verklaren dat Bruno de slechtste score had in aflevering 2? Als Alina de Mol is, dan moet Bruno vragen juist hebben beantwoord en toch ligt hij er al zo vroeg uit?

Ook bleek dat Els in aflevering 3 alles op één persoon had ingevuld, ze lag er dan ook uit, dus zat ze op de verkeerde. Maar dan verneem je ook van Els dat ze in afl. 2 ook al bijna alles had ingevuld op die ene persoon (en toen bleef ze erin). De verdenkingen die Els uitsprak voordien lieten uitschijnen dat ze op Salim zat. Dus in dezelfde aflev...
We kennen natuurlijk de vragen niet, we weten ook niet hoeveel vragen Els meer juist had natuurlijk. Ook Dorien had daar volledig op Bruno ingezet. En ook zij bleef erin. Wil dus ook zeggen dat ze ook op Alina (trappen), Jolien (bruiloft), man (alle mannen) had ingezet. Ik weet niet meer wie bij wie in de auto zat, maar dat is ook een vraag die gemeenschappelijke kandidaten heeft. Of wie wat heeft gegeten bij het ontbijt bvb. De persoonlijke vragen zullen wel allemaal fout zijn geweest.
Stel dat Bruno 1 vraag juist heeft en Els en Dorien 2, dan zijn ze door.
Ik had datzelfde dilemma vorig jaar, toen Ingrid eruit ging. Zij had alles op Martijn gezet, terwijl hij in die aflevering net heel veel samen met Elisabet had gedaan (slapen met slang, …). En toch was Elisabet de mol.
Gebruikersavatar

Cadfael24 apr 2020, 13:16

 229  Uma
Je kunt op basis van dit nooit zeker zijn van de verdenkingen. Dit is om een beetje verwarring te zaaien. Ze kunnen tonen wat ze willen. Anders konden we Bart of Christian na de eerste aflevering ook uitsluiten, want Gilles zet duidelijk op één van hen. Net zomin kunnen we Alina uitsluiten, want Bruno zat op Alina of Laure. Misschien bedoelde hij Laure en lag hij er ook uit, omdat hij op een verkeerde manier gespreid heeft.

N.B. Ik heb precies het gevoel dat er sowieso één van de afvallers al op Bart gestemd heeft. Ik had dat enkele seizoenen geleden ook met Cathy. Ik dacht toen dat Cathy de mol niet kon zijn, omdat ze zich al zo verdacht gemaakt had en dat er sowieso al één van de afvallers voor haar gegaan was. Ik heb dat gevoel ook een klein beetje bij Bart.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14