Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

sdz199224 apr 2020, 14:01

 66
Als iemand die in de Alinatunnel zit, leek het mij bij die Spartaproef of iedereen echt graag bij Alina wou zitten. Omdat ze ze allemaal verdenken?
Eerst wil Bart graag met haar. Dan zegt Jolien "gaat dat lukken met uwen voet?", en vervolgens zegt Christian dat hij fysiek ook niet top is. Leek mij alsof iedereen gewoon graag bij de mol wou zitten om zoveel mogelijk informatie over haar te krijgen...
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2020, 14:12

 2834  Uma
Wat we zien in de uitzending bij de eliminatie, klopt natuurlijk niet altijd met de realiteit. Zoals ik eerder al zei blijf ik vermoeden dat de producers hier aan elke kandidaat quotes onttrekken over meerdere andere kandidaten, om dan te kunnen selecteren en meerdere verdenkingsquotes uit te zenden.

De verdenkingen die we echter wél zeker weten, zijn die die we te horen krijgen in Café De Mol. Bijvoorbeeld Dorien die zegt dat ze in het begin vol op Bruno had ingezet (tot die afviel).

Misschien even beide aan elkaar gaan toetsen?

AFVALLER 1: Gilles. Zegt in Café De Mol dat hij alles op 1 persoon heeft ingevuld.
  • Afl. 1: Noemt geen naam, wel zegt hij dat de Mol volgens hem heel low-profile blijft.
=> Weinig uit op te maken, behalve dat hij beter had gespreid..

AFVALLER 2: Bruno. Zegt in Café De Mol dat hij gespreid heeft geantwoord.
  • Afl. 1: Noemt Alina, omdat ze snel van de band was gevallen in de aquaspeed
  • Afl. 2: Noemt Alina en Laure, omwille van de fout bij de taartproef
=> Waarschijnlijk verdenkt hij de vrouwen, maar hij spreidde (op Alina en Laure?).

AFVALLER 3: Els. Zegt in Café De Mol dat ze alles op 1 persoon heeft ingevuld.
  • Afl. 1: Noemt Christian, omdat hij de Trappist niet had juist geraden in de aquaspeed-quiz
  • Afl. 2: Noemt Salim, omdat die twijfelde over het openen van de doos.
  • Afl. 3: geen quote
=> Verdacht waarschijnlijk een man.

AFVALLER 4: Laure. Zegt in Café De Mol niets over wie ze had verdacht of hoe ze had gestemd.
  • Afl. 1: Noemt Bruno, omdat hij de goocheltruc/kaarttruc niet bij zichzelf had geplaatst.
  • Afl. 2: Noemt Christian, omdat hij ging voor tips bij de Griekse goden.
  • Afl. 3: Noemt Jolien, omdat ze ondanks haar studie geschiedenis toch vrij beperkte geschiedkundige kennis bleek te hebben.
  • Afl. 4: "iedereen".
=> Weinig uit op te maken, waarschijnlijk gespreid geantwoord.

AFVALLER 5: Salim. Zegt in Café De Mol dat hij nog altijd denkt dat hij de juiste persoon verdacht.
  • Afl. 1: Noemt "de mannen", op buikgevoel.
  • Afl. 2: Noemt Dorien, omdat ze de groep ophield op de Vradetotrappen.
  • Afl. 3: Noemt Laure, omdat ze het kaartje halfweg haar rode draad niet had gezien.
  • Afl. 4: Noemt Laure, omdat ze niet goed had gelogen bij het skydiveverhoor.
  • Afl. 5: Noemt Bart en Dorien, omdat hun foto van Willy Sommers zo slecht was.
=> Eerst buikgevoel richting de mannen, later wel telkens een vrouw. Eerst getwijfeld tussen Dorien en Laure, daarna voor Dorien gegaan?

AFVALLER 6: Dorien. Zegt in Café De Mol dat ze in aflevering 1 vol op Bruno had ingezet, daarna altijd vol op 1 iemand.
  • Afl. 1: Noemt Christian, omdat hij amper overlegt tijdens de aquaspeed-quiz.
  • Afl. 2: Noemt Bruno, omdat hij 2 vrouwen koos om het tegen de Reus op te nemen.
  • Afl. 3: geen quote
  • Afl. 4: Noemt Salim, omdat hij wilde gaan voor pasvragen bij het skydiveverhoor.
  • Afl. 5: Noemt Christian, omdat hij een slechte raadgever was bij de luchthavenproef.
  • Afl. 6: Noemt Alina en Christian, omdat die bleven aan tafel zitten ondanks dat ze veel ouzo moesten drinken.
=> Ze noemde Christian in afl. 1, maar zette toen al op Bruno in, volgens wat ze zei in CDM. Later vol op 1 persoon, beweert ze, waarbij Christian het meest waarschijnlijk is, want hij komt zowel in afl. 5 als in afl. 6 terug in haar quotes.

AFVALLER 7: Christian. Zegt in Café De Mol dat hij van bij het begin maar 1 verdacht had "die hem al voor de 2e keer leek te zien".
  • Afl. 1: Noemt Dorien, omdat ze Bart niet zag door de verrekijker.
  • Afl. 2: Noemt Els, omdat ze onhandig is met de champagneglazen.
  • Afl. 3: Noemt Bart, omdat hij erg vaardig is met zijn katapult.
  • Afl. 4: geen quote
  • Afl. 5: Noemt Alina, omdat ze zijn instructies niet volgt tijdens de luchthavenproef.
  • Afl. 6: Noemt Jolien, omdat ze 2150€ aan de Mol heeft gegeven bij de gymnasiumconfrontatie.
  • Afl. 7: geen quote
=> Van bij het begin 1 iemand vol in het vizier, maar in de quotes wel altijd een andere naam: Dorien, Els, Bart, Alina, Jolien. Bewijs dat we uit die quotes eigenlijk niets kunnen/mogen opmaken.


Bruno en Salim lijken vrouwen te hebben verdacht, Els en Dorien lijken mannen te hebben verdacht. Van Gilles, Laure en Christian is het moeilijker te weten, maar van Christian weten we wel dat hij één van de finalisten moet verdacht hebben, want anders was hij nooit zover geraakt. Dus één van Christians quotes over Bart, Alina en Jolien is meer waarheidsgetrouw dan de andere...

Tot slot, voor de volledigheid (terwijl ik toch bezig ben) nog even de quotes van de finalisten (in alfabetische volgorde) erbij halen:

ALINA:
  • Afl. 1: Noemt Salim, omdat die in haar ogen niets deed op het eilandje.
  • Afl. 2: Noemt Jolien en Laure, omdat ze gezwegen hadden over het de wacht houden bij de doos van Pandora.
  • Afl. 3: Noemt Laure, omdat ze makkelijk wegkomt met haar uitleg voor het niet geziene kaartje bij de Minotaurusproef.
  • Afl. 4: Noemt Jolien, omdat ze zo fel reageerde op Bart die voor pasvragen had onderhandeld, zonder verdere uitleg.
  • Afl. 5: Noemt Jolien, omdat haar auto te snel was gestopt en ze zo geen geld had verdiend.
  • Afl. 6: Noemt Jolien en Bart, omdat Jolien bij de opdrachten bijna altijd als 1e klaar was (oa stilleven natekenen, ballon kapot, ...) en omdat Bart bij de ouzerie in de auto als bob spelbepalend was.
  • Afl. 7: Vermoedt dat iedereen wel weet wie de Mol is.
BART:
  • Afl. 1: geen quote, had vrijstelling.
  • Afl. 2: geen quote.
  • Afl. 3: Noemt Salim, omdat zijn hartslag veel te hoog was voor een sportman.
  • Afl. 4: Noemt Jolien, omdat ze zo hard reageerde op zijn pasvragen.
  • Afl. 5: Noemt 'de verkenners' (Alina, Jolien, Christian) omdat die en slechte positie kunnen kiezen voor de Willyfoto.
  • Afl. 6: Noemt Alina, omdat die haar voet had omgeslagen net op de dag van een Olympische proef.
  • Afl. 7: Zegt enkel dat hij zeker is van zijn Mol.
JOLIEN:
  • Afl. 1: Noemt Laure, omdat ze haar een erg intelligente vrouw lijkt die het zeker zou kunnen.
  • Afl. 2: Noemt Alina, omdat ze bleef gokken met de dobbelstenen.
  • Afl. 3: Noemt Alina, omdat ze te veel hartslagen had opgebruikt, misschien zelfs door "ter plaatse te trappelen".
  • Afl. 4: Noemt Dorien, omdat ze gaat voor pasvragen bij het skydiveverhoor.
  • Afl. 5: Noemt geen namen, maar wel dat ze haar vriend Sacha's mening volgde.
  • Afl. 6: Noemt Christian, omdat hij vaak had gekeken (en dus geld verloren) om bvb de ballonnen te kunnen stukspringen of het stilleven natekenen.
  • Afl. 7: Noemt Christian, omdat ze nog tussen 2 mensen twijfelt maar vooral hem verdenkt.
Dus Alina lijkt vooral de vrouwen te verdenken, met opvallend veel verdenkingsquotes richting Jolien.
Bart zweerde na de Minotaurusopdracht dat hij nul mensenkennis had indien hij fout zat, zegt toen dat hij Salim verdacht, maar het kan even goed Jolien geweest zijn want met hen werkte hij het meest samen bij die proef. Volgende aflevering haalt hij dan Jolien aan, maar daarna lijkt hij zich te richten op Alina...
Als Alina vooral Jolien verdacht en Bart vooral Alina, dan zou je denken dat Jolien vooral Bart verdenkt, maar neen hoor, Jolien heeft geen enkele keer Bart vermeld. Jolien focust eerst op de vrouwen, maar sinds Sacha langskwam lijkt ze op Christian te focussen. Christian die afviel...


Als Alina de Mol is:
- dan had Jolien vrij snel het juiste spoor beet, maar is ze daarna helemaal veranderd en zich zowaar op een man gaan focussen, waardoor ze dankbaar mag zijn voor haar vrijstelling..
- heeft Bart haar ontmaskerd bij de paparazziproef.

Als Jolien de Mol is:
- dan had Alina haar al door in aflevering 2 en heeft ze niet meer losgelaten, met grote kans op winst dus.
- heeft Bart haar door sinds de Minotaurusopdracht, waarna hij zichzelf ging indekken door wat op Alina te focussen.

Als Bart de Mol is:
- dan heeft Alina hem door sinds de ouzerie
- heeft Jolien hem mogelijk pas nu in het snotje, nu haar verdachte (Christian) naar huis is, en mag ze opnieuw de vrijstelling dankbaar zijn


Als Alina de Mol is, dan wint Bart.
Als Jolien de Mol is, dan wint Alina.
Als Bart de Mol is, dan wint Alina.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet24 apr 2020, 14:59

 171
Amai! Wat een fantastisch overzicht, Cedric! Mij valt op dat Bart slechts 2 keer wordt vernoemd, tegenover 8x Jolien en 8x Alina (als ik goed kan tellen).
Gebruikersavatar

hilde.mignon24 apr 2020, 16:47

 6  Uma
matthias.bouquet schreef:Amai! Wat een fantastisch overzicht, Cedric! Mij valt op dat Bart slechts 2 keer wordt vernoemd, tegenover 8x Jolien en 8x Alina (als ik goed kan tellen).
. Het lijkt dat niemand Bart heeft vernoemd na afl.2 “NIEMAND”!
Gebruikersavatar

BeaVer24 apr 2020, 16:49

 1293  Uma
Of toch wel, als je de post goed hebt gelezen. Christian bijvoorbeeld. Salim ook.
Gebruikersavatar

Tyflopontika24 apr 2020, 19:08

 121  Sven
Wel, ik denk dat je het bij het rechte eind hebt. Uit de vuurwerkproef heb ik afgeleid (vanuit de Barttunnel), dat iedereen volgens zijn score zat. Dit is vintage De Mol: ons afleiden met die schermen, en ze gewoon simpelweg op volgorde zetten. Mijn prognose:
Bart is de mol
Dorien verdenkt Christian
Christian verdenkt Salim
Alina verdenkt Dorien
Salim verdenkt Dorien (afvaller)
Jolien verdenkt Alina (rood scherm)

Cruciale fases:
Dorien: Nadat Dorien haar pijl is afgeschoten, heeft ze nog 1 taak: de vuurpijl van haar mol mag niet worden afgeschoten. Ze zegt dat Christian toch niet zo zenuwachtig lijkt, waarom zegt ze dat? Omdat Christian haar mol is sinds Bruno was afgevallen.
Salim: Op een bepaald moment is hij keuzeloos: "Iedereen is verdacht". Hoe kan dat als je wil dat de vuurpijl van uw mol niet wordt afgeschoten? Wel, de pijl van zijn mol was al afgeschoten.
Christian: Hij verdenkt Dorien, Jolien, Bart en Alina. Als Salim wordt voorgesteld, wil hij afleiden naar Jolien. Salim is zijn mol. In de doos zegt hij ook dat hij op een bepaald moment is geswitcht, wsl sinds de vuurwerkproef omdat Salim afviel.
Gebruikersavatar

hilde.mignon24 apr 2020, 19:56

 6  Uma
BeaVer schreef:Of toch wel, als je de post goed hebt gelezen. Christian bijvoorbeeld. Salim ook.
Tenzij ik mij vergis heb ik op het einde van aflevering 2, tijdens het invullen van de vragen, niemand Bart horen vernoemen en dan net nadien hoor ik via het dagboek “ niemand heeft mijn naam gevonden” ....?! :|
Gebruikersavatar

BeaVer24 apr 2020, 20:00

 1293  Uma
Cedric heeft het hierboven allemaal opgesomd en Bart word door Christian vernoemd in Afl 3 en DDoor Salim in afl 5 of 6
Gebruikersavatar

hilde.mignon24 apr 2020, 20:16

 6  Uma
Idd maar wat ik bedoel is dat de dagboek uitspraak “niemand” net op het einde van aflevering 2 is en waarin op dat moment nog niemand Bart heeft vernoemd.
Gebruikersavatar

sammy25 apr 2020, 16:12

 22
Als Jolien niet de mol is en dus effectief vol op Christian ging zetten, was haar tweede verdachte toch bijna zeker Bart? Het lijkt mij namelijk zeer onmenselijk om in de babbelbox eerst je ene verdachte te ondervragen en dan als laatste je hoofdverdachte. Ik denk dat iedereen sowieso zou opbouwen of afbouwen. Jolien zegt ook "doe maar eerst Alina." alsof ze daar al eens wil testen wat ze kan doen in die babbelbox om dan bij de andere twee echt door te vragen om hopelijk een reactie te zien.
Gebruikersavatar

remcotorken26 apr 2020, 22:33

 25  Yens
remcotorken schreef:Ondertussen weten we toch al dat de makers hun geheimen niet zo snel prijsgeven. Het feit dat Bruno in afl. 1 vermeldde dat wat Alina deed in de aquaspeed-proef verdacht was, zegt mij net dat Alina waarschijnlijk niet zijn hoofdverdachte is. Dit is trouwens een trucje dat de makers wel al vaker hebben toegepast in de vorige jaren. Laat het stukje zien waarin de afvaller een verdachte actie ziet van de mol en vervolgens valt die deelnemer in dezelfde of de volgende aflevering af.

Ze deden dit nog eens in aflevering 2 waarbij hij zegt dat z'n hoofdverdachte bij de taartproef zit. Ook hier weer sterk het gevoel dat ze ons willen laten geloven dat hij Alina verdenkt terwijl het volgens mij Laure is die hij in het vizier heeft. Je kan je namelijk afvragen waarom makers zouden laten zien wie Bruno verkeerdelijk verdenkt zodat we die vervolgens met z'n allen vlotjes kunnen afvinken.

Ze hopen dat iedereen denkt: "Bruno verdacht Alina, Bruno ligt er uit, Alina is dus niet de mol."
Yes, mijn theorie heeft zijn vruchten afgeworpen! Ik kan al niet wachten op volgende week waarin Bruno zegt dat hij Laure verdacht. 😃
Gebruikersavatar

Polle de Molle27 apr 2020, 00:40

 135  Bert
Eerste jaar dat ik actief deelnam op dit forum, volgende editie terug van de partij.

Maar ik vraag me af? Tonen ze eigenlijk eens de resultaten van de eliminatie rondes?
Ik ben wel eens geboeid om te zien welke vragen ze allemaal stellen en welke kandidaat wat heeft ingevuld per aflevering om te zien wie de mol al vanaf een bepaald moment op het spoor heeft, wie niet, en wie deels een vermoeden heeft en nog zijn antwoorden wil spreiden.

Zou eens leuk zijn om te zien, maar ik denk dat dit één van de staatsgeheimen zal blijven dat we als kijker nooit te weten zullen komen. 😃
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14