Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 14:04

 717  Sven
Oeps, ik heb me niet goed ingelezen precies :oops:
Dat ga ik nu doen!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2020, 14:43

 8153
Paraceta schreef:Wat ik hier ook nog zou willen bij toevoegen, is dit:

Afbeelding
Deze reactie van Salim komt er redelijk snel uit, ik zou alleszins niet zo snel weten wat te antwoorden.
Ik zou waarschijnlijk net als Salim reageren. Ik zou ook antwoorden met "dag mol". Het lijkt mij gewoon erg logisch en natuurlijk dat je een begroeting beantwoordt.
Als jij tegen mij "dag Chicawah" zegt, ga ik automatisch reageren met "dag Paraceta". 😃
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 15:02

 717  Sven
Ik zou persoonlijk precies in die specifieke situatie (met de Mol; in een gewoon gesprek lijkt me het inderdaad niet vreemd) niet meteen weten wat zeggen denk ik. Nu ja, dat zal waarschijnlijk van persoon tot persoon afhangen.
Maar nu leid ik eigenlijk gans de aandacht af van Klaartjes theorie, die best overtuigend klinkt (vanuit mijn tunnel).
Gebruikersavatar

Carine Opsomer28 mar 2020, 17:33

 43
Klaartje schreef:Wat ik wel vreemd vond, was dat Salim, als Gilles De Coster dat kamertje binnenkomt, zei: "Goedemiddag."

Het kan natuurlijk ook helemaal niks betekenen, maar ik vond dat toch vreemd en wel omwille van het volgende:
In de allereerste beelden van aflevering 1 wordt er gesuggereerd dat het moment waarop iedereen te horen krijgt dat ze mee mogen en even later ook die eerste ontmoeting met de Mol in dat kamertje hebben, 's avonds is. We zien vanaf de eerste seconde beelden die suggereren dat het al donker is.

Nu, we zijn één maand voor vertrek. Als ik het goed heb, moeten ze ergens in de maand oktober naar Griekenland zijn geweest, dus op het moment dat die eerste ruwe beelden zijn geschoten, was het dus ergens eind augustus, begin september. Volgens mij is het dan om pakweg 16-17 h nog niet donker in Vilvoorde. Volgens mij gaat de zon begin september pas veel later onder (ik schat zo pas rond 18h30 ten vroegste, misschien zelfs nog veel later).

En toch zegt Salim tegen GDC: ...
Wat ik ook vreemd vind is dat de kandidaten pas een maand op voorhand te horen krijgen dat ze mee mogen. Lijkt mij ruim laat als je dan nog alles 'stiekem' moet regelen. 1 maand op voorhand te horen krijgen dat je uitgekozen bent als Mol lijkt mij wel normaal, kijk maar naar Elisabet vorig jaar, die wist het pas bij aankomst...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2020, 18:07

 8153
GDC zei dat de mol al eerder wist dat hij/zij mee mocht. Ik herinner mij niet de juiste bewoordingen, maar het was iets in de zin van "Een maand voor vertrek kregen jullie te horen dat jullie mee mochten. Behalve de mol, want die wist het al langer". Enfin, zoiets meen ik mij te herinneren.
Aangezien de selectieprocedure uit verschillende rondes bestaat, heb ik uit die woorden (misschien ten onrechte) geconcludeerd dat ze al snel hun mol te pakken hadden en dat die dus minder rondes mee moest maken. Terwijl de selectieprocedure verderging voor de 9 anderen (en nog een aantal mensen die uiteindelijk niet bij de uitverkorenen hoorden), kon de mol zich al beginnen voorbereiden.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2020, 10:41

 2204
Klaartje schreef:Wat ik wel vreemd vond, was dat Salim, als Gilles De Coster dat kamertje binnenkomt, zei: "Goedemiddag."

Het kan natuurlijk ook helemaal niks betekenen, maar ik vond dat toch vreemd en wel omwille van het volgende:
In de allereerste beelden van aflevering 1 wordt er gesuggereerd dat het moment waarop iedereen te horen krijgt dat ze mee mogen en even later ook die eerste ontmoeting met de Mol in dat kamertje hebben, 's avonds is. We zien vanaf de eerste seconde beelden die suggereren dat het al donker is.
Goed opgemerkt.

Maar er moet aan negen mensen worden meegedeeld dat ze mee mogen én ze mogen allemaal een gesprekje voeren met de mol.
Die negen mensen mogen dat niet weten van elkaar. Dus deze opnames zullen best wat tijd in beslag hebben genomen.
Het kan best zijn dat Salim 's middags aan de beurt was en de laatste kandidaat 's avonds.
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L29 mar 2020, 11:32

 30  Sven
Ik heb eens zitten nadenken... Wat als ze nu allemaal moesten liegen tijdens deze opnames? Misschien wouden de makers en GDC een bevestiging krijgen dat hun Mol goed kan liegen en zich niet zou verraden. De Mol had namelijk genoeg tijd om zich voor te bereiden, want GDC zei:
Behalve voor één persoon. De mol was natuurlijk al lang op de hoogte.
Dat bevestigt het bovenstaande argument... Is Salim De Mol???
Gebruikersavatar

Herbie29 mar 2020, 12:43

 109  Uma
Er misschien toch op wijzen dat het voorstel van de Mol (voor de vrijstelling) vlak na de bekendmaking komt. Zie hiervoor de eerste minuut van het seizoen. 'we vertrekken binnenkort, maar het spel begint nu. Nu?'
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L29 mar 2020, 12:55

 30  Sven
Goed gevonden. Dit zou er op kunnen wijzen dat Salim nu moet beginnen ondervragen en tevoorschijn moet komen op het glas...
Gebruikersavatar

Herbie29 mar 2020, 13:34

 109  Uma
chicawah.janssen schreef:GDC zei dat de mol al eerder wist dat hij/zij mee mocht. Ik herinner mij niet de juiste bewoordingen, maar het was iets in de zin van "Een maand voor vertrek kregen jullie te horen dat jullie mee mochten. Behalve de mol, want die wist het al langer". Enfin, zoiets meen ik mij te herinneren.
Aangezien de selectieprocedure uit verschillende rondes bestaat, heb ik uit die woorden (misschien ten onrechte) geconcludeerd dat ze al snel hun mol te pakken hadden en dat die dus minder rondes mee moest maken. Terwijl de selectieprocedure verderging voor de 9 anderen (en nog een aantal mensen die uiteindelijk niet bij de uitverkorenen hoorden), kon de mol zich al beginnen voorbereiden.
De reactie van Jolien:
'Ik had niet verwacht dat het nu al zou zijn. Ik dacht dat er nog duizend rondes zouden komen.' 1 maand voor vertrek?
In de individuele nabespreking:
'Misschien heeft het (de filmpjes) mensen ook in de war gebracht, ik moet eerlijk zeggen, mijn reactie was ook totaal overdreven.' Alsof ze iets moet rechtzetten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2020, 14:05

 8153
Ik geloof dat ze de vorige seizoenen pas vertrokken in november. Nu vertrokken ze al in oktober. Dat zou kunnen verklaren waarom Jolien dacht dat er nog rondes zouden volgen.
Haar reactie was inderdaad overdreven, maar lijkt mij wel typisch Jolien. Laure reageerde totaal tegenovergesteld: een beetje onderkoeld ahw.
Maar of dat allemaal iets betekent?
Gebruikersavatar

marc.roose29 mar 2020, 14:39

 193  Sven
Frolva schreef:Goed opgemerkt.

Maar er moet aan negen mensen worden meegedeeld dat ze mee mogen én ze mogen allemaal een gesprekje voeren met de mol.
Die negen mensen mogen dat niet weten van elkaar. Dus deze opnames zullen best wat tijd in beslag hebben genomen.
Het kan best zijn dat Salim 's middags aan de beurt was en de laatste kandidaat 's avonds.
Akkoord ... maar als we er vanuit gaan dat de mol eerst naar alle andere kandidaten heeft geluisterd welk bedrag zij ervoor over hadden voor die eerste vrijstelling ,om dan te beslissen wat hij gaat bieden ,dan is Salim niet de mol.
Tenzij Salim de dag nadien (rond de middag) opgeroepen geweest is om zijn "toneeltje" te spelen.
Of de opnames zijn niet alle op dezelfde dag gebeurd .