Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L22 mar 2020, 22:59

 30  Sven
Het is me opgevallen bij het kijken naar de reacties op hun deelname dat Gilles De Coster alleen in beeld kwam bij Salim.
Hij zei toen ook:
Ik ben niet aan het liegen. Je bent erbij.
Dus wie is er wel aan het liegen? --> Salim. De mol is degene die daar moest liegen.
Afbeelding
Gebruikersavatar

IkBenDeMol26 mar 2020, 02:35

 287
Ik heb dit filmpje ook nog eens bekeken en ik dacht aan het volgende:

Zo'n reactie lijkt mij toch heel moeilijk overtuigend te acteren. Filmpje wordt dan ook nog eens aan iedereen getoond.

Bij vier mensen wordt er duidelijk iets gezegd van "Je bent erbij" of "Je gaat mee" o.i.d.
Laure, Jolien, Salim en Dorien.

Bij vier mensen is dit niet het geval.
Christian, Alina, (Els) en Bart.

Wat als er nu één van deze drie reageert op: "Jij bent onze Mol dit seizoen." Zou dit kunnen?
Gebruikersavatar

astridm26 mar 2020, 13:36

 287
Ikbendemol schreef:
Wat als er nu één van deze drie reageert op: "Jij bent onze Mol dit seizoen." Zou dit kunnen?

Gilles zei dat het om de reacties ging op het mogen meegaan. Er is er maar één die liegt in dit spel en dat is de Mol, Gilles kunnen we sowieso vertrouwen.
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2020, 13:16

 2245  Uma
Wat ik wel vreemd vond, was dat Salim, als Gilles De Coster dat kamertje binnenkomt, zei: "Goedemiddag."

Het kan natuurlijk ook helemaal niks betekenen, maar ik vond dat toch vreemd en wel omwille van het volgende:
In de allereerste beelden van aflevering 1 wordt er gesuggereerd dat het moment waarop iedereen te horen krijgt dat ze mee mogen en even later ook die eerste ontmoeting met de Mol in dat kamertje hebben, 's avonds is. We zien vanaf de eerste seconde beelden die suggereren dat het al donker is.

Nu, we zijn één maand voor vertrek. Als ik het goed heb, moeten ze ergens in de maand oktober naar Griekenland zijn geweest, dus op het moment dat die eerste ruwe beelden zijn geschoten, was het dus ergens eind augustus, begin september. Volgens mij is het dan om pakweg 16-17 h nog niet donker in Vilvoorde. Volgens mij gaat de zon begin september pas veel later onder (ik schat zo pas rond 18h30 ten vroegste, misschien zelfs nog veel later).

En toch zegt Salim tegen GDC: "Goedemiddag, Gilles." Is dat niet bizar? Vanaf 18h of zo zeg ik toch niet meer Goeiemiddag, eerder goedenavond.
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 13:25

 717  Sven
Hier even de zonsondergangen op dat moment:
Afbeelding
(Komt natuurlijk niet helemaal overeen met het moment dat het donker wordt natuurlijk)
Maar dit bevestigt dus nog verder Klaartjes stelling, tenminste als de aanname klopt dat alle kandidaten 's avonds werden ingelicht.
Gebruikersavatar

Cedric28 mar 2020, 13:27

 2834  Uma
Klaartje schreef:Wat ik wel vreemd vond, was dat Salim, als Gilles De Coster dat kamertje binnenkomt, zei: "Goedemiddag."

Het kan natuurlijk ook helemaal niks betekenen, maar ik vond dat toch vreemd en wel omwille van het volgende:
In de allereerste beelden van aflevering 1 wordt er gesuggereerd dat het moment waarop iedereen te horen krijgt dat ze mee mogen en even later ook die eerste ontmoeting met de Mol in dat kamertje hebben, 's avonds is. We zien vanaf de eerste seconde beelden die suggereren dat het al donker is.

Nu, we zijn één maand voor vertrek. Als ik het goed heb, moeten ze ergens in de maand oktober naar Griekenland zijn geweest, dus op het moment dat die eerste ruwe beelden zijn geschoten, was het dus ergens eind augustus, begin september. Volgens mij is het dan om pakweg 16-17 h nog niet donker in Vilvoorde. Volgens mij gaat de zon begin september pas veel later onder (ik schat zo pas rond 18h30 ten vroegste, misschien zelfs nog veel later).

En toch zegt Salim tegen GDC: ...
Volgens mij zien we geen beelden dat het buiten al donker is?
Het lijkt me gewoon een donkere gang in de gebouwen van VIER, wat makkelijk te creëren is door wat gordijnen dicht te trekken of ramen af te plakken..

Tenzij ik wat beelden over het hoofd zie natuurlijk.
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 13:33

 717  Sven
Die beelden zijn wel degelijk buiten gemaakt, de gebouwen van Vier en Vijf in Vilvoorde bestaan uit een U-achtige vorm (heb ik toch al in andere programma's gezien):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2020, 13:34

 2245  Uma
De eerste 7 seconden zie ik toch beelden van de gebouwen die buiten zijn geschoten: ik zie kunstlicht door deuren en ramen naar buiten schijnen. En dan beweegt de camera naar boven (naar een van de verdiepingen).

Dat zijn toch buitendeuren en ramen? Dus de camera is daar buiten het gebouw en het is donker. Dat moet toch tenminste suggereren dat het avond is, niet?

Edit: ik zie net dat Paraceta me al voor was. Bedankt, Paraceta, dat jij hetzelfde daaruit afleidt als ik. 😉
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 13:39

 717  Sven
En afgaand op hoe donker het op die beelden is, lijkt een goedemiddag inderdaad allerminst gepast.
Het enige punt dat je tegen deze theorie zou kunnen inbrengen, is de temperatuur 's avonds. Zo lijkt de kleding van Els (mouwloos) niet helemaal aangepast aan avondkledij.
Hier even de septembertemperaturen:
Afbeelding
(Els kan natuurlijk ook gewoon een jasje ofzo aangehad hebben)

Edit:
Bart heeft wel gewoon een lange broek aan:
Afbeelding
Dus de kans dat Els een jasje aanhad lijkt me wel reëel
Edit 2:
Even de kleding van Els:

Afbeelding
Vanuit mijn (beperkte) modekennis zou ik bij deze kleding misschien inderdaad wel een kort jasje aandoen als het buiten iets kouder wordt
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2020, 13:52

 2245  Uma
Ja, dat is wel een goede opmerking. Zowat iedereen is in zomertenue, t-shirt of dun hemd, de meesten hebben korte mouwen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de meesten hun jasje of zo hebben uitgetrokken, dat weten we niet.

Die beginbeelden die ze ons tonen, die geschoten zijn in het donker, kunnen ook gewoon bedoeld zijn om het spannend te maken.

Dan kan het nog altijd dat de ontmoeting met de Mol gewoon overdag (in de namiddag) is opgenomen. En dan is de begroeting van Salim helemaal niet bizar.
Gebruikersavatar

Paraceta28 mar 2020, 13:57

 717  Sven
Wat ik hier ook nog zou willen bij toevoegen, is dit:

Afbeelding
Deze reactie van Salim komt er redelijk snel uit, ik zou alleszins niet zo snel weten wat te antwoorden. Als (en dat is zo vanuit mijn huidige tunnel, maar dit kan ook gewoon toeval zijn) Salim de Mol is, zou dit wel een mooie hint zijn natuurlijk: "Dag Salim" = "Dag Mol", dus Salim is de Mol.
Maar dit is natuurlijk zuivere speculatie en hoort waarschijnlijk eerder thuis in TNVH, maar ik wilde het toch even vermelden 😃
Laatst gewijzigd door Paraceta op 28 mar 2020, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.