Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

salb23 mar 2020, 10:41

 352  Sven
In de derde aflevering zien we kort een pagina uit het molboekje van Christian (ik heb het 90° gedraaid).
Ik vind dat hij mooi schematisch werkt. Zou een mol dat ook doen?


Afbeelding
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 11:25

 654
goed opgemerkt.
Had het ook gezien en gedacht dat ik dit nader moest onderzoeken, maar was alweer uit mijn gedachten verdwenen. Goed dat jij dat al hebt gedaan.

Voor een kandidaat is het aannemelijk om schematisch te werken.
Misschien moeten we het eens aan ex-mollen vragen, wat zij zoal in hun boekje schreven. Zouden ze die info vrijgeven?
Of de kandidaten die hebben kunnen spieken in het dagboek van de mol, zouden zij het willen zeggen?
Gebruikersavatar

Mer2823 mar 2020, 11:30

 302
Wat ik raar vind is dat hij over iedereen hun favoriete actrice/zanger/film enzovoort schrijft (of daar lijkt het toch op). Daarnaast lijkt het er ook op dat hij de kleur van iedereen hun molboekje erbij noteert. Wat ik me afvraag, wat kan je bekomen met de favoriete film van iemand te weten buiten een mogelijke hint?
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 11:31

 2245  Uma
Als ik de mol was, zou ik mijn boekje ook tiptop in orde houden en werkelijk alles noteren, als een fanatieke kandidaat. Dat lijkt me zelfs een van de beste moves die een Mol buiten het spel zelf kan doen: constant zitten noteren. Een beetje zoals Cathy in Argentinië, die was werkelijk voortdurend met haar boekje bezig, maar zij was wel een gewone, fanatieke kandidate. Maar zo verknocht zijn aan je molboekje, zoals Cathy het was, is misschien ook wel een goede instelling voor de saboteur om als cover te gebruiken.
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 11:47

 654
Mer28 schreef:Wat ik raar vind is dat hij over iedereen hun favoriete actrice/zanger/film enzovoort schrijft (of daar lijkt het toch op). Daarnaast lijkt het er ook op dat hij de kleur van iedereen hun molboekje erbij noteert. Wat ik me afvraag, wat kan je bekomen met de favoriete film van iemand te weten buiten een mogelijke hint?
Ik weet het niet zeker, maar stellen ze bij de eliminatieproeven vragen over dat soort dingen?
En misschien ook om te weten wie geschikt is voor welke proeven, en wie vb liegt.
Gebruikersavatar

Mer2823 mar 2020, 11:49

 302
elkemol schreef:
Ik weet het niet zeker, maar stellen ze bij de eliminatieproeven vragen over dat soort dingen?
En misschien ook om te weten wie geschikt is voor welke proeven, en wie vb liegt.
Hmm ja, had even niet aan de eliminatie gedacht en kan ook zijn dat hij het voor die andere dingen heeft opgeschreven.
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 11:51

 654
ik weet het niet zeker hoor....
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2020, 12:12

 2354  Uma
Mer28 schreef:Wat ik raar vind is dat hij over iedereen hun favoriete actrice/zanger/film enzovoort schrijft (of daar lijkt het toch op). Daarnaast lijkt het er ook op dat hij de kleur van iedereen hun molboekje erbij noteert. Wat ik me afvraag, wat kan je bekomen met de favoriete film van iemand te weten buiten een mogelijke hint?
De kandidaten krijgen op voorhand een vragenlijst van -tig vragen en deze vragen kunnen ook terugkomen in de eliminatie. De vragen worden gedurende het spel steeds moeilijker doordat er meer vragen uit de vragenlijst worden gehaald. Het is dus heel belangrijk dat je zoveel mogelijk weet van de anderen.