Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee08 apr 2020, 12:09

 3547  Sven
denk eerder dat je kan zien waar de kandidaten zijn en dan rekening houdt met de klok, dan zie je van "aha, ze zijn nog niet op de boot, ik moet minder mollen, zal toch niet lukken". en dan toch zien dat het eigenlijk beter was van toch te mollen

doet mij eraan denken: hoe wordt de klok eigenlijk in de gaten gehouden? Staat daar een serieuze klok opgesteld, of wordt dat geroepen door de productie?
Gebruikersavatar

Torremolinos08 apr 2020, 15:32

 264
chicawah.janssen schreef:Zonder de oerkracht van Joeri was de scheepsproef mislukt. :mrgreen:
Dat moet balen geweest zijn, toch? 😉
Dat was de AMA van het seizoen voor mij. Vanaf dat moment MOCHT Joeri de mol niet meer zijn. De actie van Elisabet was nog wel een stuk minder doorslaggevend dan (maar ook een bedrieglijke AMA).
Gebruikersavatar

Anomolie09 apr 2020, 00:57

 64  Uma
Dag iedereen,
Weg is de Salim-tunnel... Even een klare kijk op heel het gebeuren. Leuk!

Ik heb even de moeite genomen om de AMA’s van de resterende kandidaten hieronder kort (uitgebreid= zie vorige posts) samen te vatten. Ik heb er meteen aflevering vijf bij genomen.
Ter info. Ik heb Joliens en Alina’s AMA-punt afgenomen van het skydiversverhoor. Uiteindelijk is het onmogelijk om na te gaan of ze voor de groepspasvragen of het geld gaan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALINA

Aflevering 1:
- Zij doet haar uiterste best om zich uit te strekken en de bel te raken.
Aflevering 2:
- Armworstelen: Bruno stelt voor om dit door 1 persoon te laten doen. Alina zegt meteen dat het er minstens twee moeten zijn.
Aflevering 3:
- Geeft aan dat de zandloper niet bij de oudheid moet staan. Dit blijkt achteraf correct te zijn.
- Doet een goede interventie bij de beeldhouwwerken ("Da's een vlecht, da bennek ik").
Aflevering 4:
- Na het foute antwoord (Balalaika) beslist uiteindelijk Alina om naar Bouzouki te gaan + ze neemt de coördinatie op zich en dat is goed uitgedraaid (punt)
- Het Kelly Clarkson-momentje met Christian.
- Touwspringen lukt
- Beslist om voor Parassiadis te gaan (verste, maar wel correct)
- loopt van de metro tot aan het plein om binnen tijd op het plein te zijn
- Kilocalorieën: Springt meteen op het toestel om de gsm op te laden.

Aflevering 5:
- Interventie bij het ‘lomp’ plan van Bart om naast Willy Sommers te gaan zitten.

Tussentijdse conclusie: De bel, de feta-opdracht, lopen om op tijd binnen te geraken na de metro-opdracht. Neen, Alina is de mol niet.

------------
BART

Aflevering 1:
- Doet hard zijn best om de juiste antwoorden door te geven aan Dorien en Christian.
- Doet hard zijn best om zoveel mogelijk mensen op het eiland te krijgen (zelfs Els).
Aflevering 2:
- Na even twijfelen offert hij zich toch op om een pijl in zijn richting te laten schieten.
- Neemt meteen het heft in handen en laat alle honden aan de truffel ruiken.
Aflevering 3:
- Neemt het voortouw bij het identificeren van de beelden en duidt er meteen twee goed aan.
- Minotaurus: speelt als enige het tactisch sterk
Aflevering 4:
- Tactiek golf
- Laatste slag levert geld op
Aflevering 5:
- Tijdens de Paparazzi opdracht doet hij een interventie bij Alina: ‘bukken + armbewegingen’ om niet gezien te worden.
- Leidt Jolien naar en door het duurste poortje (“Klapt anders uw spiegels in”) + goed voorstel qua tactiek om het geld te verdubbelen.

Tussentijdse conclusie: Kan het zich natuurlijk permitteren om wat geld in de pot te brengen... Maar Bart is een vechter, een winnaar. Als je de mol bent, dan wil je zo weinig mogelijk geld in de pot. Neen, ook Bart is de mol niet volgens mij. Maar ik hou hem nog in mijn vizier.

----------------
CHRISTIAN

Aflevering 1:
- 1e opdracht: Christian roept als eerste om hulp
Aflevering 2:
- Geeft zeer snel het goede antwoord (Aphrodite)
- Motiveert Bart om de opdracht met de watermeloen + pijl en boog uit te voeren.
- Bruiloft: Hoort de telefoon afgaan terwijl Els deze niet hoort.
Aflevering 3:
- Stelt voor om de blauwe boot te laten terugkeren tot op minder dan 10 seconden, wat geld oplevert.
- Feta: Neemt het voortouw bij het kiezen van de karakteristieken van de beeldhouwwerken.
Aflevering 4:
- Kelly Clarkson
- Blue
- Hij weet het goede antwoord om naar de volgende juiste halte te gaan - Conquest of paradise
- Touwspringen lukt
- Bij de deelopdracht van Slongs is hij degene dat het opgeeft en aan de tijd denkt
- Loopt naar het plein
- Kilocal.: Doet zijn best om de pincode te vinden en herkent ook het verborgen woord (bad).
- Is degene die de groep aanspoort om naar de reclamefilmpjes (andere toestellen voor de gsm op te laden en de pincode) te kijken (punt).

Aflevering 5:
- Interventie foto-opdracht: “Dorien, bukken bukken bukken”
- Goed voorstel qua tactiek om het geld te verdubbelen. Eerst starten met 0-waardes om te testen.

Tussentijdse conclusie: Vooral de AMA tijdens het raften en zijn motivatie in de metro-opdracht doen mij beseffen dat hij echt de mol niet is. Dit kan gewoonweg niet.

-------------
DORIEN

Aflevering 1:
- /
Aflevering 2:
- /
Aflevering 3:
- Rafting: Bij het stapelen van de stenen neemt ze geen initiatief om de steen met het nadeel er tussen te steken.
- Minotaurus: Geeft de juiste informatie door aan de rest.
- Feta: Karakteristieken (samen met Christian)
Aflevering 4:
- Kiest mee het juiste duo voor de eetopdracht. Overtuigt Salim hier ook van.
- Voelt de gsm trillen waardoor er een broodnodige interventie kan gebeuren
Aflevering 5:
- /

Tussentijdse conclusie: Hadden die stenen er niet geweest, dan had ik vol op u ingezet Dorien. Of heeft Laure u daar gewoon een hak gezet?

------------
JOLIEN:

Aflevering 1:
- Komt met de goede oplossing voor het raadsel met de klokken.
Aflevering 2:
- Bewaakt de doos van Pandora zodat de mol er niet bij kan
- Doet een interventie om Salim (die niet zo goed danst) achteraan en meer uit het zicht te zetten.
Aflevering 3:
- Gaat voor de ’10 seconden’ in de roeiopdracht.
Aflevering 4:
- Zij raakt de eerste hole.
- Goede afslag bij de derde hole.
- Als ze bellen met Dorien en Bart roept ze meteen (en ik vond het ook wel grappig): "STOP MET ETEN"
Aflevering 5:
- Zorgt mee voor de enige foto dat geld opbrengt
- Laat haar pijl niet meteen afschieten.

Tussentijdse conclusie: Geen echte zware AMAs volgens mij, behalve dan dat moment met de pijl... Of was dit een zwak momentje van de mol? Voelde ze zich in het nauw gedreven en ging ze de confrontatie aan met de man met het rode scherm? Jolien, je doet mij twijfelen meid!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De tussenstand na aflevering 5 :
Dorien: 5
Jolien: 9
Bart: 10
Alina: 11

Christian: 16

Mijn conclusie na 5 afleveringen:
Volgens de AMA’s zou ik voor Dorien moeten gaan. En het zou best wel eens kunnen 🙂. Maar ik kan Bart en Jolien nog niet loslaten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 apr 2020, 15:47

 2354  Uma
Anomolie schreef:ALINA
Aflevering 5:
- Interventie bij het ‘lomp’ plan van Bart om naast Willy Sommers te gaan zitten.
Hier ben ik het niet mee eens. Dit is voor mij juist een molactie, want daar was Salim zijn vriendin aan het 'werken' als serveerster. Doordat ze weggaan, is de kans klein dat ze haar nog zullen zien en herkennen.
Gebruikersavatar

Anomolie10 apr 2020, 15:50

 64  Uma
Vermoljoen schreef: Hier ben ik het niet mee eens. Dit is voor mij juist een molactie, want daar was Salim zijn vriendin aan het 'werken' als serveerster. Doordat ze weggaan, is de kans klein dat ze haar nog zullen zien en herkennen.
Hmm. Ik had het anders bekeken.
Als ze daar gevat worden (en ik achtte die kans zeer reëel) dan werd de camera afgenomen en konden zowel Willy Sommers als de vriendin van Salim niet meer fotograferen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen10 apr 2020, 15:52

 2354  Uma
Dat dacht ik op het eerste zicht ook, maar door juist de aflevering te herbekijken viel het me op, want Gilles heeft letterlijk gezegd dat Salim zijn vriendin daar was als serveerster.
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 apr 2020, 16:58

 1690  Sven
Ik zie dat gewoon als een test van Bart hoor. Hij gaat daar zitten en kijkt of Alina er in mee zal gaan. Ik vind ook het lopen bij de metro geen AMA, van niemand trouwens. Als blijkt dat je het verkeerd hebt ingeschat, kun je maar beter je best doen als mol. Wat moest ze doen? Zich van de trappen laten vallen? Ze waren op tijd, so be it.
Gebruikersavatar

Kleintje11 apr 2020, 10:40

 125  Sven
Zoals Elisabet snel even naar het toilet gaan of zoals Eline de verkeerde richting uitlopen? 😂

Maar juist, dat zijn zaken die je dan meteen verdacht maken.
Gebruikersavatar

Elisabet Haesevoets11 apr 2020, 13:47

De Mol  52  Uma
Maar het is toch Alina die het laatste en juiste metro station kiest? Die kan je als mol zijnde toch easy laten liggen?
Gebruikersavatar

Addow11 apr 2020, 14:01

Molerator  377  Yens
Elisabet Haesevoets schreef:Maar het is toch Alina die het laatste en juiste metro station kiest? Die kan je als mol zijnde toch easy laten liggen?
Klopt! Dat is Alina, maar dat metro station bleek ook het verste van het Syntagma plein, bovendien ook op een andere lijn te liggen.
Dus wat is minder opvallend saboteren: tijd rekken of verkeerd antwoorden? Jij bent hier de experte ter zake 😃

Hieronder mijn bericht eerder in dit topic.
Addow schreef:Anomolie, als steengoeie AMA-analist, ben je hier toch even misleid. Niet alles wat gezegd of gemonteerd wordt, mag je voor waar of logisch aannemen. De twee andere achternamen van Slongs waren namelijk naburige metrostations, lagen dus dichter bij het Syntagma plein, waarvan zelfs eentje (Gemista) op de lijn waarop ze zitten (rood - Conquest of Paradise) 😂 😲, dus in werkelijkheid is Parassiadis zelfs het metrostation waar je meeste tijd verliest (overstappen en 2 haltes van plein).

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2020, 17:39

 229  Uma
Elisabet Haesevoets schreef:Maar het is toch Alina die het laatste en juiste metro station kiest? Die kan je als mol zijnde toch easy laten liggen?
Ja, maar als je dat laat liggen, ben je bijna zeker dat je op tijd aankomt. Als je naar dat metrostation gaat, kan je de proef spelen en daar tijdrekken en hopen dat je te laat binnenkomt. Als je weet dat het moeilijk is om die proef te doen lukken en dat die proef veel tijd in beslag neemt, dan kan je als mol hier zeer veel tijd rekken en hopen om te laat binnen te komen. Hier de proef spelen is misschien voordeliger dan hem niet te spelen. De proef mislukt en je hebt keiveel tijd verspild.

Dit kan dus ook een denkpiste zijn 😉