Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Nonline11 apr 2020, 21:51

Molerator  6547  Uma
Zeker aangezien Christian ook zei: als het daar niet is, dan doen we die derde opdracht niet. We hebben nog maar 1 kans. Dus de mol kan op dat moment beter wel naar de juiste plaats gaan in de hoop hen te laat te laten aankomen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2020, 21:56

 1690  Sven
Aan de ene kant heel kandidaats, we willen op tijd binnen zijn, aan de andere kant, 1000euro uit de pot.
Gebruikersavatar

Nonline11 apr 2020, 23:02

Molerator  6547  Uma
Ze hebben die laatste duizend euro ook niet binnengehaald he. Als de tijd beperkt was, ging er wel al echt iemand met een geniaal plan moeten afkomen om die karaoke te doen lukken. En de mol ging dat mijns inziens niet doen.
Gebruikersavatar

Cadfael16 apr 2020, 20:00

 229  Uma
Ik vind dit een zeer interessante theorie, kijken wat de mol niet zou doen.
Dat is misschien de reden dat ik toch Bart uitsluit. Niet enkel vanwege zijn bod van €10200, maar ook omdat hij er vaak voor zorgt dat er geld gewonnen wordt.
- Bij de aquaspeed heeft hij er uiteindelijk voor gezorgd dat iedereen op het eiland geraakt.
- Bij de Vradetotrappen doet hij ook zijn opdracht.
- Bij de trouw is dat de enige opdracht die lukt.
- Bij de minotaurusopdracht is hij de enige die geld binnenhaalt (hij kan de anderen misschien opjagen, maar toch).
- Bij het golfen zorgt hij er ook wel mede voor dat de 3 honks geraakt worden, zijn groep op tijd binnen is en dus dat de volle €3000 daar kan verdiend worden.
Misschien zijn er wel nog voorbeelden.
Ik vind dat hij iets te veel geld persoonlijk zelf heeft binnengehaald. Bij de andere drie is dit veel minder het geval.
Gebruikersavatar

Anomolie17 apr 2020, 18:02

 64  Uma
AMA-therorie na aflevering 6.

ALINA

Aflevering 1:
- Zij doet haar uiterste best om zich uit te strekken en de bel te raken.
Aflevering 2:
- Armworstelen: Bruno stelt voor om dit door 1 persoon te laten doen. Alina zegt meteen dat het er minstens twee moeten zijn.
Aflevering 3:
- Geeft aan dat de zandloper niet bij de oudheid moet staan. Dit blijkt achteraf correct te zijn.
- Doet een goede interventie bij de beeldhouwwerken ("Da's een vlecht, da bennek ik").
Aflevering 4:
- Na het foute antwoord (Balalaika) beslist uiteindelijk Alina om naar Bouzouki te gaan + ze neemt de coördinatie op zich en dat is goed uitgedraaid (punt)
- Het Kelly Clarkson-momentje met Christian.
- Touwspringen lukt
- Beslist om voor Parassiadis te gaan (verste, maar wel correct)
- loopt van de metro tot aan het plein om binnen tijd op het plein te zijn
- Kilocalorieën: Springt meteen op het toestel om de gsm op te laden.
Aflevering 5:
- Interventie bij het ‘lomp’ plan van Bart om naast Willy Sommers te gaan zitten.

Aflevering 6:
- Haalt 750 Euro binnen met de sirtaki op de balk na de 'drankproef'.
------------
BART

Aflevering 1:
- Doet hard zijn best om de juiste antwoorden door te geven aan Dorien en Christian.
- Doet hard zijn best om zoveel mogelijk mensen op het eiland te krijgen (zelfs Els).
Aflevering 2:
- Na even twijfelen offert hij zich toch op om een pijl in zijn richting te laten schieten.
- Neemt meteen het heft in handen en laat alle honden aan de truffel ruiken.
Aflevering 3:
- Neemt het voortouw bij het identificeren van de beelden en duidt er meteen twee goed aan.
- Minotaurus: speelt als enige het tactisch sterk
Aflevering 4:
- Tactiek golf
- Laatste slag levert geld op
Aflevering 5:
- Tijdens de Paparazzi opdracht doet hij een interventie bij Alina: ‘bukken + armbewegingen’ om niet gezien te worden.
- Leidt Jolien naar en door het duurste poortje (“Klapt anders uw spiegels in”) + goed voorstel qua tactiek om het geld te verdubbelen.

Aflevering 6:
- /
----------------
CHRISTIAN

Aflevering 1:
- 1e opdracht: Christian roept als eerste om hulp
Aflevering 2:
- Geeft zeer snel het goede antwoord (Aphrodite)
- Motiveert Bart om de opdracht met de watermeloen + pijl en boog uit te voeren.
- Bruiloft: Hoort de telefoon afgaan terwijl Els deze niet hoort.
Aflevering 3:
- Stelt voor om de blauwe boot te laten terugkeren tot op minder dan 10 seconden, wat geld oplevert.
- Feta: Neemt het voortouw bij het kiezen van de karakteristieken van de beeldhouwwerken.
Aflevering 4:
- Kelly Clarkson
- Blue
- Hij weet het goede antwoord om naar de volgende juiste halte te gaan - Conquest of paradise
- Touwspringen lukt
- Bij de deelopdracht van Slongs is hij degene dat het opgeeft en aan de tijd denkt
- Loopt naar het plein
- Kilocal.: Doet zijn best om de pincode te vinden en herkent ook het verborgen woord (bad).
- Is degene die de groep aanspoort om naar de reclamefilmpjes (andere toestellen voor de gsm op te laden en de pincode) te kijken (punt).
Aflevering 5:
- Interventie foto-opdracht: “Dorien, bukken bukken bukken”
- Goed voorstel qua tactiek om het geld te verdubbelen. Eerst starten met 0-waardes om te testen.

Aflevering 6:
- Haalt geld binnen met de sirtaki op de balk (drankproef)
------------
JOLIEN:

Aflevering 1:
- Komt met de goede oplossing voor het raadsel met de klokken.
Aflevering 2:
- Bewaakt de doos van Pandora zodat de mol er niet bij kan
- Doet een interventie om Salim (die niet zo goed danst) achteraan en meer uit het zicht te zetten.
Aflevering 3:
- Gaat voor de ’10 seconden’ in de roeiopdracht.
Aflevering 4:
- Zij raakt de eerste hole.
- Goede afslag bij de derde hole.
- Als ze bellen met Dorien en Bart roept ze meteen (en ik vond het ook wel grappig): "STOP MET ETEN"
Aflevering 5:
- Zorgt mee voor de enige foto dat geld opbrengt
- Laat haar pijl niet meteen afschieten.

Aflevering 6:
- Haalt als enige extra meters binnen met het verspringen. Natuurlijk, als je de mol bent weet je dat Salim sowieso wel zal winnen van Bart.... Maar zelfde logica als in de metro-opdracht. AMA-punt voor Jolien.
- Haalt geld binnen met de sirtaki op de evenwichtsbalk (drankproef)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De tussenstand na aflevering 6 :


Bart: 10
Jolien: 11
Alina: 12
Christian: 17

Conclusie:
Het enige dat deze theorie tot op vandaag heeft voorspeld (alleszins de laatste weken) is wie de volgende afvaller wordt.
2 weken geleden had Salim de minste AMA-punten, vorige week had Dorien de minste AMA-punten.
Zal Bart deze zondag het spel moeten verlaten of zitten we eindelijk de goede persoon op het spoor?
Gebruikersavatar

Taupe07718 apr 2020, 09:16

 767  Yens
Het probleem met heel deze theorie is de perceptie ... ik heb even voor Alina en Bart bekeken en ik zie het volledig anders . Bij kano juiste antwoorden geven die toch niet gezien worden is schitterend als mol. Heeft Bart bij velen al uitgesloten als mol. En dat is slechts 1 voorbeeldje.
Op zich vind ik dit idee zeer mooi, net als ideale positie voor de mol maar soms werkt het niet.
FTM was tot nu toe altijd correct. Misschien ook dit jaar maar door hun te laten starten met min en dat op 1 kandidaat te zetten en niet evenredig te verdelen, hebben we dit jaar een vertekend beeld...
Gebruikersavatar

Anomolie18 apr 2020, 11:12

 64  Uma
Taupe007, het klopt zeker wat je zegt.
Ook al probeer ik dit zo objectief mogelijk te bekijken. Je ziet het niet altijd hetzelfde als de rest.
Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar het resultaat.
En op basis van het resultaat kunnen we de werkwijze bijschaven naar volgend jaar toe.
Misschien werken met een maximum aantal AMA-punten per persoon per aflevering, zodat we iets kritischer kijken naar wat er gebeurd is?

Ik hoop dat we bv. wel verder kunnen met de echt opvallende AMA's die veel geld opgeleverd hebben (dan denk ik maar aan de truffel van Bart, aan de bel van Alina, aan het lopen en de groep meetrekken in de metro van Christian).
Jolien heeft niet echt een zware AMA achter haar naam staan... Dus ik vermoed dat zij de mol is.
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2020, 11:15

 717  Sven
Als je de €1000 van de truffelopdracht een 'zware AMA' vindt, dan zou ik de €1000 van de foto van Willy ook wel als een zware AMA voor Jolien rekenen eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

Anomolie18 apr 2020, 11:18

 64  Uma
Paraceta schreef:Als je de €1000 van de truffelopdracht een 'zware AMA' vindt, dan zou ik de €1000 van de foto van Willy ook wel als een zware AMA voor Jolien rekenen eerlijk gezegd.
Had Salim die foto niet getrokken?
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2020, 11:20

 717  Sven
Ja, maar Jolien heeft natuurlijk wel heel goede aanwijzingen gegeven over waar en hoe hij die foto moest trekken ("Dit valt heel hard op Salim"; "Ge kunt hier van tussen die spleten trekken")
Gebruikersavatar

Anomolie18 apr 2020, 11:23

 64  Uma
Klopt.
Stof tot nadenken om dit volgend jaar toch iets anders aan te pakken. 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2020, 17:59

 2354  Uma
Ik vind het zelf ook niet gemakkelijk, want je kan het meestal in twee richtingen bekijken. Daarom was ik ook al aan het denken om volgend jaar veel strenger te zijn en alleen bij een echte kandidatenactie een punt te geven. Maar mijn theorie is meer ‘alles combineren’, want ik pak er FTM en het denken als Mol erbij.