Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2020, 14:06

 8153
Ik zou net wél op Bart stemmen! Omdat hij zegt dat hij het niet wil, zou ik hem een hak willen zetten en hem verhinderen zijn plannetjes uit te voeren.

Ik had eigenlijk verwacht dat Christian gekozen zou worden. Salim was toch wel een verrassing voor mij.

Ik vind het vreemd dat ze allemaal 2 stemmen kregen én op zichzelf mochten stemmen. Het was toch veel eenvoudiger geweest om elk 1 stem te geven, waarbij ze niet voor zichzelf mochten stemmen? En de uitslag in het openbaar, zodat het duidelijk is dat er niet gefoefeld werd.
Zo deden ze het toch bij de stemming in Zuid-Afrika, waarbij de degene die voorlaatste gescoord had op de vragenlijst naar huis zou moeten als de laatste erin slaagde zijn eigen hachje te redden bij de stemming?
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2020, 14:21

 2354  Uma
Die stemming in Zuid-Afrika was niet openbaar. Ze konden wel overleggen, maar er was gestemd op papier, dus niemand wist zeker wie op wie had gestemd.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 14:23

 3423  Yens
Vermoljoen schreef:Die stemming in Zuid-Afrika was niet openbaar. Ze konden wel overleggen, maar er was gestemd op papier, dus niemand wist zeker wie op wie had gestemd.
Nu toch ook? Ze moesten 1 voor 1 bij Gilles hun keuze gaan maken, dan weet de rest ook niet wat je gekozen hebt?
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 apr 2020, 14:37

 2354  Uma
Ah sorry, heb de opmerking van Chicawah verkeerd gelezen.
Gebruikersavatar

Klaartje05 apr 2020, 14:41

 2245  Uma
In dat ene geval bepaalt Bart inderdaad wie de tweede meeste stemmen heeft naast Dorien. Stel dat het zo gegaan is, dan heeft Bart dus op Salim en Dorien gestemd.

Maar als niet iedereen op Dorien en zichzelf heeft gestemd, kan de stem van Bart niet doorslaggevend zijn, want dan blijven er tig combinaties mogelijk waarbij er ex aequo's zijn voor de plek van tweede volksvertegenwoordiger. Iemand hoeft maar op zichzelf en bvb Christian te stemmen, dan zou het kunnen dat Christian ook twee stemmen heeft, net als diegene waarop Bart heeft gestemd (naast Dorien, gesteld dat Bart inderdaad Dorien en iemand anders heeft gekozen). Bart kan in dat geval nooit of te nimmer weten wie hij moet kiezen om de verkiezingsuitslag te beïnvloeden tot een uitkomst die hij wil. Als hij dat kan, kan hij in die korte tijd meer dan een computer, dat is onmogelijk. Bart weet niet wat het stemgedrag van de anderen is, dus volgens mij kan hij dan ook geen strategie bedenken op zo'n korte tijd zodat zijn keuze doorslaggevend zou zijn en hij op die manier de uitslag kon "manipuleren".

Er zijn veel te veel mogelijkheden op ex aequo's, dus het verwondert mij ten zeerste dat ze er al na 1 stemronde uit waren.

astridm schreef:Bart zegt dat hij geen volksvertegenwoordiger wil zijn, dus dan zal hij ook niet op zichzelf stemmen.
Stel dat iedereen inderdaad op Dorien gestemd heeft, dan blijft de tweede stem van Bart dus nog over en die zal dan de doorslag geven. Het andere uiterste: iedereen stemt op zichzelf en op 1 ander, waardoor Bart nog steeds de uitslag bepaalt, alleen dan met zijn 2 stemmen.
Bij de 'campagne' lijkt hij ook meer in zichzelf gekeerd dan dat hij luistert naar wat iedereen zegt. Ik zie hem er wel voor aan om in die tijd te bedenken hoe hij het beste de verkiezing kan manipuleren.
Gebruikersavatar

annie.delen05 apr 2020, 15:10

 238  Uma
GDC zegt elke kandidaat MAG nu 2 verschillende namen doorgeven. Op zichzelf stemmen MAG ook.

Ik leid daar uit af dat iemand ook 2 keer op zichzelf mag stemmen.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 15:12

 3423  Yens
annie.delen schreef:GDC zegt elke kandidaat MAG nu 2 verschillende namen doorgeven. Op zichzelf stemmen MAG ook.

Ik leid daar uit af dat iemand ook 2 keer op zichzelf mag stemmen.
Zo bekeken, kan je ook 1 naam opgeven, je mag 2 namen opgeven maar het moet niet.
Een echte mindfuck deze opdracht 😉.
Gebruikersavatar

köfte05 apr 2020, 15:19

 47
Het is toch niet omdat Bart de enige persoon is die uitspreekt dat hij de positie niet wilt bekleden, dat alle andere kandidaten dit wél willen?
Het kan ook zijn dat er kandidaten zijn die op twee van hun verdachten hebben gestemd, of net op twee personen die ze niet verdenken.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2020, 15:23

 3423  Yens
köfte schreef:Het is toch niet omdat Bart de enige persoon is die uitspreekt dat hij de positie niet wilt bekleden, dat alle andere kandidaten dit wél willen?
Het kan ook zijn dat er kandidaten zijn die op twee van hun verdachten hebben gestemd, of net op twee personen die ze niet verdenken.
In deze opdracht was letterlijk alles mogelijk 😉.