Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Zico30 mar 2020, 02:17

 30
Mocht niet volgens mij. 2 verschillende namen.
Gebruikersavatar

Polle de Molle30 mar 2020, 02:38

 135  Bert
Misschien omdat ik voor Bart ga als mol dat ik hem verdenk, maar hij zei specifiek dat hij NIET volksvertegenwoordiger wou zijn. Terwijl gezegd werd dat er voordelen bij waren. Dus als mol zijnde en wetende dat deze keuze afkomt en je er een nachtje over je strategie kunt denken, zou ik (mocht ik mol zijn) hier ook voor gekozen hebben.

Redenen waarom je als Mol geen vertegenwoordiger wilt zijn (en waarom ik denk dat Bart de mol is):

Bij de eerste proef (metro en golfen) is het wat 50/50, als mol kan je bij beide proeven wat de proeven in de war sturen. Dus is het niet nodig om jezelf hier wat bij te pushen

Bij de tweede proef (de fitness en bourgondiërs). Als mol zijnde steek je dit volledig in de handen van de volksvertegenwoordigers. Met voldoende mensenkennis en tactisch denken kun je voorspellen dat bij deze proef Bart en Dorien gekozen zullen worden. Ik durf hier op dit forum te vragen aan iedereen wie hier een ander duo zou gekozen hebben? Ik denk dat de meerderheid wel voor deze mensen ging kiezen met dat het een no-brainer was. Als mol zet je puur door wat "gelittlefinger" (ja een game of thrones werkwoord) jezelf in een goeie positie zonder dat je het zelf doet. Manipulatie en doordachtigheid ten top.
Wetende dat andere groep de caloriekes moeten wegsporten, wat doet hij dan?
Bart begint dan al direct al de frisdranken te bestellen: goeie dikmakers en wie zou nu het verschil niet smaken tussen deze alombekende dranken. Bij het dessert verschoot Dorien direct met de opmerking van "een tomaat?" waarbij Bart het direct wilt wegspelen met "Het is iets te obvious, dat zal het wel niet zijn". Een poging om dit misschien weg te spelen. Alsook de telefoon rinkelt en Bart begint iets te enthousiast in het spel te gaan? Om Dorien af te leiden, want vanaf ze het geluid hoort heeft Bart direct iets van "huh aja idd, omg dat rinkelde al zolang". BAF zijn cover weg om nog zoveel mogelijk te eten is buitenspel gezet.

Bij de laatste proef (de ondervraging), kiezen de volksvertegenwoordigers gewoon tussen pasvragen of een verdubbelaar. Hierbij als mol kan je erop rekenen dat de meeste mensen wel voor een pasvraag zou willen gaan. Weeral een inzet puur op mensenkennis waarom het als mol niet nodig was om volksvertegenwoordiger te zijn. Het is al meerdere malen duidelijk geweest wat deelnemers allemaal niet doen voor een pasvraag. De kans is groter dat je al weet dat deze opdracht gefaald is. Als mol kunnen pasvragen jou toch niet schelen, om dan een extra push te geven met de deal van "oh, geef mij er gewoon twee ipv drie". Speelt hij Dorien en Salim in een vak van dat zij niet meer de deal hebben beslist, maar is hij hier de baas in de deal. Hij pusht hen wetende dat ze al voor pasvragen gaan om zijn antwoord te kiezen.

Ik zeg dit gewoon omdat ik Bart verdenk en ik exact dezelfde tactiek zou gevolgd hebben mocht ik de mol zijn geweest. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je als mol persé een volksvertegenwoordiger wilt zijn?

(nu als het Bart niet is, en U (Bart) dit toevallig leest, mijn excuses dat ik jou vergelijk met één van de vuilste manipulerende karakters van Game of Thrones 😃 )
Gebruikersavatar

Mateo30 mar 2020, 04:51

 870
Mooie en m.i. kloppende analyse.
Zo heb ik Bart ook aan het werk gezien.
Gebruikersavatar

P.I30 mar 2020, 10:11

 12
Bedenking: waarom zou de Mol géén volksvertegenwoordiger willen zijn? Toch enkel voordelen aan?

- Je kiest wie bij welke proef zit, dus waar jezelf zit en waar je kan saboteren en je kan mensen bij proeven zetten die er niet bij passen
- Je kiest voor de pasvragen en zorgt er dus sowieso voor dat er bij de tweede opdracht geen geld verdiend wordt.

Zou zeer vreemd zijn als Bart de Mol is maar zich toch buiten spel zet als volksvertegenwoordiger. Hij moet het spel nu gewoon ondergaan (zeker in de eerste twee proeven, terwijl hij op financieel gebied niet kan mollen in de derde proef).

Wat wel zo is, is dat je er natuurlijk weinig vat op hebt of je verkozen wordt of niet. In principe worden onverdachte mensen gekozen, door spelers die al ver geraakt zijn en dus veel over de Mol weten , wat Dorien en Salim dan weer iets minder verdacht maakt.

Ondanks alles Salim toch nog hoofdverdachte, op de voet gevolgd door Alina.
Gebruikersavatar

Cedric30 mar 2020, 12:48

 2834  Uma
Štěpán.buřič schreef:Bij de verkiezing van volksvertegenwoordigers kon de mol zijn naam gewoon twee keer zeggen 😎
Je mocht toch niet op jezelf stemmen? Of heb ik dat fout gehoord?


Algemeen:
Hebben we zicht op de volgorde waarin mensen gingen gaan stemmen?
Anders zou ik, als kandidaat, terwijl Bart gaan stemmen was, met de anderen afspreken om tóch op Bart te stemmen. Hij wil geen volksvertegenwoordiger zijn, dus duwen we hem toch in die positie. Is hij kandidaat, dan is er niets mis mee, maar is hij Mol, dan zet je hem een hak door ervoor te zorgen dat hij niet krijgt wat hij wil.
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2020, 12:50

 2354  Uma
Je mocht op 2 verschillende kandidaten stemmen en één van die stemmen mocht op jezelf zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2020, 21:17

 8153
Polle de Molle schreef:Misschien omdat ik voor Bart ga als mol dat ik hem verdenk
:scratch: 😉

Cedric schreef:Anders zou ik, als kandidaat, terwijl Bart gaan stemmen was, met de anderen afspreken om tóch op Bart te stemmen. Hij wil geen volksvertegenwoordiger zijn, dus duwen we hem toch in die positie. Is hij kandidaat, dan is er niets mis mee, maar is hij Mol, dan zet je hem een hak door ervoor te zorgen dat hij niet krijgt wat hij wil.
Geniaal! 😃
Gebruikersavatar

barbara.delaere01 apr 2020, 13:49

 22
Ik ga hier even mijn mening kort neerpennen.
Naar mijn mening is het feit dat Salim en Dorien gekozen worden als volksvertegenwoordigers het feit dat zij het minst verdacht worden binnen de groep.
Waar ik mij volledig kan in vinden, want ik heb Dorien nog nooit op mijn mollijstje gehad. Ik vind haar gewoon een hele toffe en straffe madam! Eentje die voor sfeer en ambiance zorgt, een beetje de mannelijke Christian. Ik heb al ferm moeten lachen met haar! Ik hoop echt oprecht dat ze er nog lang in blijft. Maar goed ik ben hier om mijn menig te geven over de keuze, niet om mijn menig te zeggen over de kandidaten. 😃

Dus terug naar de keuze van de groep! Ik kan mij niet in beelden dat je als kandidaat voor jou verdachte(n) gaat stemmen. Ik zou dat toch zeker niet doen, want dan geef je de mol gewoon vrij spel toch.

Stel je hebt 2 opdrachten 3 kandidaten moeten bij opdracht 1 en 4 bij opdracht 2 stel nu dat je als mol weet dat er 3 kandidaten echt totaal niks gaan bakken van opdracht 1 zet je die daar toch?

Sluit ik hier bij Dorien en Salim uit als mogelijke mol, nee! Maar doordat GDC zegt:”Dorien en Salim hebben zoPAS...” Ik denk dat hij hier wel degelijk de mol inlicht, tijdens de aflevering was die zopas mij ook al opgevallen. Dus naar mijn mening zit de mol bij de 5 buiten.

Graag jullie mening over mijn bedenkingen. 😃 😃
Gebruikersavatar

happyfello01 apr 2020, 16:45

 326  Uma
Als je die redenering zou volgen en je weet dat in het dagboek van de mol wordt gezegd dat er morgen een schokgolf volgt, dan kun je alleen maar zeggen dat de 3 dames die buiten zitten géén mol zijn... Van Jolien en Alina kun je moeilijk beweren dat ze als mol voor een schokgolf gezorgd hebben, ze hebben gesprongen en ze hielden voet bij stuk w.b. hun 'leugentje'. In fact in eender welk scenario, of de mol nu binnen of buiten zit, zou je moeten vaststellen dat J+A als mol niet voor de nodige schokgolf gezorgd hebben; zelfs als de mol binnen zou zitten... Christian heeft tenminste geprobeerd...

Wat de keuze van de volksvertegenwoordigers betreft, stel 2 van de 7 weten echt niet wie de mol is en kiezen (ik zeg maar wat) Salim als vertegenwoordiger, Bart weet wie de mol is en wil de mol wel eens 'testen' en de mol zelf wil graag volksvertegenwoordiger proberen te zijn... voor je het weet heb je al 4 stemmen op de mol hé. Ja, de meest logische keuze is de meest te vertrouwen kandidaat kiezen maar slimme kandidaten kunnen op die manier hun 'mol' wel eens testen hé. 6 van de 7 deelnemers weten niet welke voordelen dit zou kunnen bieden...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 19:48

 8153
happyfello schreef:Als je die redenering zou volgen en je weet dat in het dagboek van de mol wordt gezegd dat er morgen een schokgolf volgt,
De mol verwijst hier volgens mij gewoon naar de opdracht van de volgende dag, waarvan hij/zij denkt/vermoedt dat die een schokgolf zal veroorzaken/zou kunnen veroorzaken.

Hmmm... nogal veel "/" :scratch:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2020, 09:25

 8153
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten op wie iedereen gestemd heeft.
Ik heb de aflevering gisteren voor de 2de keer bekeken. Blijkbaar mochten ze toch op zichzelf stemmen. Dat vind ik eigenlijk raar, want je kan er vanuit gaan dat ze allemaal op zichzelf stemmen.
Ik vraag mij af of Bart niet op zichzelf gestemd heeft, hoewel hij gezegd had dat hij geen volksvertegenwoordiger wilde zijn. Ik zie hem er wel toe in staat, dat hij op zichzelf stemt en op zijn mol.
En zouden er geen kandidaten geweest zijn die toch op hem gestemd hebben? Misschien zou ik in hun plaats redeneren van "ha manneke, gij zegt dat gij niet wilt, awel zie, nu stem ik zeker op u!". En dan op mezelf en Bart stemmen om zijn plannetje te dwarsbomen.
Of zegde lepe Bart dat hij niet wilde in de hoop dat ze dan allemaal om tegendraads te doen toch op hem zouden stemmen?