Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Polle de Molle30 mar 2020, 04:22

 135  Bert
Niet specifiek een thema waar veel op af te lezen is maar misschien toch een moment om de reacties te ontleden.
Door dit fragment schrap ik eigenlijk 2 kandidaten voor 100% af (ook al ga ik volledig voor Bart als mol, soms moet je ook eens kijken waar je mensen kan schrappen en dit fragment is daar een goed voorbeeld voor)

Salim en Dorien hun "er moet iemand naar huis" grap. (wat eigenlijk niet kan met een beetje doordenken, want wat als dit effectief zo is en ze de mol naar huis sturen. Dan was dit de finale :p )

Van Laure weten we al dat ze de mol niet is, dus die valt weg.

Christian heeft hier in mijn opinie één van de meest oprechte reacties. Eerst zijn "oh neen" reactie toen hij te horen kreeg dat ze slecht nieuws hadden. En dan zijn open mond reactie vanaf dat hij maar het begin van de zin "We hebben één persoon moeten kiezen..." hoorde. Ik denk dat dit een instinctieve reactie was dat hij op dat moment zelf aanvulde met "... die we naar huis moeten sturen". Met deze reactie schrap ik Christian volledig van mijn lijst en is voor mij puur een kandidaat. (alsook zijn reactie hierop is "Dat is echt niet waar?" gevolgd door "Wat, dat meen je echt niet?", meer hierover in een volgend punt.)

De tweede reactie is Jolien, die altijd wat uitbundiger kan reageren dan de rest. En hoe uitbundig ze soms was om een oplossing te vinden vroeger (het klokkentoren raadsel in afl 1, het zien van de jacuzzi etc), hier speelt er iets speciaals voor: Ze valt stil uit angst waar ze anders bijna altijd de luidste is. Ik durf er wel vanuit gaan dat dit ook oprechte angst was, zeker haar onbewust gebaar om haar handen voor haar mond te houden wat psychologisch een zet is om jezelf te beschermen.

Bart en Alina hebben beide een meer stoïcijnse de reactie van "Dat kan niet" (ze zeggen letterlijk beide dezelfde zin). Zij verschieten minder hard door dit nieuws wat eigenlijk een mokerslag moet zijn voor kandidaten. De mol weet sowieso dat dit niet het geval is maar moet hier toch ook een reactie hebben van "Hey, dit klopt hier niet, dit was niet afgesproken".
Salim en Dorien kunnen we hier nu niet in beschouwing nemen, maar de "Dat kan niet" reacties zijn iets meer realistisch en defensiever dan Christian zijn zin, het gaat eigenlijk al wat in de aanval in de vorm van "Nee dat KAN niet". Een psychologisch klein verschil met de meer om hulpvragende/angstige "Dat MEEN je niet? Dat is toch GEEN WAAR?" zinnen van Christian. The devil is in the details.

Christian en Jolien zijn oftewel ferm goeie acteurs, maar ik ben er zeker van dat zij niet de mol zijn, puur door dit fragment en hun angstige reacties.
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2020, 12:20

 2354  Uma
Het was in ieder geval een slimme zet van Dorien en Salim om de kandidaten eens te testen.
Gebruikersavatar

Cedric30 mar 2020, 12:52

 2834  Uma
Slim om deze situatie nader te bekijken.
En ook slim van Salim en Dorien om die grap uit te halen. Als geen van hen de Mol is, dan kunnen ze hier belangrijke info uit halen..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2020, 21:15

 8153
Ik vond het schitterend! Maar... hadden Salim en Dorien het met elkaar afgesproken? Of was het een onemanshow van Salim?
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2020, 21:33

 3423  Yens
Ik had toch precies de indruk dat ze het op voorhand hadden afgesproken. Indien niet, dan kunnen ze heel goed toneelspelen 😉.