Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

sdz199229 mar 2020, 22:07

 66
Een detail opgemerkt door Kaat in Café de Mol. Een detail dat alles verandert.

Gilles vermeldt bij het buitengaan uit de loods duidelijk het woord "ZOPAS". Een manier om de mol te briefen dat voor pasvragen gekozen is. Dit draait voor mij alles om en is voor mij nu 100% het teken dat de Mol toch bij de vijf kandidaten buiten zat.
Gebruikersavatar

Tineke_8429 mar 2020, 22:45

 3
sdz1992 schreef:Een detail opgemerkt door Kaat in Café de Mol. Een detail dat alles verandert.

Gilles vermeldt bij het buitengaan uit de loods duidelijk het woord "ZOPAS". Een manier om de mol te briefen dat voor pasvragen gekozen is. Dit draait voor mij alles om en is voor mij nu 100% het teken dat de Mol toch bij de vijf kandidaten buiten zat.
Klopt, zéér goed opgemerkt van Kaat, daardoor zijn voor mij Dorien en Salim even naar de achtergrond verschoven. Ook het feit dat zij als volksvertegenwoordigers verkozen werden, geeft voor mij aan dat ze door de groep het meest vertrouwd werden.
Gebruikersavatar

Cedric29 mar 2020, 23:27

 2834  Uma
JBB schreef: - Ofwel heeft GDC de mol subtiel ingelicht dat de volksvertegenwoordigers de pasvragen hebben gekozen... (wanneer GDC de 5 kandidaten toespreekt, zegt hij ook letterlijk: "Dorien en Salim hebben zoPAS de inzet van dit verhoor bepaald." En hij benadrukt ook echt PAS...
Ik denk dat dat het ideale scenario is voor de Mol.
Erg knap opgemerkt trouwens van Kaat over die 'Zopas'.

En als de Mol toch bij de volksvertegenwoordigers zit, dan komt Dorien bij mij verdachter over dan Salim.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol29 mar 2020, 23:27

 287
JBB schreef:- Ofwel heeft GDC de mol subtiel ingelicht dat de volksvertegenwoordigers de pasvragen hebben gekozen... (wanneer GDC de 5 kandidaten toespreekt, zegt hij ook letterlijk: "Dorien en Salim hebben zoPAS de inzet van dit verhoor bepaald." En hij benadrukt ook echt PAS...

😲
Inderdaad, dat laatste werd zoals hier eerder al aangehaald ook opgemerkt door Kaat in Café De Mol. Waardoor Bart bij mij ook in beeld komt wat eigenlijk mijn wensmol is, zalige gast en de enige die het spel wat begrijpt.

Maar ook bijvoorbeeld Christian die dan voluit voor het geld kan gaan om minder verdacht over te komen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 mar 2020, 23:36

 2354  Uma
Dat doet me weer denken aan de eliminatie met de koffertjes in seizoen 6. Ik snap wel dat zoPAS een hint zou kunnen zijn, maar gebruikt Gilles dat woord niet veel vaker dan 'zodat, zojuist,..' of zit ik al te veel in m'n Salim-tunnel?
Gebruikersavatar

Funderbird30 mar 2020, 00:01

 36
sdz1992 schreef:Een detail opgemerkt door Kaat in Café de Mol. Een detail dat alles verandert.

Gilles vermeldt bij het buitengaan uit de loods duidelijk het woord "ZOPAS". Een manier om de mol te briefen dat voor pasvragen gekozen is. Dit draait voor mij alles om en is voor mij nu 100% het teken dat de Mol toch bij de vijf kandidaten buiten zat.
Ja geweldig opgemerkt, maar ligt het er anderzijds ook niet te dik op?
Waarom niet gewoon twee andere woorden afspreken.
Maar geweldige opdracht inderdaad. Super gemaakt en ook geweldig gemonteerd ook idd, chapeau.
Christian inderdaad ongelofelijk naïef. En dat maakt hen heel verdacht. De mol vind je door de anomalie te vinden, en dat is toch wel een grote anomalie.
Gebruikersavatar

JBB30 mar 2020, 00:08

 439  Uma
Funderbird schreef: Ja geweldig opgemerkt, maar ligt het er anderzijds ook niet te dik op?
Waarom niet gewoon twee andere woorden afspreken.
Ik durf zelfs nog wat meer te suggereren: misschien ligt het er zo dik op omdat het de bedoeling is dat wij kijkers dat doorhebben. Want, dat betekent dat we nu totaal niet kunnen concluderen of de mol zich bij de volksvertegenwoordigers bevond of niet...

Met andere woorden, ik betrouw de makers van De Mol voor geen haar, met al hun vieze psychologische proefkes 😂
Laatst gewijzigd door JBB op 30 mar 2020, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

BeaVer30 mar 2020, 07:46

 1293  Uma
Mola Lisa schreef:k ga ervan uit dat die “zopas” geen hint naar de mol is (zou ik ook wat flauw vinden). In de proef met de koffertjes waar naar verwezen wordt zegt Gilles ook duidelijk dat met wat hij zopas vertelde hij de mol op de hoogte gebracht heeft van de afvaller. Daar speelt hij het spel dus eerlijk, waarom hier dan niet ?
Bwa, zo flauw is het niet. Het is ook helemaal niet erg dat wij kijkers dit doorhebben, zolang de kandidaten het maar niet door hebben op dat eigenste moment. En moest GDC dat ook van de eerste keer duidelijk maken dat de mol op de hoogte is, jah, dan is de kans ook groot dat er ook mede kandidaten de keuze doorhebben.
Gebruikersavatar

Mola Lisa30 mar 2020, 14:34

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Als Dorien of Salim de mol is, dan is, zoals jij denkt, zoPAS geen hint. En daar wringt voor mij het schoentje, want ik denk dat het best wel een hint kan zijn voor de mol ("zeg ik zopas, dan hebben ze gekozen voor de pasvragen - zeg ik zonet, dan hebben ze niet gekozen voor de pasvragen"). Zoals anderen al opmerkten, ligt het in de lijn van de kofferproef op de luchthaven. Daar liet GDC via code aan de mol weten wie de afvaller was.
Maar als je ervan uitgaat dat het wel een hint is dan moet de mol bij de 5 springers zitten en schakel je Dorien en Salim al direct uit als mogelijke mol. Bij uitbreiding zou ik daar dan ook Alina en Jolien bijzetten want die spelen het spel wel niet héél hard. Houden zich vast aan de afgesproken strategie, zoals Laure van wie we nu weten dat ze de mol niet is. Als mol zou ik dan vol voor de pasvragen gaan om mij als supergemotiveerde kandidaat voor te doen. Christian dacht dat er voor de verdubbeling gespeeld werd dan hou je nog enkel Bart over als mol.
Vraag me trouwens af wat de meerwaarde is voor de mol om te weten of het om pasvragen of om verdubbeling gaat.
Gebruikersavatar

Vermoljoen30 mar 2020, 15:45

 2354  Uma
Ik denk dat die zoPAS geen hint is. Dat valt naar mijn mening te veel op. Je kan toch veel beter een ander woord op voorhand afspreken zodat het minder opvalt?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2020, 16:00

 8153
Je kan inderdaad kiezen voor iets dat totaal niet opvalt. Bv.:
Dorien en Salim ......... => ze kozen voor de pasvragen.
Salim en Dorien ......... => ze kozen voor de verdubbelaar.

Mola Lisa schreef:Ik weet dat ik in die eliminatie te ver ga, maar waar het mij vooral om te doen is, is dat de hint zoPAS mogelijk een hint KAN zijn maar het daarom nog geen hint IS. Als je er dan vanuit gaat dat het een hint is dan elimineer je Dorien en Salim en dat vind ik gevaarlijk.
Da's waar. Ik hou Salim alleszins nog in de gaten. In Dorien zie ik echt geen mol.
Gebruikersavatar

Jansen30 mar 2020, 16:02

 3423  Yens
Eventjes advocaat van de duivel...
Als Kaat in Café De Mol dit niet gezegd had, was het dan iemand opgevallen?
Ik durf alleszins zeggen dat het mij totaal niet was opgevallen.