Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 mar 2020, 16:16

 1690  Sven
Nee, het was mij niet opgevallen. Ik wilde wel nog eens terugkijken omdat ik mij afvroeg of de mol op de hoogte kon zijn door iets wat Gilles zei of deed.
En alle hierboven geschreven theorieën kloppen, ze zijn alleen allemaal vanuit een andere verdachte (tunnel) bekeken. Als de mol bij de springers zat en niet op de hoogte was vallen Bart en Christian zeker af. Als je een naam doorgeeft moet je 100% zeker zijn dat ze pasvragen kozen.
Maar de mol kan ook nog Dorien of Salim zijn, al geloof ik dat niet echt, gekeken naar de andere proeven.
Maar als de mol door een afgesproken teken of woord van Gilles wel op de hoogte was, kunnen het wel nog alle 5 de springers zijn. De 3 die zich echt aan de afspraak hielden en bleven liegen, en 2 die zich lieten omkopen en een paar pasvragen wilden.
Het viel wel op dat zowel Bart als Christian de kaart trokken van "ik dacht dat ze de verdubbellaar hadden gekozen", ze gaan beide voor de perfecte kandidaat rol die toch nog het geld in de pot speelde. De ene komt er mee weg, de andere wordt door iedereen scheef bekeken.
Gebruikersavatar

floris.verbunt01 apr 2020, 02:19

 2  Bert
Beste vrienden,

Laat ons niet vergeten dat wij Gilles De Coster deze woorden niet letterlijk ZIEN uitspreken tegen de kandidaten. We zien Gilles naar de 5 kandidaten wandelen en horen hem de “zopas”-boodschap uitspreken in een voice over, maar we kunnen niet zeker weten dat hij dit effectief gezegd heef tegen de kandidaten. Ik vermoed echter van niet o.w.v. verschillende redenen. Indien de mol bij deze 5 kandidaten zou zitten, lijkt mij dit een heel grote hint naar de overige 4 kandidaten dat de mol is zich in hun groepje bevindt. Deze kandidaten zouden dat ook onmiddellijk Dorien en Salim kunnen schrappen als potentiële mol. Daarnaast zou het mogelijks ook een oneerlijk competitief voordeel kunnen opleveren voor deze 5 kandidaten, ten opzichte van Dorien en Salim, die elkaar nog wel kunnen verdenken. Als de mol een briefing krijgt en plein public, dan zou dit in het bijzijn van de volledige groep moeten zijn; anders is de productie niet bepaald eerlijk. Als het al iets betekent, ben ik eerder geneigd om te denken dat de productie dit bewust doet om de aandacht van Dorien/Salim af te leiden.
Mijn eerste bericht, joepie!
Gebruikersavatar

douglas.deconinck01 apr 2020, 02:47

 1
chicawah.janssen schreef:Je kan inderdaad kiezen voor iets dat totaal niet opvalt. Bv.:
Dorien en Salim ......... => ze kozen voor de pasvragen.
Salim en Dorien ......... => ze kozen voor de verdubbelaar.


Da's waar. Ik hou Salim alleszins nog in de gaten. In Dorien zie ik echt geen mol.
Dorien is de mol. Ik vind het eigenlijk de makkelijkst te doorgronden editie ooit.
Ik had het in S01 en S02 ruim voortijdig juist, en als ik het deze keer verkeerd heb, is dat een compliment aan de makers. Bart en Christian spelen volgens mij de finale, maar dat is puur op basis van 4 afleveringen en kan nog veranderen.
Er is héél veel dat tegen Dorien pleit, maar de D-hint (alpha/d, Doos van Pandora, Draad van Adriadne, Democratie) aan het begin van elk van de 4 afleveringen, gaven mij het beslissende duwtje.
Geweldige editie wel, verder!
Gebruikersavatar

lucu01 apr 2020, 03:05

 551  Sven
Floris.Verbunt zei:
Laat ons niet vergeten dat wij Gilles De Coster deze woorden niet letterlijk ZIEN uitspreken tegen de kandidaten. We zien Gilles naar de 5 kandidaten wandelen en horen hem de “zopas”-boodschap uitspreken in een voice over, maar we kunnen niet zeker weten dat hij dit effectief gezegd heef tegen de kandidaten.
Ik heb dat toch anders gezien.
GDC staat tijdens zijn 'zopas-speech' halverwege tussen de volksvertegenwoordigers (Salim en Dorien) en de andere kandidaten.
Iedereen kan zijn boodschap horen.
Het is geen voice-over: de beelden van de speechende GDC vóór de poort van de loods worden afgewisseld met beelden van de kandidaten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

douglas.deconinck schreef:Dorien is de mol. Ik vind het eigenlijk de makkelijkst te doorgronden editie ooit.
Ik had het in S01 en S02 ruim voortijdig juist, en als ik het deze keer verkeerd heb, is dat een compliment aan de makers. Bart en Christian spelen volgens mij de finale, maar dat is puur op basis van 4 afleveringen en kan nog veranderen.
Er is héél veel dat tegen Dorien pleit, maar de D-hint (alpha/d, Doos van Pandora, Draad van Adriadne, Democratie) aan het begin van elk van de 4 afleveringen, gaven mij het beslissende duwtje.
Geweldige editie wel, verder!

Afbeelding
Gebruikersavatar

elke.willems01 apr 2020, 06:48

 1
Mola Lisa schreef:Maar als je ervan uitgaat dat het wel een hint is dan moet de mol bij de 5 springers zitten en schakel je Dorien en Salim al direct uit als mogelijke mol. Bij uitbreiding zou ik daar dan ook Alina en Jolien bijzetten want die spelen het spel wel niet héél hard. Houden zich vast aan de afgesproken strategie, zoals Laure van wie we nu weten dat ze de mol niet is. Als mol zou ik dan vol voor de pasvragen gaan om mij als supergemotiveerde kandidaat voor te doen. Christian dacht dat er voor de verdubbeling gespeeld werd dan hou je nog enkel Bart over als mol.
Vraag me trouwens af wat de meerwaarde is voor de mol om te weten of het om pasvragen of om verdubbeling gaat.
Als Christian door de tip van GDC weet dat ze voor de pasvragen gaan, kan hij zogezegd voor de groep voor het geld gaan... nobel. Terwijl de mol weet dat het geld sowieso al verloren is.
Nu, Christian is niet verdacht (voorlopig). Heeft echt wel z'n best gedaan. Was diegene die in de metro zei dat het tijd is om te vertrekken (zou de mol nooit doen). Ze hebben met die proef dan ook geld gewonnen.
Ik zie hem als potentiele winnaar door wat hij in de eerste afl. zei (die fractie van een seconde hoe mensen reageren als ze hem de eerste keer zien...). Tenzij hij in de spiegel keek 😃

Voor mij zit de mol bij de volgende proeven: de archeologie, de minotaurus, de springers. En nu heb ik Bart in mijn vizier... als hij de mol zou zijn, magistrale speler!
In het laatste dagboek zei de mol dat hij echt geprobeerd heeft om te mollen bij de eet/fitnessproef. Bij de schransers valt me dan dit op: bestel maar alles van de kaart, niks mis met de drank, tomaat op dessert, te evident, etc... En had Dorien die telefoon niet horen trillen, dan zaten ze daar nog te eten en te drinken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 08:48

 8153
douglas.deconinck schreef:de D-hint (alpha/d, Doos van Pandora, Draad van Adriadne, Democratie) aan het begin van elk van de 4 afleveringen, gaven mij het beslissende duwtje.
Bij die alpha/d kan ik mij niets (meer) voorstellen. Kan je mij even wat uitleg geven?


floris.verbunt schreef:Indien de mol bij deze 5 kandidaten zou zitten, lijkt mij dit een heel grote hint naar de overige 4 kandidaten dat de mol is zich in hun groepje bevindt. Deze kandidaten zouden dat ook onmiddellijk Dorien en Salim kunnen schrappen als potentiële mol. Daarnaast zou het mogelijks ook een oneerlijk competitief voordeel kunnen opleveren voor deze 5 kandidaten, ten opzichte van Dorien en Salim, die elkaar nog wel kunnen verdenken. Als de mol een briefing krijgt en plein public, dan zou dit in het bijzijn van de volledige groep moeten zijn; anders is de productie niet bepaald eerlijk. Als het al iets betekent,...
Dat is zeker waar. Maar ik vraag mij af of de kandidaten "in het heetst van de strijd" daarop gelet (zouden) hebben.

floris.verbunt schreef:Mijn eerste bericht, joepie!
Welkom en doe zo voort! 😃
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 01 apr 2020, 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh01 apr 2020, 08:52

 344  Sven
Jansen schreef:Eventjes advocaat van de duivel...
Als Kaat in Café De Mol dit niet gezegd had, was het dan iemand opgevallen?
Ik durf alleszins zeggen dat het mij totaal niet was opgevallen.
Het was mij wel opgevallen maar ik ben geen Belg en ik weet dat Belgen wel meer van dit soort woorden hebben en gebruiken dus ik dacht eigenlijk gewoon, dit zal vast een normaal iets in Belgie zijn, haha.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 08:53

 8153
lucu schreef:Afbeelding
Let vooral op de ECHT ! 😉
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 01 apr 2020, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2020, 09:06

 1690  Sven
lorenzo.dejongh schreef:Het was mij wel opgevallen maar ik ben geen Belg en ik weet dat Belgen wel meer van dit soort woorden hebben en gebruiken dus ik dacht eigenlijk gewoon, dit zal vast een normaal iets in Belgie zijn, haha.
Gilles gebruikt dat woord nog wel. Het kan natuurlijk een tip zijn naar de mol, zodat die op de hoogte is. Maar vorig jaar zei hij ook dat de mol 'pas' gekozen was. Velen hoorden daar toen 'Bas' gekozen in.
Gebruikersavatar

Paraceta01 apr 2020, 09:09

 717  Sven
Het lijkt mij ook gewoon vreemd dat Gilles dit er zou insteken. Bij de kofferproef in Mexico zei hij tegen de kandidaten dat hij de Mol had verwittigd, maar hier totaal niet. Ik zou het dus alleszins oneerlijker of flauwer vinden, moest dit een briefing zijn.
Gebruikersavatar

goldfinger01 apr 2020, 09:33

 17
Bij de kofferproef kon hij dat toen ook zeggen: elke kandidaat was erbij. Nu zou het gewoon een geheime briefing kunnen zijn. Niets flauw of oneerlijk aan, toch?
Gebruikersavatar

lucu01 apr 2020, 10:02

 551  Sven
chicawah.janssen schreef:Let vooral op de ECHT ! 😉
Anything is still possible... 😃 Ik wilde Douglas niet alle hoop ontnemen. 😉