Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2020, 13:20

 2834  Uma
Een verborgen hint is het niet en of het waardevol genoeg is om in 'Algemeen' te plaatsen dan wel in mijn minder belangrijke eigen molboekje, dat is me nog onduidelijk, maar ik wil wel nog even op deze quote terugkomen..

Bij de kandidatenvoorstelling in Café De Mol op 1 maart zei Gilles De Coster dat er één kandidaat was geweest die bij aankomst op de luchthaven van Griekenland vroeg of het om een tussenstop ging, de vorige edities op andere continenten indachtig.

In het begin van aflevering 3 kwam dan deze quote van Bart:
Afbeelding

Dit geeft mij dan de indruk dat Bart ook diegene is die vermoedde dat Griekenland een tussenstop zou zijn en die dus in eerste instantie ontgoocheld was.
Als dit klopt, dan is hij niet de Mol, want als Mol zou hij al eerder geweten hebben dat Griekenland de bestemming was. (En GDC zei specifiek "op de luchthaven".)

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik me ook kan voorstellen dat Bart iemand is die impulsief bij de landing iets zegt van het genre "Dit is toch een tussenstop, nie? Zou da geen tussenstop zijn? De Mol is toch altijd ver weg?" of zoiets. Hij die het programma en het spel zó goed kent en speelt, hij zou toch zeker een exotischer bestemming verwachten, denk ik?

Of hebben jullie andere zaken gezien waardoor de ontgoocheling over Griekenland aan iemand anders zou kunnen worden toegewezen?


EDIT/ Het kan natuurlijk perfect dat Bart met "in het begin" bedoelt toen hij als Mol voor het eerst gebrieft werd. In dat geval ging de quote van GDC over de tussenstop over iemand anders... Maar bon, zeker zullen we het ten vroegste weten in de reünie-aflevering, of misschien gewoon nooit 😛
Dat anderen er echter niet op reageren met de opmerking "Ah, echt? Was je ontgoocheld?" doet echter vermoeden dat ze erbij waren toen Bart die ontgoocheling liet blijken... Wat dus op de luchthaven moet zijn geweest of iets later. Wat dan weer past in het plaatje van de door GDC aangehaalde luchthavenquote over de tussenstop..
Laatst gewijzigd door Cedric op 01 apr 2020, 13:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mer2801 apr 2020, 13:23

 302
Goed opgemerkt, ik heb spijtig genoeg niets anders gezien, maar met dit kunnen we er bijna zeker van zijn dat Bart de mol niet is (zeker ben je nooit inderdaad) .
Gebruikersavatar

Mola Lisa01 apr 2020, 13:27

 328  Uma
Cedric schreef:Een verborgen hint is het niet en of het waardevol genoeg is om in 'Algemeen' te plaatsen dan wel in mijn minder belangrijke eigen molboekje, dat is me nog onduidelijk, maar ik wil wel nog even op deze quote terugkomen..

Bij de kandidatenvoorstelling in Café De Mol op 1 maart zei Gilles De Coster dat er één kandidaat was geweest die bij aankomst op de luchthaven van Griekenland vroeg of het om een tussenstop ging, de vorige edities op andere continenten indachtig.

In het begin van aflevering 3 kwam dan deze quote van Bart:
Afbeelding

Dit geeft mij dan de indruk dat Bart ook diegene is die vermoedde dat Griekenland een tussenstop zou zijn en die dus in eerste instantie ontgoocheld was.
Als dit klopt, dan is hij niet de Mol, want als Mol zou hij al eerder geweten hebben dat Griekenland de bestemming was. (En GDC zei specifiek "op de luchthaven".)

Hoe meer ik erover nadenk, hoe beter ik me ook kan voorstellen dat Bart iemand is die impulsief bij de landing iets zegt van het genre "Dit is toch een tussenstop, nie? Zou da geen tussenstop zijn? De Mol is toch altijd ver weg?" of zoiets. Hij die het programma en het spel zó goed kent en speelt, hij zou toch zeker een exotischer bestemming verwachten, denk ik?

Of hebben jullie andere zaken gezien waardoor de ontgoocheling over Griekenland aan iemand anders zou kunnen worden toegewezen?
Ik had dezelfde bedenking gemaakt, dat Bart diegene was die het over een tussenstop had. Alleen ben ik bij die "vaststelling" gebleven en niet zo slim geweest om hierdoor Bart eerder als kandidaat te zien dan als mol. Waarschijnlijk ook omdat ik in Bart geen mol zien.
Gebruikersavatar

Jimmy01 apr 2020, 13:32

 197  Anke
Maar stel dat je zelf de mol bent, dan ben je nét gefocust om je zo onverdacht mogelijk te maken en dan lijkt mij zo'n uitspraak niet ondenkbaar om aan te tonen dat je zogezegd niet weet wat de eindbestemming is.

Zoals Bart ook zei, je kan het blijven omkeren 😃
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2020, 15:00

 2204
Cedric schreef:Dat anderen er echter niet op reageren met de opmerking "Ah, echt? Was je ontgoocheld?" doet echter vermoeden dat ze erbij waren toen Bart die ontgoocheling liet blijken... Wat dus op de luchthaven moet zijn geweest of iets later. Wat dan weer past in het plaatje van de door GDC aangehaalde luchthavenquote over de tussenstop..
De kandidaten zagen elkaar pas voor het eerst op de meteoren?
Dus als Bart daar iets heeft laten blijken waren daar geen getuigen van. 😉
Gebruikersavatar

Cedric01 apr 2020, 16:08

 2834  Uma
Klopt! I stand corrected...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2020, 16:19

 8153
Frolva schreef:De kandidaten zagen elkaar pas voor het eerst op de meteoren?
Ze mogen van geluk spreken dat ze niet in een zwart gat beland zijn. :mrgreen: